benzyna

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

benzyna

Post autor: zaq » ndz paź 16, 2005 11:57 pm

Wpadłem na pomysł żeby zalać Gieza (z silnikiem żuka) benzyną 98 albo więcej oktanów, oczywiście z dodatkiem dla silników na benzynę ołowiową.
pytanie 1: czy to ma sens i jakoś poprawi osiągi?

pytanie2: czy wiąże się to z jakimiś regulacjami (np. zapłonu, gaźnika)?

pytanie3: jeżeli to ma sens i jest możliwe, to czy wpłynie to na żywotność i zużycie silnika?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn paź 17, 2005 12:02 am

Portfela se tylko odchudzisz niepotrzebnie... ale to moje zdanie i mogę się mylić... a zapłon trzeba przestawić tylko w tej chwili to nie powiem Ci w którą stronę bo nie pamiętam... kolegę mam takiego myndrego co mi to kiedyś tłumaczył o so chodzi z tymi spalniami stukowymi, ale jako ze jest to wiedza nie niezbędna do mojej egzystencji to zapomniałem :)21

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » pn paź 17, 2005 3:31 pm

Zgadzam się silnik Żuka niejest na tyle wysiloną (bo silniki które uzyskują dużo koni z litra pojemniści takiej potrzebują 8) )jednostką aby sens było lać 98 :)3

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn paź 17, 2005 4:06 pm

Ok, dzięki za info. Rezygnuje z pomysłu. :)3
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt paź 18, 2005 6:47 am

Żukens jako rozwojowa wersja silnika m20 najlepiej powinien działać na benzynie.... niebieskiej :)21

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt paź 18, 2005 7:35 am

jak jeszcze miałęm silnik żuka to mu lałem 94 (żłótą) to trzeba było zapłon przyspieszyć i powiem że było czuc lekki przyrost mocy, sinik był troche żwawszy, lepiej reagował na gaz. A jeżdziłem na takiej bo po prostu miałem do niej tańszy dostęp :)21 Trwało to około 1,5 roku a później postanowłem se zminić silnik, a warzywniaka i dalej jeżdze na żłótej z tym że na tłustej :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » wt gru 06, 2005 5:03 pm

Jesli sie nie myle oktany nie maja bezposredniego wplywu na moc!

Liczba oktanowa okresla odpornosc paliwa na spalanie wybuchowe(detonacyjne), im wiecej oktan tym wieksza odpornosc - a dzieki temu zaplon morze byc wszesniejszy, co do pewnych granic wlasnie wplywa na moc silika.

Silnik Zuka dla 86 oktan na wyprzedzenie zaplonu ok. 9 stopni.
Ja mam zagazowanego (gaz ma ok. 105 oktan) i mam zaplon na ok. 11 stopni ustawiony.

------------------------------
Mieszko
UAZ 469B powered by FSO S-21
Merc w123

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości