Co wybrać?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

U404
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: śr sie 29, 2007 6:48 pm
Lokalizacja: Iwonicz Zdrój

Co wybrać?

Post autor: U404 » ndz wrz 16, 2012 10:35 am

Witam szanownych kolegów mam prośbe w imieniu mojego dobrego znajomego który jest na bakier z kompem i wszelkimi forami 4x4 jednak stoi przed wyborem autka 4x4.Co do marki sie zdecydował i nic lub nikt od jego decyzji nie jest w stanie go odwieść jest to oczywiście Nissan Patrol GR 3drzwiowy 2.8D Przechodzac jednak do sedna sprawy co by sie tu nie rozpisywać znajomy ma dylemat co wybrac Y60 CZY Y61 ?? i czy ktoś z sznownych kolegów miał jakieś doswiadczenia z firma z Bielska Samurai Serwis bo znajomy sie tam ma zamiar po autko wybrac.Dziekuje w imienu kolegi za wszelkie info. :wink:

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Co wybrać?

Post autor: kornik21 » ndz wrz 16, 2012 6:39 pm

jak y60 to tylko do 94 roku. nowsze bardzo gniją (rama)I oby nie y61 z 3.0 diesel - pomyłka.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co wybrać?

Post autor: vexx » ndz wrz 16, 2012 6:47 pm

Byle starszy niż 94 rok - żeby w miare młody był, nie zajechany. I oby nie silnik 2.8 - głowice pekają na potęgę.

;)
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Co wybrać?

Post autor: Whitie » ndz wrz 16, 2012 7:26 pm

K260 z 92 roku - nic nie gnije i ma ten zajebisty 2.8 TD


:D
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Co wybrać?

Post autor: Patryk 160 » ndz wrz 16, 2012 7:38 pm

Whitie pisze:K260 z 92 roku - nic nie gnije i ma ten zajebisty 2.8 TD


:D

:)9

:o

dzwońcie po lekarza dla kolegi Whitie

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Co wybrać?

Post autor: Wowos » ndz wrz 16, 2012 8:44 pm

Jak dla mnie to tylko poniżej 91 rocznika, i koniecznie 4.2 pod maską - ale może być i niekiepski 2.8 :)2
:)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Co wybrać?

Post autor: vandall_jr » ndz wrz 16, 2012 8:45 pm

:P Starszy, nowszy Nissan to Nissan co by nie kupił to :
Mocy mało, rama zgniła, głowica w pozycji piętrowej, pompa uwalona, kierownica turbo krzywa, skrzynia głośna.
Ale fura dużo może właściciele zawsze używają samych superlatyw i je chwalą. W tym przedziale jedyna konkurencja Nissana to auto na literę "T" i dodam, że nie jest to Trabant.
Dużo pociągnie, mocne podzespoły jezdne, dobre zawieszenie i stosunkowo niskie koszty obsługi serwisowej i ogromny dostęp do części z drugiej, jak i pierwszej ręki.
I niech osoba zainteresowana kupi sobie kompa i poczyta w necie bo relacjonować nie nadążysz.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

U404
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: śr sie 29, 2007 6:48 pm
Lokalizacja: Iwonicz Zdrój

Re: Co wybrać?

Post autor: U404 » pn wrz 17, 2012 7:17 am

Dzieki Panowie z rady ja troszke w off-road sie bawie bo 14lat blisko i juz wszystie marki liczace sie w tej formie spedzenia wolnego czasu i pracy zaliczyłem Była Toyota SERI 7 1995 super autko ale brak zamienników i gnije dupa Był Nissan Gr 4.2 diesel anglik gnije gnije gnije 1995 Był Hiszpan 160tka 3.3td 198? poezja ale ten resor Był MB wolf 2.5diesel 1992 fajne ale pandeka i brak mocy i to samo troche rudego Był Defender 90 200tdi 1998 uczcijmy go minuta ciszy :)3 :lol: no i Suzuki Samurai wersja Long 1.9diesel 1999 i Jimny 2000 1.3 benzynka fajne autka za mała kase dajace mega frajde a zapomniałem jeszce o uazie i Pajero 2.5tdi ......I powiem wam szczerze ze człowiek głupi i sam nie wiem co bym teraz po latach wybrał wiec poradzic sie chcaiłem szanowne góru bo gdzie indziej pytać jak nie tu 8) co by koledze uswiadomic ze idze w dobrą strone...Ja skłaniałem sie po cichu do Gr z ostatniego rocznika y60 bo myśłałem ze bedzie zdrowy w miare nie z Holandii oczywiscie i wiadome ze z silnikem 2.8 bo miałem i wcale taki zły motor nie jest w Toyotach tez leca głowice i nikt o tym nie mówi tylko pekaja odrazu w 20 miejscach i koszty troche wysze jak w nissanie lub Y61 z tym samym motorem bo 3.0 to strzał w kolano :)3 :)11 No wiec poradzcie co wybrac ?? Y60 2.8 czy y61 2.8 podobno po lifcie y60 jest cieżej przegzać bo ma hłodnice oleju a W Y61 to pompy wtryskowe elektryzowane juz podobno :o

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Co wybrać?

Post autor: gr9192 » pn wrz 17, 2012 7:34 am

Bierz y 60 do 92 roku,chłodnice oleju możesz ewentualnie dołożyć.Biorąc pod uwage zużycie paliwa,awaryjnosc,dzielność terenową,odporność na przeciążenia,dostępność częsci-patrol y 60 jest chyba najlepszym wyborem.Jedyne wady to głowica(rd 28 t) i rama.Ale inne auta też maja wady.
4x4

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Co wybrać?

Post autor: kornik21 » pn wrz 17, 2012 7:56 am

Ja mam y60 z 92 roku i jest z chłodnicą oleju. Rama zdrowa jak dzwon. y61 z początku produkcji to na 100% bedzie dziurawe jak sito. Silnik 2.8 nie jest zły. Mój ma nalatane już 390 tys i żyje całkiem dobrze.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Co wybrać?

Post autor: mopar » pn wrz 17, 2012 8:10 am

Połowa wypowiedzi to totalne głupoty :roll: gdzie wy kupujecie samochody? wyciągacie je z rzeki i jeździcie bez chłodnicy?siuracie na rame biteksem? Potem wpada nowy na forum, czyta i idą w swiat pierdoły opowiadane przez znawców którzy też wyczytali to z forum ale 2 lata wcześniej :)11
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Co wybrać?

Post autor: mik » pn wrz 17, 2012 9:04 am

Dokładnie, mam takie same spostrzeżenia.

Podobnie jak mit ze zgnitymi ramami we wszystkich autach angielskich. Bzdura totalna.

Handlarze żeby było taniej ściągają największy chłam i to tu jest pies pogrzebany :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co wybrać?

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 17, 2012 10:03 am

Czytajac Twoj podpis, to na Angole masz uczulenie.

Sam widzialem zgnite ramy w Y60, ale takich jeszce nie widzialem w Y61, znaczy nie tak, zeby sie zlamaly.

Do czego to auto, dla mnie Y60 i Y61 sa OK, ale jeszce nie mialem, bylem tylko wozony
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Co wybrać?

Post autor: Raymund » pn wrz 17, 2012 10:13 am

Misiek Cypr pisze:Czytajac Twoj podpis, to na Angole masz uczulenie.
:)2 :)21 Prawdziwy Polak :)21 :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co wybrać?

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 17, 2012 11:35 am

Na wyspie Man, wszystkei ktore parkowly na seafroncie byly pordzewiale, z racji fali morskiej osiagajacej parking.

Na Cyprze, wszystkie te, co wodowaly lodki do morza, byly zezarte. Ale to morska woda je wykonczyla.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Co wybrać?

Post autor: lbl78 » pn wrz 17, 2012 11:41 am

Misiek Cypr po części ma racje, u mnie sztrucel woził łódki ale rama zdrowa, za to buda do wymiany po 8 latach jeżdżenia po naszych kochanych zasolonych drogach :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

U404
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: śr sie 29, 2007 6:48 pm
Lokalizacja: Iwonicz Zdrój

Re: Co wybrać?

Post autor: U404 » pn wrz 17, 2012 1:35 pm

OK spoko i badz tu człowieku madry :roll: To jak w koncu z tymi rocznikami wszystko y60 do 1994 to ok a po juz nie ?? Jedni znowu mówia ze do 1992 czy 1993 ?? Chłodnice oleju czy nawet intercooler da sie dołożyć to nie problem tylko ze by było do czego :D Ale osobiscie dzisiaj leżałem pod GRem kumpla y61 od nowosci jego rok 1999 i ta rama srednia była rude i popekana a dba o niego jak o swa kobiete Z doświadczenia wiem ze jakos łatwiej spotkać sparchaciałe y61 jak y60 nawet z Holandii :wink:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Co wybrać?

Post autor: lbl78 » pn wrz 17, 2012 1:49 pm

ruda to se może być, powłoka schodzi to się da wyczyścić i zamalować, choć nie zawsze warto
byle by dziur nie było innych niż producent wymyślił :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Co wybrać?

Post autor: martii » wt wrz 18, 2012 10:03 pm

jak juz chcesz parcha to sukaj takiego co ma sprawny silnik, napedy i bude w calosci

latwiej naprawic rame niz pindolic sie z wycinankami w karoserii

wyjdz z zalozenia ze tyl ramy i tak bedzie do roboty i nie ma co sie nim przejmowac

jak sam nie spawasz, to taniej Cie wyjdzie spawanie ramy niz zrobienie blacharki calosci

jak sam nie bawisz sie w mechanike to szukaj takiego co ma sprawny silnik i napedy

idealny Y60 to mit - a jak juz znajdziesz ten mit to bedzie 2x drozszy niz przecietna cena z aledrogo

jakbym mial sprzedac swojego - krzyczalbym sporo 2xwiecej niz to co podaja na alledrogo, bo w ciagu 4 lat upchalem w niego 3x wiecej kasy niz za niego zaplacilem - i to bez robocizny - ale wiem ze wstane rano, wsadze kluczyk, odpale, i jade gdzie chce

wiec albo kup droga zabawke do odbudowania, albo zainwestuj w sprzeta ktory na forumie jest znany i doceniany - jest jeszcze jedna obcja - szukanie rodzyna za grosik - a pozniej placz, ze glowka nie trzyma, ze wsio sie posralo, ze niby funkielnowka 220tysi - ale mial z 10 lat temu :D

mam 2 parchy z 89' zielony jest cacy, bialas long potrzebuje jeszcze z 2 lata pieszczenia - chociaz technicznie nic mu nie dolega
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Co wybrać?

Post autor: ramzes » wt wrz 18, 2012 10:18 pm

idealny Y60 to mit - a jak juz znajdziesz ten mit to bedzie 2x drozszy niz przecietna cena z aledrogo
dokladnie. :)2 :)2
kto ma dobry egzemplarz to wie ile on warty i raczej nie sprzeda .. :)21
no ale to wymaga nakladow i finansowych i czasem zaplecza narzedziowego coby zrobic jak nalezy ... pracochlonne dosc ale sie odwdziecza
wsiadasz takim 20 letnim autem i smigasz sobie spokojnie do Rumunii czy dalej gdzies na Balkany nie myslac czy wybuchnie czy nie :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co wybrać?

Post autor: Mroczny » wt wrz 18, 2012 10:38 pm

powoli z gratami staje się to co z k160 gdy jeszcze to miałem - zaczynają być rarytasem i jeśli sa w oryginale to szkoda poniewierać..

ja zdecydowanie brałbym gr - mniejsza waga, prosta budowa, brak e-pompy i najważniejsze - można za drobne wrazić silnik z k260. Z końcówki produkcji będzie rozsądnie wiekowy i mający jakąś dziwną przypadłość - niżej się kręcą i obce są im problemy głowicowe

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Co wybrać?

Post autor: ernil » wt wrz 18, 2012 10:53 pm

W tym kraju nikt nie zapłaci za auto tyle pieniędzy, ile jest ono warte po naprawach/modyfikacjach/doposażeniu. Jak ktoś zobaczy 40ooo za y60 to wyśmieje sprzedającego, bo jak to tak, sprzedawać rocznik 1993 po cenie 2003? Jawna bezczelność! :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Co wybrać?

Post autor: martii » wt wrz 18, 2012 10:59 pm

1993 to nowka a 1989 :D
jak ktos wymieni wszystko, co w manualu ma numer - bedzie wiedzial ze te 15-20tysi to poczatek
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Co wybrać?

Post autor: ramzes » wt wrz 18, 2012 11:07 pm

ernil pisze:W tym kraju nikt nie zapłaci za auto tyle pieniędzy, ile jest ono warte po naprawach/modyfikacjach/doposażeniu. Jak ktoś zobaczy 40ooo za y60 to wyśmieje sprzedającego, bo jak to tak, sprzedawać rocznik 1993 po cenie 2003? Jawna bezczelność! :)21

wiesz ze im starsze tym lepsze...
a nie jeden z 1992 roku jest lepiej utrzymany i mechanicznie dzialajacy niz ten z 2002 czy 2012 :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Co wybrać?

Post autor: lbl78 » wt wrz 18, 2012 11:17 pm

nie zgodze się do końca z wami
za mojego mi kilka razy proponowano 30kpln więc nie do końca tak jest :wink:
a auto z 89 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości