Buggy pirania budowa krok po kroku
Moderator: Marcin-Kraków
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Jaka gietarka gniesz rury i czym je docinasz na laczeniach rur pod katem zeby bylo okragle wciecie??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Czyli wytoczyłeś dystanse. Te dystanse i beadlocki zwiększają znacznie masę nieresorowaną koła. To niedobrze.
Z przekładnią kierowniczą rozumiem , też mam podobny problem. Obadaj np taką przekładnie kierowniczą: drążki równej długości "wychodzą" z środka pojazdu i pozwalają na duży skok koła http://moto.allegro.pl/przekladnia-kier ... 73881.html .Inna sprawa że kokpit masz centralnie a wejście kiery jest po lewej.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Głowne pałaki były gięte na trzpieniówce.tiger pisze:Jaka gietarka gniesz rury i czym je docinasz na laczeniach rur pod katem zeby bylo okragle wciecie??
Co do docinania rurek.
Sa rozne sposoby, od recznego szlifowania do frezowania, ja docinam pod katem, lekko szlifuje szpic i gotowe

Wpadnij do mnie to Ci pokaże

@montero, zdaje sobie sprawe z masy tego całego zelastwa,moze kiedys jak budżet pozwoli zrobimy wszystko z alu, a felgi beda takie:



ps, pochwal sie co tam motasz

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Ok. Ale niestety nie ma się czy chwalić... kupa złomu z DDR... 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
C.D.N.?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Kolejny etap zakonczony.
W pierwszym egzpl do budowy tylnych dolnych wachaczy zastosowalem czesc wachacza przedniego.
Na poczatku pomysl wydawal sie genialny i prosty, org sworzen idealnie pasował w zwrotnice i zapewniał jako taki skok zawieszenia.
Niestety, w praktyce okazalo sie że zakres pracy sworznia jest zbyt mały, dodatkowo zywotnosc takiego rozwiazania to około 1 tys km.
Serwisowalnosc ok, pod warunkiem że mamy wachacz w wersji z wymiennym sworzniem.
Ja niestety nie zwrocilem na to uwagi i podczas proby wymiany okazalo sie ze jeden z wachaczy ktore uzylem jest z niewymiennym sworzniem.
Tak wyglada czesc wachacza którą uzylem w pierwszym egzpl:

Czas na zmiany.
Nowy element mocowania wachacza dolnego do zwrotnicy:


A tu zamontowane:

Teraz, jedynym ograniczeniem skoku tylnego zawieszenia jest zakres pracy przegubów :viva:
POdobnie jak w przypadku przednich wachaczy, zrobiłem szablony do tylnych.
Ponizej efekt, dolne:

I gorne:

Uprzedzając pytania dotyczace tulei, dolne wachacze beda tylko na jednej, gorne na dwoch, ze wzgledu ze na nich bedzie opierał się amortyzator.
Dodatkowo zastosuje drążek reakcyjny, co usztywni całośc.
Wolna sobota i wiecej czasu pozwolily na zmontowanie koła.
Oto efekt:

Przykrecamy flansze i pompujemy 0,5b:

Org koło Tico i nowe, po modyfikacji:


A tu porownanie do mojego kola w buggy:

Wysokosc nowego koła to 65,5 cm, jest wyzsze o niecałe 12 cm od starego
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d21 ... 5daff.html]
[/URL
W pierwszym egzpl do budowy tylnych dolnych wachaczy zastosowalem czesc wachacza przedniego.
Na poczatku pomysl wydawal sie genialny i prosty, org sworzen idealnie pasował w zwrotnice i zapewniał jako taki skok zawieszenia.
Niestety, w praktyce okazalo sie że zakres pracy sworznia jest zbyt mały, dodatkowo zywotnosc takiego rozwiazania to około 1 tys km.
Serwisowalnosc ok, pod warunkiem że mamy wachacz w wersji z wymiennym sworzniem.
Ja niestety nie zwrocilem na to uwagi i podczas proby wymiany okazalo sie ze jeden z wachaczy ktore uzylem jest z niewymiennym sworzniem.
Tak wyglada czesc wachacza którą uzylem w pierwszym egzpl:

Czas na zmiany.
Nowy element mocowania wachacza dolnego do zwrotnicy:


A tu zamontowane:

Teraz, jedynym ograniczeniem skoku tylnego zawieszenia jest zakres pracy przegubów :viva:
POdobnie jak w przypadku przednich wachaczy, zrobiłem szablony do tylnych.
Ponizej efekt, dolne:

I gorne:

Uprzedzając pytania dotyczace tulei, dolne wachacze beda tylko na jednej, gorne na dwoch, ze wzgledu ze na nich bedzie opierał się amortyzator.
Dodatkowo zastosuje drążek reakcyjny, co usztywni całośc.
Wolna sobota i wiecej czasu pozwolily na zmontowanie koła.
Oto efekt:

Przykrecamy flansze i pompujemy 0,5b:

Org koło Tico i nowe, po modyfikacji:


A tu porownanie do mojego kola w buggy:

Wysokosc nowego koła to 65,5 cm, jest wyzsze o niecałe 12 cm od starego

[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d21 ... 5daff.html]

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
To połączenie ucięty sworzeń-uszy tuleji wahacza nie będzie za słabe? Normalnie to był "jednorodny" sworzeń .Teraz tam jest spawane połączenie blacha/sworzeń .Dobrze to jest osadzone? Tzn. spasowane przed spawaniem? Stożek tam jest zatoczony na zdjęciu. Może lepi było wytoczyć spasowane równolegle coś? Rozumiem że drążek na wasie zwrotnicy zapobiegnie ruchom obrotowym zwrotnicy. 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Jednorodny sworzen w plastikowej tulejce
Sworzen jest ciety powyzej stoczenia, pasowanie jest ciasne.
Tak bedzie drążek reakcyjny.
Górny wachacz jest na podwójnej tulei.
ps, org sworzen w wachaczu obraca sie swobodnie wokół własnej osi, w tym przypadku bedzie sztywno.

Sworzen jest ciety powyzej stoczenia, pasowanie jest ciasne.
Tak bedzie drążek reakcyjny.
Górny wachacz jest na podwójnej tulei.
ps, org sworzen w wachaczu obraca sie swobodnie wokół własnej osi, w tym przypadku bedzie sztywno.
Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Tulejka na sworzniu była plastikowa?
jaja ... Ok. jak planujesz taki duży skok zawiasu , to dzięki tej podwójnej tuleji masz w sumie załatwiony brak obrotu. Drążek na wąsie też na zwykłym sworzniu nie wydoli takiego skoku . Będzie tulejka? 


https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Teraz, jedynym ograniczeniem skoku tylnego zawieszenia jest zakres pracy przegubów :viva:
Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Ok . Chodziło mi tylko o ten drążek reakcyjny co kiedyś kierował zwrotnicą .Tam też będzie sworzeń ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Hadek a moglbys podeslac jakies plany ram do pirani??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Tu w temacie jest link do planów. http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=87071
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Też, choc odrobine zmienie sposob mocowania, co zwiekszy zakres pracymontero pisze:Ok . Chodziło mi tylko o ten drążek reakcyjny co kiedyś kierował zwrotnicą .Tam też będzie sworzeń ?

foto juz wkrotce
ps, strasznie ciagnie od gleby po nogach przy tych mrozach

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Daj spokójhadek pisze:Też, choc odrobine zmienie sposob mocowania, co zwiekszy zakres pracymontero pisze:Ok . Chodziło mi tylko o ten drążek reakcyjny co kiedyś kierował zwrotnicą .Tam też będzie sworzeń ?![]()
foto juz wkrotce
ps, strasznie ciagnie od gleby po nogach przy tych mrozach



https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
u mnie to samo roboty przy autku masa i czas jest, a tu mróz i du*pa nie idzie w garażu posiedzieć 

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Vitka.
Ostatnio tempo prac zwolniło.
Zdrowie, praca, pogoda, niezbyt sprzyjające warunki do motania. :what:
Dzis udało sie wyskoczyc na kilka godzin.
Oto efekty:
Nowe mocowanie tylnej zwrotnicy(górny wachacz)

Detal giety, dla ułatwienia elementy spawane z zamkami

Moje spoiny:


Gotowa seria:

Wrociły felgi, wysrutowane i pomalowane proszkowo:

HDR:
Hadek racing

Rama z wachaczami:

Czas na montaz koł:


Szkoda że nie moge wykorzystac takiego skoku:

Ostatnio tempo prac zwolniło.
Zdrowie, praca, pogoda, niezbyt sprzyjające warunki do motania. :what:
Dzis udało sie wyskoczyc na kilka godzin.
Oto efekty:
Nowe mocowanie tylnej zwrotnicy(górny wachacz)

Detal giety, dla ułatwienia elementy spawane z zamkami

Moje spoiny:


Gotowa seria:

Wrociły felgi, wysrutowane i pomalowane proszkowo:

HDR:
Hadek racing


Rama z wachaczami:

Czas na montaz koł:


Szkoda że nie moge wykorzystac takiego skoku:

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Możesz ale brzuchem dobijasz .Spawy kiepskiehadek pisze:Vitka.
Ostatnio tempo prac zwolniło.
Zdrowie, praca, pogoda, niezbyt sprzyjające warunki do motania. :what:
Dzis udało sie wyskoczyc na kilka godzin.
Oto efekty:
Nowe mocowanie tylnej zwrotnicy(górny wachacz)
Detal giety, dla ułatwienia elementy spawane z zamkami
Moje spoiny:
Gotowa seria:
Wrociły felgi, wysrutowane i pomalowane proszkowo:
HDR:
Hadek racing![]()
Rama z wachaczami:
Czas na montaz koł:
Szkoda że nie moge wykorzystac takiego skoku:



https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
odkupiłem niedawno buggy zrobione z vw 1.8 sprzęgniętym z automatem.
automat to był pryjorytet, bo przy tym jak to zapier...a nie ma czasu na motanie.
obecnie trzeba pozbyć sie błędnie zastosowanych elementów poprzedniego właściciela, jak np. zwrotnice z malucha i kilku pododnie szczęśliwych patentów. Frajda z jazdy jest mimo mrozu. tyle że ostatnio trafiajac w rów i korzeń w nim zostawiłem koło.
holownik dotarł po 15 minutach myślałem że zamarznę
automat to był pryjorytet, bo przy tym jak to zapier...a nie ma czasu na motanie.
obecnie trzeba pozbyć sie błędnie zastosowanych elementów poprzedniego właściciela, jak np. zwrotnice z malucha i kilku pododnie szczęśliwych patentów. Frajda z jazdy jest mimo mrozu. tyle że ostatnio trafiajac w rów i korzeń w nim zostawiłem koło.
holownik dotarł po 15 minutach myślałem że zamarznę

Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Czas na przymiarke fotela.
Tym razem Mirco Xl,+pasy 5-punktowe:


Niebawem zaprezentuje moje rozwiaznie w tym temacie
Tym razem Mirco Xl,+pasy 5-punktowe:


Polecam poldolota, łatwo zmotac pod zaciski z Tico, felga 12 wchodzi bez problemu i nie trzeba przykrecać jej na odwrót.trzeba pozbyć sie błędnie zastosowanych elementów poprzedniego właściciela, jak np. zwrotnice z malucha i kilku
Niebawem zaprezentuje moje rozwiaznie w tym temacie

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
właśnie o zwrotnicach z poldka myślałem.
te z malucha to mi w maluchu nie wytrzymywały a co dopiero w czymś co po polach lata.
wiele przeróbek mieć nie będę choć przy okazji muszę ogarnąć temat przekładni kierowniczej bo w obecnej mam 3,5 obrotu od/do a to stanowczo za dużo. kontry zajmują wieki a to cudo jest trudno prowadzić w linii prostej strasznie lubi się ślizgać
plan jest zrobić albo jak jest w quadach, choć mam obawę że mimo lekkiego przodu mogę ostro dostawać po kierownicy.
plan drugi to reduktor na przekładnię, choć to dodatkowe koszty.
trzecie wyjście szukać innej sportowej przekładni bez wspomagania.
za zaciski z tico dzięki właśnie o to że polonezowskie w 12" felgę nie wejdą była obawa.
a jak się da to fajnie kwestia felg odpada.
jeep ogarnięty, tyran też jeździ, jeszcze tylko kilka dni zimy i skończę ogarniać wszystkie domowe jeździdła.
te z malucha to mi w maluchu nie wytrzymywały a co dopiero w czymś co po polach lata.
wiele przeróbek mieć nie będę choć przy okazji muszę ogarnąć temat przekładni kierowniczej bo w obecnej mam 3,5 obrotu od/do a to stanowczo za dużo. kontry zajmują wieki a to cudo jest trudno prowadzić w linii prostej strasznie lubi się ślizgać

plan jest zrobić albo jak jest w quadach, choć mam obawę że mimo lekkiego przodu mogę ostro dostawać po kierownicy.
plan drugi to reduktor na przekładnię, choć to dodatkowe koszty.
trzecie wyjście szukać innej sportowej przekładni bez wspomagania.
za zaciski z tico dzięki właśnie o to że polonezowskie w 12" felgę nie wejdą była obawa.
a jak się da to fajnie kwestia felg odpada.
jeep ogarnięty, tyran też jeździ, jeszcze tylko kilka dni zimy i skończę ogarniać wszystkie domowe jeździdła.
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Na to tez mam lekarstwow obecnej mam 3,5 obrotu od/do a to stanowczo za dużo.

Lepiej pózno niz wcale
Re: Buggy pirania budowa krok po kroku
Fajna fotorelacja
z niecierpliwością czekam na efekt końcowy




KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości