Remont reduktora.
Moderator: Student
Remont reduktora.
Mam zamiar powymieniac w nim wszystkie lozyska bo luzy sa. Nie duze te luzy ale sa. Reduktor mam wyciagniety to bym sobie zrobil taki remacik.
Pytanie jest takie. Czy bede sam wstanie wymienic lozyska czy niezbedne bedzie udanie sie na jakas prase coby powyciskac i powciskac nowe lozyska?
Jeszcze jedno pytansko. Ktore uszczelniacze lepsze oryginalne ruskie czy zukowskie?
Pytanie jest takie. Czy bede sam wstanie wymienic lozyska czy niezbedne bedzie udanie sie na jakas prase coby powyciskac i powciskac nowe lozyska?
Jeszcze jedno pytansko. Ktore uszczelniacze lepsze oryginalne ruskie czy zukowskie?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Wlasnie kurka wodna! Rozgrzebalem ten reduktor i owszem te dwa lozyska na walku glownym to sa do wymiany. Jednak lozysko podwojne od porzedniego napedu jest OK. Luz okazal sie byc na osadzeniu tego lozyska. Powiedzta jak to skasowac? Pod tym lozyskiem jest taki pierscien prawda. Trzeba dac taki grubszy. Dobrze kombinuje czy nie?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
no jest kilka metod najprostsza z nich a zarazem najmniej trwala to napunktowac walek w obrebie osadzenia w lozysku, ale to za dlugo nie popracuje
kolejkna sprawa to mozna to napawac ale tylko u umiejetnego spawacza z zachowaniem wszelkich procedur nakladania i kolejnosci spion jak rowniez nalezy pozniej poddac obrobce termicznej - sposob dobry o ile nie najlepszy z tym ze drogi czasochlonny i wymagajacy od czlowieka duzych umiejetnosci
chyba najlepiej dla ciebie bedzie nalozenie warstwy chromu technicznego o ile ten luz nie jest za wielki i bedzie po klopocie
( o napawaniu plazmowym nie bede wspominal
)

kolejkna sprawa to mozna to napawac ale tylko u umiejetnego spawacza z zachowaniem wszelkich procedur nakladania i kolejnosci spion jak rowniez nalezy pozniej poddac obrobce termicznej - sposob dobry o ile nie najlepszy z tym ze drogi czasochlonny i wymagajacy od czlowieka duzych umiejetnosci

chyba najlepiej dla ciebie bedzie nalozenie warstwy chromu technicznego o ile ten luz nie jest za wielki i bedzie po klopocie

( o napawaniu plazmowym nie bede wspominal

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

również polecam Loctite ja używam 638 (moim zzdaniem najlepszy z nich) wybiera do 0.25 mm luzu pomiędzy obudową a łożyskiem i wytrzymuje 150 stopni C... choć myślę że aż tak ci się reduktor nie grzejeMag69 pisze:Jezeli luz nie jest duzy ,to na klej .
Polecam Loctite

jeśli jednak grzeje się aż tak


W razie czego jakby ktoś jeszcze potrzebował to tu zapodaję tabelę specyfikacyjną:
http://www.loctite.ig.pl/loctite.htm
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
Moi drodzy ale ja mam luz nie miedzy obudowa a lozyskiem w plaszczyznie lozyska tylko wzdluz walka. Powiem jeszcze prosciej zeby mnie zrozumiano.
- Jakby lozysko bylo troszke szersze to by luzu nie bylo.
Rozumiecie o co mi chodzi... Takze tutaj to nie bardzo jest co kleic.
- Jakby lozysko bylo troszke szersze to by luzu nie bylo.

Rozumiecie o co mi chodzi... Takze tutaj to nie bardzo jest co kleic.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
No to w czym problemRudeBoy pisze:Moi drodzy ale ja mam luz nie miedzy obudowa a lozyskiem w plaszczyznie lozyska tylko wzdluz walka. Powiem jeszcze prosciej zeby mnie zrozumiano.
- Jakby lozysko bylo troszke szersze to by luzu nie bylo.
Rozumiecie o co mi chodzi... Takze tutaj to nie bardzo jest co kleic.

dobrać podkładke i po kłopocie

LJ 70
Pomiary dokonane...
śred. zew.: 62mm
śred. wew.: 52,5mm
grubość... teraz mam podkladke o grubosci: 1,25mm
Trzeba zapodac grubsza ale ile grubsza to tak ciezko stwierdzic
Trzeba by przymierzyc... :-/ Tak moze 1,75 - 2.
Daj znac jaki jest efekt poszukiwania w czelusciach Twojego warsztatu.
śred. zew.: 62mm
śred. wew.: 52,5mm
grubość... teraz mam podkladke o grubosci: 1,25mm
Trzeba zapodac grubsza ale ile grubsza to tak ciezko stwierdzic

Daj znac jaki jest efekt poszukiwania w czelusciach Twojego warsztatu.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
ogólna zasada jest taka że zawsze wymienia się dwa tryby współpracujące. Jedynym odstępstwem jest przypadek który masz np.: w silniku. Koło napędzające wałek rozrządu jest wykonane z tekstolitu (dla zapewnienia cichobierzności) i wyciera się dużo szybciej niż metalowe koło osadzone na wale. Tedy stosuje się wymianę tylko koła tekstolitowego. A jeżeli są dwa stalowe to radziłbym wymianę obydwu.RudeBoy pisze:Jeszcze sie Was jedna rzecz zapytam.
Czy tryby w reduktorze trzeba wymieniac parami czy moge sobie jedna wymienicParami w senisie razem pracujacych.

P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
hehehe ruskie trypka mają z reguły niedoskonałościRudeBoy pisze:Poprostu jedno tryppko ma na dwoch zebach takie fabryczne niedoskonalosci i myslalem, zeby je wymienic bo tak sie sklada, ze zanalazlem w garazu nowe.


P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
Zasada owszem-ale nie przesadzajmy...Koła razem juz pracujace sa "ułożone"w sensie zuzycia.Przy wymianie jednego w reduktorze-nie bedzie zadnego wybuchu-po prostu dopracują sie na nowo.Jeżeli koło które chcesz wymienić nie ma zdecydowanych wad:wykruszeń zarysu,albo powierzchni/pitting bodajże sie to nazywa/-to dałbym spokój.JaFuzz pisze: ogólna zasada jest taka że zawsze wymienia się dwa tryby współpracujące. (
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości