Spalanie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt lis 23, 2004 5:47 pm

Niva'94 pisze:
Przemek wawa pisze:
ryba pisze:6,5L ?? raczej nie
toz to niemozliwe. z napedem na 4x4 teoretycznie stalym? smarowanie nic nie da. :)21
No chyba że ktoś z gór nad morze jechał. Przecież miał cały czas z górki :)21
Mam pomysl, pewnie pol drogi go holowali.

Wtedy by sie zgadzalo, pol o wlasnych silach ze srednio 13 i pol na holu, na koniec wyszlo 6,5
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » wt lis 23, 2004 7:59 pm

albo cała droge 40km/h i ze stała predkoscią na V jazda!!! i raz na gazie & na benzynie to uwierze
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 23, 2004 8:09 pm

Bart03 pisze:6,5 :o Jak on tego dokonal ??


Przecież pisałem wyżej, żagiel założył :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 23, 2004 8:11 pm

Gorbi pisze:albo cała droge 40km/h i ze stała predkoscią na V jazda(...)

Akurat w tym przypadku nic by nie zaoszczędził, wręcz odwrotnie... :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 11:45 pm

Kurde panowie konczy sie benzyna uniwersalna. Czy ktos wie czy mozna jezdzic na bezolowiowej i czy glowice nivek rocznik 90 byly przystosowane do takiego paliwa.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr gru 08, 2004 12:09 am

Ja bym nie jeździł...
Na razie ma zniknąć z Orlenu... później wogóle z rynku...
Mam nadzieje że pojawią się jakieś dodatki do paliw bezołowiowych powodujące smarowanie materiałów używanych w silnikach nivovskich.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr gru 08, 2004 10:08 am

Na BP juz znikla i maja jakis zasrany dodatek. Buteleczka na 60 litrow paliwa. Kurde przeciez ja nie mam trabanta, znowu bede jakies dolewki stosowal :)3 Co za kraj.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob gru 18, 2004 9:10 pm

Niestety akurat tutaj wyjątkowo nie jest to ani bezpośrednia ani pośrednia wina kraju i ogólnie chorego systemu w jakim żyjemy...
Za tym działaniem przemawia aspekt ekonomiczny - tzn. benzyna uniwersalna stanowi jedynie 3% całości sprzedawanych w Polsce paliw.
Wielkość popytu na nią systematycznie się zmniejsza a koszty jej produkcji i dostarczenia na rynek wciąż rosną, więc decyzja ta wydaje się (niestety) uzasadniona racjonalnie...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » pn gru 20, 2004 5:43 pm

a co ze smarowaniem w przypadku jezdzenia na LPG? tez jest ono ograniczone
czy silniki az tak dostaja w dupe przy bezolowiowych benzynach
czy problemem jest wyzsza ilosc oktanow?
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt gru 21, 2004 6:37 am

Vojti pisze:a co ze smarowaniem w przypadku jezdzenia na LPG? tez jest ono ograniczone
czy silniki az tak dostaja w dupe przy bezolowiowych benzynach
czy problemem jest wyzsza ilosc oktanow?
problemem nie jest smarowanie - to nie dwusuw – nie smaruje paliwo, tylko temperatura spalania

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt gru 21, 2004 10:20 am

a niestety wlasnie ta temp w paliwach bezolowiowych jest wyzsza i moze wypalic gniazda zaworowe w glowicach ktore nie sa przystosowane to takiego paliwa.
I w koncy dalej nie wiem czy moja niwka ma taka glowice czy nie ale obawiam sie ze niestety nie jest przystosowana :cry:

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » wt gru 21, 2004 11:04 am

czy da sie to jakos sprawdzic wg jakis katalogow nr silnika?
to czy glowica jest przystosowana do wyzszych temp.

pozdrawiam
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw gru 23, 2004 2:23 pm

Zadzwoń do serwisu na Grudzieńcu ( do pana bereta :)21 ) podaj im numery i rocznik silinika a wszystkiego się dowiesz.

A tutaj link do tematu dyskusji od motocyklistów - kilka ciekawych info na tematy benzynowe http://www.forum.motocyklistow.pl/viewt ... 17ba94482c
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » pn sty 03, 2005 11:03 pm

[quote="Sniper"]Zadzwoń do serwisu na Grudzieńcu ( do pana bereta :)21 ) podaj im numery i rocznik silinika a wszystkiego się dowiesz.

Czesc Sniper
masz nr do tego kolesia na Grudziencu? podaj namiary dzieki
pozdrowionka!
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr sty 05, 2005 1:36 am

Ok podaje numery:
8521180

P.S. Tylko nie powołuj się na mnie bo nie będzie ciekawie :)
stary zatarg o parę stówek co to ode mnie niby wziął i co rzekomo były trefne.... a przecież były prosto z drukarni tfu... z banku :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » śr sty 05, 2005 12:42 pm

dzieki Sniper

zaraz dzwonie
dobrze, ze tam gdzie jade maja benzyne 95 i 89 ale chyba da rade bz przestawiania zaplonu?

pozdrowionka
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 26, 2005 2:36 pm

Hej Vojti jak minęła wycieczka??
Jakieś problemy itd?
Napisz coś więcej :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 7:43 am

Czy spotkał się ktoś z fabryczną normą zużycia oleju silnikowego w Nivce 1600? Jakoś w danych technicznych tego nie podają. Przejechałem już około 10 000 km i zastanawiam się czy ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 04, 2005 7:49 am

a ile wziela oleju na te 10000km ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 9:59 am

Coś ze 4 litry półsyntetyka

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » śr maja 04, 2005 12:47 pm

Chciałem zapytać o olej. Mam wlany do swojej nivy rzekomo-podobno półsyntetytk 10W40 (bo ja ten olej dostałem bez opakowania).
Teraz zamierzam zmienić olej i waham się czy wlać Lotos 10W40 czy Lotos GAS 15W40. Jeżdże na LPG.Czytałem na tym forum wiele o olejach do silnika nivy i wywnioskowałem,że niva bardziej woli mineralne..Jak pański samochód pracuje na tym półsytetyku. Mój ma przejechane 44000km i niewiele oleju dolewam,prawie raz dolałem w ciągu 4000 km.
Dziękuję za odp. Szacunek i pozdrowienia

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 1:22 pm

Samochód od nowości chodził na półsyntetyku Lotos coś tam (tak przynajmniej wynika z zapisków na naklejkach). Ja zrobiłem tym pojazdem 10 000 km i właśnie przymierzam się do wymiany. Zastanawiałem się nad przejściem na pełny mineral, ale jak na razie czekam na opinie innych, co już takiej zamiany dokonali.

Coś o olejach już było napisane:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=8255

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 04, 2005 1:58 pm

:o polsyntetyk w nivie. Toz to samobojstwo. Przeciez te motory takich olejow nienawidza. Zalej mineral 15W40 a jak nie pomoze to zalej 20W50. Ten drugi napweno pomoże tym bardziej ze nadchodzi lato i zuzycie bedzie nadal roslo.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr maja 04, 2005 2:37 pm

Tak też chyba uczynię. Dzięki za rady.

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt maja 06, 2005 6:27 am

Ja też chyba zaleje 15W40.
Moja nie konsumuje oleju w nadmiernych ilościach zatem 20W50 na razie nie będe wlewał.
Dzięki za opinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości