Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 10:13 am

Jak cylindry ok to nie musisz.

Ale do puki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 2:47 pm

Salata123 pisze:Jak cylindry ok to nie musisz.

Ale do puki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo :)21

rozumiem że szklana kula tak mówi? czy fusy? bo moim zdaniem jak chcesz sprawdzić stan pierścieni to wystarczy zrobić próbę olejowa i masz jako taki pogląd na stan pierścienia.... ale.... co ja tam wiem...

P.S.

wujek google tak mi powiedział... tak tak ... chyba masz ban na google....

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzi4WD » wt kwie 23, 2013 5:20 pm

godlesniva pisze:bo moim zdaniem jak chcesz sprawdzić stan pierścieni to wystarczy zrobić próbę olejowa i masz jako taki pogląd na stan pierścienia.... ale.... co ja tam wiem...
To jeszcze sobie odpowiedz których pierścieni.
Bo kompresja do brania oleju może się mieć nijak.
Było ćwiczone nie raz.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 5:29 pm

suzi4WD pisze:
godlesniva pisze:bo moim zdaniem jak chcesz sprawdzić stan pierścieni to wystarczy zrobić próbę olejowa i masz jako taki pogląd na stan pierścienia.... ale.... co ja tam wiem...
To jeszcze sobie odpowiedz których pierścieni.
Bo kompresja do brania oleju może się mieć nijak.
Było ćwiczone nie raz.

jak dymi na niebiesko... znaczy że przepala olej więc go bierze dla mnie sprawa prosta jak pier....

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzi4WD » wt kwie 23, 2013 5:31 pm

To na chooj ta próba olejowa?
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 6:16 pm

zostaw, on wie lepiej :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 6:48 pm

suzi4WD pisze:To na chooj ta próba olejowa?

na mój gust określisz czy to pierścienie czy uszczelniacze ale wychodzi na to że waszym zdaniem tak nie jest proponuje poczytać co daje próba olejowa później zacząć się mądrzyć....

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt kwie 23, 2013 6:51 pm

Dobra już panowie, rozłożyłem górę i dół :)21
Głowica idzie do regeneracji (uszczelniacze, sprawdzenie prowadnic, docieranie zaworów), pierścienie i panewki do wymiany, nowy kpl. uszczelek bo jakiś oszołom przede mną dorwał dużą tubę czerwonego silikonu :)21 myślę, że coś z tego będzie bo wał nie wygląda tak źle w przeciwieństwie do panewek :)21
Jakiej firmy polecacie panewki i pierścionki ?
Focie z dzisiejszych postępów:
https://picasaweb.google.com/SLyczak/Si ... directlink
:wink:

Swoją drogą jak by się dało zedrzeć kolektor dolotowy bez targania go z głowicą było by o wiele prościej... jednak nie miałem cierpliwości do tych śrub od dołu.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 6:56 pm

żeby nie było że jestem goło słowny a koledzy się doedukują... bo przecież piszę głupoty....

Cytuje kogoś kto opisał próbę olejową baaardzo dokładnie. to jest fragment który powinien doszkolić forumowych jak sie już dowiedziałem killerów aby nie strzelali sobie prosto w kolano.... jednak masz sałata bana na google :D

Stosując próbę olejową poznamy rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka). W przypadku stosunkowo nowych, mało wyeksploatowanych silników te różnice są niewielkie lub nawet znikome, również dotyczy to różnic w ciśnieniach pomiędzy poszczególnymi cylindrami.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 7:37 pm

To teraz poczytaj jeszcze jakie są pierścienie, i który za co odpowiada. Potem wróć do postu kolegi suzi4WD, będzie Ci łatwiej zrozumieć w czym problem ;-)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 7:57 pm

Salata123 pisze:To teraz poczytaj jeszcze jakie są pierścienie, i który za co odpowiada. Potem wróć do postu kolegi suzi4WD, będzie Ci łatwiej zrozumieć w czym problem ;-)

a teraz cofnij się jeszcze bardziej i sprawdź na czym polegał problem kolegi któremu każdy chciał pomagać.... bo mi sie wydaje że dotyczyła dymu olejowego a nie braku kompresji.... myle się? jak sobie odpowiesz to napisz jak brzmi odpowiedź....

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 8:01 pm

godlesniva pisze:
Salata123 pisze:To teraz poczytaj jeszcze jakie są pierścienie, i który za co odpowiada. Potem wróć do postu kolegi suzi4WD, będzie Ci łatwiej zrozumieć w czym problem ;-)

a teraz cofnij się jeszcze bardziej i sprawdź na czym polegał problem kolegi któremu każdy chciał pomagać.... bo mi sie wydaje że dotyczyła dymu olejowego a nie braku kompresji.... myle się? jak sobie odpowiesz to napisz jak brzmi odpowiedź....
A teraz uwaga, może mieć kompresję i dymić :)21 I uwaga, wcale nie muszą to być uszczelniacze zaworowe.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 8:18 pm

godlesniva pisze: Stosując próbę olejową poznamy rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka). W przypadku stosunkowo nowych, mało wyeksploatowanych silników te różnice są niewielkie lub nawet znikome, również dotyczy to różnic w ciśnieniach pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
godlesniva pisze: a teraz cofnij się jeszcze bardziej i sprawdź na czym polegał problem kolegi któremu każdy chciał pomagać.... bo mi sie wydaje że dotyczyła dymu olejowego a nie braku kompresji.... myle się? jak sobie odpowiesz to napisz jak brzmi odpowiedź....
To co wkleiłeś (http://hotfighters.republika.pl/artykul ... lejowa.htm) odnosi się ni jak do dymienia :)21 Kompresji można szukać w ten sposób :)21 Ale jak sam zaznaczyłeś (kolor niebieski) kolega nie miał problemu z kompresją :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: godlesniva » wt kwie 23, 2013 9:58 pm

Salata123 pisze:
godlesniva pisze: Stosując próbę olejową poznamy rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka). W przypadku stosunkowo nowych, mało wyeksploatowanych silników te różnice są niewielkie lub nawet znikome, również dotyczy to różnic w ciśnieniach pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
godlesniva pisze: a teraz cofnij się jeszcze bardziej i sprawdź na czym polegał problem kolegi któremu każdy chciał pomagać.... bo mi sie wydaje że dotyczyła dymu olejowego a nie braku kompresji.... myle się? jak sobie odpowiesz to napisz jak brzmi odpowiedź....
To co wkleiłeś (http://hotfighters.republika.pl/artykul ... lejowa.htm) odnosi się ni jak do dymienia :)21 Kompresji można szukać w ten sposób :)21 Ale jak sam zaznaczyłeś (kolor niebieski) kolega nie miał problemu z kompresją :)21

Jednak tepy jak but jesteś.... :D nie chce mi się z Tobą rozmawiać.... Sprowadzisz mnie do swojego niskiego poziomu po czym pokonasz doświadczeniem....


powiedz mi z czego jest niebieski dym a później odpowiesz sobie może w końcu sam na pytanie po co próba olejowa...

uszczelnacze.... niebieski tzw bak przy odpale..... na wysokich obrotach nie będzie widać niebieskiego dymu..... jak kopci na wysokich obrotach na niebiesko nie mie pierścieni..... nie zbierają oleju i go przepalają.... ot cała historia druga strona kija.....

dziękuję za uwagę ktoś musi ustąpić i napisałem dlaczego zrobie to ja.....

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 10:07 pm

Ok, ok :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt kwie 23, 2013 10:10 pm

Dlaczego panewki korbowodowe wyglądają tak:

Obrazek

a panewki główne są w normalnym stanie ? :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 10:14 pm

Bo tak jest :)21

Wszystko ok :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall_jr » wt kwie 23, 2013 10:16 pm

Stały problem "brudnego silnika" wlej ceremizer olej też możesz jak chcesz
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 10:18 pm

Jak byś potrzebował jakichś używanych gratow to mam taki silnik rozebrany. Chyba kompletny poza wałem korbowym. Jak sobie po to przyjedziesz albo przyslesz kuriera to może zabierać :)21

Stan, do remontu :P
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt kwie 23, 2013 10:20 pm

Spoko wymienię te wytarte panewki :)21 nie będę wlewał ceramizerów bo jednemu po wlaniu tego czegoś do silnika pozatykało kanały olejowe i panewki się wyobracały :)21

Sałat w stanie do remontu to ja już mam, na co mi drugi ? :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt kwie 23, 2013 10:24 pm

Jak by coś... To jest ;)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall_jr » wt kwie 23, 2013 10:24 pm

Wlej czytałem dziś ulotkę podobno czyni CUDA i regeneruje panewki pierścienie i cały szpej silnika :) !!! Ja mam sprawny motor ale na sprzedaż :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt kwie 23, 2013 10:30 pm

vandall sam se wlej i zdaj relacje, legendy mówią, że można nawet olej wylać, tak przynajmniej pokazywali w mango telezakupach :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall_jr » wt kwie 23, 2013 10:32 pm

No mam takiego trupa na placu :wink: co kilka lat już ma, chyba experymento trzeba by zmotać :) mit film oczywiście
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: ŁeLeK » śr kwie 24, 2013 2:04 pm

ejj ejje jjj z własnego doświadczenia wiem, że środki Liqumoly działają :) Bez kryptoreklamy oczywiscie... specyfik LM do diesla (taki dolewany do ON) spowodował, że mój stary policyjny B3 zaczął z rana normalnie odpalać... a po oleju LM z MOS2 silnik z Jimny w moim samuraiu przestał głośno chodzić :)

P.S.
a nie zatarł się bo nie leje gównianego Castrola, tylko MOTUL-a ;]
4x4 Tczew

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość