Swap BMW M44 w Jimnym

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
bhpmch
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 14, 2009 2:13 pm
Lokalizacja: Lublin

Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: bhpmch » pn gru 13, 2010 9:47 pm

Witam, wkładał z was ktoś kiedyś silnik z bmw np. M44 136 KM do Jimnego. Do Samiego kilka osób wkładało.
Interesują mnie techniczne informacje. Co z wałem, immobiliserem, jak z miejscem pod maską, itp?
Silnik kompletny ze skrzynia i instalacją można nabyć dość tanio. Czy nie za dużo będzie przeróbek?
Jimny - VW - UAZ

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: milas » pn gru 13, 2010 10:00 pm

mosty z jamnika niewytrzymuja zwyklego silnika a gdzie tam przy takiej mocy wiec dojdzie wymiana mostow ( najlepiej z tojoty ) czyli dolicz odrazu
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
bhpmch
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 14, 2009 2:13 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: bhpmch » pn gru 13, 2010 10:13 pm

Mosty to afgany z uaza z kołami 32" tak ze powinny wytrzymać.
Ale przez to jest bardzo zwolniony - prawie 40 %.
Jimny - VW - UAZ

ogolny
 
 
Posty: 100
Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm
Lokalizacja: W.D koło Krakowa

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: ogolny » wt gru 14, 2010 7:43 am

A może silnik m20b25 z ix-a ( e30 z napędem stałym 4x4) , tyle że wyjście z reduktora jest po lewej stronie. Moc 170 kM

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: Jogi4x4 » wt gru 14, 2010 8:50 am

Raczej wsadzenie R6 bez mega rzeźbienia jest mało wykonalne, jak R4 np. M40B18 się do Samuraia mieści na styk i tak trzeba podcinać tunel środkowy bo nadwozie ze skrzynią koliduje :wink: Ogólnie wsadzenie takiego motoru to rzeźbienie, nowe osadzenie motoru, dorobienie łap pod silnik i skrzynie, do tego połączenie skrzyni z reduktorem, instalacja elektryczna, chłodzenie, komp (do Samuraia z M40B18 fajnie podchodzi np. chłodnica od E34 2.0 R6 ze zbiorniczkiem 3/4) itp. itd.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: daro 16v » wt gru 14, 2010 11:32 am

ogolny pisze:A może silnik m20b25 z ix-a ( e30 z napędem stałym 4x4) , tyle że wyjście z reduktora jest po lewej stronie. Moc 170 kM
:)21 moze od razu z 540...v8 286Km ??
Waga .... :)9
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

ogolny
 
 
Posty: 100
Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm
Lokalizacja: W.D koło Krakowa

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: ogolny » wt gru 14, 2010 11:53 am

A sumarycznie to żaden się za bardzo nie nadaje do terenówki ze względu na układ smarowania - chodzi o przechyły. No chyba że dodatkowa pompa olejowa.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: Jogi4x4 » wt gru 14, 2010 4:33 pm

Jakoś nasz Samurai nie miał żadnego ale, a bywało że pod dużymi kątami stawał. Zresztą silniki z osobówek byly wsadzane do terenówek seryjnie jak np. Silnik do G z klasy E, z Laurela do Patrola, z mAzdy do Vitary, PSA itp. i nie zawsze była miska zmianiana czy wsadzana dodatkowa pompa. :wink:
A tak poza tym to E30 325ix miało reduktor? :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
bhpmch
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 14, 2009 2:13 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: bhpmch » wt gru 14, 2010 6:28 pm

Silnik M44 ma dość niską studzienkę miski olejowej (duża jej wysokość) dlatego nie powinno być problemów ze smarowaniem. Nie licząc przewrotek :D
Jimny - VW - UAZ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: vandall1 » wt gru 14, 2010 11:33 pm

Wsadziliśmy taki silnik do suzuki (SAMURAJ) był to silnik M 42 moc 136 KM bez immo oraz z klapowym przepływomierzem . Silnik M 44 to silnik poprawiony przez BMW: ma poprawiony układ chłodzenia tj tył głowicy jest chłodzony dodatkowym kanałem wodnym. Silnik dość lekki jak na żeliwny blok oraz aluminową głowice, dośc szeroki . Zmieniony jest też układ rozrządu oraz układ czujników zapłnowych (sa dwa jeden w głowicy a drugi w bloku w okolicy koła zamach. ) M44 i M42 mają tą samą miskę olejową o tej samej pojemności oleju.Silnik M42 ma 1-masowe koło zamachowe a m 44 ma dwu-masę M 44 posiada fabryczne immo które jest zawarte w kluczyku konieczy jest moduł immo oraz orginalny kluczyk M 42 nie posiada immo instalacja elektroniczna silnika jest autonomiczna i bez problemu daje sie ją zaadoptować do instalacji samochodu.Zamontowany silnik został połączony ze skrzynią G-trag BMW 5 bieg i połączony z reduktorem wałkiem (skrzynia a raczej siłownik sprzegła hydraulicznego trafia w część tunelu skrzyni mysle ze w JIm bedzie ten sam problem jest to dosyć szeroka skrzynia).
Sugeruje też wymiane koła zamachowego na takie z M42 jednomasowe /można zawsze zamontować spiek/.
Układ zmiany biegów w BMW jest doczepiany do tyłu skrzyni i wymaga przerobienia tunelu.
Silnik jest bardzo czuły na wydolność układu chłodzenia: powierzchnia chłodnicy musi być taka jak w e 36 plus elektro-wentylator orgin chłodnica Jim odpada ,sugeruję też dostawić chłodnice oleju /w BMW brak takiej chłodnicy/. Dużo daje przegrodzenie miski olejowej przegrodami. Układ wydechowy stosunkowo łatwy do przerobienia, jedna sonda.Rury kolektora trafiają w łapę na bloku silnika lecz jest tam przestrzeń na okraczenie jej i wyprowadzenie do tyłu auta . Alternator jest dośc spory znajduje sie w okolicy przekładni kierowniczej wiec istenieje możliwość że trafi w układ drążka od kierownicy- daje sie to ominąć wysokością poduszek silnika oraz długością paska klinowego.
NIE montowaliśmy M44 do JIM ale sądzę że problemy będą podobne.Chyba warto to zrobić,bo 136 KM efekt da ...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ogolny
 
 
Posty: 100
Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm
Lokalizacja: W.D koło Krakowa

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: ogolny » śr gru 15, 2010 8:03 am

A tak poza tym to E30 325ix miało reduktor? :)21
Może to nie reduktor, ale rozdzielacz. Wersje ix zarówno w e30 jak w e34 posiadają stały napęd 4x4 oraz blokadę mechanizmu różnicowego 25% w tylnym dyferku.

Z 30-40cm świeżego śniegu dawało radę :)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: Jogi4x4 » śr gru 15, 2010 11:19 am

vandall1 pisze:
Silnik jest bardzo czuły na wydolność układu chłodzenia: powierzchnia chłodnicy musi być taka jak w e 36 plus elektro-wentylator
U nas przy M40B18 była chłodnica od E34 530i + wiskoza, zbiorniczek wyrównawczy kończył się w 3/4 wysokości wiec fajnie to się opierało na przekładni. Z temperaturą nie było problemów :wink:
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Swap BMW M44 w Jimnym

Post autor: Aśka&Kuba » śr gru 15, 2010 11:22 am

330 xd dawało rade ale w porównaniu do np forestera to kupa największa była :roll: :)21
NO I JEST RZOPA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość