Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » śr sie 28, 2013 4:45 pm
Olej w silniku to kiedy zmieniacie: po przebiegu czy na kolor?
Bo mi stuknęło 12 tysi, olej czyściutki, no aż szkoda wylewać.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » śr sie 28, 2013 6:06 pm
co rok lub co 12-13 tyś km... tak w płaskaczu, natomiast w suzuki co rok bo przebiegów to nie robię takich by się tym sugerować.
W benzyniaku o ile silnik jest w dobrym stanie to olej dobrej jakości przy wymianie też będzie czysty...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » śr sie 28, 2013 7:31 pm
No wymieniam raz w roku, tak przy 10-12 tysiach.
Kurna olej prawie jak z butelki.
W końcu to HDI.
Perfekcyjni Japończycy byle czego by przecie nie wmontowali.
eeeeeeeeee

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr sie 28, 2013 7:54 pm
Obecne oleje się nie starzeją tak jak kiedyś , to i nie ma potrzeby ich wymiany co rok.
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » czw sie 29, 2013 6:38 am
Kiedyś w holu SiMR (

) kolega usłyszał w tłumie "ja zmieniam olej jak już słyszę że trzeba"

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sie 29, 2013 10:11 am
N2O pisze:Obecne oleje się nie starzeją tak jak kiedyś , to i nie ma potrzeby ich wymiany co rok.
tak, a później silniki diesla z gównolitu obracają panewki przy 80kkm bo właściciel zasugerował się tym co napisane w książce i olej co 30tyś zmieniał

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
milas
-

- Posty: 4201
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: milas » czw sie 29, 2013 10:54 am
apede pisze:Kiedyś w holu SiMR (

) kolega usłyszał w tłumie "ja zmieniam olej jak już słyszę że trzeba"

robie tak samo w sluzbówce

znaczy dolewam ( a jak nie slychac to przy hamowaniu zapala sie kontrolka )
lata az miło a ma juz 200k
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sie 29, 2013 11:39 am
slavok pisze:N2O pisze:Obecne oleje się nie starzeją tak jak kiedyś , to i nie ma potrzeby ich wymiany co rok.
tak, a później silniki diesla z gównolitu obracają panewki przy 80kkm bo właściciel zasugerował się tym co napisane w książce i olej co 30tyś zmieniał

Ja nic nie pisałem o przebiegu, a jak ktoś jeździ 2 tyś km rocznie?

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sie 29, 2013 11:47 am
to olej straci swoje właściwości od stania

nie wiem, w benzynowych suzukach g13 czy tam16 czy starych dieslach to tam ciul, ale z tymi nowymi wynalazkami hdidcitditdci chwdp to lepiej nie bawić się w oszczędności...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » pt sie 30, 2013 6:57 am
Robią to za nas producenci

Dostałem w pracy doblo i wymiana jest co 35 tyś. Gdybym go kupił prywatnie, od nowości wymieniałbym co 15...
Podobno 1,9 dci w renaultach mają sporo problemów, a w vitarach dużo mniej. Tylko Renault zaleca wymianę oleju co 30 kkm a Suzuki co 15...
-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » pt sie 30, 2013 8:17 am
Pozostaje jeszcze kwestia jak sie uzytkuje samochod. Inaczej olej sie zuzywa w samochodzie jezdzacym na trasie z caly czas cieplym silnikiem, a inaczej w identycznym jezdzonym w miescie na wiecznie niedogrzanym.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » pt sie 30, 2013 6:45 pm
Jak chce wymienić reduktor w jimnym na samurajowski z 4.16 to szukać z 410 czy 413?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
Hałas
-

- Posty: 1198
- Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Konin
Post
autor: Hałas » pt sie 30, 2013 7:31 pm
Rozumiem, że 4.16 chcesz kupić firmowe?
To szukaj Samuraiowskiego (413) bo primo tańszy a secundo 410ki występowało kilka rodzajów i nie do wszystkich upchniesz graty 4.16
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l

)
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob sie 31, 2013 2:07 pm
Od 413.
Bo w 410 nie ma elementów które będziesz potrzebował

-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » ndz wrz 01, 2013 6:20 pm
Pozbierałem do kupy wszystkie filtry na wymianę i oleje.
Pożyczkę trzeba brać.
Czemu ten przekładniowy mobil jest tak pieruńsko drogi?

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » ndz wrz 01, 2013 6:25 pm
czyli jak drogi?
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » ndz wrz 01, 2013 6:31 pm
~55 za litr razy potrzebne litry

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » ndz wrz 01, 2013 6:47 pm
zamienniki są prawie połowę tańsze. np. spirax

-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » ndz wrz 01, 2013 9:58 pm
Yyy ja ze spiraxem miałem złe doświadczenia jeszcze w tico

Ale to było z 10 lat temu, może coś się poprawiło... hipol se zalej
-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » pn wrz 02, 2013 6:34 pm
Reduktor z 413 wytrzyma koła 33"?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 02, 2013 7:26 pm
Jak nie będziesz dodawał gazu.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » pn wrz 02, 2013 7:39 pm
To może inaczej - reduktor z 4.16 i 4.88 w mostach.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
Mietek603S
-

- Posty: 127
- Rejestracja: wt kwie 27, 2010 8:22 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Mietek603S » pn wrz 02, 2013 8:05 pm
Reduktor powinien, gorzej z resztą napędu, przeguby i półosie
MIETEK
-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » pn wrz 02, 2013 8:28 pm
Pytam pod kątem montażu osi od LJ70, więc o resztę się nie martwię.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn wrz 02, 2013 9:02 pm
jak wzmocnisz obudowę to wytrzyma z palcem w dupie, chyba że wrzucisz 200 konny piec

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości