Duży remont sd33
Moderator: Kosiarz
Re: Duży remont sd33
Nawet mój stary wolnossący z 81 czy 82 roku(ten jeszcze z odmą na glebę) ma natrysk na denka tłoków.
Re: Duży remont sd33
ha, tego nie wiedziałem dzięki, to kluczowa informacja. ponieważ wiecie że mam swoją teorie o głowicach i o tym ze ta którą mam może/ nie musi być pęknięta. i ze nie chciałem demontować sprawnego silnika sd33 dla głowicy to teraz zdjąć miski na wyjętych silnikach to betka:)
dziękuję chłopaki serdecznie .
od 2 tyg mam garaż, teraz będzie jeszcze jakaś posadzka, "wyciągacz" silników zanabyty.
lepiej wyciągać ze skrzynią czy odkręcić i do przodu przesuwać?
ps. mam dwa parchy w stanie pomnikowym i juz mnie to smuci powoli.
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
dziękuję chłopaki serdecznie .
od 2 tyg mam garaż, teraz będzie jeszcze jakaś posadzka, "wyciągacz" silników zanabyty.
lepiej wyciągać ze skrzynią czy odkręcić i do przodu przesuwać?
ps. mam dwa parchy w stanie pomnikowym i juz mnie to smuci powoli.
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Duży remont sd33
Odkręć od skrzyni. Pięknie wychodzi. Max 1-1,5h i motor masz na palecie.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Duży remont sd33
Brzmi nieźle. Przybliżone koszty?Qdłaty pisze:
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Duży remont sd33
Tylko bez bodyliftu może być ciężko dostać się do górnej śrubki, ale da się.
Wyjmujesz chłodnicę, odkręcasz pompę wspomagania od silnika i odkładasz na bok, odkręcasz wentylator, filtr powietrza, można odkręcić wysprzęglik, trzeba odłączyć przewody od alternatora, kotkę od sterowania gaszeniem, świecami i czujnikami ciśnienia oleju.
Możliwe że coś zapomniałem. A i silnik sam wyskoczy jak wszystko rozkręcisz i podniesiesz żurawiem.
Jak będziesz miał wyjęty silnik, to przy okazji wyczyść dobrze tuleję łożyska wyciskowego sprzęgła i nasmaruj(wgłębienie trzeba wypełnić dobrym smarem).
Koło zamachowe, kolektory i pompę musisz założyć od SD33T. Przy okazji sprawdź stan tulejki w wale korbowym, i wymień jeśli jest taka potrzeba.
Miskę i tak pewnie będziesz musiał zdjąć, aby założyć spust oleju z turbo do bloku - jest na wylot przez ścianę bloku.

Wyjmujesz chłodnicę, odkręcasz pompę wspomagania od silnika i odkładasz na bok, odkręcasz wentylator, filtr powietrza, można odkręcić wysprzęglik, trzeba odłączyć przewody od alternatora, kotkę od sterowania gaszeniem, świecami i czujnikami ciśnienia oleju.
Możliwe że coś zapomniałem. A i silnik sam wyskoczy jak wszystko rozkręcisz i podniesiesz żurawiem.
Jak będziesz miał wyjęty silnik, to przy okazji wyczyść dobrze tuleję łożyska wyciskowego sprzęgła i nasmaruj(wgłębienie trzeba wypełnić dobrym smarem).
Koło zamachowe, kolektory i pompę musisz założyć od SD33T. Przy okazji sprawdź stan tulejki w wale korbowym, i wymień jeśli jest taka potrzeba.
Miskę i tak pewnie będziesz musiał zdjąć, aby założyć spust oleju z turbo do bloku - jest na wylot przez ścianę bloku.

Re: Duży remont sd33
no to gitara, jakoś specjalnie go obierasz ze szpeju czy tylko po zdjęciu filtra i klamotów z przodu?
w sumie to trzeba by pomyśleć na przyszłość jak wsadzić do parszywca silnik z lr 4.0 v8. disco pięknie na tym jechało i po drodze i w terenie ale jakoś serca nie miałem i sprzedałem za bardzo lubię patrole, cikawe czy most przedni by wytrzymał stały napęd gdyby zapodać mu zestaw z lr v8 plus automat z red. i między osiowym dyfrem..
w sumie to trzeba by pomyśleć na przyszłość jak wsadzić do parszywca silnik z lr 4.0 v8. disco pięknie na tym jechało i po drodze i w terenie ale jakoś serca nie miałem i sprzedałem za bardzo lubię patrole, cikawe czy most przedni by wytrzymał stały napęd gdyby zapodać mu zestaw z lr v8 plus automat z red. i między osiowym dyfrem..
Re: Duży remont sd33
Alternator i rozrusznik zostawiasz przykręcony do silnika.
A co do V8 z LR, to na prawdę są lepsze silniki. Napęd spokojnie by wytrzymał.

A co do V8 z LR, to na prawdę są lepsze silniki. Napęd spokojnie by wytrzymał.

Re: Duży remont sd33
no wiem ze są lepsze ale te są niskobudżetowe:) osobiście preferuję silniki gm'a a że było ich kilka pod domem to wiem że dużo zniosą. ale ich ceny u nas zwalają ze stołka.
Re: Duży remont sd33
1200 wizy i pozwoleniaPeepuck! pisze:Brzmi nieźle. Przybliżone koszty?Qdłaty pisze:
a tak nawiasem mówiąc chcielibyście jechać w Pamir we wrześniu 2012? 5 tygodni
najlepiej żeby to była wyprawa "retro" no same 160tki:)
reszta to paliwo a to zależy od konsumpcji parcha, my się wybieramy parchem benzynowym 2.8- możliwe ze go zagazujemy żeby wyszło jeszcze taniej. trasa ok 14tys km. spanie i sranie w krzakach:)
Re: Duży remont sd33
kontynuując temat sd33/t wklejam link który zamieściłem też w innym poście:
http://nerok.info/
ślicznie opisane różnice w skrzyniach wałkach silnikach itp itd..
http://nerok.info/
ślicznie opisane różnice w skrzyniach wałkach silnikach itp itd..
Re: Duży remont sd33
po raz n-ty odgrzewam kotlet. w czwartek wkładam silnik do mojego parszątka;)
ale mam jeszcze jeden dylemat.
ponieważ bardzo chcę/muszę już nim ruszyć w świat mam zamiar włożyć silnik bez dokladania do niego turbo mimo że blok jak najbardziej jest ok pod turbo.
dwa pytania:
a) ponieważ nie chce mi się robić podwójnej roboty... czy założyć do sd sprzęgło z kołem zamachowym z sd33t? będzie to jechało w miarę normalnie bez turbo? turbo narazie nie chcę przekładać bo chcę zrobic to raz a dobrze a to oznacza oddanie pompy do pompiarza do sprawdzenia.... a ja juz chce jeździć:)
b) czy jak już zrobię pompę, będę miał już założone "sprzęgło" z sd33t i przykręcę resztę szpeju do bloku, uszczelka z sd33 wytrzyma uturbienie? jest na 99% fabryczną uszczelką sd33
c) co powiecie o kompletnych sprzegłach valeo do sd33t? szajs? normalne?
pozdro.
jeśli się nie wyraziłem nazbyt wyraźnie-można kasztanić:):):)
ale mam jeszcze jeden dylemat.
ponieważ bardzo chcę/muszę już nim ruszyć w świat mam zamiar włożyć silnik bez dokladania do niego turbo mimo że blok jak najbardziej jest ok pod turbo.
dwa pytania:
a) ponieważ nie chce mi się robić podwójnej roboty... czy założyć do sd sprzęgło z kołem zamachowym z sd33t? będzie to jechało w miarę normalnie bez turbo? turbo narazie nie chcę przekładać bo chcę zrobic to raz a dobrze a to oznacza oddanie pompy do pompiarza do sprawdzenia.... a ja juz chce jeździć:)
b) czy jak już zrobię pompę, będę miał już założone "sprzęgło" z sd33t i przykręcę resztę szpeju do bloku, uszczelka z sd33 wytrzyma uturbienie? jest na 99% fabryczną uszczelką sd33
c) co powiecie o kompletnych sprzegłach valeo do sd33t? szajs? normalne?
pozdro.
jeśli się nie wyraziłem nazbyt wyraźnie-można kasztanić:):):)
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Duży remont sd33
Ja w 3,3 D mam sprzęgło od 4,2-nie narzekam 

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Duży remont sd33
Co ty tam chcesz w pompie robić? Ma już z milion przebiegu czy co?
Jak równo chodził, to nie ruszaj, bo pompiarz najprawdopodobniej tylko pogorszy sprawę.
Jak chcesz mieć wolnossący to zakładaj wszystko od wolnossącego, a jak chcesz mieć turbo to wszystko od wersji turbo.
A Valeo to badziewie.
Za około 1000 PLN kupisz nowe sprzęgło do wersji turbo w serwisie, a może ciut taniej(po maks zniżkach) AISIN'a w Intercars'ie.
Jak równo chodził, to nie ruszaj, bo pompiarz najprawdopodobniej tylko pogorszy sprawę.
Jak chcesz mieć wolnossący to zakładaj wszystko od wolnossącego, a jak chcesz mieć turbo to wszystko od wersji turbo.
A Valeo to badziewie.
Za około 1000 PLN kupisz nowe sprzęgło do wersji turbo w serwisie, a może ciut taniej(po maks zniżkach) AISIN'a w Intercars'ie.
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Duży remont sd33
a) jakoś tam jedzie ale wyraźnie traci na wigorze przy dole ( o ile w ogóle przy wolnossącym o czymś takim można powiedzieć
)
b) wytrzyma
c) kiepskawe

b) wytrzyma
c) kiepskawe
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Duży remont sd33
a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Duży remont sd33
szału nie ma...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Duży remont sd33
a z ciekawostek z serii sd...
ponieważ przekładam cierpliwie osprzęt z turbo do nie turbo to i na grzałkę wody przyszła pora,
grzałkę montowałem jakies 2 lata temu- rzecz prosta, po wybiciu korka/zaślepki z przodu/boku silnika wkręciłem i świetnie sie sprawowała.
teraz ją wyjmuję i z ciekawości zaglądam do środka i co widzę?????
drut? przyspawany???? ( w każdym razie scalony z wewnętrzną częścią koszulki wodnej- pomiędzy cylindrami)
wygląda mi to na pozostałość elektrody po naprawie bloku- wg mnie to zwykły "wypych" nissana. nie mieli na wysyłkę i spawali braki produkcyjne.
innej możliwości nie widzę... zaślepka fabryczna, drut w miejscu gdzie w procesie odlewania jest rdzeń piaskowy nie ma prawa bytu.... ale szajs.
a o takich numerach coś tam wiem bo pracuję w odlewni.
no chyba że to jakiś drut przydatny do wybijania rdzenia ale to raczej bez sensu...
ciekawe ile takich miejsc bloku jeszcze mam...335tys km wytrzymało...
ps. jaką farbę mam kupić do bloku?
ponieważ przekładam cierpliwie osprzęt z turbo do nie turbo to i na grzałkę wody przyszła pora,
grzałkę montowałem jakies 2 lata temu- rzecz prosta, po wybiciu korka/zaślepki z przodu/boku silnika wkręciłem i świetnie sie sprawowała.
teraz ją wyjmuję i z ciekawości zaglądam do środka i co widzę?????
drut? przyspawany???? ( w każdym razie scalony z wewnętrzną częścią koszulki wodnej- pomiędzy cylindrami)
wygląda mi to na pozostałość elektrody po naprawie bloku- wg mnie to zwykły "wypych" nissana. nie mieli na wysyłkę i spawali braki produkcyjne.
innej możliwości nie widzę... zaślepka fabryczna, drut w miejscu gdzie w procesie odlewania jest rdzeń piaskowy nie ma prawa bytu.... ale szajs.
a o takich numerach coś tam wiem bo pracuję w odlewni.
no chyba że to jakiś drut przydatny do wybijania rdzenia ale to raczej bez sensu...
ciekawe ile takich miejsc bloku jeszcze mam...335tys km wytrzymało...
ps. jaką farbę mam kupić do bloku?
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Duży remont sd33
Patryk u siebie w bloku tez coś podobnego znalazł. Sądzę, że to jednak jakieś pozostałości po produkcyjno/montażowe.
Do bloku jakiś dobry podkład epoksydowy np. http://www.lemir.net.pl/gorzej_przygoto ... 6,256.html
Nawierzchniowo pouliuretan np.
http://www.lemir.net.pl/farby_nawierzch ... 0,252.html
Chłopaki dobierali kolor z części, która nie była narażona na żadne czynniki atmosferyczne oraz środowisko olejowe i wyszedł im RAL 5009
Do bloku jakiś dobry podkład epoksydowy np. http://www.lemir.net.pl/gorzej_przygoto ... 6,256.html
Nawierzchniowo pouliuretan np.
http://www.lemir.net.pl/farby_nawierzch ... 0,252.html
Chłopaki dobierali kolor z części, która nie była narażona na żadne czynniki atmosferyczne oraz środowisko olejowe i wyszedł im RAL 5009
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Duży remont sd33
Ostatnio w IC było całe sprzęgło AISINdo wolnossącego za...Qdłaty pisze:a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
123 PLN.

Jeszcze nie dawno były kompletne sprzęgła AISIN do wersji turbo za około 1200 bez zniżek.
Re: Duży remont sd33
po produkcyjne.. hmmm. jutro pogadam z technologami z "piasku" bo ja się znam ale na wysokociśnieniowym odlewaniu...
utnę ten drut i dam do analizy, może się uda sprawdzić z czego toto zrobione. generalnie mógł się tam znaleźć jedynie po wybiciu piachu/rdzenia z odlewu a to wskazuje na naprawę. oczywiście i w żeliwie zdarza się że pewne miejsca są "niedolane" lub porowate i trzeba je poprawić. pytanie jak i kto to naprawia...
dziękuję za RAL i namiary na farby
utnę ten drut i dam do analizy, może się uda sprawdzić z czego toto zrobione. generalnie mógł się tam znaleźć jedynie po wybiciu piachu/rdzenia z odlewu a to wskazuje na naprawę. oczywiście i w żeliwie zdarza się że pewne miejsca są "niedolane" lub porowate i trzeba je poprawić. pytanie jak i kto to naprawia...
dziękuję za RAL i namiary na farby
Re: Duży remont sd33
pogadać w końcu nie pogadałem bo wybiłem zaślepkę w drugim bloku i znowu taki drut;)
już miałem wszystko przygotowane do poskładania i przyszła pora na wtryski potem zerknąłem do kanałów dolotowych i zobaczyłem że nagar się poodrywał i leżał na zaworach.
decyzja jasna. syfu nie robimy i głowica do zdjęcia.tym bardziej że uszczelka z blachą by się zdała a nie ze szmaty:)
i teraz pytanie. to że podkładki pod przelewami są miedziane to fajnie bo ja zwykle widziałem alu. ale jak jest z ogniowymi? tu wygląda to na kompletne gniazdo ( na całej wysokości rozpylacza) wykonane z miedzi. taki mini kubek z otworem na dole;) wydłubać to? zostawić?
głowicę dałem do kontroli tak czy inaczej, może zawory trzeba poprawić albo co:) jak robić to od a-z.
dzięki i pozdro.
już miałem wszystko przygotowane do poskładania i przyszła pora na wtryski potem zerknąłem do kanałów dolotowych i zobaczyłem że nagar się poodrywał i leżał na zaworach.
decyzja jasna. syfu nie robimy i głowica do zdjęcia.tym bardziej że uszczelka z blachą by się zdała a nie ze szmaty:)
i teraz pytanie. to że podkładki pod przelewami są miedziane to fajnie bo ja zwykle widziałem alu. ale jak jest z ogniowymi? tu wygląda to na kompletne gniazdo ( na całej wysokości rozpylacza) wykonane z miedzi. taki mini kubek z otworem na dole;) wydłubać to? zostawić?
głowicę dałem do kontroli tak czy inaczej, może zawory trzeba poprawić albo co:) jak robić to od a-z.
dzięki i pozdro.
Re: Duży remont sd33
W otworach wtryskiwaczy są jedynie na dole miedziane podkładki ogniowe(które cholernie trudno wyjąć - najlepiej niech to od razu zrobią w warsztacie głowic), które najlepiej zamówić w ASO lub szukać u pompiarzy.
Re: Duży remont sd33
no ja wiem jak powinno to wyglądać ale wygląda tak jak piszę, dziwne. jak się uda to cyknę foty dla potomnych.
a poza tym miedziane? a nie ze stali żaroodpornej plus miedziowanie? te co zwykle kupuję w boszu nie wygladają namiedziane- mówię o ogniowych
a poza tym miedziane? a nie ze stali żaroodpornej plus miedziowanie? te co zwykle kupuję w boszu nie wygladają namiedziane- mówię o ogniowych
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Duży remont sd33
Te podkładki pasują od starego vw lt lub mercedesa kaczki 3.0d.
Na pewno termiczne nie są miedziane.

Na pewno termiczne nie są miedziane.

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Duży remont sd33
ale nie powiem nikomu co znalazłem jak przypadkowo rozprułem siedzeniePeepuck! pisze:Patryk u siebie w bloku tez coś podobnego znalazł. Sądzę, że to jednak jakieś pozostałości po produkcyjno/montażowe.

móóóówiiiiszN2O pisze:Ostatnio w IC było całe sprzęgło AISINdo wolnossącego za...Qdłaty pisze:a co powiecie na tarczę NKK za 190PLN? są 4 sztuki dostępne w jednej hurtowni...
123 PLN.
![]()

nawet pudełko w stanie jak nowe

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość