reduktor????????

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

reduktor????????

Post autor: Wojz » pt sie 12, 2005 5:56 pm

Z racji ze jestem tu po raz pierwszy oczywiscie witam wszystkich posiadaczy jeepa!!!!!!!!!!!

Mam takie pytanko do tych ktorzy maja wiecej doswiadczenia niz ja
otoz zakupilem jeepa grand cheroke z 98 roku i od co am reduktor gdzie 4 kola caly czas sa spiete z mozliwoscia przelaczenia na 4 wolne (terenowe czy jak to sie fachowo nazywa) myslalem zeby zmienic reduktor ktory ma mozliwosc podpiecia 2 kol i 4 czy wystarczy wymienic sam reduktor czy do tego trzeba innych dodatkow ????????
Trzeba tez zmienic wajche przelaczania napedow w kabinie?????
Mocowania sa takie same czy trzeba wszystko wymieniac ?????
Aha zapomnialem dodac ze mam motor 4.0 w jeepie ......

Czekam na odpowiedzi i z gory dziekuje .........

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pt sie 12, 2005 6:05 pm

No to się taraz zacznie... :lol: poczytałeś może coś wcześniej na tym forum? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć że masz małe szanse na konstruktywną odpowiedź! :wink: ale się nie zrażaj! :wink:
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt sie 12, 2005 6:34 pm

Po 96 masz NP249OD czyli normalnie 95% idzie na tylne kola a przednie sa dopedzane przez wisko.
W telegraficznym skrocie. Jak tylne kola w stosunku do przednich zaczynaja sie slizgac to coraz wiekszy moment obrotowy zaczyna byc przenoszony na os przednia.

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » pt sie 12, 2005 6:51 pm

Heh i juz troszke jestem madrzejszy :D
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor ????
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko :)21 :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: odp

Post autor: Discotheque » pt sie 12, 2005 9:13 pm

Wojz pisze:Heh i juz troszke jestem madrzejszy :D
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor ????
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko :)21 :)21
1. dlaczego chcesz miec tylko naped na tyl?
2. nie zmieniaj reduktora

silnik masz 5,2 czy juz 5,9l?

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: odp

Post autor: suziXL » pt sie 12, 2005 9:35 pm

Discotheque pisze:
Wojz pisze:Heh i juz troszke jestem madrzejszy :D
Ale dalej nie wiem czy pakowac sie w drugi reduktor ????
Mysle ze z biegiem czasu ktos moze mi odpowie na to pytanko :)21 :)21
1. dlaczego chcesz miec tylko naped na tyl?
2. nie zmieniaj reduktora

silnik masz 5,2 czy juz 5,9l?
Bociek, przeca napisal -> 4,0 :)1
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jerry JEEP » pt sie 12, 2005 10:38 pm

Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor :lol: - Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy. :)2
K5 5700 SILVERADO

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 2:41 am

Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor :lol: - Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy. :)2
taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM

audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob sie 13, 2005 6:52 am

A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą :)

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » sob sie 13, 2005 7:43 am

boris.blank pisze:A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą :)
Akurat tutaj mogą mieć rację :D
Znaczy, powinna być różnica w spalaniu między 2Wd i 4WD Full time przy reduktorze 242, bez rozłączanej półosi. Na korzyść FullTime. Może to być minimalna różnica, ale jednak.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 11:15 am

boris.blank pisze:A ja myślę, że kolega przestraszył się spalania i ktoś mu pwiedział, że jak auto ma napęd tylko na tył to mniej pali o tam xx%. Jednakże zmiana reduktora nie spowoduje rozłączania przedniego mostu od kół i przód będzie cały czas wleczony. Wychodzi na to samo choć podobno firma Audi wprowadzając na rynek w latach osiemdziesiątych Audi Quattro udowadniała, że mniejszy jest opór toczny kół napędzanych od swobodnie toczących się. Więc w/g Audi stałe 4x4 mniej palą :)
tez to slyszalem a raczej czytalem o tym lecz te twierdzenia byly tylko na poczatku jak wprowadzono q potem jakby ucichlo :wink:

ale fakt moze byc taki ze istotnie kola pedne stwarzaja mniejszy opor toczenia ale przy wersji q wgre wchodzi wieksza masa auta jak i opory samego mechanizmu i tak dla porownania przy 1.8T to oska pali katalogowo 8.2 a z q 9.2 wiec o jednak o litr wiecej
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » sob sie 13, 2005 7:37 pm

Heh no musze powiedziec ze po przeczytaniu waszych wypowiedzi dam sobie chyba spokoj z tym reduktorem ...........
Apropo palenia gumy to powiem ze nic z tych rzeczy do tego rodzaju zabawy mam inne auto......................
Granda kupilem bo mi jest potrzebny w miare mocny i dobrze jezdzacy po terenie samochod moje stare mitshubishi juz sie wysluzylo i przyszla pora na zmiane .
A tak na marginesie nie wiecie gdzie moge kupic simering (uszczelniacz) reduktora tu gdzie wychodzi tylni wal???????

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » sob sie 13, 2005 7:40 pm

http://www.rideon.pl

Dostaniesz (prawie)wszystko.

A.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » sob sie 13, 2005 7:43 pm

Na tej stronce juz pytalem nie maja takiego simeringu.......

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob sie 13, 2005 8:31 pm

Zadzwon do Raffikow, beda mieli na miejscu.

A propo chyba nie kupilbym Granda z 4.0 :)21

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sie 13, 2005 8:32 pm

bo co? :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » sob sie 13, 2005 9:03 pm

A ma moze ktos numer do Raffikow ??????
A dlaczego bys nei kupil granda 4.0 moim zdaniem na dzisiejsze ceny paliwa to i tak za duzo ......................

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 8:54 am

danielpoz pisze:
Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmieniæ reduktor :lol: - Popiszczeæ gumami mu siê chce - by³o trzeba kupowaæ 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy. :)2
taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM

audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Moc silnika nie ma wielkiego wplywu na palenie/nie paleni gum tutaj wazny jest; uwaga trudne slowo; moment napedowy... ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: odp

Post autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 8:55 am

Wojz pisze:A ma moze ktos numer do Raffikow ??????
A dlaczego bys nei kupil granda 4.0 moim zdaniem na dzisiejsze ceny paliwa to i tak za duzo ......................
Niestety na tej liscie blokowane sa wiadomosci prywatne osob handlujacych czesciami a podawane adresy sa wycinane... ale poszukaj na gieldzie albo na allegro ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 9:40 am

Ok w takim razie tak zrobie ....
O jedenej rzeczy calkiem zapomnialem piszac poprzedniego posta
otoz kupilem auto w niemczech z uszkodzonymi lozyskami w tylnim moscie wymienilem te lozyska (na koszu 2 sztuki) i bylo by wszystko OK ale troszke wyje jest regulacja luzu podkladkami i nie wiem jak to teraz dobrze spasowac???? Modzil juz ktos moze z tymi rzeczami????

sorki ze tak pisze wszystko w jednym poscie jesli powinienem napisac drugi prosze mnie poinformowac...............

Pozdrawiam....

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz sie 14, 2005 9:45 am

W FSMie jest opisana procedura z uzyciem sprcjalnego markera/smaru. Zrob to jak najszybciej bo Ci zeby zje!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 9:48 am

A co to takiego FSMie ??????????
Gdzie tego szukac??

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz sie 14, 2005 10:47 am

serwisowki - instrukcje serwisowe. Wszuc haslo serwisowki w szukaj na forum jeep'a i znajdzisz taki watek gdzei sa linki :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Wojz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 12, 2005 5:48 pm
Lokalizacja: kielce

odp

Post autor: Wojz » ndz sie 14, 2005 12:17 pm

W takim razie jak sie domyslam ze jesli dorwe gdzies taka serwisowke bedzie tam wszystko opisane jak ustawic luzy w moscie?????????
Jak kupilem autko dali mi po niemiecku skany nie przegladalem dokladnie moze i tam jest jest to opisane musze sprawdzic najlepiej by bylo miec taka instrukcje an CD i po polsku musze poszukac moze znajde gdzies lub kupie................

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz sie 14, 2005 12:40 pm

Radek666 pisze:
danielpoz pisze:
Jerry JEEP pisze:Jak ma 4.0 to wiadomo po co chce zmienić reduktor :lol: - Popiszczeć gumami mu się chce - było trzeba kupować 5.2 albo 5.9 to przy korzystnym wietrze w nozdrza pali 4 gumy. :)2
taaa 4 gumy pali przy tak marnej mocy jak chocby 250KM

audi s2 nie spali na torsenie choc po dlubaniu ma 320KM
Moc silnika nie ma wielkiego wplywu na palenie/nie paleni gum tutaj wazny jest; uwaga trudne slowo; moment napedowy... ;-)
to logiczne skoro jedno z drugim i wlsciwie z trzecim jest scisle powiazane :wink:


a tak zeby popsuc Twoja terorie to jak myslisz co lepiej spli gumy diesel z 140KM i 400Nm czy moze wlasnie S2 z okolo300KM i momentem troche ponad 400Nm? zakladam ze S2 byla by oska
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości