Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Marcel1989
-

- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Marcel1989 » ndz kwie 15, 2012 9:48 am
Witam , Panowie orientuje sie ktoś czy kierowica Swifta GS (taka jak na zdjęciu) pasi do Samuraia
Uploaded with
ImageShack.us
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » ndz kwie 15, 2012 10:29 am
suzus1995 pisze:No wlasnie nie wysprzegla do konca, z tym ze jest to przerobiony angol i ma na jednym walku pedal hamulca i sprzegla.
I wciskajac jeden pedal czuc, ze drugi sie rusza.
W grandzie ponadto sprzeglo jest na pompe, nie na linke, wiec dziala to ciezej.
Ok, szkoda skrzyni, bede z tym walczyc.
Dzieki za strzal

A co do tarczy od poldolota to chyba nie ten silnik

to sie popisałem
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz kwie 15, 2012 2:53 pm
Czym sie rozni 1,6 16v od 8v poza glowica, ktory ma mocniejsze bebechy i czy glowice pasuja zamiennie
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » ndz kwie 15, 2012 6:20 pm
inny jest osprzęt na rozrządzie inne koła osprzętu silnika , i rurka za pompa wody , w mojej miałem właśnie dół od 16v w 8v trochu była mocniejsza bo 16v ma inny kształt tłoka aaa i koło zamachowe inne
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
leszek torbicki
Post
autor: leszek torbicki » ndz kwie 15, 2012 6:57 pm
jak jest poskładany rozrząd w takim silniku, wczoraj chciałem zerknąć pod pokrywę paska ale okazało się że trzeba odkręcić koło pasowe wału bo pokrywa nie jest dzielona ,zdejmując koło pasowe schodzi również koło napędowe paska rozrządu więc zaniechałem dalszych czynności , czy te koła są połączone czy tylko się skleiły
-
Karas
- jestem tu nowy...

- Posty: 73
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 1:20 pm
- Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
Post
autor: Karas » ndz kwie 15, 2012 7:58 pm
duża śruba na 17 w środku odkręca koło rozrządu, a chyba 6 śrub 8 dookoła tej dużej rozdziela te koła
-
leszek torbicki
Post
autor: leszek torbicki » ndz kwie 15, 2012 9:00 pm
faktycznie, dzięki Karas , chyba byłem w amoku żeby tego nie widzieć

-
ostrokolowo

- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Post
autor: ostrokolowo » ndz kwie 15, 2012 9:03 pm
superkto pisze:Panowie pilnie potrzebuję wymiary seryjnych wieszaków do Samca.
I tak dla przypomnienie: czy jak rozstaw otworów w wieszaku zwiększę o 4 cm to wysokość auta zwiększy się o 2 cm??
Tak to szło??
Chcę zrobić na teścik wrzymałościowy jeden komplet ale nie same blachy tylko w kształcie litery H.
Proszę również o rozstaw płytek.
Dzięki
Wiem, że jakiś czas temu już pisałeś, że pilne ale może się jeszcze nada.
Długość całego wieszaka 110mm szerokość 40mm rozstaw otworów pod śruby 70mm a zrobione to to z blachy 5mm.
Jest Vitara

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
-
Karas
- jestem tu nowy...

- Posty: 73
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 1:20 pm
- Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
Post
autor: Karas » ndz kwie 15, 2012 9:19 pm
leszek torbicki pisze:faktycznie, dzięki Karas , chyba byłem w amoku żeby tego nie widzieć

Nie Ty jeden, ja też wpierw całość ściągałem

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz kwie 15, 2012 9:43 pm
viperecki pisze:inny jest osprzęt na rozrządzie inne koła osprzętu silnika , i rurka za pompa wody , w mojej miałem właśnie dół od 16v w 8v trochu była mocniejsza bo 16v ma inny kształt tłoka aaa i koło zamachowe inne
A jak z wytrzymaloscia bebechow, tzn wal, korby

sj 425 606468554
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pn kwie 16, 2012 6:02 am
przyznam że nie wiem bo nie rozbierałem 16v do bebechów na pewno jest lepsza pompa o;eju
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
ostrokolowo

- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Post
autor: ostrokolowo » pn kwie 16, 2012 10:01 am
Skoro nawiązała się dyskusja na temat silników to powiedzcie proszę, czy w samuraiowskim motorze (gaźnik 1,3) można uszczelniacze zaworowe wymienić bez ściągania głowicy. Jeżeli chodzi o problem wpadnięcia zaworu do środka to już parę pomysłów mam (sprężone powietrze albo sznurek).
Kolejne pytanko w związku z powyższym mianowicie czy uszczelniacze od vitary 8v są takie same jak do samca?
Jest Vitara

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » pn kwie 16, 2012 12:26 pm
w teorii do zrobienia ,w praktyce "umrzesz" juz przy wybijaniu wałków krzywek zaworowych..
Gra nie warta swieczki..koszt zrzucenia czapki to niecale 100zl najnizszym kosztem ale jak wymieniasz gumki z powodu kopcenia/pobierania oleju to i tak wszystko bedzie zawalone spieczonym olejem/spalinami a bez sciagania tego nie wyczyscisz..a tak gniazda ładnie wyczyscisz ,denka tłoków kanały zawory..
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pn kwie 16, 2012 12:35 pm
Możesz ustawić silnik aby dwa tłoki były w górnym położeniu. Zmienisz uszczelniacze i przekręcisz go na dwa pozostałe tłoki. Odległość pomiędzy tłokami a zaworami nie jest duża więc nawet gdy zawór spadnie będziesz mógł go podnieść.
Wg katalogu Intercarsu Vitara 1,6 8v i sj 413 mają te same uszczelniacze.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » pn kwie 16, 2012 1:08 pm
lukassos tak z ciekawosci -udalo Ci sie to kiedys w samuraiu przerobic z pozytywnym skutkiem?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
ostrokolowo

- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Post
autor: ostrokolowo » pn kwie 16, 2012 1:51 pm
Doszedłem do wniosku, że i tak same uszczelniacze nie załatwią problemu palenia oleju więc pewnie będzie mały remont silnika. Motor ma kompresję na poziomie 12 na wszystkich cylindrach więc nie powinno być tragedii w środku, pewnie padły pierścienie olejowe.
Jest Vitara

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » pn kwie 16, 2012 4:16 pm
osobiscie 3 razy zmienialem pierscienie i uszczelniacze zawsze byla 100% poprawa zero kopcenia ale po roku upalania w terenie pierscienie olejowe (goetze'a) tracily swoja spreżystosc..i kopcenie wracalo..Po przekreceniu panewki zmienilem silnik na zdrowego swifta.Mija rok upalania i silnik zyje dalej,na razie nie kopci.Jakosc czesci pierwszego montazu sie chyba kłania.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
bazylisek
-

- Posty: 912
- Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków
Post
autor: bazylisek » pn kwie 16, 2012 6:19 pm
Witam Mądrali Suzukowych
Powiedzcie mi proszę czy można na plug & play przeszczepić reduktor z jamnika 2007 automat do jamnika 2000 manual ? Chodzi mi o mocowanie i długości wałów, czy łapa mocująca obleci? Słowem czy "geometrycznie "jest to ten sam reduktor? Wiem że jest różnica w interfejsie [ lewarek/guzki ] ale podejrzewam że pod spodem sterowanie jest takie samo i da się to jakoś ogarnąć [ w nowszych jest siłownik sterowny elektrycznie??]
Dzięki!

Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt kwie 17, 2012 12:12 pm
daro 16v pisze:lukassos tak z ciekawosci -udalo Ci sie to kiedys w samuraiu przerobic z pozytywnym skutkiem?
W samuraiu tego nie trenowałem, ale w starym silniku fiata 1,3. Łatwiej oczywiście zdjąć głowicę i spokojnie na stole powymieniać.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » wt kwie 17, 2012 1:02 pm
no w takich konstrukcjach nie ma zbytnio problemu..
W samuraiu -bez wyciagnietego silnika obawiam sie ze jest to wrecz niemozliwe..nie tyle sama wymiana co demontaz wałków krzywek ale moze sa smialkowie ktorym sie to udalo?

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt kwie 17, 2012 9:55 pm
Z innej beczki. Temat poruszany wielokrotnie ale żadnych konkretów nie namierzyłem.
Gdzie dobrze zregenerują bądź zrobią tylni wał do Samuraia. Jeżdżę teraz z luzem na wieloklinie, a widełki przy krzyżaku są zniszczone tak, że nie można go wymienić. Używany to jednak loteria.
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » wt kwie 17, 2012 10:01 pm
Kliknij w necie - regeneracja wałów.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » śr kwie 18, 2012 9:17 am
Klikałem firm jest sporo. Chodzi mi o konkretne namiary od kogoś kto już kupował, naprawiał i jeździ.
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » śr kwie 18, 2012 10:43 am
Może najpierw dodaj do profilu skąd jesteś
Fascynaci 4x4
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » śr kwie 18, 2012 2:01 pm
W stolicy byłem Warszawą z 57r w firmie Wałcar. Wymienili wielowypust tylko wyważenie robili na aucie. Nie bardzo che mi się jechać w sumie 500 km i cały dzień z głowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości