Problem z rozpinaniem blokady.
Moderator: Albert_N
Problem z rozpinaniem blokady.
Witam.
Mam problem z rozpinaniem blokady między mostowej. Wygląda to tak: zakopuje się w błocku zapinam blokadę, wyjeżdżam na twarde i nie jestem w stanie jej rozpiąć (naprężenia na wałach).
Do tej pory dawałem raz do przodu raz do tyłu i pomagało, wczoraj nie pomagało, dopiero po podniesieniu jednego koła do góry udawało się wyłączyć (koło robiło pół obrotu a blokada chodziła jednym palcem). Co prawda podniesienie Hi Lift-em trwa parę sekund ale to chyba nie o to chodzi, luz na małej skrzyni też nic nie daje, jak to wygląda u was?
Mam problem z rozpinaniem blokady między mostowej. Wygląda to tak: zakopuje się w błocku zapinam blokadę, wyjeżdżam na twarde i nie jestem w stanie jej rozpiąć (naprężenia na wałach).
Do tej pory dawałem raz do przodu raz do tyłu i pomagało, wczoraj nie pomagało, dopiero po podniesieniu jednego koła do góry udawało się wyłączyć (koło robiło pół obrotu a blokada chodziła jednym palcem). Co prawda podniesienie Hi Lift-em trwa parę sekund ale to chyba nie o to chodzi, luz na małej skrzyni też nic nie daje, jak to wygląda u was?
Niva 1,9D
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
wyczucie potrzebne i wizualizacja zasady działania.
samo odpuszczenie gazu przy jeździe na wprost do rozpięcia blokady w zupełności starczy.
samo odpuszczenie gazu przy jeździe na wprost do rozpięcia blokady w zupełności starczy.
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Wizualizację mam bo drugi reduktor leży sobie w garażu
A przyznaję że w czasie jazdy nie próbowałem, bo średnią wajchą nie da się za bardzo operować w czasie jazdy więc małej też nie tykałem...

A przyznaję że w czasie jazdy nie próbowałem, bo średnią wajchą nie da się za bardzo operować w czasie jazdy więc małej też nie tykałem...
Niva 1,9D
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
nie jetem pewien ale blokadę powinno się rozpinać tylko podczas jazdy ale naprostujcie mnie jeśli się mylęTresor pisze:Wizualizację mam bo drugi reduktor leży sobie w garażu![]()
A przyznaję że w czasie jazdy nie próbowałem, bo średnią wajchą nie da się za bardzo operować w czasie jazdy więc małej też nie tykałem...

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Bartek - z twoją posturą tylko w trakcie jazdy bo reduktor z podłogi wyrwiesz
biegi można zmieniać bez sprzęgła, reduktor zapiąć przy toczącym się aucie, blokadę zapiąć na postoju - kwestia wyczucia

biegi można zmieniać bez sprzęgła, reduktor zapiąć przy toczącym się aucie, blokadę zapiąć na postoju - kwestia wyczucia

Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Tresor , a nie masz czasem różnych przełożeń w mostach 

Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Nie wiem na zapiętej blokadzie nie da się jechać, po trawie, asfalcie czy śniegu.
Niva 1,9D
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
To będą albo inny rozmiar opon lub inne przełożenia. Ja tam miałem ze nie dało się jechać ani na śniegu ani na asfalcie no i rozłączać blokady . Winą były różne opony z przodu 185/75/16 a z tyły 6.5/16 ( może i dlatego zmieliło mi przedni dyferTresor pisze:Nie wiem na zapiętej blokadzie nie da się jechać, po trawie, asfalcie czy śniegu.






Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Opony mam wszędzie takie same, różnica ciśnień? zużycie bieżnika takie same.
Może tylni most jest inny bo drugi kompletny leży sobie w garażu (dostałem razem z drugim reduktorem przy zakupie niviasty).
Może tylni most jest inny bo drugi kompletny leży sobie w garażu (dostałem razem z drugim reduktorem przy zakupie niviasty).
Niva 1,9D
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
to jak opony są dobre to nie jest tego wina. Ciśnienie nie ma aż takiego wpływu. To wygląda na to ze są to różne przełożenia w mostach
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Na to wychodzi
Kolejny dowód na pancerność reduktora

Kolejny dowód na pancerność reduktora


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Po śniegu jeździ się super-zaje-itd
Jeśli na śniegu robi dzikie rzeczy to istotnie wygląda, że coś jest nie tak.
A reduktor można normalnie w czasie jazdy przerzucać jak się założy taki ruski dodatek - synchronizator do reduktora

pzdr
\Seb

A reduktor można normalnie w czasie jazdy przerzucać jak się założy taki ruski dodatek - synchronizator do reduktora


pzdr
\Seb
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Bez też się dasebaska pisze:Po śniegu jeździ się super-zaje-itdJeśli na śniegu robi dzikie rzeczy to istotnie wygląda, że coś jest nie tak.
A reduktor można normalnie w czasie jazdy przerzucać jak się założy taki ruski dodatek - synchronizator do reduktora![]()
pzdr
\Seb

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Pisząc reduktor każdy ma na myśli inną wajche, a obu nie można zapinać w czasie jazdy..poborcapodatkowy pisze:Bez też się dasebaska pisze:Po śniegu jeździ się super-zaje-itdJeśli na śniegu robi dzikie rzeczy to istotnie wygląda, że coś jest nie tak.
A reduktor można normalnie w czasie jazdy przerzucać jak się założy taki ruski dodatek - synchronizator do reduktora![]()
pzdr
\Seb
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Ivul - masz na sumieniu zakatowaną nivę i piszesz, że blokady nie można zapinać w trakcie jazdy 

Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Reduktora nie zakatowałemMarek D. pisze:Ivul - masz na sumieniu zakatowaną nivę i piszesz, że blokady nie można zapinać w trakcie jazdy

Którą zaiste spinać można podczas jazdy i dawać się rozpiąć się ona powinna podczas jazdy również

- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
racz wybaczyć osłowi niedopatrzenie 

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Nie pisałem o blokadzie...


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Wybacz. Zasugerowałem się tytułem wątkupoborcapodatkowy pisze:Nie pisałem o blokadzie...


- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Problem z rozpinaniem blokady.
Wybaczam 

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości