Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » czw lut 11, 2010 10:50 am

Mroczny pisze:dzwoniłem i pytałem..
Pan poinformował mnie, że oni mogą mi wystawić atest, iż dany zderzak spełnia wymagania oferty (w sensie: jest zgodny z wytycznymi zawartymi w ofercie powiedzmy straży pożarnej). Natomiast nie wydadzą atestu, że zderzak może być montowany w GR, ponieważ sprzeczne jest to z homologacja pojazdu i zylionem innych przepisów. Producent bowiem homologował GR ze zderzakiem fabrycznym i tylko z takowym pojazd ten pasuje do definicji pojazdu używanej przez producenta. Wg pana nie można sobie dołożyć do samochodu nic, choćby miało pięć atestów, jeśli homologacja pojazdu nie dopuszcza dokładnie tego czegoś. Powiedział jeszcze, że u nich homologują zderzaki plasticzane w ten sposób, że producent dostarcza zderzak z przyczepionym do niego pojazdem i na taki zestaw wyrabia się atest.
No i jak - głupoty gada?

Moim zdaniem patrząc na Rozdział 2 par. 10.1 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych...:
- gada gupoty, Nikt przecież nie homologuje auta z każdym możliwym amortyzatorem.
- z tego paragrafu wynika iż bagażnik można zrobić samemu bo nie jest to element zwiany z bezpieczeństwem, pod warunkiem spełniania przez niego innych wymagań (wystawanie poza obrys, krawędzie itp.)

Pan sobie zresztą jak piszesz sam sobie przeczy, pytałeś o podstawę prawną z paragrafu?

Jednakowoż to tylko moje zdanie jest.

Z tego co piszesz to Pan sam sobie przeczy, co do zderzaków to sprawa jest bardziej skomplikowana, zależy też od daty rejestracji auta i stopnia ingerencji w pierwotną konstrukcję.

Jednakowoż jest to moje zdanie, a pytałeś Pana o podstawę prawną (tak z paragrafu, a nie rozporz
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Wąż » pt lut 12, 2010 10:20 am

w Polsce tak się akurat składa, że większość rzeczoznawców motoryzacyjnych delikatnie mówiąc: gówno wie :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 21, 2010 7:56 am

zgłupiałem, czyli co auta ze zmienionymi zderzakami /posiadam takie/ z bagażnikiem na dachu, nie spełnia warunków homologacyjnych i w przypadku kolizji ubezpieczyciel nie pokryje szkód? dodam ze mam solidne zderzaki co najmniej 7 mm?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40645
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Mroczny » ndz mar 21, 2010 8:20 am

będą mieć takie prawo

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 21, 2010 8:27 am

ale takich aut jeździ coraz więcej...moje na dodatek rzucając się w oczy bo są z kwasów ki, robione w firmie która buduje takie wyposażenie dla ciężarówek i dostawczych, nie gięte a spawane i polerowane...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Wąż » sob kwie 17, 2010 9:24 am

7mm to chyba lekka przesada :)21
pochwal się ile to waży
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10985
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: goralski » ndz kwie 18, 2010 11:19 am

ostatnio kumpel oklatkowanym parchem wyrwał bok taksiarza (złotówa wymusił) i gliny nie przyczepiły się,no ale w parchu akurat farba się tylko zadrapała, w t4 od przedniego to tylnego nadkola boku nie było :)21
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Nahen » czw kwie 22, 2010 10:25 pm

Wąż pisze:7mm to chyba lekka przesada :)21
pochwal się ile to waży
Kiedys widziałem Samuraja który przy gwałtownym hamowaniu stanął dęba na przodzie ;) Śmeiliśmy się że ma za ciężką wyciągarkę ;) Moze też mial zderzak z 7mm blachy ? ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: szympro » śr mar 02, 2011 4:40 pm

Mozna w pojezdzie typu pickup, czyli zamknieta z tylu kabina za ktora jest jeszcze kawalek auta, zamontowac swiatla na tylnej sciance kabiny? Bo w przepisach, o ile dobrze znalazlem, napisane jest ze swiatla maja byc z tylu, koniec (mowie o tej tabelce na koncu).
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: LR_Olek » śr mar 02, 2011 6:55 pm

szympro pisze:Mozna w pojezdzie typu pickup, czyli zamknieta z tylu kabina za ktora jest jeszcze kawalek auta, zamontowac swiatla na tylnej sciance kabiny? Bo w przepisach, o ile dobrze znalazlem, napisane jest ze swiatla maja byc z tylu, koniec (mowie o tej tabelce na koncu).

a dlaczego by nie ?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » śr mar 02, 2011 7:56 pm

szympro pisze:Mozna w pojezdzie typu pickup, czyli zamknieta z tylu kabina za ktora jest jeszcze kawalek auta, zamontowac swiatla na tylnej sciance kabiny? Bo w przepisach, o ile dobrze znalazlem, napisane jest ze swiatla maja byc z tylu, koniec (mowie o tej tabelce na koncu).
Moim zdaniem nie ma przeciwwskazań, chociaż może się okazać że z tyłu to tak naprawdę w środku auta. Jeśli jest to auto typu SAM to nie ma problemu, w innym przypadku upierdliwy diagnosta czy policjant może się czepiać homologacji.
Generalnie ważne jest żeby inne precyzyjniejsze wymagania były spełnione i żeby świateł nie przysłaniała np. klatka.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: szympro » czw mar 03, 2011 12:50 am

Na mysli mialem zeby sie nikt nie przyczepil ze swiatla nie sa na "koncu" pojazdu tylko w jego polowie, tak jak @Feniks napisal. Ale w sumie zgodnie z tymi przepisami niby nie ma z tym problemu. Mimo to wolalem zasiegnac jezyka :)21 Dzieki
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: gkozi » czw mar 17, 2011 3:35 pm

Ja myślę, że można sie przyczepić bo w tej sytuacji ładunek [czyli tylne pół auta] wystaje sporo poza tylne swiatła [co może mieć kolosalne znaczenie w nocy], chyba, że to jakaś żałosna luka prawna i faktycznie można tak zrobić

Na pewno jakiś odblask na tylnej belce nie byłby głupi
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » śr lip 06, 2011 12:29 pm

Doszły dwie poprawki do warunków technicznych jedna dotyczy jak mi się wydaje ciągników i chyba nie ma w niej nic co by wpływało zasadniczo na nasze żelastwa.
Druga w całości poświęcona instalacjom gazowym nie mam takowej i zupełnie się na tym nie znam, ale jak kto ma to niech se doczyta żeby się w listopadzie z ręką w nocniku nie obudził.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: punix » śr lip 06, 2011 12:54 pm

Gdzie można znaleźć te poprawki, jest to gdzieś w internecie? Nie znalazłem jak dotąd nic aktualnego :-?
'95 Samurai 1,3
235/75r15

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » śr lip 06, 2011 1:49 pm

W pierszwym poście masz linki, generalnie na isap.sejm.gov.pl. Dziś dodane to zmiana 7 i 8
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: punix » śr lip 06, 2011 4:54 pm

Dzięki, dawno tu nie zaglądałem i zapomniałem :oops:
'95 Samurai 1,3
235/75r15

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » czw lip 07, 2011 9:53 pm

punix pisze:Dzięki, dawno tu nie zaglądałem i zapomniałem :oops:
Siem zupełnie nie stresuj, a czytałeś dokładnie te poprawki, bo mnie jakoś jeszcze nie naszło, jest tam coś istotnego?
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: punix » czw lip 07, 2011 10:16 pm

Za dobrze na LPG się nie znam - nie zakładałem sam, kupiłem już z założoną instalacją. Ale na moją wiedzę to nie ma nic, do czego mogliby się na normalnym przeglądzie przyczepić - pod warunkiem, że instalacja była zakładana normalnie w zakładzie :)
'95 Samurai 1,3
235/75r15

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » czw lip 07, 2011 10:29 pm

punix pisze:Za dobrze na LPG się nie znam - nie zakładałem sam, kupiłem już z założoną instalacją. Ale na moją wiedzę to nie ma nic, do czego mogliby się na normalnym przeglądzie przyczepić - pod warunkiem, że instalacja była zakładana normalnie w zakładzie :)
... i dobrze ale i tak będzie na Ciebie :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
mstrucz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 4:06 pm

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: mstrucz » sob lip 23, 2011 10:02 pm

Nahen pisze:Tak se zgaduję... Zauważ, że samochody które nie mają koła na dupie mają światla wysoko i w budzie i nie musza mieć światęł w zderzaku. Nie mam pojęcia kiedy taki przepis wszedł i jak brzmi dokładnie wiem bo spotkałem sie kilka lat temu z zapisem o takim mniej wiecej sensie jak przytoczyłem. Dlaczego np Jeepy Grand Cheeroke, Toyota V8, LandRover Disco3 nie mają świateł w zderzakach a dlaczego takie np Patrole, Pajero DiD, Toyoty Land Cruiser (druga generacja) do 2002 roku mają? Sądząc po "jakości" tego pomysłu może i były to tylko plany ale na tyle "konkretne" że przez kilka latek producenci produkowali samochody niejako pod jego wpływem. Generalnie samochody produkowane na rynek europejski w latach około 93/94 - 2000/2002 mające fabrycznie montowany zapas na dupie był wyposażane właśńe w lampy w zderzakach często tylko z "wydmuszkami" świateł w budzie ewentualnie z działającym tam dodatkowym swiatłem stopu czy przeciwmgłowym lub cofania.

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
Przepis taki funkcjonował w Anglii. Łatwo można to sprawdzić po moim Pininie. Każda europejska wersja ma lampy w zderzaku tylko przeciwmgielne, angielskie mają lampy w zderzakach (wszystkie do 2005 do końca produkcji).
Pajero Pinin - najdzielniejszy SUV

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Nahen » pt sie 05, 2011 9:18 pm

mstrucz pisze:
Nahen pisze:Tak se zgaduję... Zauważ, że samochody które nie mają koła na dupie mają światla wysoko i w budzie i nie musza mieć światęł w zderzaku. Nie mam pojęcia kiedy taki przepis wszedł i jak brzmi dokładnie wiem bo spotkałem sie kilka lat temu z zapisem o takim mniej wiecej sensie jak przytoczyłem. Dlaczego np Jeepy Grand Cheeroke, Toyota V8, LandRover Disco3 nie mają świateł w zderzakach a dlaczego takie np Patrole, Pajero DiD, Toyoty Land Cruiser (druga generacja) do 2002 roku mają? Sądząc po "jakości" tego pomysłu może i były to tylko plany ale na tyle "konkretne" że przez kilka latek producenci produkowali samochody niejako pod jego wpływem. Generalnie samochody produkowane na rynek europejski w latach około 93/94 - 2000/2002 mające fabrycznie montowany zapas na dupie był wyposażane właśńe w lampy w zderzakach często tylko z "wydmuszkami" świateł w budzie ewentualnie z działającym tam dodatkowym swiatłem stopu czy przeciwmgłowym lub cofania.

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
Przepis taki funkcjonował w Anglii. Łatwo można to sprawdzić po moim Pininie. Każda europejska wersja ma lampy w zderzaku tylko przeciwmgielne, angielskie mają lampy w zderzakach (wszystkie do 2005 do końca produkcji).
Dziwne... bo wg mnie właśnie wszystkie w zasadzie bez wyjątku samochody od okolic 2000 roku na rynek europejski mają w zderzaku WSZYSTKO a sporadycznie przeciwmgłowe w "górnych"... Jak masz wątpliwości to sobie sprawdź Patrole, Pajero, Landcruisery, Montereye/Troopery, Disco i co tam jeszcze chcesz...
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » wt wrz 13, 2011 12:44 pm

Pytanko. Podlacze sie a co! Koledzy bo ja jestem w trakcie decyzji waznych i zastanawiam sie czy pakowac zderzak stalowy do przodu. Bo zasadniczo plan jest duzo jezdzic po europie, czy nadstawiam karczycha w ten sposob?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » wt wrz 13, 2011 12:59 pm

finger4 pisze:Pytanko. Podlacze sie a co! Koledzy bo ja jestem w trakcie decyzji waznych i zastanawiam sie czy pakowac zderzak stalowy do przodu. Bo zasadniczo plan jest duzo jezdzic po europie, czy nadstawiam karczycha w ten sposob?
Zmiany przepisów w Polsce dotyczące zderzaków przednich rur itp. zostały dotyczą pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r.
Teoretycznie
- jeśli auto jest zarejestrowane w Polsce przed tą datą to jeżeli posiada ważny przegląd to nie powinno być problemu na terenie UE.
- jeśli auto zarejestrowane jest po to nie powinno przejść przeglądu, jeśli ma zderzak bez homologacji
Tyle teoria, jak wyglądała by praktyka w przypadku zatrzymania przez Policję lu stłuczki to nie mam pojęcia. Może jest na forum ktoś kto sprawdził w praktyce i będzie mu się chciało napisać?
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » wt wrz 13, 2011 1:38 pm

To nie jest tak do konca chyba, ze skoro mamu auto zarejestrowane przed 2007 i ma orurowanie i ma legalnie rpzeglad to na terenie UE moze jezdzic. Wydaje mi sie, ze nie moze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości