Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » wt sie 03, 2010 5:55 pm

Lift na zawieszeniu 5cm i podcięcie nadkoli powinny dać radę przy 35 calach w GRY60 , pod warunkiem zastosowania odpowiednich odbojników np od Stara tzw "bałwanków" . Ja co prawda mam 33 cale ale do nadkola jest w sam raz miejsca przy wykrzyżu na 35 calowe opony . Jednakże ja mam seryjne felgi ,a nie wiem jakie Ty posiadasz ET .
A co do bodyliftu to 5cm to odradzam, 1 cal proponuję .

No i weź pod uwagę zmułę jaka nastąpi przy cięższej i większej oponie , chyba że przyszłościowo zamierzasz przełożenia wymienić lub silnik ....
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 6:45 pm

N2O pisze:Ciśnienie w oponach szczególnie na piasku potrafi zdziałać cuda.
Mój partol nie ma żadnych problemów z jazdą po piasku.
Ostatnio na Country Road 2010 nawet Blazer 6,2d wymiękał pod górkę(mocy brakło), a 3 suzuki i mój parch podjechały za pierwszym razem bez osłabnięcia silnika.
:)21
Oczywiście z ciśnieniem masz rację, ja miałem mocno dobite bo był to wjazd niejako przy okazji, a jechałem dalszy kawałek po czarnym...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » wt sie 03, 2010 6:47 pm

KarolSawiak pisze:Lift na zawieszeniu 5cm i podcięcie nadkoli powinny dać radę przy 35 calach w GRY60 , pod warunkiem zastosowania odpowiednich odbojników np od Stara tzw "bałwanków" . Ja co prawda mam 33 cale ale do nadkola jest w sam raz miejsca przy wykrzyżu na 35 calowe opony . Jednakże ja mam seryjne felgi ,a nie wiem jakie Ty posiadasz ET .
A co do bodyliftu to 5cm to odradzam, 1 cal proponuję .

No i weź pod uwagę zmułę jaka nastąpi przy cięższej i większej oponie , chyba że przyszłościowo zamierzasz przełożenia wymienić lub silnik ....
ET - 25, zmuła pewnie będzie, ale do przeróbki idzie tłumik a poza tym jak pisałem wyżej nie jest to auto do ścigania tylko do orania większego lub mniejszego więc na reduktorze nie powinno być większych problemów . Dzięki za opinie.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » śr sie 04, 2010 7:26 am

boban22 pisze:
do orania większego lub mniejszego
to BFG nie mają sensu :)3
BFG do turystyki się nadają, a do tego spokojnie wystarcza 33x12,5 lub 33x10,5

@KarolSawiak jeśli przy seryjnej feldze nie masz obtarć po wewnętrznej stronie nadkola, to masz nieźle wykrzyż ograniczony :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » śr sie 04, 2010 7:34 am

Ok, to jaką oponę polecasz/cie żeby robiła w terenie, ale na czarnym żeby nie było tragedii?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Mroczny » śr sie 04, 2010 7:36 am

to nie jest temat o oponach !

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » śr sie 04, 2010 7:46 am

Masz rację, cofam pytanie... :cry:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » śr sie 04, 2010 3:08 pm

lbl78 pisze:
boban22 pisze:
do orania większego lub mniejszego
to BFG nie mają sensu :)3
BFG do turystyki się nadają, a do tego spokojnie wystarcza 33x12,5 lub 33x10,5

@KarolSawiak jeśli przy seryjnej feldze nie masz obtarć po wewnętrznej stronie nadkola, to masz nieźle wykrzyż ograniczony :wink:

mam podcięte nadkola i bałwanki od Stara jako odbojniki , opony BGF 33 MT

wykrzyż tak ograniczony bałwankami coby właśnie nie ocierało , no i jeszcze stabilizatory posiadam , bez nich wykrzyż był lepszy ale nosiło mnie po drodze jakbym taczke prowadził z wy...nym kółkiem
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: kuba500 » śr sie 04, 2010 9:56 pm

to dziwne trochę , jak amory dobre to bez stabi powinno być OK, ja nie odczułem jakiejś większej różnicy na twardym po wywaleniu stabi :roll:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » śr sie 04, 2010 10:12 pm

u mnie dało się jeździć ale kiedyś do rowu wpadłem jak po szutrze zaczeło mnie nosić z lewa na prawo i nie mogłem opanowac auta przy ok 70 km/h , możliwe że przyczyniło się do tego kilka innych czynnikó ale profilaktycznie wróciłem do stabilizatora tylko dłuższe łączniki dałem odp. do liftu
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » śr sie 04, 2010 11:03 pm

to musisz mieć coś nie teges z zawiasem ogólnie, u mnie brak jakiegokolwiek stabilizatora nie wpłynął negatywnie na prowadzenie ;) jak woziło przed wywaleniem tak wozi po wywaleniu :)21 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » śr sie 04, 2010 11:16 pm

a powiem Ci że masz chyba racje , na dniach wymieniam polibusze bo luzy spore , może będzie poprawa

inna sprawa że Ironman to jedna wielka [cenzura]...a , jedna spręzyna mi pękłą na ostatnim zwoju , a farba na nich złazi płatami , malowane proszkowo na rdze były , wieje chińszczyzną , w wolnej chwili fotki wrzuce coby innych ostrzec przed tym badziewiem , kolejny zawias tylko Dobinsons ....
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » czw sie 05, 2010 6:55 am

kup turkusowe :)21 :)2
będziesz zadowolony ;) sztywne na asfalcie, w terenie nieźle wybierają :)2 byle z obciążeniem nie przesadzić to jest GIT :)2


farba złazi tak naprawdę z każdych, w końcu to ciągle pracuje a powłoka lakiernicza dość sztywna, ale do póki działa nie ma się czym przejmować :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » czw sie 05, 2010 9:49 am

Jaki koszt kompletu do Y60?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » czw sie 05, 2010 10:08 am

http://www.dobinsons.pl/
zadzwoń spytaj, ewentualnie po innych alledrogo popatrz
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » czw sie 05, 2010 10:18 am

ok
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: sebson » czw sie 05, 2010 12:07 pm

boban22 pisze:Felga 8x15 ET-25 - planowana opona 35/12.5/15 MT BFG...
Dokładnie takie zestawienie mam w swoim Patrolu i powiem szczerze, że robi aż miło.
Motór mam zdrowiutki nie ma żadnej zmuły. Lepiej robią już tylko simexowate ale na tych już gorzej przy wiekszych prędkościach na czarnym.
Zawias mam hybrydę amory OME i spreżyny Dobi 3" i i to zestawienie przyjemnie robi...Nie za twardo jak na krótkiego i wybiera bardzo przyjemnie na wyjebach :)21 Body liftu brak ale dla higieny i walorów wzrokowych, zamierzam zrobić :)21
Oczywiście do 35" trzeba go podciąć ale to już zabieg pożyteczny dla Patrola z racji rudego :)21

Generalnie, jak kupisz 33, to za jakiś czas będziesz marudził czemu nie kupiłem 35" bo się naoglądzasz na imprezach mutantów na 37" i stwierdzisz, że 35" to jedyny słuszny rozmiar. Miałem przy zakupie ten sam dylemat.
Do długiego owszem 33" bo długi to raczej turystyka ale wiekszość moich znajomych lata na 35" i nie narzekają :)2

A tu masz fotki poglądowe:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Nissan Patrol

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » czw sie 05, 2010 1:05 pm

Dzięki, za pozytywne słowa i konkretną wyczerpującą odpowiedź, zobaczymy sprawdzimy w boju. Też myślimy o Simexach, ale pożyjemy zobaczymy.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Krzysiek72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Krzysiek72 » czw sie 05, 2010 8:22 pm

Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok :-?

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » pt sie 06, 2010 7:35 am

Może wrócić stabilizatory tylko wydłużyć i powinno być lepiej...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: sebson » pt sie 06, 2010 1:51 pm

Krzysiek72 pisze:Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok :-?
Sprężyny dobinsona są miekkie, a zważając na brak tylnego stabi, taka sytuacja może mieć miejsce.

Ja mam sprężyny około 3" Dobi a amory Ome i powiem, że fajnie robią w przeciwieństwie do zestawu OME, który był zdecydowanie twardszy. Też nie mam na tyle stablizatora i dało się zauważyć mocne przychylanie auta w zakręcie ale to było na zestawie OME. Teraz jest Git :)2
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Krzysiek72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Krzysiek72 » pt sie 06, 2010 9:44 pm

sebson pisze:
Krzysiek72 pisze:Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok :-?
Sprężyny dobinsona są miekkie, a zważając na brak tylnego stabi, taka sytuacja może mieć miejsce.

Ja mam sprężyny około 3" Dobi a amory Ome i powiem, że fajnie robią w przeciwieństwie do zestawu OME, który był zdecydowanie twardszy. Też nie mam na tyle stablizatora i dało się zauważyć mocne przychylanie auta w zakręcie ale to było na zestawie OME. Teraz jest Git :)2
Witam. Zawiasu póki co nie zmienię a chciałbym wyeliminować to obcieranie i nie wiem czy dać odbojniki czy może felgi z większym ET a może jedno i drugie :)23

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: boban22 » sob sie 07, 2010 7:55 am

U mnie przy podobnym lifcie (Ironman) , nie ma żadnego obcierania, ale felgi mają Et-25...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: MKE99 » sob sie 07, 2010 9:17 am

Ja mam zestaw na Dobinsonie +2" i felgi et-25, oba stabilizatory z przedłużonymi łącznikami, odboje.
Opony 33x12,5x15 i nic nie obciera.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: conrado1980 » pt lut 11, 2011 2:35 pm

Wlasnie kupuje podkładki do bodyliftu Y60 i mam do wyboru podkladki BRM ktore montuje sie zamiast oryginalnych poduszek(są o 45mm wyzsze) lub podkladki o wysokosci 45mm montowane na oryginalne poduszki.
Pierwsze rozwiazanie wydajesie bardziej stabilne i bezpieczne,drugie bardziej komfortowe(nie przenosi drgan na bude)

Jak macie zrobiony bodylift u siebie???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości