Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » czw paź 11, 2012 7:06 am
Czekaj,czekaj. Jak śmietniki na zimę wyląduja w garażu i zaczną się "posezonowe" przeglądy,remonty i liczenie strat
Bajdełej:
Co się zepsuło jeśli po przekręceniu stacyjki rozrusznik obraca a nie wybija elektromagnes? Dodam ze elektromagnes jest założony nowy, na pocżatku palił na dotyk teraz zaskoczy za którymś razem ale wcześniej jest wielkie bziuuuuu.. Bendix je poruhany ?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
tanto

- Posty: 1994
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » czw paź 11, 2012 7:23 am
Rozebrać i sprawdzić organoleptycznie czy coś się nie urwało itp.
Wielkie bziuuuuu jest najczęściej jak zębatka rozrusznika nie złapie zębów koła zamachowego np. jak są przytarte lub wyłamane. Może też być tak że rozrusznik nie ma siły żeby ją wcisnąć we właściwe miejsce.
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » czw paź 11, 2012 7:28 am
No tak też myślałem,chyba bednix dokonał żywota. Elektromagnes wymieniony, szczotki też.

Z ciekawości - bendix jest rozbieralny?
Dochodzę do wprawy -co raz lepsze czasy wykręcam przy demontażu rozrusznika...

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » czw paź 11, 2012 7:46 am
Bendix na 100% i jest nie rozbieralny wymieniasz na nowy

Fascynaci 4x4
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » czw paź 11, 2012 9:14 am
vandall_jr pisze:Sezon się kończy

W sobote w Skarszewach rajd... więc raczej kończymy sezon. Chociaż z drugiej strony im dłużej nie będzie śniegu... tym fajniej

4x4 Tczew
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » czw paź 11, 2012 3:16 pm
qwai pisze:Bendix na 100% i jest nie rozbieralny

No powiedzmy ze nie rozbieralny

starzy wyjadacze wiedza pewnie o czym mowie

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » czw paź 11, 2012 3:44 pm
Ano.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » czw paź 11, 2012 6:01 pm
Nom w MB300D jak pamiętam tośmy z ojcem rozbierali bendiks, jak swap do uaza był robiony.
Może nie wszystkie się da.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » czw paź 11, 2012 9:16 pm
odpowiem dyplomatycznie "niema rzeczy nierozbieralnych , są rzeczy trudno składalne'
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » pt paź 12, 2012 6:41 am
Żeś karwa zabłysnął sentencją w temacie...
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pt paź 12, 2012 9:10 pm
a cooo sie błyszczy jak mangelsy w chromie

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pn paź 15, 2012 3:47 pm
Panowie pomysły co się stało?
W piątek na zakręcie zapaliła mi się kontrolka oleju. Podczas pracy słychać rytmiczne stukanie, myślałem o zaworach ale po wyregulowaniu nic się nie zmieniło. Olej dolałem wkręciłem na obroty i zaczął kopcić w kolorze blue. Dźwięk się nie zmienił. Nie jestem pewien czy panewka dawałaby taki objaw czy czasami tłok nie zmienił swojej postaci. Nie wiem czy rozbierać górę czy dół. Ktoś może miał podobne objawy? Samurai z silnikiem 1,3 na wtrysku z 94r. Cały czas jeżdżę na półsyntetyku.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » pn paź 15, 2012 4:03 pm
obróciło panewkę korbowodowa..
Osobiście przerabiałem..
Remont mało opłacalny,lepiej kupić goły słupek ze swifta
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pn paź 15, 2012 4:52 pm
daro 16v pisze:obróciło panewkę korbowodowa..
Osobiście przerabiałem..
Remont mało opłacalny,lepiej kupić goły słupek ze swifta
Daro ma racje to panewka... doraźnie żeby dojechać do domu stosuję sie HIPOL
Dół do remontu...
4x4 Tczew
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pn paź 15, 2012 5:00 pm
To stało się pod domem, także wcale na tym nie jechałem. Wał wyciągnę i posprawdzam czy da się jeszcze zrobić. Czyżby to był trzeci cylinder? (gdzieś kojarzę informacje że tam najczęściej tak się dzieje)
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn paź 15, 2012 5:33 pm
dobrze słyszałeś ale najczęściej to on pęka a nie obraca panewki

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt paź 16, 2012 10:24 am
Zamieniam silnik a ten przy okazji rozbiorę. Nie wiem czy doraźnie nie wymienić panewek w nominale, skręcić i tak jeździć.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » wt paź 16, 2012 8:34 pm
lukassos pisze:Zamieniam silnik a ten przy okazji rozbiorę. Nie wiem czy doraźnie nie wymienić panewek w nominale, skręcić i tak jeździć.
Jeśli się obróciła panewka masz wał do szlifu a korbowod do wymiany lub regeneracji..do tego koszty uszczelki pod glowice,planowania,oleju filtra..za duzo roboty i kosztow pobocznych jak na "doraźne " leczenie ..
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
Mietek603S
-

- Posty: 127
- Rejestracja: wt kwie 27, 2010 8:22 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Mietek603S » śr paź 17, 2012 8:12 am
daro 16v pisze:lukassos pisze:Zamieniam silnik a ten przy okazji rozbiorę. Nie wiem czy doraźnie nie wymienić panewek w nominale, skręcić i tak jeździć.
Jeśli się obróciła panewka masz wał do szlifu a korbowod do wymiany lub regeneracji..do tego koszty uszczelki pod glowice,planowania,oleju filtra..za duzo roboty i kosztow pobocznych jak na "doraźne " leczenie ..
Założenie nominału Ci nic nie da, trzeba zrobić szlif, coś o tym wiem dwa razy już próbowałam tak jak Ty chcesz, były to tylko wyrzucone pieniądze w błoto. Kupienie nominału i oleju to 100 z hakiem i jeszcze filtr oleju.
MIETEK
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » śr paź 17, 2012 11:27 am
Wczoraj przywiozłem drugi silnik, ten w wolnej chwili rozkręcę. Górę robiłem w lutym, więc teraz trzeba ruszyć dół. Hiszpan pomału staje się Japończykiem (rok temu buda teraz silnik).
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » śr paź 17, 2012 11:35 am
Czy w przekładniach głównych samuraia zarysy zębów z przodu i z tyłu są takie same? Jedno i drugie rozbierałem, ale nigdy nie postawiłem jednego obok drugiego dla porównania...
Pytam bo w tylnym moście mam talerz i atak pochodzące z przedniego mostu, a naczytałem się że w toyotach są inne zarysy... ale na mój chłopski rozum w samuraiu przód i tył pracują dokładnie tak samo

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » śr paź 17, 2012 12:05 pm
takie same, miałem kilka kompletów kół talerzowych i wałków atakujących i nigdy nie było to jakoś rozgraniczone na przód/tył, wymiary i kąty zębów identyczne.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » pt paź 19, 2012 2:20 pm
Czy smar grafitowany jest polecany do wieloklinów wałów? Mam tubę zwykłego smaru, i nie wiem czy grafitowany jest na tyle lepszy żeby go dodatkowo kupować. Rzecz jasna nie chodzi o kasę ale o kolejną puszkę z syfem walającą się w domu...

-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pt paź 19, 2012 7:10 pm
Ja bym walił bez stresu...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » pt paź 19, 2012 8:18 pm
Grafit wyciera!!

. Jeśli chcesz kliny wymieniać to go zapodaj. Sugeruję molibden do przegubów.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości