L200 utrata mocy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
caver
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 21, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Łódź

L200 utrata mocy

Post autor: caver » pn gru 15, 2008 9:13 am

Przy jeździe autostradą z większą prędkością >130, albo pod górę (generalnie przy dużym obciążeniu silnika) zapala się kontrolka serwisowa silnika i silnik traci moc. Tak, że na 5 biegu ledwo 80km/h idzie, na 4-90km/h :)21 . Silnik cały czas chodzi równo. Po wyłączeniu silnika (reset komputera) i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, aż do następnego dużego obciążenia.
Jakiś pomysł? turbina?

L200 2003r 4D56
GU4-37", Sprinter camper-32", Man-48"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn gru 15, 2008 9:42 am

EGR?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn gru 15, 2008 10:11 am

Hm. może komputer odcina turbine?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
caver
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 21, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: caver » pn gru 15, 2008 11:17 am

goszen pisze:Hm. może komputer odcina turbine?
tak to właśnie wygląda, ale dlaczego?
GU4-37", Sprinter camper-32", Man-48"

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » pn gru 15, 2008 11:49 am

komputer przechodzi w tryb awaryjny i obcina mu moc

ja tak mialem jak poluzowala się wtyczka od przepływomierza powietrza za filtrem

do serwisu jechałem kasować błędy a wystarczylo ręka dopchnąć wtyczkę
dobrze ze na gwarancji to zrobili

ja bym stawial na któryś z czujników od powietrza przepływomierz albo co innego
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pn gru 15, 2008 5:11 pm

goszen pisze:Hm. może komputer odcina turbine?
Zacznij od filtrów :P
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn gru 15, 2008 5:56 pm

moze turbo przeładowuje.

montowali już w tych silnikach przepływomierz powietrza?
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: L200 utrata mocy

Post autor: Adas » pn gru 15, 2008 6:25 pm

caver pisze:Przy jeździe autostradą z większą prędkością >130, albo pod górę (generalnie przy dużym obciążeniu silnika) zapala się kontrolka serwisowa silnika i silnik traci moc. Tak, że na 5 biegu ledwo 80km/h idzie, na 4-90km/h :)21 . Silnik cały czas chodzi równo. Po wyłączeniu silnika (reset komputera) i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, aż do następnego dużego obciążenia.
Jakiś pomysł? turbina?

L200 2003r 4D56


w silniku 2,5TD 4D56 jest kontrolka serwisowa silnika :o

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn gru 15, 2008 7:03 pm

Może być to spowodowane kilkoma rzeczami.
1. zbytnio nagrzewa się silnik
2. coś z układem paliwowym (sugerowany przepływomierz, wtryski, zawór EGR)
3. uszkodzony regulator ciśnienia w turbinie (zbyt duże ciśnienie)
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
HugoOrmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Danzig

Post autor: HugoOrmo » pn gru 15, 2008 7:12 pm

moje typy to:
1. tak jak pisal elili filtry:
a) paliwa
b) powietrza
2. EGR

pzdr
Ino powiadam Ci: nie przeprowadzaj słonia przez ucho igielne z muszlą na plecach...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn gru 15, 2008 7:31 pm

HugoOrmo pisze:moje typy to:
1. tak jak pisal elili filtry:
a) paliwa
b) powietrza
2. EGR

pzdr
Hm, ja myślę, że to już zrobił w pierwszej kolejności!
GG 3597101 tel. 602-673-905

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pn gru 15, 2008 7:56 pm

goszen pisze: Hm, ja myślę, że to już zrobił w pierwszej kolejności!
:oops:
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
caver
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 21, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: L200 utrata mocy

Post autor: caver » sob gru 20, 2008 11:30 am

Adas pisze: w silniku 2,5TD 4D56 jest kontrolka serwisowa silnika :o
kontrolka serwisowa (ze znaczkiem silnika) :)21 lepiej?

Nie obyło się jednak bez wizyty w ASO.
Błąd wykazuje nadmierne doładowanie turbiny przy dużym obciążeniu, silnik przechodził w tryb awaryjny, czego akurat można było się domyślić.

Przyczyną jest prawdopodobnie brak pełnego zakresu zmiany geometri łopatek turbiny. Druciane cięgno łopatek nie uzyskuje skrajnych położeń. Elektrozawór sterujący cięgnem łopatek działa w pełnym zakresie.

Spróbuję zabrać turbinę do regeneracji zobaczymy czy pomoże.

Trochę mnie tylko jeszcze zastanawia "klepanie" silnika na wolnych obrotach?

Koszty: ASO 310,- Pełna regeneracja turbiuny 800,- + demontaż/montaż
GU4-37", Sprinter camper-32", Man-48"

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » pn gru 22, 2008 10:04 am

Czy na pewno tam siedzi turbo ze zmienną geometrią? Jeżeli tak to czyszczenie kierownic spalin można wykonać samemu i nie jest to kosztowna regeneracja samej turbiny.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
caver
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 21, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: caver » wt gru 23, 2008 3:18 pm

:)21 No właśnie ku... Teraz to już też wiem. Zamiast wymontowywać turbo i robić lepsze z dobrego, zacząłbym od próby rozruszania cięgna sterującego łopatkami...
GU4-37", Sprinter camper-32", Man-48"

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn gru 29, 2008 9:23 pm

Faja pisze:Czy na pewno tam siedzi turbo ze zmienną geometrią?...
Moim zdaniem NIE

Cięgno jest od zaworu upustowego turbiny który w momencie przeładowania powinien być otwierany i kierować spaliny bokiem z ominięciem sprężarki.

Czy cienka gumowa rurka idzie od turbo do kolektora ssącego czy do jakiegoś elektrozaworka ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości