pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

grubszy5
 
 
Posty: 146
Rejestracja: wt lis 18, 2008 5:11 pm
Lokalizacja: Jarosław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: grubszy5 » ndz maja 03, 2009 8:13 pm

jutro to zrobie dla ciebie i Ci napisze :D
Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz maja 03, 2009 8:39 pm

Spoko, wydaje mi sie mam troche za krotkie, kupilem alusy i troszke jakby nakretki za plytko wchodza, tak mi sie wydaje.

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: młody_kon » ndz maja 03, 2009 10:31 pm

mam zamiar założyć sobie bagażnik dachowy. Pajorak I krótka. Bagażnik ma po 3 mocowania na stronę do rynien. I tu pytanie. Ile wytrzymają te rynienki? Dodam, że bagażnik wytrzyma sporo. Satysfakcjonowało by mnie ze 150kg.

Te 150kg to wyłącznie na postoju z namiotem dachowym :wink:
W trakcie jazdy po wyjebach wrzucony będzie hi-lift, trapy i inny szpej.
placek...

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ccamillo » pn maja 04, 2009 8:52 pm

witam
czy obrotomierz w pII 2,5 może źle wskazywać, tzn. zawyżać. Pytam dlatego, ze dzisiaj kolejny mechanik stwierdził, ze obrotomierz nie pokazuje wlasciwych obrotow ... zawyza jakies 200obr.
Automat zmienia biegi przy max. 4200.
Moze ktos grzebal przy zdejmowaniu kilometrów i wskazowka jest źle zalozona?
Czy jakis inny obrotomierz od czterocylindrowego mozna podlaczyc zeby sprawdzić?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » wt maja 05, 2009 5:31 am

jak najlepiej zabezpieczyć silnik przed wodą??
Narazie zakleiłem puche filtra powietrza + wkleiłem wszystkie wężyki od powietrza, wkleiłem kable zapłonowe do kopułki, kopułke też przykleiłem. Zastanawiam się co z elementem, z ktorego podawany jest prąd do aparatau (to chyba cewka jakaś :oops: ) Nie wiem też co zrobić z otworem filtra powietrza, którym zasysa powietrze, póki sie nie nagrzeje- powinien być tam wąż idący do osłony kolektora, ale niestety u mnie ani osłony, ani węża nie ma.
Do uszczelnień użyłem silikonu wysokotemperaturowego. Wytrzyma?? Czy najpierw wjechać w wode a potem głupie pytania zadawać? :)17
pzdr
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » wt maja 05, 2009 5:32 am

jak najlepiej zabezpieczyć silnik przed wodą??
Narazie zakleiłem puche filtra powietrza + wkleiłem wszystkie wężyki od powietrza, wkleiłem kable zapłonowe do kopułki, kopułke też przykleiłem. Zastanawiam się co z elementem, z ktorego podawany jest prąd do aparatau (to chyba cewka jakaś :oops: ) Nie wiem też co zrobić z otworem filtra powietrza, którym zasysa powietrze, póki sie nie nagrzeje- powinien być tam wąż idący do osłony kolektora, ale niestety u mnie ani osłony, ani węża nie ma.
Do uszczelnień użyłem silikonu wysokotemperaturowego. Wytrzyma?? Czy najpierw wjechać w wode a potem głupie pytania zadawać? :)17
pzdr
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » wt maja 05, 2009 6:35 pm

Ktoś wie tak na szybko, ile płynu wchodzi do chłodnicy w miśku PII 2,5 TD?
Wiem że jest w serwisówce, ale w tej chwili nie mogę jej przejrzeć.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ccamillo » wt maja 05, 2009 7:05 pm

KML1 pisze:Ktoś wie tak na szybko, ile płynu wchodzi do chłodnicy w miśku PII 2,5 TD?
Wiem że jest w serwisówce, ale w tej chwili nie mogę jej przejrzeć.
na szybko to 7-8 litrow :)21 ... z tego co pamietam
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » wt maja 05, 2009 7:48 pm

bugasb pisze:Nie wiem też co zrobić z otworem filtra powietrza, którym zasysa powietrze
Też go zaślep, to się woda nie dostanie. Ale i tak może się nalać przez wydech.
A tak na serio to wpisz w wyszukiwarce słowo 'snorkel'.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » wt maja 05, 2009 8:22 pm

Też go zaślep, to się woda nie dostanie. Ale i tak może się nalać przez wydech.
A tak na serio to wpisz w wyszukiwarce słowo 'snorkel'.
Chodzi mi o dodatkowy otwór zasysający powietrze znad kolektora wydechowego, zanim silnik sie nagrzeje.
co to jest snorkel, wiem, do czego służy też wiem.
Chcę wiedzieć tylko, czy sa jakieś jeszcze punkty, które warto dodatkowo uszczelnić, zeby silnik pod wodą nie zgasł, bo wtedy moze zaciągnąć H2o wydechem. INe wiem też, czy silikon był odpowiednim wyborem, dlatego pytam, bo znam się na roślinach, ogrodach i tego typu bezedruach, a niestety niewiele wiem o mechanice(takie male podstawy podstaw).
Więc z góry dzięki za odpowiedzi - rzeczowe i konkretne.
Pozdr
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » wt maja 05, 2009 8:37 pm

bugasb pisze:
Też go zaślep, to się woda nie dostanie. Ale i tak może się nalać przez wydech.
A tak na serio to wpisz w wyszukiwarce słowo 'snorkel'.
Chodzi mi o dodatkowy otwór zasysający powietrze znad kolektora wydechowego, zanim silnik sie nagrzeje.
co to jest snorkel, wiem, do czego służy też wiem.
Chcę wiedzieć tylko, czy sa jakieś jeszcze punkty, które warto dodatkowo uszczelnić, zeby silnik pod wodą nie zgasł, bo wtedy moze zaciągnąć H2o wydechem. INe wiem też, czy silikon był odpowiednim wyborem, dlatego pytam, bo znam się na roślinach, ogrodach i tego typu bezedruach, a niestety niewiele wiem o mechanice(takie male podstawy podstaw).
Więc z góry dzięki za odpowiedzi - rzeczowe i konkretne.
Pozdr
jak głęboko chcesz brodzić w wodzie ? i jak długo chcesz w niej stać ?

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ccamillo » wt maja 05, 2009 8:46 pm

bugasb pisze:
Też go zaślep, to się woda nie dostanie. Ale i tak może się nalać przez wydech.
A tak na serio to wpisz w wyszukiwarce słowo 'snorkel'.
Chodzi mi o dodatkowy otwór zasysający powietrze znad kolektora wydechowego, zanim silnik sie nagrzeje.
co to jest snorkel, wiem, do czego służy też wiem.
Chcę wiedzieć tylko, czy sa jakieś jeszcze punkty, które warto dodatkowo uszczelnić, zeby silnik pod wodą nie zgasł, bo wtedy moze zaciągnąć H2o wydechem. INe wiem też, czy silikon był odpowiednim wyborem, dlatego pytam, bo znam się na roślinach, ogrodach i tego typu bezedruach, a niestety niewiele wiem o mechanice(takie male podstawy podstaw).
Więc z góry dzięki za odpowiedzi - rzeczowe i konkretne.
Pozdr
moze dopisz w jakim celu chcesz całkiem topić silnik, bo moze jak uszczelnienie wytrzyma, to nie wytrzyma głowica roznicy temperatu
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » wt maja 05, 2009 9:08 pm

A nie chce topić, ja chcę na wszelki wypadek, gdyby jednak się zdarzyło coś nieprzewidzianego...
Wolę miec uszczelnione zawczasu, niż pompować wodę z cylindrów o prostować korbowody.
A chodzi mi głównie o uszczelnienie elektryki, tylko nie wiem co i jak dokladnie mam zrobic. Tak jak napisałem wczesniej nie znam się na tym jakoś wybitnie, więc pytam, dociekam, wnikam i czzasem wychodza głupie pytania, ale jak mówią kto nie pyta, ten błądzi 8)
wolę to zrobic, bo juz zdarzylo mi sie utknąc w wodzie, przez którą wiodły świeże ślady, była płytka, miala twarde dno itd. stałem na szczęście tylna osią w strumieniu, silnik nie byl zanurzony, ale zawsze mogło byc na odwrót, w koncu przod chyba wazy więcej...
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ccamillo » wt maja 05, 2009 9:26 pm

z tego co ja testowalem benzyne 3.0, przy standardowym wlocie powietrza, dopoki woda nie bedzie sie nim wlewac , to bez dodatkowych zabezpieczen wode zaliczał. Wiadomo ze snorkel to bezpieczenstwo i to powinna byc pierwsza rzecz ktora nalezy wlasciwie zamontowac
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » śr maja 06, 2009 5:08 am

mi przy szybkim przejeździe przez kałuże glębokości 1/4 kola lekko przykasłał. Odnalazłem pęknięcie na kablu WN. Wymiana kabli na jakieś specjalne, czy najzwyklejsze robia?? I pytanie, czy cewka zapłonowa po zamoczeniu nie przestaje działać??
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ccamillo » śr maja 06, 2009 6:10 am

jak cewka nie ma peknietego izolatora to wytrzyma ... u mnie nie wytrzymała mycia silnika ale była popękana :)21

przy tak małej wodzie przyssał? Koledze delikatnie zassał ostatnio (filtr był wilgotny ale dalej nie poszł )... no ale u niego woda wlewała sie otwartym dachem :)21
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » śr maja 06, 2009 5:48 pm

przyssac, nie przyssał, jedynie chlapnęlo na kable WN a jak sie późńiej okazało jeden miał izolacje przeciętą - juz zalepiona tymczasowo;D
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr maja 06, 2009 10:08 pm

Przede wszystkim musisz zadbać o kable WN i świece. Wymień na nowe, bo nawet mikropęknięcia izolacji przepuszczają prąd w wilgotnym środowisku. Kopułkę też warto profilaktycznie wymienić na świeżą, jeżeli ją uszczelnisz (np silikonem) koniecznie zrób jakieś odpowietrzenie bo może ci ją rozerwać a poza tym wilgoć zamknięta w kopułce będzie się kondensować na jej ściankach. Wszystkie połączenia najlepiej spryskać preparatem wypierającym wilgoć. W ostateczności może być nawet WD40 ale lepsze są preparaty stworzone specjalnie do tego celu, np. Wurtch ma w swojej ofercie kilka fajnych rzeczy, polecam smar silikonowy oraz smar odporny na wysokie ciśnienia, dobry jest też balistol - smar do czyszczenia broni. Tak zabezpieczony silnik nie będzie się bał nawet krótkotrwałego zanurzenia. Reszta elektryki jest w zasadzie odporna na wilgoć, poza komputerem sterującym pracą silnika. Dla pewności możesz potraktować wszystkie wtyczki smarami jak wyżej.
Pozostają jeszcze kwestia dolotu i wydechu, na dolocie snorkel, a wydechem jeśli silnik pracuje woda nie wejdzie, dopiero po zgaszeniu woda wpłynie wydechem do silnika jeśli jej poziom sięga wyżej niż zawory. Niestety silnik po zgaszeniu w wodzie stygnie i powstaje wewnątrz podciśnienie, które powoduje zassanie wody przez uszczelniacze więc lepiej silnika w wodzie nie gasić, chyba że woda już wpływa dolotem.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » śr maja 06, 2009 10:23 pm

Gdzie w PII 2,5 TD jest pompa wody?
Ostatnio zrobiło mi się mało płynu w chłodnicy, szukałem wycieku, węże suche , ale na metalowej osłonie pod silnikiem widać wilgotne miejsce, jakby sączyło się z pod osłony rozrządu.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » śr maja 06, 2009 10:39 pm

Z tego co pamiętam to nad alternatorem...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Myke » śr maja 06, 2009 11:26 pm

Wiatrak chlodnicy jest mocowany na walku pompy wody. ale zeby sie do niej dostac trzeba zdjac obudowe paskow rozrzadu, chlodnice, pompe wspomagania itd i w razie jej wymiany niestety trzeba tez zrzucac pasek rozrzadu. Sprezyna napinacza owego paska opiera sie o dzyndzel na pompie wody niestety...
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » czw maja 07, 2009 4:53 am

mogłem z tego osobny temat zrobić ;)
Jeszcze jedno mnie nurtuje - jak powinno byc zrobione takie odpowietrzenie? Nawiercić małą dziurkę, wężyk, wyprowadzić go wysoko, czy źle rozumim??
Przy okazji spytam, o odpowietrzenie mostów - z czym to sie je, jak wykonać, bo też gdzieś czytałem ze warto porobić, bo lubią sie wodą opić. Czy raczej odpuścić temat??
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » czw maja 07, 2009 4:55 am

mogłem z tego osobny temat zrobić ;)
Jeszcze jedno mnie nurtuje - jak powinno byc zrobione takie odpowietrzenie? Nawiercić małą dziurkę, wężyk, wyprowadzić go wysoko, czy źle rozumim??
Przy okazji spytam, o odpowietrzenie mostów - z czym to sie je, jak wykonać, bo też gdzieś czytałem ze warto porobić, bo lubią sie wodą opić. Czy raczej odpuścić temat??
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw maja 07, 2009 7:33 am

Mosty mają odpowietrzenia. Jak zajrzysz pod pojarę zauwazysz, że z mostu (tylnego np:) do ramy leci sobie wężyk. Trzeba go wyciągnąć tak wysoko jak potrzebujesz.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw maja 07, 2009 9:53 am

Z aparatem to tak jak napisałeś, tylko uważaj wiercąc kopułkę bo lubi pęc :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości