...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: gacek-69 » wt gru 21, 2010 11:22 pm

witam. mam kolejny problem z terrano , w końcu po wielu trudach udało mi się je odpalić ( pomogło trochę dynksa i ciepły garaż ) ale pojawił się kolejny problem , a mianowicie zapowietrzyło się sprzęgło, nie wiem jak ale sie zapowietrzyło. i moje pytanie brzmi jak je odpowietrzyć ??? czy jest to płyn hamulcowy tylko oddzielnym układzie ???

Awatar użytkownika
pio999
Posty: 358
Rejestracja: pt lis 07, 2008 4:06 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pio999 » śr gru 22, 2010 9:27 am

gacek-69 pisze:witam. mam kolejny problem z terrano , w końcu po wielu trudach udało mi się je odpalić ( pomogło trochę dynksa i ciepły garaż ) ale pojawił się kolejny problem , a mianowicie zapowietrzyło się sprzęgło, nie wiem jak ale sie zapowietrzyło. i moje pytanie brzmi jak je odpowietrzyć ??? czy jest to płyn hamulcowy tylko oddzielnym układzie ???
Postępuj podobnie jak z odpowietrzaniem układu hamulcowego, na wysprzęgliku masz odpowietrznik, oddzielny układ i wlewasz płyn hamulcowy. Zbiorniczek masz pod maską z lewej strony przy podszybiu. Znajdziesz
y61 2.8 seria + wd21 3.0 v6 3 Link Sas, 33" + e38 4.0 v8

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zyjo » śr gru 22, 2010 10:59 am

Witam!
Czy ktoś może ma rysunki z wymiarami jak wykonać polibusze do tylnych wahaczy do Y60, mam dostęp do poliuretanu i dobrego tokarza pod ręką.
Zastanawiałem się tez nad zastosowanie trochę innego materiału, ale nie wiem czy to dobry pomysł chodzi o Elastomer.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » śr gru 22, 2010 6:48 pm

gacek-69 pisze:witam. mam kolejny problem z terrano , w końcu po wielu trudach udało mi się je odpalić ( pomogło trochę dynksa i ciepły garaż ) ale pojawił się kolejny problem , a mianowicie zapowietrzyło się sprzęgło, nie wiem jak ale sie zapowietrzyło. i moje pytanie brzmi jak je odpowietrzyć ??? czy jest to płyn hamulcowy tylko oddzielnym układzie ???

jest prostszy sposób bez pompowania , bierzesz dużą szczykawke wężyk zakładasz na wysprzegliku na skrzyni , popuszczasz odpowietrznik i wciskasz płyn ze szczykawki , osobiście tak zrobiłem i było mniej problemu i robisz to samemu w 10 minut ,
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek » śr gru 22, 2010 9:42 pm

pio999 pisze:
gacek-69 pisze:witam. mam kolejny problem z terrano , w końcu po wielu trudach udało mi się je odpalić ( pomogło trochę dynksa i ciepły garaż ) ale pojawił się kolejny problem , a mianowicie zapowietrzyło się sprzęgło, nie wiem jak ale sie zapowietrzyło. i moje pytanie brzmi jak je odpowietrzyć ??? czy jest to płyn hamulcowy tylko oddzielnym układzie ???
Postępuj podobnie jak z odpowietrzaniem układu hamulcowego, na wysprzęgliku masz odpowietrznik, oddzielny układ i wlewasz płyn hamulcowy. Zbiorniczek masz pod maską z lewej strony przy podszybiu. Znajdziesz
Jeszcze po drodze, przy stopach pasażera tylko po drugiej stronie grodzi - znaczy pod maską - masz hydrauliczny tłumik drgań układu sterowania sprzęgłem.Tam też należy odpowietrzyć :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » czw gru 23, 2010 12:11 am

Małe pytanie:

Zamierzam podkręcić w Patrolu (Y60 2.8TD) ciśnienie doładowania na jakieś 1-1.1bar. Mam już wskaźnik ciśnienia doładowania i Manual Boost Controller. A teraz pytanie: Czy muszę też jakoś samemu zwiększyć dawkę paliwa na pompie, czy sama się zwiększy (sterowanie pompy ciśnieniowe?)? Jeśli musiałbym sam zwiększyć ilość paliwa, to którą śrubką i w którą stronę kręcić? Z góry dzięki za pomoc
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: AHB » czw gru 23, 2010 9:04 am

ordi pisze:Małe pytanie:

Zamierzam podkręcić w Patrolu (Y60 2.8TD) ciśnienie doładowania na jakieś 1-1.1bar. Mam już wskaźnik ciśnienia doładowania i Manual Boost Controller. A teraz pytanie: Czy muszę też jakoś samemu zwiększyć dawkę paliwa na pompie, czy sama się zwiększy (sterowanie pompy ciśnieniowe?)? Jeśli musiałbym sam zwiększyć ilość paliwa, to którą śrubką i w którą stronę kręcić? Z góry dzięki za pomoc
Zwiększy się sama. Jeżeli będzie Ci mało pobaw sie boost pinem w pompie - wszystko oopisane w co najmniej 2 wątkach
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Ba » czw gru 23, 2010 10:15 am

ordi pisze:Małe pytanie:

Zamierzam podkręcić w Patrolu (Y60 2.8TD) ciśnienie doładowania na jakieś 1-1.1bar. Mam już wskaźnik ciśnienia doładowania i Manual Boost Controller. A teraz pytanie: Czy muszę też jakoś samemu zwiększyć dawkę paliwa na pompie, czy sama się zwiększy (sterowanie pompy ciśnieniowe?)? Jeśli musiałbym sam zwiększyć ilość paliwa, to którą śrubką i w którą stronę kręcić? Z góry dzięki za pomoc
Akuratnie mbc w 2,8 wydaje się być niepotrzebne.
Dawkę musisz, a raczej powinieneś zwiększyć na śrubstaku.
Trzeba zaślepić zabezpieczenia przu turbinie i kolektorze.
Boost pin moda tyż by wypadało zrobić.
Do tego uwolni wydech, oczyść dolot i zbierz szczęke z podłogi jak rd28t potrafi fruwać...



..i wybuchać :)
tel: 600298546

Awatar użytkownika
TERENOWIEC-Z-NE
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob cze 16, 2007 1:06 pm
Lokalizacja: zakopane

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TERENOWIEC-Z-NE » czw gru 23, 2010 11:56 am

witam
szukam tematu zamiana silnika benzynowego na diesla w patrolu , moze ktos podrzucic jakiegos linka ? dzieki
muscel ,nissan patrol 33 bf goodrich , ford maverick II 2,7 td

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » czw gru 23, 2010 7:02 pm

Ba pisze:
ordi pisze:Małe pytanie:

Zamierzam podkręcić w Patrolu (Y60 2.8TD) ciśnienie doładowania na jakieś 1-1.1bar. Mam już wskaźnik ciśnienia doładowania i Manual Boost Controller. A teraz pytanie: Czy muszę też jakoś samemu zwiększyć dawkę paliwa na pompie, czy sama się zwiększy (sterowanie pompy ciśnieniowe?)? Jeśli musiałbym sam zwiększyć ilość paliwa, to którą śrubką i w którą stronę kręcić? Z góry dzięki za pomoc
...
Trzeba zaślepić zabezpieczenia przu turbinie i kolektorze.
Boost pin moda tyż by wypadało zrobić.
Do tego uwolni wydech, oczyść dolot i zbierz szczęke z podłogi jak rd28t potrafi fruwać...



..i wybuchać :)
Co i jak zaślepić? Nie wystarczy podkręcić ciśnienie przez MBC?
To, że te silniki lubią wybuchać to wiem. Dlatego tylko lekko chce podkręcić turbo. Poza tym silnik nie dostaje ostrych batów w terenie :wink:
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt gru 24, 2010 8:22 am

Siema

Sprawdzal ktos o ile przekłamuje licznik kilometrów w y61 na 33 calowych kolach?

BTW: Moze mi ktos przypomni, bo szukam tez i nie moge znalezc. Widzialem w USA takie dodatkowe komputerki pokladowe. Uzywaja tego w tych wszystkich podniesionych truckach czy innych capricach na 26 calowych kolach ;)
Wyglada to cos jak radio troche (takie 1 dzin) ma wyswietlacz i pokazuje predkosc, zuzycie paliwa, przyspieszenie, a po podlaczeniu czujikow innych temperature, spalin, oleju, doladownaie etc..) Aha, nie chodzi o te kompiterki lepione do przedniej szyby co to pokazuja przeciazenia i mierza czas okrazenia czy przyspieszenie na 1/4 mili.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt gru 24, 2010 8:54 am

Pokazuje idealnie na 33" :)2 :)21 sprawdzałem w swoim, jest dosłownie identyczny wynik co do km w stosunku do wskazań GPS :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt gru 24, 2010 9:22 am

Tak pytalem, bo myslalem,ze z nudow rozwiazalem tajemnice dosc wysokiego spalania. Myslalem,ze realnie poprostu przejezdzam wiecej niz pokazuje licznik i spalanie by spadlo. A jestes juz "na swietach" a metromierz zostal w domu. Od pelnego do rezerwy przejezdzam,delikatnie po trasie ~550 km co owocuje 14,5 litra na setke. nie zeby ten litra czy dwa mnie jakos tam bolal finansowo, ale wszyscy dookola mnie wk***ja ,i mowia,ze powinien palic mniej :)21
A jakbym staral sie spalic jescze mniej to by mnie wszystkie kapeluszniki w fiatach uno i daewoo nubirach wyciaganych tylko na niedziele wyprzedzaly.


BTW Znalazlem komputer:

http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 297,3.html

Moze nie jest to dokladnie to oco mi chodzilo, aczkolwiek zapowiada sie b.ciekawie. No i polski produkt z polska cena :)2
Nie wiem tylko czy moj "elektroniczny skill" styknie,zeby to zamontowac ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt gru 24, 2010 10:07 am

Mi też okrutnie wzrosło spalanie w zimę :wink: ale to przez zawracanie w miejscu i różne drifty i głupoty, jak jest sucho rzadko przekraczam 2500 rpm a teraz się przypiłuje do 3500 rpm :)21 to wir w baku :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: matison » pt gru 24, 2010 12:25 pm

Wojtek_W pisze:Tak pytalem, bo myslalem,ze z nudow rozwiazalem tajemnice dosc wysokiego spalania. Myslalem,ze realnie poprostu przejezdzam wiecej niz pokazuje licznik i spalanie by spadlo. A jestes juz "na swietach" a metromierz zostal w domu. Od pelnego do rezerwy przejezdzam,delikatnie po trasie ~550 km co owocuje 14,5 litra na setke.
to kup golfa "w tedeiku" albo skodę :roll:

tak "mamy" i już :)21
jakoś dokładnie nie liczyłem, ale podobnie wychodzi mi w mieście. w trasie trochę mniej, ale po co liczyć i się stresować ?
to nie lupo :D

u mnie na 33' pokazuje prawie identycznie z gps (nieznacznie mniej licznik)
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt gru 24, 2010 12:40 pm

na 33 to dobrze pokazuje prędkościomierz,natomiast licznik km dobrze pokazuje na 31
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Fiba » pt gru 24, 2010 1:03 pm

U mnie prędkość licznikowa zgodna z GPS a do wskazań drogomierza trzeba doliczyć 10% wartości.
Opony 33x12.5x15
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt gru 24, 2010 3:44 pm

Fiba pisze:do wskazań drogomierza trzeba doliczyć 10% wartości.
Opony 33x12.5x15
7% dla dokładności :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt gru 24, 2010 6:05 pm

matison pisze:
to kup golfa "w tedeiku" albo skodę :roll:

tak "mamy" i już :)21
jakoś dokładnie nie liczyłem, ale podobnie wychodzi mi w mieście. w trasie trochę mniej, ale po co liczyć i się stresować ?
to nie lupo :D

u mnie na 33' pokazuje prawie identycznie z gps (nieznacznie mniej licznik)

Mnie tam 10 czy 20 zeta na 100 km nie robi finansowej roznicy. powiedzail bym raczej,ze mam to w dupie :lol:
Chodzi mi tu raczej o kwesie tego,ze cos moze byc nie halo z autem. Niby temperatura ok, kopa ma. A pali wedlug mnie za duzo. 540 km na baku to raczej caly czas trasa. W trybie mieszanym (male miasto, teren, krotkie trasy) rezerwa zapala sie po ~450 km. To wychodzi przeciez niecale 18 litrow. Za duzo :o
I to naprawde jezdzac b.rozsadnie.
N2O pisze:na 33 to dobrze pokazuje prędkościomierz,natomiast licznik km dobrze pokazuje na 31
Fiba pisze:U mnie prędkość licznikowa zgodna z GPS a do wskazań drogomierza trzeba doliczyć 10% wartości.
Opony 33x12.5x15
Ja mam takie same odczucia. Predkosciomierze sa z reguly wyskalowane z zapasem. Tzn sam mechanizm dziala ok, a tarcza jest przeskalowana. To podobno dla bezpieczenstwa: kierowcy wydaje sie,ze jedzie 100 a tak naprawde 90 czy 95.
Dzis sobe sprawdzilem z autem obok z metromierzm i faktycznie blad to niecale 10%. U mnie bylo kilometr na liczniku a przejechalem 1093 metry. Wiec nawet jakby te 10% odjac ze spalania to i tak wedlug mnie za duzo jak na takie auto i styl jazdy. Ot tak mnie naszlo z nadmiaru wolnego czasu. OK. Nie kasztanie. Ide na pieroga!

Wesolych! :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marcin-Kraków » pt gru 24, 2010 7:49 pm

Wojtek_W pisze:W trybie mieszanym (male miasto, teren, krotkie trasy) rezerwa zapala sie po ~450 km. To wychodzi przeciez niecale 18 litrow. Za duzo :o
U mnie w podobnych warunkach z tym ze duze miasto i krotkie przebiegi, rowniez zamyka sie w 18 l. Duzo ? No raczej nie malo ale mam to w wielkim powazniu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt gru 24, 2010 11:11 pm

A kto bogatemu zabroni :)21 mi raczej 15l/ 100km nie przekracza :wink: żeby nie te zamiłowanie i pasja to nie robił bym na tego żłopa :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » sob gru 25, 2010 5:01 pm

a co powiecie na takie rozwiązanie http://www.youtube.com/watch?v=w_F7QrR4 ... ature=fvwp
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » sob gru 25, 2010 5:57 pm

było :wink:

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » sob gru 25, 2010 7:07 pm

a nie wiedziałem , z powodu nadmiaru wolnego czasu różne dziwne rzeczy człowiek w internecie znajduje
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Jacekeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: Goleniów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jacekeps » ndz gru 26, 2010 6:24 pm

Witam

Takie szybkie pytanko przy przeróbkach na ręczne grzanie świec dokładacie nowy przekaźnik czy wykorzystujecie istniejący ??
Może jakiś schemat :)

Pozdrawiam


Ok już znalazłem :oops:
Dla zainteresowanych strona z przekaźnikami do samochodów http://www.trim-pot.com.pl/produkty.php ... egoria=151 a jak ktoś lubi pogrzebać w elektryce dzięki tym czasowym http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v można zrobić automat do grzania świec :)11
Ostatnio zmieniony pn gru 27, 2010 7:44 pm przez Jacekeps, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości