Zbieżność kół przednich...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » wt sty 03, 2006 4:00 pm

KleryK pisze:No to git :)

Wogóle musze się pochwalić.

DZIŚ SKOŃCZYŁEM ROBIĆ WSZYSTKO CO MOGŁEM W UAZIE !

i jakoś tak nudno :) i pusto... może ktoś z 3 miasta pomocy potrzebuje przy swoich uazach ?

oczywiście tylko została zbieżność i dospawanie nowego tłumika ! :)
:o :o a co to znaczy koniec ??

Nie sadzilem ze ktos kiedys napisze za skonczyl robic uaza :lol:

Jak nie masz co robic to moge swojego uaza podstawic :wink: juz tak niewiele mi zostalo :lol:

A przy okazji. Wymienilem swoznie zwrotnic, zapodałem tarczowe hamulce i hamuje wspaniale, rowno i zdecydowanie ale jak jade po nierownym asfalcie jakos tak narwisty sie zrobil i ucieka mi raz na lewo raz na prawo, ciezko utrzymac syfa na czarnym. Co moe byc przyczyną ?? Dodam ze mam do wymiany tuleje gumowe resorow i jedno pióro (to górne) jest lekko zwichrowane.
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
jcb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 29, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: jcb » wt sty 03, 2006 4:18 pm

faziuaz pisze:panowie,panowie! zasadą jest że auta przednio napędowe powinny mieć 0.....dla czego?,ano dla tego żeby uniknąć niespodzianek (nadsterowność!).W uazie dopuszczalna jest ,tak rozbieżność jak i zbieżność :o ale,zazwyczaj zalecana jest,(i się stosuje)w samochodach z przednim napędem zbieżność ujemną,czyli rozbieżność(-) zbieżność(+) :)2
To ja mam pytanko: Co ma zbiezność do nadsterowności?

A co do wartości: zasada jest żeby ustawiać tak jak podaje producent - kiedyś auta przednionapędowe miały "-" czyli rozbieżne teraz najcześciej"0" ale zdażają się też takie które mimo takiego napędu mają "+" (np. saab 900 roczniki 79-92)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 4:40 pm

Panowie - zasada jest ze auta przednionapedowe powinny miec kola lekko rozbiezne, natomiast tylnonapedowe lekko zbiezne

Moze tan saab mial jednak tylny naped ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jcb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 29, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: jcb » wt sty 03, 2006 4:58 pm

Bart03 pisze:Panowie - zasada jest ze auta przednionapedowe powinny miec kola lekko rozbiezne, natomiast tylnonapedowe lekko zbiezne

Moze tan saab mial jednak tylny naped ??
Saab nigdy nie produkował samochodów z tylnym napędem to raz.

Jeżdze takim na codzień a mechanika nie jest mi obca więc wiem co gdzie jest- dwa.

Wartości zbieznosci były sprawdzane w dokumentacji danych regulacyjnych na stacji diagnostycznej - trzy.

Zasada którą podajesz odnosi się do samochodów produkowanych 40 lat temu kiedy luzy na sworznich kasowało się śrubą ściskającą prężynę (np. Żuk, Nysa) W tej chwili precyzja wykonania elementów układu kierowniczego pozwala na dużo precyzyjniejsze prowadzenie i eliminuje konieczność pozostawiania naddatku na odkształcenia układu podczas jazdy.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 5:11 pm

jcb pisze: Saab nigdy nie produkował samochodów z tylnym napędem to raz.
.
a ten: http://www.parkmaszyn.pl/Saab,900,6852. ... 400f67149a
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt sty 03, 2006 7:24 pm

Saab nigdy nie produkował samochodów z tylnym napędem to raz.
:lol: :)2 dobre,he he he :wink: to tak jak syrenka !!
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » wt sty 03, 2006 11:05 pm

Obrazek

:lol:

Obrazek
i tak trzymać :D
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr sty 04, 2006 7:51 am

Jak każdy urzytkownik posiadam taką instrukcje ( nawet 3) ..jednak zapytać jest najelpiej chyba..chodzi o to że nie byłem pewien = wolałem zapytać 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
jcb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 29, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: jcb » śr sty 04, 2006 8:16 am

Bart03 pisze:
jcb pisze: Saab nigdy nie produkował samochodów z tylnym napędem to raz.
.
a ten: http://www.parkmaszyn.pl/Saab,900,6852. ... 400f67149a

Ten również ma napęd na przednią oś. W odróżnieniu jednak od poprzedniego modelu silnik ustawiony poprzecznie - co przy tylnym napędzie byłoby raczej bez sensu. Model powstał po przejęciu Saaba przez GM i ma kilka elementów wspólnych z modelami Opla.
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2006 9:11 am przez jcb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 04, 2006 8:20 am

autocenzura
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2006 9:14 am przez Bart03, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jcb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 29, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: jcb » śr sty 04, 2006 8:23 am

autocenzura :wink:
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2006 9:10 am przez jcb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 04, 2006 8:26 am

autocenzura :lol:
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2006 9:15 am przez Bart03, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » śr sty 04, 2006 8:56 am

Zmiana posta na prozibę jcb :) .

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt sty 06, 2006 6:15 pm

Model powstał po przejęciu Saaba przez GM i ma kilka elementów wspólnych z modelami Opla.
.....aco ma piernik do wiatraka, opel też motał tylne napędy :o
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt sty 06, 2006 8:11 pm

Ale tam były silniki forda i lusterka z wołgi :)12 :)20 :)20
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » sob sty 07, 2006 1:00 am

KleryK: "Wogóle musze się pochwalić.

DZIŚ SKOŃCZYŁEM ROBIĆ WSZYSTKO CO MOGŁEM W UAZIE !"

nie wierzę!!!!! to nie możliwe!!! Sprawdź luzy (wszędzie), smarowanie, reduktor, sprężanie, żarówki - cokolwiek!!!! Coś musi być nie tak :lol:
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob sty 07, 2006 9:06 am

Babol pisze:KleryK: "Wogóle musze siê pochwaliæ.

DZI¦ SKOÑCZY£EM ROBIÆ WSZYSTKO CO MOG£EM W UAZIE !"

nie wierzê!!!!! to nie mo¿liwe!!! Sprawd¼ luzy (wszêdzie), smarowanie, reduktor, sprê¿anie, ¿arówki - cokolwiek!!!! Co¶ musi byæ nie tak :lol:
Zobacz na temat "Buja" :D jednak co¶ nie tak haha :) a reszta jest super :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » sob sty 07, 2006 1:24 pm

Ja dzis przerabialem to w praktyce - zbieznosc....
Wymienilem koncowki kierownicze a chwilowo nie mam jak jechac na diagnostyke wiec zrobilem sobie "przyrzad" z listewek i ustawialem.....

Oczywiscie nie wyszlo to zbyt dolkadnie ale wystarczy by w tydzien nie zedrzec opon....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob sty 07, 2006 4:54 pm

Wymienilem koncowki kierownicze a chwilowo nie mam jak jechac na diagnostyke wiec zrobilem sobie "przyrzad" z listewek i ustawialem.....
i będziesz zasuwał jak talala :)2 :wink: (jak nie było laserów też zbieżność ustawiano :o )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz sty 08, 2006 4:49 pm

....ale na wiosne jak bede robil remoncik UAZa, zapodawal nowe opony itp. to pojade zrobic porzadnie......a bardzo nie lubie tego robic bo zawsze mam wrazenie ze mi most polamia :D jak pod srodek podstawiaja podnosnik i sru w powietrze calym UAZem - a podnosnik maja tak szybki ze az cale auto podrzuca
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz sty 08, 2006 7:07 pm

Mój pomysł na ustawianie zbieżniości w UAZie.
Wziąć dwie rurki (ja wykorzystałem miedziane resztki po instalacji CO) tak aby jedna wchodziła w drugą. Są takie wymiary. Końcówki zacisnąłem w imadle i nieco "zaostrzyłem" aby dotykały do felgi jednym punktem. Rozpierałem je między przodem a tyłem przednich felg i na kawałku taśmy papierowej naklejonej na wewnętrzną rurkę zaznaczałem punkt gdzie jedna wchodzi w drugą. Tak złapłem różnicę w pomiarach między 1,5 a 3mm w kreskach postawionych na naklejonej taśmie. To chyba lepsze niż taśma i "sznurek" i wyszło raczej dokładnie.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz sty 08, 2006 8:03 pm

tak się niestety kombinowało w zamierzchłych czasach..... :)2 .....i też było ok.
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
jcb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 29, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: jcb » pn sty 09, 2006 8:20 am

faziuaz pisze:
Model powstał po przejęciu Saaba przez GM i ma kilka elementów wspólnych z modelami Opla.
.....aco ma piernik do wiatraka, opel też motał tylne napędy :o
Nic - ta uwaga nie miała nic wspólnego z rodzajem napędu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość