LPG - jak wode do parownika zapodac?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

LPG - jak wode do parownika zapodac?

Post autor: willard » ndz sie 13, 2006 12:19 pm

Szybka pilka. Koles zaklada mi instalacje i dzwoni z pytaniem jak podlaczyc ciepla wode do reduktora skoro z glowicy idzie ona na kranik nagrzewnicy z jednej strony i na pompe wody z drugiej. Ja mam pomysl wwiertki w kranik gdzies na dole, przed zaworem, ale to prymitywne. Mozna byc kran na stale odkrecic, za nim trojnik, potem znow zawor na wode do nagrzewnicy ale malo miejsca na takie rozwiazania...

Jak to jest u was rozwiazane?

PILNE! :oops:
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: LPG - jak wode do parownika zapodac?

Post autor: JA'JACEK » ndz sie 13, 2006 12:42 pm

willard pisze:Szybka pilka. Koles zaklada mi instalacje i dzwoni z pytaniem jak podlaczyc ciepla wode do reduktora skoro z glowicy idzie ona na kranik nagrzewnicy z jednej strony i na pompe wody z drugiej. Ja mam pomysl wwiertki w kranik gdzies na dole, przed zaworem, ale to prymitywne. Mozna byc kran na stale odkrecic, za nim trojnik, potem znow zawor na wode do nagrzewnicy ale malo miejsca na takie rozwiazania...

Jak to jest u was rozwiazane?

PILNE! :oops:
Płacimy 1200 PLN i zakładają to fachowcy.......
Dzięki temu nie trzeba w nocy wstawać i sprawdzać czy auto jeszcze stoi, czy fruwa... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » ndz sie 13, 2006 12:49 pm

Coz, nie jest to odpowiedz na moj problem. Ale masz racje, ze pewnie gdbym zaplacil 2400 to nie mialbym problemow. Kasa to jedno, a dobrarobota drugie. Jako przyklad podam, ze najlepszy w PL serwis toyoty biorac za naprawe stluczki tylu aveka prawie 13kPLN przykleil 2 sruby poxiplem. Na rdze ;|

Wiec nie o kase chodzi ale o fachowosc. Prosilbym o nieskasztanienie tego watku przynajmniej przez najblizsze kilka godzin ;)

PS
Kumpel radzi trojnik za kranikiem plus zawor nagrzewnicy z Caro na powrocie z nagrzewnicy. Chyba na to pojde.
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz sie 13, 2006 1:36 pm

A nie masz wężyka do małego obiegu? powinien być... Nie trzeba koniecznie z nagrzewnicy brać. To w plackach się bierze z nagrzewnicy bo najwygodniej, a w syfach można wziąć z małego obiegu.
A jeżeli chodzi o 1200 i fachowośći, to sory ale nie. Ja założyłem sam bo wiem jacy są gazownicy. Nie dam nikomu bruździć w moim syfie. Koleś zobaczy że nie ma doczynienia z pięknym plastikowym samochodzikiem i podchodzi do niego jak by i tak za rok miał wylądować na złomie. Jak już płacić to polecam za 2500 sekwencyjną LPG na wtrysku :)2
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » ndz sie 13, 2006 2:04 pm

można też dac zaworek od nagrzewnicy mercedesa (kubusia) bo robi od razu za trójnik i zawork ręczny, albo elektrozawory od bmw ja kupiłem taki za 30 zeta i też robi od razu za trójnik tylko otwieranie zworu jest elektryczne. Całośc można też podeprzec elektryczną pompką wody od nagrzewnic (bmw,merc,seat,..) i wtedy na nagrzewnice i parownik idzie obieg wymuszony a nie grwitcyjny.

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » ndz sie 13, 2006 2:06 pm

zeby nie by gołosłownym:
elektrozawory: http://www.allegro.pl/item120542825_ele ... w_e34.html
elektrozwory z pompką: http://www.allegro.pl/item119443673_ele ... a_bmw.html
te są akurat nie zabardzo ciekawe cenowo bo można znaleśc tniej to tylko przykład

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » ndz sie 13, 2006 2:21 pm

Wymontowalem ojcu z caro zawor i taki na razie wrzuce bo do wyjazdu na zlot w Bornem nie zdaze nic pomotac. Secundo, doceniam rady by brac el. z merca czy beemy ale kurcze boli mnie bo chcialem zostawic jak najwiecej oryginalu. Gaz zmusil mnie ekonomicznie... dlatego wolalem jak najmniej ingerencji.

O co chodzi z malym obiegiem? Nie za bardzo rozumiem. Obieg pierwotny to caly blok, po otwarciu termostatu dochodzi dopiero chlodnica, a po odkreceniu kureczka nagrzewnica. Ktory to maly?
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz sie 13, 2006 3:21 pm

mały obieg bez chłodnicy, dyży obieg (po otwarciu termostatu) przez chłodnicę.
Możliwie że w UAZie mału obieg jest wewnątrz silnika, nie pamiętam jak tam jest. hmm, sprawdzę to i wyjaśnię jak już będę wiedział...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » ndz sie 13, 2006 4:10 pm

Dokladnie tak, maly obieg zamyka sie w bloku wiec dostanie sie do niego jest klopotliwe ;)
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » ndz sie 13, 2006 4:49 pm

willard pisze:Dokladnie tak, maly obieg zamyka sie w bloku wiec dostanie sie do niego jest klopotliwe ;)
No zawsze masz zawór wychodzący do nagrzewnicy.
Jest też zaślepka z tyłu sinika na głowicy, którą można by było w tym celu wykorzystać.
A najlepiej to chyba wstawić trójnik przed zaworem do nagrzewnicy wewnątrz samochodu.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz sie 13, 2006 5:37 pm

willard pisze:Dokladnie tak, maly obieg zamyka sie w bloku wiec dostanie sie do niego jest klopotliwe ;)
...przecież woda do nagrzewnicy pochodzi z "małego obiegu"....
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz sie 13, 2006 5:44 pm

Obrazek
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz sie 13, 2006 6:32 pm

no i prawda, ale w takim muscelu na przykład mały obieg nie idzie wewnątrz bloku. Tam jest zupełnie inaczej bo są kanały w kolektorze dolotowym i z kolektora do pompy idzie wężyk w który się bez problemu można wbić. No ale w UAZie jest inaczej jak widać więc trzeba się wpinać do nagrzewnicy...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » sob wrz 02, 2006 4:28 pm

Muszą być dwa trójniki na wyjściu do nagrzewnicy. Tylko warto założyć wtedy zawór na nagrzewnicę i po sprawie.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz wrz 03, 2006 7:55 pm

Zasilanie z nagrzewnicy a do zasilania nagrzewnicy założyłem zaworek od Lublina sterowny cięgłem. Na desce dodatkowe wyposarzenie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz wrz 03, 2006 8:04 pm

Rafał D pisze:Zasilanie z nagrzewnicy a do zasilania nagrzewnicy założyłem zaworek od Lublina sterowny cięgłem. Na desce dodatkowe wyposarzenie.
Żuk ,lublin ma to samo :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn wrz 04, 2006 12:55 am

U mnie jest to zrobione tak: http://24img.com/725034620 (klik na [+] Enlarge - żeby powiększyć)
Wg mnie to jest głupie rozwiązanie bo ta wstawka między gaźnikiem a filterm powoduje że maska mi sie opiera na podniesionej części filtra. (przechodzą wibracje, odłazi farba, rdzewieje ciągle). I tak sie zastanawiam. Chyba można to samemu przerobić? Raczej nie będą mogli sie czepić na przeglądzie tech jak zmodyfikuje instalację?
A teraz moje głupie pytanie:
Czy jeśli zakręce kurek między nagrzewnicą a silnikiem to parownik zamarznie (przy pracy silnika na gazie)? Bo teraz to nawet jak bym chciał nie moge go przekręcić. Sie wziął i zapiekł.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » pn wrz 04, 2006 6:17 am

Dokladnie, te podlaczenie nie przewiduje zakrecania zaworu.

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » pn wrz 04, 2006 6:41 am

GikroV pisze:U mnie jest to zrobione tak: http://24img.com/725034620 (klik na [+] Enlarge - żeby powiększyć)
Wg mnie to jest głupie rozwiązanie bo ta wstawka między gaźnikiem a filterm powoduje że maska mi sie opiera na podniesionej części filtra. (przechodzą wibracje, odłazi farba, rdzewieje ciągle).
Zapodali ci jakis wysoki mikser. Mi koles wrzucil taki so sie miesci obwodem wewnatrz kominka K131 plus wycial troche uszczelke z filtra mokrego i calosc sie spoko miesci pod maska (zostaje kolo 1cm). Oczywiscie do tego +++silikonu ;) ale moznazdjac filtr bez problemow i zalozyc i chodzi.
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pt wrz 08, 2006 1:46 pm

Wiecie co?... Jeśli jakiś "fachowiec" zrobi wam taką instalację jak moja... powieście go na najbliższym drzewie albo czym kolwiek... Wyobraźcie sobie sytuacje: ściemnia sie... Uaz po osie w bagnie... zaczyna padać... baa padać - lać a w zasadzie nap*****lać.. zasilanie gaz bo benzynki nie ma... nie można zakręcić ogrzewania... leje dalej... SAŁNA , NIC NIE WIDAĆ , WYCHODZĄC Z SAMOCHODU DOSTAJE SIE SZOKU TERMICZNEGO!!! Kurcze zakopałem sie i mnie coś trafiło! Musze jak najszybciej przerobić tą instalacje...

I teraz mam takie pytanko:
-Gdzie kupie takie czarne rury gumowe?
-Jakich trójników trzeba użyć? Gdzie je dostać?
-Gdzie dorwać zawory? Mi wystarczą takie zwykłe nie żadne elektro.
Do takiej przeróbki muszą być chyba jakieś dobre pierdoły bo spora temp cieczy chłodzącej chyba jest... Będe wdzięczny za odpowiedź :D
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt wrz 08, 2006 2:06 pm

GikroV pisze:Wiecie co?... Jeśli jakiś "fachowiec" zrobi wam taką instalację jak moja... powieście go na najbliższym drzewie albo czym kolwiek... Wyobraźcie sobie sytuacje: ściemnia sie... Uaz po osie w bagnie... zaczyna padać... baa padać - lać a w zasadzie nap*****lać.. zasilanie gaz bo benzynki nie ma... nie można zakręcić ogrzewania... leje dalej... SAŁNA , NIC NIE WIDAĆ , WYCHODZĄC Z SAMOCHODU DOSTAJE SIE SZOKU TERMICZNEGO!!! Kurcze zakopałem sie i mnie coś trafiło! Musze jak najszybciej przerobić tą instalacje...
Właśnie dlatego załozyłem instalację sam 8)
Rurki normalne, w każdym samochodowym sklepie dostaniesz. Najlepsza do tego jest AGROMA albo inny traktorowy sklep.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn paź 16, 2006 9:04 pm

Dokleję się do tego tematu...
Dopadłem niższy mixer (powinien pasować :)21 ). Można tak sobie zamienić mixer do gazu? Będzie prawidłowo chodził czy mixer dobierany jest do parownika i innego zastosować nie można? :roll:
Wie ktoś coś o tym?

Acha... i jakim silikonem można douszczelniać połączenie mixa z gaźnikiem?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » wt paź 17, 2006 7:12 pm

Jaki silikon to już wiem...
A co z tym mikserem??
Nikt nic nie wie?? No niemożliwe :roll:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » śr paź 18, 2006 8:13 am

ja mam u siebie zwykly silikon z casto tylko odporny na temp do 200C. A IMHO mikser ma byc pod twoj gaznik, a reduktor zalezy od pojemnosci silnika (nie bijcie jesli mowie laicko), a nie od typu miksera.
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
Młody_KrysoUAZ
 
 
Posty: 166
Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
Kontaktowanie:

Re: LPG - jak wode do parownika zapodac?

Post autor: Młody_KrysoUAZ » śr paź 18, 2006 2:30 pm

Mam troche inny problem, ale z gazem dlatego nie bede nowego zakładał wątku. Otóż UAZ na benzynie chodzi nie wyobrazalnie LEPIEJ! To nie jest jakas tam lekka roznica spadku mocy na gazie. On może ma z 50 koni na gazie. Po przełączeniu na benzyne, samochód staje się dzikusem, jak kopniesz kota na ulicy to wolniej spie**ala niż UAZ-a przyspieszenie. Sie zdziwilem bo zwykle Uazik na gazie jeździl i po przełączeniu na benzyne była tak miła,a zarazem nie miła wiadomosć. MOC, MOC i jeszcze raz MOC. To było nie wyobrażalne. Naprawde ma ze 100 koni! Co to może być ? Gaz zakładany już w miare dawno i jeszcze u poprzedniego właściciela, do tego pali BAAAAARDZO duzo bo gdzies z 25 :o gazu ! RATUNKU - że tak powiem :P
Gdzie człowiek nie może tam UAZA pośle! [albo wojaka 9%]
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości