Problem z odpalaniem.
Moderator: Kosiarz
Problem z odpalaniem.
Witam wszystkich.Posiadam Pajero rocznik 93, 2,5 TDI (krótki). W tą zime wyskoczył mi pewien problem samochód nie chciał zapalać poprzestaniu całej nocy na dworze.Wymienilem Swiece zarowe wszystko bylo oki. PO pewnym czasie znowu zaczely sie problemy. Swiece dalej byly oki, grzalem go na swiecach i on takjakby odpalal ( byl ten kop uderzenie do odpalenia) i po kruciutkiej chwili gasl. Kilka razy tak trzy badz cztery i zapalal ( chmura czarnego dymu i mozna bylo jechac). Puzniej juz przez caly dzien palil jak z platka.I tu moje pierwsze pytanie czy to auto posuada dogrzewanie swiec zarowych gdyz jezdzilem i sprawdzalem go u roznych mechanikow i jedni mowili ze sa drudzy ze nie ma co kazdy mechanik to inna koncepcja.Oddalem go do serwisu Mitsu i tam stwierdzli ze to nie wina swiec tylko pekniete glowica. Glowice wyminnilem i problem jak byl tak jest dalej. tez po lekko mroznej nocy cizko pali trzeba go palic na dwa trzy razy i teraz doslownie nie wiem co z tym robic. A do tego jeszce jedna sprawa czyli nieraz jak przestoi kilka godzin to tez nie chce cheltnac poniewaz takjakby schodzi mu paliwo z ukladu tzn pompka reczna paliwa robi sie miekka podpompuje i zaraz odpala. pompka mieknie nawet na cieplym silniku. I tu pytanie Panowie jesli by ktos wiedzial gdzie szukac usterki itp bylbym wdziexczny. wymienilem fltr paliwa i dalo to rezultat na kilka dni.a najczesciej schodzi mu to paliwo z ukladu kiedy jest malo paliwa w zbiorniu. kiedy wskoanzik pokazuje mniej niz cwierc baku. Jesli ktos moglby mi podac jakas wskazowke to bylbym wdzieczny.
I z gory serdecznie dziekuje:)
I z gory serdecznie dziekuje:)
błażej s
Re: Problem z odpalaniem.
no to masz klasytczny problem z dogrzewaniem świec
pisane na forum juz bylo o tym z 10 razy
ciekaw jestem ile cie skasowali za wymiane dobrej głowicy te mechaniory z mitsu
pisane na forum juz bylo o tym z 10 razy
ciekaw jestem ile cie skasowali za wymiane dobrej głowicy te mechaniory z mitsu

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: Problem z odpalaniem.
To ze glowica byla uszkodzona to mieli racje poniewaz przed wymiana wywalalo mi plyn chlodniczy do zriornika wyruwnawczego i wogole nie dzialalo mi ogrzewanie w srodku. wiecznie mi brakowalo plynu w chlodnicy. teraz juz z tym mam spokoj. a wymiane chlodnucy nie roblem w mistu tylko u zwyklego mechanika. a prblem z odpalaniem nadal jest. jakbys mogl podrzucic w ktorym miejscu byloo dogrzewaniu swiec juz pisane na forum bylbym wdzieczny. Natomiast nadal mam propblem z coafajacym sie pliwem z ukladu paliwwego ( przynajmniej tak mi sie zdaje) i tez prosil bym o wasze uwagi oraz podpowiedzi czego to moze byc przyczyna ze pompka pliwa ta na filtrze pliwa robi sie miekka i trzeba mu podpompowac paliwa przezd odpaleniem (zazwyczaj jest ten problem jesli jest malo paliwa z zbiorniku, ponizej cwiartki) z gory serdecznie dziekuje za rady
błażej s
Re: Problem z odpalaniem.
Ogolnie, to caly Twoj post jest boski, ale tym to mnie rzuciles na kolana...

W wyszukiwarce (TAK! Istnieje coś takiego na tym Forum!) wpisz na przykład QGS - pewnie cos wyszuka.Blzazej pisze:(...) wyruwnawczego (...)
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z odpalaniem.
Kolego dzieki za rade.a pozatym nie czepial bym sie tresci bo mysle ze wiadomo o co chodzi. a Tym bardziej nie czepial bym sie o bledy itp
o i jeszce jedno pytanie czy pajero II tylko pposiadaja system grzania swiec QGS o ktorym mowa jestna forum w wielu miejsacah??
o i jeszce jedno pytanie czy pajero II tylko pposiadaja system grzania swiec QGS o ktorym mowa jestna forum w wielu miejsacah??
błażej s
Re: Problem z odpalaniem.
Wybacz, ale ja sie domyslac nie zamierzam.Blzazej pisze:Kolego dzieki za rade.a pozatym nie czepial bym sie tresci bo mysle ze wiadomo o co chodzi. a Tym bardziej nie czepial bym sie o bledy itp
o i jeszce jedno pytanie czy pajero II tylko pposiadaja system grzania swiec QGS o ktorym mowa jestna forum w wielu miejsacah??
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z odpalaniem.
Blażej wybacz ernilowi ale on na tym forum jest głównym specjalistą upierdliowcem od ortografiernil pisze:Wybacz, ale ja sie domyslac nie zamierzam.Blzazej pisze:Kolego dzieki za rade.a pozatym nie czepial bym sie tresci bo mysle ze wiadomo o co chodzi. a Tym bardziej nie czepial bym sie o bledy itp
o i jeszce jedno pytanie czy pajero II tylko pposiadaja system grzania swiec QGS o ktorym mowa jestna forum w wielu miejsacah??
i jak juz nie wie co napisac a ma wielka ochote cos naskrobać
to sobie wybiera jakkiegos swiezego forumowicza, który mu nie bedzie pyszczył i czepia sie jego błedów

tak że nie jestes pierweszy
a wracając do meritum
to w Pojarkach II były montowane 2 rodzaje grzania swiec
wyglada na to że ty masz ten z dogrzewaniem który nazywa sie QGS
generalnie nie zazdroszcze ci bo to upierdliwa sprawa (z tego co koledzy pisza) jak nie dziala i kilku kolegów z forum mmiało z tym problemy a dodatkowo ewentualne części zamienne sa kuresko drogie i zabardzo nie ma zamienników
ja mam system bez dogrzewania naszczescie

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: Problem z odpalaniem.
Były trzy a nie dwa rodzaje grzania świec."SUPER QUICK GLOW"rozpoznać można na szybko po braku kontrolki grzania świec."AUTO GLOW" dwie kontrolki zielona i czerwona."SELF-REGULATING GLOW" kontrolka czerwona.
Pajero 2,8TD
Re: Problem z odpalaniem.
Moze faktycznie tak jest a który system jest z tym dogrzewaniem?JACEK 628 pisze:Były trzy a nie dwa rodzaje grzania świec."SUPER QUICK GLOW"rozpoznać można na szybko po braku kontrolki grzania świec."AUTO GLOW" dwie kontrolki zielona i czerwona."SELF-REGULATING GLOW" kontrolka czerwona.
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: Problem z odpalaniem.
Ja raczej mam ten z dogrzewaniem swiec gdtz nie posiadam zadnych kontrolek (tylko te harakterystyczne "pykniecia" na poczatku i na koncu grzania. a dogrzewanie chyba wogole mi nie dziala poniewaz po odpaleniu nie ma tych"pykniec" przerywanych.No ale chyba juz wiem jak rozwiaze ten prpblem poprostu dorobie sobie dodatkowy przycisk na grzanie swiec w kabinie i poprostu w razie potrzeby bede je dogrzewal jesli beda problemy z odpaleniem.Moze to zda egzamin. A wracajac do poprzedniego problemu chcilabym zapytac jeszce raz was z tym ( przynajmniej ja tak sadze) cofajacym sie paliwem w ukladzie. Kiedy auto stoi na postoju i ma mniej niz cwierc baku paliwa to nie moge go odpalic. Musze wtedy podpompowac pompka reczka znjadujaca sie na filtrze paliwa i wtedy odpala normalnie( oczywiscie jak jest cieplo na dworze lub jak stoi w garazu bo jak jest ponizej zera to wtedy daje znac o sobie problem z dogrzewaniem swiec).Z gory dzieki za zainteresowanie moim problemem.
Pozdarwiam.
Pozdarwiam.
błażej s
Re: Problem z odpalaniem.
Każdy ma dogrzewanie.scood74 pisze:Moze faktycznie tak jest a który system jest z tym dogrzewaniem?JACEK 628 pisze:Były trzy a nie dwa rodzaje grzania świec."SUPER QUICK GLOW"rozpoznać można na szybko po braku kontrolki grzania świec."AUTO GLOW" dwie kontrolki zielona i czerwona."SELF-REGULATING GLOW" kontrolka czerwona.
Pajero 2,8TD
Re: Problem z odpalaniem.
nie jestem pewien czy moj system ma dogrzewanieJACEK 628 pisze:Każdy ma dogrzewanie.scood74 pisze:Moze faktycznie tak jest a który system jest z tym dogrzewaniem?JACEK 628 pisze:Były trzy a nie dwa rodzaje grzania świec."SUPER QUICK GLOW"rozpoznać można na szybko po braku kontrolki grzania świec."AUTO GLOW" dwie kontrolki zielona i czerwona."SELF-REGULATING GLOW" kontrolka czerwona.
po zapaleniu silnika przekazniki juz nie pstrykaja znaczy nie grzeja
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: Problem z odpalaniem.
nie jestem pewien czy moj system ma dogrzewanieJACEK 628 pisze:Każdy ma dogrzewanie.scood74 pisze:Moze faktycznie tak jest a który system jest z tym dogrzewaniem?JACEK 628 pisze:Były trzy a nie dwa rodzaje grzania świec."SUPER QUICK GLOW"rozpoznać można na szybko po braku kontrolki grzania świec."AUTO GLOW" dwie kontrolki zielona i czerwona."SELF-REGULATING GLOW" kontrolka czerwona.
po zapaleniu silnika przekazniki juz nie pstrykaja znaczy nie grzeja
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: Problem z odpalaniem.
Uszkodzony masz zawór "out" na pompie wtryskowej. Poszukaj kumatego pompiarza.Blzazej pisze:...Musze wtedy podpompowac pompka reczka znjadujaca sie na filtrze paliwa i wtedy odpala normalnie....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości