MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » pt sie 12, 2005 5:56 pm
Z racji ze jestem tu po raz pierwszy oczywiscie witam wszystkich posiadaczy jeepa!!!!!!!!!!!
Mam takie pytanko do tych ktorzy maja wiecej doswiadczenia niz ja
otoz zakupilem jeepa grand cheroke z 98 roku i od co am reduktor gdzie 4 kola caly czas sa spiete z mozliwoscia przelaczenia na 4 wolne (terenowe czy jak to sie fachowo nazywa) myslalem zeby zmienic reduktor ktory ma mozliwosc podpiecia 2 kol i 4 czy wystarczy wymienic sam reduktor czy do tego trzeba innych dodatkow

??????
Trzeba tez zmienic wajche przelaczania napedow w kabinie?????
Mocowania sa takie same czy trzeba wszystko wymieniac

???
Aha zapomnialem dodac ze mam motor 4.0 w jeepie ......
Czekam na odpowiedzi i z gory dziekuje .........
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » pt sie 12, 2005 6:05 pm
No to się taraz zacznie...

poczytałeś może coś wcześniej na tym forum? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć że masz małe szanse na konstruktywną odpowiedź!

ale się nie zrażaj!

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt sie 12, 2005 6:34 pm
Po 96 masz NP249OD czyli normalnie 95% idzie na tylne kola a przednie sa dopedzane przez wisko.
W telegraficznym skrocie. Jak tylne kola w stosunku do przednich zaczynaja sie slizgac to coraz wiekszy moment obrotowy zaczyna byc przenoszony na os przednia.
-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » pt sie 12, 2005 6:51 pm
Heh i juz troszke jestem madrzejszy
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor

??
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt sie 12, 2005 9:13 pm
Wojz pisze:Heh i juz troszke jestem madrzejszy
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor

??
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko

1. dlaczego chcesz miec tylko naped na tyl?
2. nie zmieniaj reduktora
silnik masz 5,2 czy juz 5,9l?
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » pt sie 12, 2005 9:35 pm
Discotheque pisze:Wojz pisze:Heh i juz troszke jestem madrzejszy
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor

??
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko

1. dlaczego chcesz miec tylko naped na tyl?
2. nie zmieniaj reduktora
silnik masz 5,2 czy juz 5,9l?
Bociek, przeca napisal -> 4,0

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Jerry JEEP
- jestem tu nowy...

- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Jerry JEEP » pt sie 12, 2005 10:38 pm
Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor

- Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy.

K5 5700 SILVERADO
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 2:41 am
Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor

- Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy.

taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM
audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » sob sie 13, 2005 6:52 am
A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą

-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » sob sie 13, 2005 7:43 am
boris.blank pisze:A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą

Akurat tutaj mogą mieć rację

Znaczy, powinna być różnica w spalaniu między 2Wd i 4WD Full time przy reduktorze 242, bez rozłączanej półosi. Na korzyść FullTime. Może to być minimalna różnica, ale jednak.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 11:15 am
boris.blank pisze:A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą

tez to slyszalem a raczej czytalem o tym lecz te twierdzenia byly tylko na poczatku jak wprowadzono q potem jakby ucichlo
ale fakt moze byc taki ze istotnie kola pedne stwarzaja mniejszy opor toczenia ale przy wersji q wgre wchodzi wieksza masa auta jak i opory samego mechanizmu i tak dla porownania przy 1.8T to oska pali katalogowo 8.2 a z q 9.2 wiec o jednak o litr wiecej
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » sob sie 13, 2005 7:37 pm
Heh no musze powiedziec ze po przeczytaniu waszych wypowiedzi dam sobie chyba spokoj z tym reduktorem ...........
Apropo palenia gumy to powiem ze nic z tych rzeczy do tego rodzaju zabawy mam inne auto......................
Granda kupilem bo mi jest potrzebny w miare mocny i dobrze jezdzacy po terenie samochod moje stare mitshubishi juz sie wysluzylo i przyszla pora na zmiane .
A tak na marginesie nie wiecie gdzie moge kupic simering (uszczelniacz) reduktora tu gdzie wychodzi tylni wal???????
-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » sob sie 13, 2005 7:43 pm
Na tej stronce juz pytalem nie maja takiego simeringu.......
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » sob sie 13, 2005 8:31 pm
Zadzwon do Raffikow, beda mieli na miejscu.
A propo chyba nie kupilbym Granda z 4.0

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 8:32 pm
bo co?

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » sob sie 13, 2005 9:03 pm
A ma moze ktos numer do Raffikow

????
A dlaczego bys nei kupil granda 4.0 moim zdaniem na dzisiejsze ceny paliwa to i tak za duzo ......................
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 8:54 am
danielpoz pisze:Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmieniæ reduktor

- Popiszczeæ gumami mu siê chce - by³o trzeba kupowaæ 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy.

taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM
audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Moc silnika nie ma wielkiego wplywu na palenie/nie paleni gum tutaj wazny jest; uwaga trudne slowo; moment napedowy...

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 8:55 am
Wojz pisze:A ma moze ktos numer do Raffikow

????
A dlaczego bys nei kupil granda 4.0 moim zdaniem na dzisiejsze ceny paliwa to i tak za duzo ......................
Niestety na tej liscie blokowane sa wiadomosci prywatne osob handlujacych czesciami a podawane adresy sa wycinane... ale poszukaj na gieldzie albo na allegro

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 9:40 am
Ok w takim razie tak zrobie ....
O jedenej rzeczy calkiem zapomnialem piszac poprzedniego posta
otoz kupilem auto w niemczech z uszkodzonymi lozyskami w tylnim moscie wymienilem te lozyska (na koszu 2 sztuki) i bylo by wszystko OK ale troszke wyje jest regulacja luzu podkladkami i nie wiem jak to teraz dobrze spasowac???? Modzil juz ktos moze z tymi rzeczami????
sorki ze tak pisze wszystko w jednym poscie jesli powinienem napisac drugi prosze mnie poinformowac...............
Pozdrawiam....
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 9:45 am
W FSMie jest opisana procedura z uzyciem sprcjalnego markera/smaru. Zrob to jak najszybciej bo Ci zeby zje!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 9:48 am
A co to takiego FSMie

????????
Gdzie tego szukac??
-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » ndz sie 14, 2005 10:47 am
serwisowki - instrukcje serwisowe. Wszuc haslo serwisowki w szukaj na forum jeep'a i znajdzisz taki watek gdzei sa linki

Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
Wojz
- jestem tu nowy...

- Posty: 35
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
- Lokalizacja: kielce
Post
autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 12:17 pm
W takim razie jak sie domyslam ze jesli dorwe gdzies taka serwisowke bedzie tam wszystko opisane jak ustawic luzy w moscie?????????
Jak kupilem autko dali mi po niemiecku skany nie przegladalem dokladnie moze i tam jest jest to opisane musze sprawdzic najlepiej by bylo miec taka instrukcje an CD i po polsku musze poszukac moze znajde gdzies lub kupie................
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz sie 14, 2005 12:40 pm
Radek666 pisze:danielpoz pisze:Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor

- Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy.

taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM
audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Moc silnika nie ma wielkiego wplywu na palenie/nie paleni gum tutaj wazny jest; uwaga trudne slowo; moment napedowy...

to logiczne skoro jedno z drugim i wlsciwie z trzecim jest scisle powiazane
a tak zeby popsuc Twoja terorie to jak myslisz co lepiej spli gumy diesel z 140KM i 400Nm czy moze wlasnie S2 z okolo300KM i momentem troche ponad 400Nm? zakladam ze S2 byla by oska
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości