Duży remont sd33

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » sob gru 31, 2011 1:19 pm

Nawet mój stary wolnossący z 81 czy 82 roku(ten jeszcze z odmą na glebę) ma natrysk na denka tłoków.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » sob gru 31, 2011 1:59 pm

ha, tego nie wiedziałem dzięki, to kluczowa informacja. ponieważ wiecie że mam swoją teorie o głowicach i o tym ze ta którą mam może/ nie musi być pęknięta. i ze nie chciałem demontować sprawnego silnika sd33 dla głowicy to teraz zdjąć miski na wyjętych silnikach to betka:)

dziękuję chłopaki serdecznie .
od 2 tyg mam garaż, teraz będzie jeszcze jakaś posadzka, "wyciągacz" silników zanabyty.

lepiej wyciągać ze skrzynią czy odkręcić i do przodu przesuwać?

ps. mam dwa parchy w stanie pomnikowym i juz mnie to smuci powoli.

a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » sob gru 31, 2011 2:02 pm

Odkręć od skrzyni. Pięknie wychodzi. Max 1-1,5h i motor masz na palecie.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » sob gru 31, 2011 2:11 pm

Qdłaty pisze:
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
Brzmi nieźle. Przybliżone koszty?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » sob gru 31, 2011 2:14 pm

Tylko bez bodyliftu może być ciężko dostać się do górnej śrubki, ale da się.
Wyjmujesz chłodnicę, odkręcasz pompę wspomagania od silnika i odkładasz na bok, odkręcasz wentylator, filtr powietrza, można odkręcić wysprzęglik, trzeba odłączyć przewody od alternatora, kotkę od sterowania gaszeniem, świecami i czujnikami ciśnienia oleju.
Możliwe że coś zapomniałem. A i silnik sam wyskoczy jak wszystko rozkręcisz i podniesiesz żurawiem.
Jak będziesz miał wyjęty silnik, to przy okazji wyczyść dobrze tuleję łożyska wyciskowego sprzęgła i nasmaruj(wgłębienie trzeba wypełnić dobrym smarem).
Koło zamachowe, kolektory i pompę musisz założyć od SD33T. Przy okazji sprawdź stan tulejki w wale korbowym, i wymień jeśli jest taka potrzeba.
Miskę i tak pewnie będziesz musiał zdjąć, aby założyć spust oleju z turbo do bloku - jest na wylot przez ścianę bloku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » sob gru 31, 2011 2:20 pm

no to gitara, jakoś specjalnie go obierasz ze szpeju czy tylko po zdjęciu filtra i klamotów z przodu?
w sumie to trzeba by pomyśleć na przyszłość jak wsadzić do parszywca silnik z lr 4.0 v8. disco pięknie na tym jechało i po drodze i w terenie ale jakoś serca nie miałem i sprzedałem za bardzo lubię patrole, cikawe czy most przedni by wytrzymał stały napęd gdyby zapodać mu zestaw z lr v8 plus automat z red. i między osiowym dyfrem..
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » sob gru 31, 2011 2:27 pm

Alternator i rozrusznik zostawiasz przykręcony do silnika.

A co do V8 z LR, to na prawdę są lepsze silniki. Napęd spokojnie by wytrzymał.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » sob gru 31, 2011 2:35 pm

no wiem ze są lepsze ale te są niskobudżetowe:) osobiście preferuję silniki gm'a a że było ich kilka pod domem to wiem że dużo zniosą. ale ich ceny u nas zwalają ze stołka.
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » pn sty 02, 2012 8:58 am

Peepuck! pisze:
Qdłaty pisze:
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
Brzmi nieźle. Przybliżone koszty?
1200 wizy i pozwolenia
reszta to paliwo a to zależy od konsumpcji parcha, my się wybieramy parchem benzynowym 2.8- możliwe ze go zagazujemy żeby wyszło jeszcze taniej. trasa ok 14tys km. spanie i sranie w krzakach:)
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » pt maja 04, 2012 8:13 pm

kontynuując temat sd33/t wklejam link który zamieściłem też w innym poście:

http://nerok.info/

ślicznie opisane różnice w skrzyniach wałkach silnikach itp itd..
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » pn maja 14, 2012 9:24 pm

po raz n-ty odgrzewam kotlet. w czwartek wkładam silnik do mojego parszątka;)
ale mam jeszcze jeden dylemat.
ponieważ bardzo chcę/muszę już nim ruszyć w świat mam zamiar włożyć silnik bez dokladania do niego turbo mimo że blok jak najbardziej jest ok pod turbo.
dwa pytania:
a) ponieważ nie chce mi się robić podwójnej roboty... czy założyć do sd sprzęgło z kołem zamachowym z sd33t? będzie to jechało w miarę normalnie bez turbo? turbo narazie nie chcę przekładać bo chcę zrobic to raz a dobrze a to oznacza oddanie pompy do pompiarza do sprawdzenia.... a ja juz chce jeździć:)

b) czy jak już zrobię pompę, będę miał już założone "sprzęgło" z sd33t i przykręcę resztę szpeju do bloku, uszczelka z sd33 wytrzyma uturbienie? jest na 99% fabryczną uszczelką sd33

c) co powiecie o kompletnych sprzegłach valeo do sd33t? szajs? normalne?
pozdro.
jeśli się nie wyraziłem nazbyt wyraźnie-można kasztanić:):):)
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Duży remont sd33

Post autor: janusz k160 » pn maja 14, 2012 9:42 pm

Ja w 3,3 D mam sprzęgło od 4,2-nie narzekam :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » pn maja 14, 2012 9:49 pm

Co ty tam chcesz w pompie robić? Ma już z milion przebiegu czy co?
Jak równo chodził, to nie ruszaj, bo pompiarz najprawdopodobniej tylko pogorszy sprawę.

Jak chcesz mieć wolnossący to zakładaj wszystko od wolnossącego, a jak chcesz mieć turbo to wszystko od wersji turbo.

A Valeo to badziewie.
Za około 1000 PLN kupisz nowe sprzęgło do wersji turbo w serwisie, a może ciut taniej(po maks zniżkach) AISIN'a w Intercars'ie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » pn maja 14, 2012 9:50 pm

a) jakoś tam jedzie ale wyraźnie traci na wigorze przy dole ( o ile w ogóle przy wolnossącym o czymś takim można powiedzieć ;) )

b) wytrzyma

c) kiepskawe
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » ndz maja 20, 2012 10:33 am

a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » ndz maja 20, 2012 10:40 am

szału nie ma...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » ndz maja 20, 2012 10:45 am

a z ciekawostek z serii sd...
ponieważ przekładam cierpliwie osprzęt z turbo do nie turbo to i na grzałkę wody przyszła pora,
grzałkę montowałem jakies 2 lata temu- rzecz prosta, po wybiciu korka/zaślepki z przodu/boku silnika wkręciłem i świetnie sie sprawowała.

teraz ją wyjmuję i z ciekawości zaglądam do środka i co widzę?????
drut? przyspawany???? ( w każdym razie scalony z wewnętrzną częścią koszulki wodnej- pomiędzy cylindrami)
wygląda mi to na pozostałość elektrody po naprawie bloku- wg mnie to zwykły "wypych" nissana. nie mieli na wysyłkę i spawali braki produkcyjne.
innej możliwości nie widzę... zaślepka fabryczna, drut w miejscu gdzie w procesie odlewania jest rdzeń piaskowy nie ma prawa bytu.... ale szajs.
a o takich numerach coś tam wiem bo pracuję w odlewni.
no chyba że to jakiś drut przydatny do wybijania rdzenia ale to raczej bez sensu...

ciekawe ile takich miejsc bloku jeszcze mam...335tys km wytrzymało...

ps. jaką farbę mam kupić do bloku?
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » ndz maja 20, 2012 10:59 am

Patryk u siebie w bloku tez coś podobnego znalazł. Sądzę, że to jednak jakieś pozostałości po produkcyjno/montażowe.

Do bloku jakiś dobry podkład epoksydowy np. http://www.lemir.net.pl/gorzej_przygoto ... 6,256.html

Nawierzchniowo pouliuretan np.

http://www.lemir.net.pl/farby_nawierzch ... 0,252.html

Chłopaki dobierali kolor z części, która nie była narażona na żadne czynniki atmosferyczne oraz środowisko olejowe i wyszedł im RAL 5009
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » ndz maja 20, 2012 11:48 am

Qdłaty pisze:a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
Ostatnio w IC było całe sprzęgło AISINdo wolnossącego za...


123 PLN.
:lol:

Jeszcze nie dawno były kompletne sprzęgła AISIN do wersji turbo za około 1200 bez zniżek.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » ndz maja 20, 2012 1:09 pm

po produkcyjne.. hmmm. jutro pogadam z technologami z "piasku" bo ja się znam ale na wysokociśnieniowym odlewaniu...
utnę ten drut i dam do analizy, może się uda sprawdzić z czego toto zrobione. generalnie mógł się tam znaleźć jedynie po wybiciu piachu/rdzenia z odlewu a to wskazuje na naprawę. oczywiście i w żeliwie zdarza się że pewne miejsca są "niedolane" lub porowate i trzeba je poprawić. pytanie jak i kto to naprawia...

dziękuję za RAL i namiary na farby
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » czw maja 31, 2012 7:23 pm

pogadać w końcu nie pogadałem bo wybiłem zaślepkę w drugim bloku i znowu taki drut;)

już miałem wszystko przygotowane do poskładania i przyszła pora na wtryski potem zerknąłem do kanałów dolotowych i zobaczyłem że nagar się poodrywał i leżał na zaworach.
decyzja jasna. syfu nie robimy i głowica do zdjęcia.tym bardziej że uszczelka z blachą by się zdała a nie ze szmaty:)

i teraz pytanie. to że podkładki pod przelewami są miedziane to fajnie bo ja zwykle widziałem alu. ale jak jest z ogniowymi? tu wygląda to na kompletne gniazdo ( na całej wysokości rozpylacza) wykonane z miedzi. taki mini kubek z otworem na dole;) wydłubać to? zostawić?

głowicę dałem do kontroli tak czy inaczej, może zawory trzeba poprawić albo co:) jak robić to od a-z.

dzięki i pozdro.
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Duży remont sd33

Post autor: N2O » czw maja 31, 2012 7:43 pm

W otworach wtryskiwaczy są jedynie na dole miedziane podkładki ogniowe(które cholernie trudno wyjąć - najlepiej niech to od razu zrobią w warsztacie głowic), które najlepiej zamówić w ASO lub szukać u pompiarzy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » czw maja 31, 2012 8:05 pm

no ja wiem jak powinno to wyglądać ale wygląda tak jak piszę, dziwne. jak się uda to cyknę foty dla potomnych.
a poza tym miedziane? a nie ze stali żaroodpornej plus miedziowanie? te co zwykle kupuję w boszu nie wygladają namiedziane- mówię o ogniowych
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Duży remont sd33

Post autor: Krzysiek_MM » czw maja 31, 2012 8:31 pm

Te podkładki pasują od starego vw lt lub mercedesa kaczki 3.0d.
Na pewno termiczne nie są miedziane.
:)21

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Duży remont sd33

Post autor: Patryk 160 » czw maja 31, 2012 9:05 pm

Peepuck! pisze:Patryk u siebie w bloku tez coś podobnego znalazł. Sądzę, że to jednak jakieś pozostałości po produkcyjno/montażowe.
ale nie powiem nikomu co znalazłem jak przypadkowo rozprułem siedzenie

:)21

N2O pisze:
Qdłaty pisze:a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
Ostatnio w IC było całe sprzęgło AISINdo wolnossącego za...


123 PLN.
:lol:
móóóówiiiisz
:)21

nawet pudełko w stanie jak nowe
:)12
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość