
Mam na imię Pawel mieszkam w Piasecznie.
Pod koniec roku planuje zakup Nivy,nowej z salonu ,cena to 38000 w wersji podstawowej (taką cene wynegocjowałem z dealerem)
Dodatkowo zamowiłem konserwacje blachy(łącznie z profilami zamkniętymi)
Instalacji LPG nie planuje.
Model 2010 względem poprzednich różni się:
Zmodernizowane zostały sworznie kulowe przedniego zawieszenia, zmieniony o 4,5 stopnia kąt pochylenia zawieszenia poprawił stabilność jazdy na wprost oraz ułatwił wychodzenie ze skrętu. Trwałość zawieszenia powiększono stosując większe przednie tuleje metalowo-gumowe (zamiast 16 mm, 18 mm)
Zmienione zostały przednie amortyzatory oraz konstrukcja górnego gniazda mocowania a także zmieniony został kąt pracy amortyzatorów tylnych. Przekonstruowane zostały piasty przednie aby wyeliminować zdarzające się awarie łożysk. Prowadzenie tylnego mostu zostało powierzone trapezowym wachaczom wleczonym bardziej odpornym na siły boczne . Aby wzmocnić siłę działania układu hamulcowego zastosowany został 9 calowy podciśnieniowy układ wspomagania.
Wnętrze samochodu uzyskało lepszą izolację akustyczna a tablica wskaźników uzyskała dodatkowe przyrządy; termometr zewnętrzny, voltomierz a szybkosciomierz nie jest juz napedzany zawodną linka tylko poprzez system elektroniczny. Poprawiony został sposób rozkładania tylnej kanapy- poduszka pozioma ponosi się do pionu, pionowa opada do poziomu. Zmienione i powiększone zostały lusterka boczne oraz przednie świała pozycyjne. Poprawiono wydajność ogrzewania i wentylacji kabiny pasażerskiej.
Silnik spełnia ekologiczną normę emisji spalin EURO IV, poprawione zostały uszcczelnienia w szczególności zawodny do tej pory uszczelniacz pompy wody.
Tarcza sprzęgła została powiększona z 200 mm do 215 mm dzięki czemu praca sprzegła stała się pewniejsza i nie powoduje wibracji. Układ wspomagania pracą sprzegła został poprawiony tak aby nie było porzeba używać dotychczasowej siły do jego załączania.
Najważniejsza modernizacją wydaje się zastosowanie bardzo wydajnego układu wspomagania kierownicy.
Bardzo istotną modernizację przeszły wały napedowe, geometria ich pracy i sposób podparcia. Dzięki tej modernizacji zmieszone zostały wibracje jakie są przenoszone z pracującego zawieszenia na układ napędowy i kabinę samochodu. Obliczono że w transmisji mocy zostały wyeliminowane straty w wysokości 1.5 KW. Samochód stał się cichszy, toczy się pewnie, bez oporów i wibracji, zachowując zadany kierunek jazdy pomino poprzecznych garbów i nierówności.
Myśle,ze cena i 3 letnia gwarancja bez limitu km,czyni z Nivy dobrą opcje na pierwszy terenowy samochód....
W przyszłym roku w okresie wakacyjnym chce zwiedzić kawalek świata za wschodnią granicą

Mam nadzieje,ze Niva bedzie się sprawować jak należy,oczywiście mam zamiar bardzo dbać o autko.
Pozdrawiam
