Ja w maju robiłem to u siebie, bylo bardzo dużo tego, ze 2 tygodnie blacharz się męczył, ale zrobił na cacy i zapłaciłem koło 1500.JerryX pisze:Koledzy, pytanko z zupełnie innej beczki. W jakich granicach powinienem się zmieścić z remontem blacharki w krótkim parchu Y60? (oczywiście orientacyjny rząd wielkości). Miejsca standardowe: nadkola tył, przód, progi, blacha pod nogami kierowcy i pasażera, no i oczywiście mocowanie tylnej kanapy. Tragedii nie ma, generalnie trzyma się kupy, ale dziury są już spore. Reszta (góra, drzwi) jest ok. Pewnie trza będzie reperaturki nadkoli i progów wstawić. Pytam, bo sam kompletnie nie orientuję się jakiego rzędu może to być kwota, a chcę uniknąć cwaniaka co zrobi mi tanio, ale okaże się tandetą, no i nie chcę się też naciąć na magika, który zaśpiewa mi horrendalną kwotę
z góry thx
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
RudolfWT pisze:Ja w maju robiłem to u siebie, bylo bardzo dużo tego, ze 2 tygodnie blacharz się męczył, ale zrobił na cacy i zapłaciłem koło 1500.JerryX pisze:Koledzy, pytanko z zupełnie innej beczki. W jakich granicach powinienem się zmieścić z remontem blacharki w krótkim parchu Y60? (oczywiście orientacyjny rząd wielkości). Miejsca standardowe: nadkola tył, przód, progi, blacha pod nogami kierowcy i pasażera, no i oczywiście mocowanie tylnej kanapy. Tragedii nie ma, generalnie trzyma się kupy, ale dziury są już spore. Reszta (góra, drzwi) jest ok. Pewnie trza będzie reperaturki nadkoli i progów wstawić. Pytam, bo sam kompletnie nie orientuję się jakiego rzędu może to być kwota, a chcę uniknąć cwaniaka co zrobi mi tanio, ale okaże się tandetą, no i nie chcę się też naciąć na magika, który zaśpiewa mi horrendalną kwotę
z góry thx
Dzięki - zawsze to jakiś odnośnik. Miałeś progi/nadkola wymieniane? Czy szpachla? W podłodze wycinał ci blachy i spawał na styk czy na zakładkę?
Na razie oglądał mi to jeden blacharz. Mówi, że do Y60 nie ma gotowych reperaturek, więc sam musi wyginać. W zależności od tego co okaże się podczas rozbebeszania wycenił mi na 3-4 tysie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
za tyle to pełna blacharka dziurawego sztrucla z malowaniem całościJerryX pisze: wycenił mi na 3-4 tysie

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Z tego co wyczytałem to kolega chyba Nissana naprawia a nie SkodeKarolSawiak pisze:...... jakie łożyska zwrotnicy przy okazji ( od skody po 15zł za sztukę pasują ) .......

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
padł rozrusznik w 160 (benzyna 2,8)a dokładniej automat , byłem dzisiaj w dwóch sklepach z takim szpejostwem i jest zong bo po nr z rozrusznika nie zgadza sie rozstaw śrub względem sprężyny czy ktoś ma może nr katalogowy i z jakiej firmy pasuje , i czy w razie czego jest możliwość założenia z disla 2,8
Super parchatek Super y60 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
mik pisze:Z tego co wyczytałem to kolega chyba Nissana naprawia , a nie SkodeKarolSawiak pisze:...... jakie łożyska zwrotnicy przy okazji ( od skody po 15zł za sztukę pasują ) .......
tak,ale numer łożyska ten sam
cena łożyska do Skody - 15zł sztuka
łożysko stożkowe 30304 - ok 7 sztuka (warto kupić oringi na pokrywy 45x51x3) - są na aledrogo
http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-jedn ... 90857.html
cena łożyska do Nissana - 200zł komplet - mają uszczelniacz od góry ale zastępuje go wyżej wspomniany oring
-uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/266.html ten wymiar się tyczy tego uszczelniacza takKarolSawiak pisze: -uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
progi nie - nie było potrzeby bo zdrowe są, nadkola tak, ale nie wymieniane a blacharz robił je od nowa, bo nie było skąd wziąć całych to pospawał pospawal i wyszło jak z fabryki:) na podłodze i wycinał i robił zakładki, też elegancko to wyszło, najważniejsze że szczelny jest 

GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
musisz częściej używać opcji szukaj - wiecznie żył nie będę .... cena za ten uszczelniacz pozwala zakupić w mojej okolicy 10 zamiennikówzagaj1 pisze:http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/266.html ten wymiar się tyczy tego uszczelniacza takKarolSawiak pisze: -uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi
... i to w jakości a nie w ilości 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
A pytanie proste, odpowiedź pewnie też będzie prosta
Otóż szukając parcha coraz bardziej skłaniam się ku znalezieniu ciekawego egzemplarza Y60 w UK. A tam dużo benzyn SGX, w stanie wydają się więcej niż ok. Najchętniej bym przytulił 4.2 leniucha ale gdzie go znaleźć... Szukam długiego.
A zatem:
- jakie mają opinie te benzyniaki 4169 cm?
- jak ze spalaniem?
- czy dadzą radę na podtlenku LPG?
I ostatnia kwestia, może nie zasadnicza ale jak wygląda sprawa z przekładką do tego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedź, a najchętniej odpowiedzi
ps. a tu przykładowy egzemplarz - mnie eta nrawitsa
http://cgi.ebay.co.uk/1995-NISSAN-PATRO ... 3a5f54cf2d

Otóż szukając parcha coraz bardziej skłaniam się ku znalezieniu ciekawego egzemplarza Y60 w UK. A tam dużo benzyn SGX, w stanie wydają się więcej niż ok. Najchętniej bym przytulił 4.2 leniucha ale gdzie go znaleźć... Szukam długiego.
A zatem:
- jakie mają opinie te benzyniaki 4169 cm?
- jak ze spalaniem?
- czy dadzą radę na podtlenku LPG?
I ostatnia kwestia, może nie zasadnicza ale jak wygląda sprawa z przekładką do tego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedź, a najchętniej odpowiedzi

ps. a tu przykładowy egzemplarz - mnie eta nrawitsa

http://cgi.ebay.co.uk/1995-NISSAN-PATRO ... 3a5f54cf2d
...a pozdrówcie mi tam!
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Potwierdzam, że SGX 4,2EFI bywają w perfekcyjnych stanach. Niestety SGX 4,2D w większości są mocno zajechane.
Ja kupiłem 4,2EFI z przebiegiem 67 tys mil do samego końca serwisowany w ASO, bez grama rdzy na ramie i budzie.
Silnik 4,2EFI idealnie pasuje do tego auta, a szczególnie w połączeniu ze skrzynią auto.
Przez jakiś czas po przekładce jeździłem z tym silnikiem. Zastanawiałem się nad zagazowaniem, bo w mieście palił 20 litrów
W końcu zmieniłem silnik na 4,2TD. Mam teraz idealną ramę i budę oraz bradziejszy silnik
Ja kupiłem 4,2EFI z przebiegiem 67 tys mil do samego końca serwisowany w ASO, bez grama rdzy na ramie i budzie.
Silnik 4,2EFI idealnie pasuje do tego auta, a szczególnie w połączeniu ze skrzynią auto.
Przez jakiś czas po przekładce jeździłem z tym silnikiem. Zastanawiałem się nad zagazowaniem, bo w mieście palił 20 litrów

W końcu zmieniłem silnik na 4,2TD. Mam teraz idealną ramę i budę oraz bradziejszy silnik

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
...a pozdrówcie mi tam!
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Trasa to 13 do 14 na autostradzie, przy 130 km/h.wojt_ pisze:A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
Jak przekładać to tylko komplet ze skrzynią.
Gaz oczywiście jak najbardziej wchodzi w rachubę. Z tego co wiem to raczej tylko sekwencja, bo ten silnik łatwo się nie gazuje. Ja wybrałem TD, bo służy na wyprawy - szkoda miejsca na butlę, no i nie zawsze da się gaz kupić.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
No i raczej ciężko nalać LPG do kanistra.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ja docelowo też planuję wyprawówkę, z tym że nawet się nie napalam na 4,2 diesel w dobrym stanie jako całość. Sprawdzę benzynę, a te 15 to nie jakaś tragedia. Jak wszystko będzie ok, to poszukam silnika. Tylko mój warunek sine qua non samochodu to klima... A najchętniej automat
A myślę też o LPG - butla w postaci koła montowana tak jak w Cheerokach - na nadkolu przy szybie. Miejsca nie zabiera dużo, a przyjmie nawet 80l.
Pożyjemy, zobaczymy
A jaki był Twój koszt przekładki razem z robotą? I czy tego rodzaju szpej jest trudno osiągalny do benzyny?
Czy z załączonego powyżej linka możesz coś powiedzieć na temat tego parcha?

Pożyjemy, zobaczymy

A jaki był Twój koszt przekładki razem z robotą? I czy tego rodzaju szpej jest trudno osiągalny do benzyny?
Czy z załączonego powyżej linka możesz coś powiedzieć na temat tego parcha?
...a pozdrówcie mi tam!
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
2letni Y61 spalił 3 litry oleju w rok - co o nim myślec? :/
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jeszcze napisz co za motor i ile przede wszystkim jezdzil przez ten rok 

XJ4.0... nastała era 4.2Donkey 
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Zależy od przebiegów ale palił sporo tego oleju
ja do wymiany co 10 tyś może setkę doleję, ale jak robił 100 tyś rocznie to mógł litra wypić bez przeszkód
ale 3 to sporo mi się wydaję zwłaszcza jak na 2 letnie auto . Ja mam 3,0 oczywiście
może tamten siakiś po wybuchu połatany to i wpiernicza olej
albo ma po prostu jakieś wycieki ...




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
motor wiadomo - 3.0 mityczny
zrobil 12tys.

Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak tam mielismy (13 tys/rok - ~40 tys przebiegu)w Passacie to nam wymienili snilnik, bo ja zrobili diagnostyke to sie zalapali za glowy (spaliny, sprezanie i cos tam jescze)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
LSD pisze:Trasa to 13 do 14 na autostradzie, przy 130 km/h.wojt_ pisze:A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
Jak przekładać to tylko komplet ze skrzynią.
Gaz oczywiście jak najbardziej wchodzi w rachubę. Z tego co wiem to raczej tylko sekwencja, bo ten silnik łatwo się nie gazuje. Ja wybrałem TD, bo służy na wyprawy - szkoda miejsca na butlę, no i nie zawsze da się gaz kupić.
No wlasnie a do mnie tak jakos ostatnio dotarlo,ze b. duzo ludzi na powazne wyprwawy wybiera benzyne np.:
http://transworldexpedition.com/?page_id=1731
Czemu? Sam bym diesla wybral.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
prosta i niewysilona benzyna lepsiejsza - dostępnośc duża, zero problemów z grzaniem, jakościa paliwa itd. No i kup sobie diesla na pustyni czy w buszu
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Przekładkę robiłem sam. Z automatem trochę mnie zabawy, bo sprzęgła nie trzeba przekładaćwojt_ pisze:A jaki był Twój koszt przekładki razem z robotą? I czy tego rodzaju szpej jest trudno osiągalny do benzyny?
Czy z załączonego powyżej linka możesz coś powiedzieć na temat tego parcha?

Cen przekładek nie znam, ale wiem, że są bardzo różne. Jakość niestety też. Widziałem ich wiele i chyba tylko dwie (w tym jedna moja) były w 100% zadowoalające. Większość to straszne druciarstwo

Części eksploatacyjne do 4,2EFI są i nie są drogie. Pozostałę raczej tylko w ASO, ale tam nie ma co się zepsuć

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jednym slowem - y61 (3.0) 2 letni, 3 litry oleju w rok/15tys km = silnik zrobi bum? 

Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości