Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » pn lut 15, 2010 9:33 am

moim zdaniem, krążki są zbyt plastyczne i podatne na temperaturę, a buda z parcha do najlżejszych nie należy... poza tym są skonstruowane tak by trzymać odrobinę wody (są higroskopijne, w niewielkim stopniu)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: patrolpulawy » pn lut 15, 2010 10:22 am

Łukasz to nie fair :). Krążki są ok i do tego gumowe. Gdybym nie miał już gotowych platikowych to na pewno bym się temu przyjrzał dokładnie. Przy budzie 500 kg (choc to jest tylko przypuszczenie) jest 353 cm2 na 8 krążkach. To daje niecałe 2 kg na cm2. Jeśli wytrzyma tyle i więcej wytrzyma.

Osobiście bym się zastanawiał nad włożeniem krążków. Każdy zrobi jak chce.
Piotr

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: strzelmiś » pn lut 15, 2010 10:51 am

Myślę że krążki są zbyt plastyczne, stąd nadal będę szukał wałka z tekstolitu i wytoczę sobie krążki takie jakie będę chciał.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » pn lut 15, 2010 12:34 pm

patrolpulawy pisze:Łukasz to nie fair :)
ja tylko mówie jak uważam :)21 popieram to kilkuletnim doświadczeniem...w graniu w Hokeja :)21
a Ty masz :)2 zrobione i tego się trzymaj
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » pn sie 02, 2010 9:47 pm

Panowie czy przy lifcie '2 Ironman i odpowiednim podcięciu blachy konieczny/wskazany jest bodylift, aby upchnąć '35-tki BFG MT ?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Ba » wt sie 03, 2010 6:19 am

boban22 pisze:Panowie czy przy lifcie '2 Ironman i odpowiednim podcięciu blachy konieczny/wskazany jest bodylift, aby upchnąć '35-tki BFG MT ?
W Patrolu, Terrano czy Micrze?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: QBS » wt sie 03, 2010 8:31 am

Jako, że temat brzmi: "Body lift vs. lift zawieszenia w GR" to pewnie w Patrolu.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 8:50 am

Ba pisze:
boban22 pisze:Panowie czy przy lifcie '2 Ironman i odpowiednim podcięciu blachy konieczny/wskazany jest bodylift, aby upchnąć '35-tki BFG MT ?
W Patrolu, Terrano czy Micrze?

Ja tam się nie znam, ale Terrano i Micra nie wychodziły w specyfikacji GR :wink: . Chodzi o Parcha rzecz jasna
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » wt sie 03, 2010 9:06 am

boban22 pisze:
Ba pisze:
boban22 pisze:Panowie czy przy lifcie '2 Ironman i odpowiednim podcięciu blachy konieczny/wskazany jest bodylift, aby upchnąć '35-tki BFG MT ?
W Patrolu, Terrano czy Micrze?

Ja tam się nie znam, ale Terrano i Micra nie wychodziły w specyfikacji GR :wink: . Chodzi o Parcha rzecz jasna
taaa ale w Y61 nie trzeba a w Y60 trzeba patroli jak psów, a wróżek mało :)21

BTW Terrano/Maveric wychodziło w specyfikacji GR :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: QBS » wt sie 03, 2010 9:27 am

lbl78 pisze:taaa ale w Y61 nie trzeba a w Y60 trzeba patroli jak psów, a wróżek mało :)21
A ile trzeba podnieść budę w Y60 do 35x12.5?
5 centów?
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 9:43 am

Chodzi o Y60 i mam dylemata :D czy liftować budę czy nie, w tej chwili na '33 MT BFG jest ok jeśli chodzi o ruch koła. Teraz chcę szerzej podciąć gdzieś koło 1,5 cm po obwodzie i jestem ciekawy czy to wystarczy czy jednak trzeba będzie dźwigać budę, a jeśli tak to o ile ? 5cm wydaje mi się sporo. Co myślicie? Jakoś do body liftu nie jestem przekonany ale może to tylko urojenia sceptyka :lol:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » wt sie 03, 2010 9:48 am

przy 2,5cm delikatnie przyciera o nadkole
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 10:09 am

lbl78 pisze:przy 2,5cm delikatnie przyciera o nadkole
Ale przy lifcie zawiasa '2, będzie obcierało czy mówimy o lifcie samej budy 2,5 cm?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » wt sie 03, 2010 10:23 am

zawias + buda
zależy też jakie masz felgi
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 11:23 am

Felga 8x15 ET-25 - planowana opona 35/12.5/15 MT BFG...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: N2O » wt sie 03, 2010 11:47 am

Ja tak się zastanawiam jaki jest cel zakładania tak dużej opony która nie robi w trudniejszym terenie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Wowos » wt sie 03, 2010 12:05 pm

ciii.... :)21

może nie będzie trudniejszego terenu :wink:
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 12:16 pm

N2O pisze:Ja tak się zastanawiam jaki jest cel zakładania tak dużej opony która nie robi w trudniejszym terenie.
:)21

Właśnie zaliczone były Bieszczady na '33 i teraz będzie próba '35-tek. Co do robienia w terenie to zdania są podzielone... Chcemy dlatego sprawdzić organoleptycznie, będzie Y60 na '33 i na '35 ta sama trasa, ten sam silnik, ta sama zawiecha różnica tylko w oponach. Wydaje mi się, że to jedyne możliwe rozwiązanie, aby sprawdzić w miarę rzetelnie i obiektywnie jak każda z tych opon robi w terenie. Stwierdzenie "taka opona nie robi w trudniejszym terenie" jest tylko stwierdzeniem, chyba że poparte jakimś sprawdzeniem czy doświadczeniem. Również wpływ ma to na jakim samochodzie dana opona robi wiadomo że ma to kapitalne znaczenie. Chcemy to właśnie sprawdzić empirycznie i podzielić się na forum naszymi spostrzeżeniami, dlatego pytanie o konieczny bądź nie lift budy - bo być może nastąpi powrót do '33 . A teren cóż...chyba raczej wymagający ale my się z nikim nie ścigamy i nie napinamy tylko chcemy się dobrze bawić. Proszę ewentualnie o poparcie stwierdzenia że '35 nie robi w terenie. Auto jest do przepraw, nie zależy nam na ściganiu czy wyprawówce. Pozdrawiam.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Mroczny » wt sie 03, 2010 12:31 pm

ja sprawdzałem

tę i inne

nie robi

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 12:36 pm

Czyli 33x12.5/15 MT jest optymalnym wyborem, jeśli chodzi o teren konkretny i dojazd do niego ( czasami spory kawałek ) po czarnym?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Mroczny » wt sie 03, 2010 1:00 pm

nie o rozmiar a o wzór bieżnika chodzi

rozmiar - tu wszystko zależy jaki to teren. Wąskie w góry, szerokie na błoto płaskie i paski

dla moich zastosowań idealna jest duża fedima. Ale dla chlopaków z równin ta opona jest bez sensu

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 1:26 pm

Możesz rozszerzyć wątek "dla moich zastosowań"... :wink:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: N2O » wt sie 03, 2010 1:27 pm

BFG to się nadaje co najwyżej na piasek.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 1:38 pm

No właśnie na błędowskiej ostatnio Mt-ek porażka ledwo szedł pod górę o temperaturze silnika nie wspomnę ,a mój się naprawdę nie grzeje specjalnie. Objechała mnie suzuka i tyle... :)3

Poza tym, nie ma jednej idealnej opony "do wszystkiego". Przynajmniej w moim wypadku zawsze trzeba gdzieś podjechać "w teren" a i do sklepu się przytrafi :D więc muszę wybrac najlepszy kompromis. Moim zdaniem BFG MT jest takim dobrym kompromisem.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: N2O » wt sie 03, 2010 3:03 pm

Ciśnienie w oponach szczególnie na piasku potrafi zdziałać cuda.
Mój partol nie ma żadnych problemów z jazdą po piasku.
Ostatnio na Country Road 2010 nawet Blazer 6,2d wymiękał pod górkę(mocy brakło), a 3 suzuki i mój parch podjechały za pierwszym razem bez osłabnięcia silnika.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość