szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: 2Kółka » ndz maja 18, 2014 10:44 pm

Lesnydziad pisze:Dzięki za wiele wnoszącą radę. To może być w miarę częsta awaria w tych autach. Wtedy ktoś, kto już tak miał, napisze czy leje się z nagrzewnicy czy z zaworu.


Otwórz zawór i zobacz, czy cieknie bardziej. Jak już przepuszcza, to proponuję wymienić, bo może wybuchnąć i nigdzie nie pojedziesz.

suzuki_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn lip 15, 2013 4:11 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: suzuki_ » pn maja 19, 2014 9:05 pm

Czy mogą mi Koledzy pod powiedzieć jaki regulator napięcia mam wybrać.
Niva 1.6 1986 rok, alternator oryginalny.

http://jacars.pl/advanced_search_result ... a&x=13&y=6
Jeep Wrangler YJ 2.5, Łada Niva 1.6

vader19925
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: vader19925 » ndz cze 01, 2014 10:20 pm

Taka sprawa mnie nurtuje od jakiegoś czasu czy zawiecha po lifcie 2" powinna mieć geometrie taka sama jak przed, chodzi mi głównie o przód pochylenie wyprzedzenia itp.. bo tak myślę że jak pojadę na stację tam zobaczą podkładki pod wahaczami itp to powiedzą idź pan w pi*du geometrii teraz sie nie da tak ustalić, jak to wygląda w praktyce?

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » pn cze 02, 2014 8:35 am

Jak fachowiec to ustawi. Poqurwuje trochę jak za pierwszym razem mu nie wyjdzie bo podkładki nie mają nacięć i trzeba wszystko jeszcze raz odkręcać.
Niva `88 1.6 zagazowana

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » wt cze 03, 2014 12:16 pm

Znane są dokładne wymiary metalowych tulejek na śruby w gumach tylnych drążków?

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » wt cze 03, 2014 6:44 pm

Tulejki to nie wiem ale śruby to:
drążek krótki
15541221 most M12x1,25 70mm
15542121 rama M12x1,25 150mm

drążek długi
15541421 most M12x1,25 80mm
15541421 rama M12x1,25 80mm

Pierwsze 8 cyfr to nr katalogowy.
Niva `88 1.6 zagazowana

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » śr cze 04, 2014 8:45 am

Śruby na szczęście są ok, nie wiem tylko czy razem z nowymi drążkami nie wypadało by wymienić tulejek, które tak samo mogły stracić wymiar, głównie zewnętrzną średnicę.

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » śr cze 04, 2014 12:48 pm

Jeżeli tulejki są do wymiany to gumy zapewne też. Wymień komplet i będzie cacy. Aaa powodzenia przy wyciąganiu śrub z podłużnicy. Były spuchnięte od rdzy. Ja się napieprzyłem jak matka z bachorem.
Niva `88 1.6 zagazowana

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » śr cze 04, 2014 10:55 pm

Śruby wyszły bez dyskusji...
Gum nie ma, drazki w stanie agonalnym...
Problemem jest czy razem z drazkami zamawiać te tulejki? Choć na jednym zdjęciu ze sklepu widziałem, że tulejki są już wcisniete w gumy...

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » czw cze 05, 2014 10:31 am

Jeżeli masz już włożoną tulejkę to będzie "delikatny" problem z wciśnięciem tego w drążek.
Dlatego najpierw guma w drążek a później tulejka.
Niva `88 1.6 zagazowana

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pt cze 06, 2014 9:18 pm

Próbował ktoś montować alternator od Poloneza lub od czegoś łatwo dostępnego?
Była rozmowa o Golfie 2, może coś ktoś wie coś więcej?

damian8907
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr lis 06, 2013 12:55 am
Lokalizacja: Łęgowo/Olecko/Suwałki

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: damian8907 » ndz cze 08, 2014 8:23 pm

Nie wiem czy od żuka nie będzie pasował po małej przeróbce ucha od naciągania paska.
Ja miałem jakiś podobny do zukoskiego tylko produkcji rosyjskiej. Jesli trzeba mogę się upewnić co to było.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » ndz cze 08, 2014 9:05 pm

U mnie na szczęście udało się ożywić stary alternator, ale na szrocie znalazłem bardzo podobnie wyglądający altek z Astry 1,4. Mocowania wyglądają identycznie, jedynym problem to wentylator pod kołem pasowym, który delikatnie odsuwa koło pasowe od korpusu.

Ale mam inne pytanie-zaczepy na szekle do holowania/szarpania w spawanych zderzakach chyba z reguły są pionowe z poprzecznym przelotem. Dlaczego pionowo, a nie poziomo?

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » pn cze 09, 2014 2:35 pm

Może dlatego, że łatwiej przykręcić szeklę jak jest trzpień ustawiony poziomo.
Ciekawe czy istnieje jakaś praca doktorska: "Horyzontalnie czy zenitalnie? Wpływ orientacji otworu szeklowego na dzielność terenową"
Niva `88 1.6 zagazowana

mario-wojt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 7:25 am
Lokalizacja: WARMIŃSKO-MAZURSKIE

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: mario-wojt » czw cze 12, 2014 2:45 pm

Koledzy szukam schematu łap do niezależnego zawieszenia przedniego mostu i nie mogę znaleźć. Posiada ktoś takie?

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » czw cze 12, 2014 5:48 pm

Nie ma chyba gotowych dokładnych rysunków, ale są zdjęcia i opisy.
Gdzieś są na pewno, jakiś czas temu sam ich szukałem.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: escorciarz » czw cze 12, 2014 8:58 pm

mario-wojt pisze:Koledzy szukam schematu łap do niezależnego zawieszenia przedniego mostu i nie mogę znaleźć. Posiada ktoś takie?
Spóźniłeś się, miałem jedno na zbyciu, ale poszło do Wojtasa. Coś takiego: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t ... iego+mostu. Ciekawe, czy już zamontowane, bo cisza w eterze? :wink:

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: skivol » czw lip 03, 2014 9:15 pm

Po feralnym remoncie silnika. Opisywanym w innym wątku, zmuszony jestem wymienić silnik.

Korci mnie żeby zamienić silnik benzynowy na diesla. - Oczywiście diesla w oryginale 1,9D.

Stąd pytanie (zanim zacznę szukać takiego silnika i mechanika który sprosta zadaniu) czy będzie to przekładka na zasadzie plug and play ?

Czy jest to grubsza robota ?
Czy są różnice w przełożeniach ? Czy trzeba wymieniać razem ze skrzynią ? Itp.

Przekładka ewentualna dotyczyłaby Nivy 95r w nowej budzie ale z gaźnikiem.

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » pt lip 04, 2014 7:41 am

Niezupełnie plug&play. Najprawdopodobniej dostaniesz 1.9 XUD z Peżla lub Cytryny a one miały silnik poprzecznie ustawiony, więc kwestia łap i dyfra. Najlepiej dorwać taki silnik, który był montowany w Polonezie ze skrzynią biegów.
Poszukaj na forum. Było coś "Diesel w Nivie " czy coś podobnego.
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/Galler ... index.html
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: skivol » pt lip 04, 2014 12:46 pm

Podziękował 8)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » pt lip 04, 2014 2:29 pm

właśnie byłem u kumpla w grudziądzu który poległ na tym nieszczęsnym dizlu do niwy....
zmniejszał miske olejową, dodał skrzynie od poloneza traka. Silnik pod kątem żeby nie blokować drążków kierowniczych, skrzynia się wydłużyła o pare centów, więc jeden wał skracął, a drugi wydłużał.
pzesówął mocowania reduktora, wyciął mega dużo z komory silnika i tunelu...
ech, nie widziąłem czy skończył, ale jak dla mnie to przerost...
nie wspomnę że na masce musiał zrobić żółwia bo silnik sie nie schował...
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob lip 05, 2014 6:16 am

Szataniszcze,bo on nie ten typ silnika wybrał.Ja w ofercie kupna w 2005 roku miałem Nive w Dieslu ale z silnikiem od Citroena C-15.Francuski Diesel montowany w Trucku jest inny i faktycznie to jest wysoki silnik.Wtedy w 2005 roku nowa Niwa w Dieslu była droższa coś około 9000zł od benzyny.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » ndz lip 13, 2014 3:26 pm

Chłopaki, nie zaciemniajcie.
Wzdłużny,poprzeczny,niski,wysoki.
Jest chyba kilkanaście typów 1,9 a różnią się głównie osprzętem.
Pompy,wtryski,turbo,altki,rozruszniki,kolektory. Zmieniasz np.kolektory i z "wysokiego" jest "niski".
Słupek jest jaki jest.
Do poprzecznego trzeba pamiętać o dodaniu łożyska igiełkowego w wał korbowy dla wałka skrzyni.
Najprościej rzeczywiście komplet silnik+skrzynia z poloneza ale niekoniecznie trucka,bo te często jeździły ponad swe siły.
Zestaw nie jest P&P, trzeba z pomyślunkiem poprzerabiać,z maski nic nie musi wystawać, wały pozostają bez zmian.
Przejeździłem tak przerobioną Nivą 430 tys.km.,teraz jeżdżę prawie nówką 1,7 MPI i powiem Wam oczywiście subiektywnie,że w terenie czy w mieście benzyna dieslowi do pięt nie sięga.
W trasie równym gazem jedzie wszystko.Benzyna ciszej.Z gazem LPG wszędzie dużo taniej.
Jednak brak dołu w benzynie,gdy ktoś ma już porównanie, jest porażający.

Ale nie będziemy od nowa przepisywać Forum? :wink:

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Marek D. » pn lip 14, 2014 7:55 am

dandan pisze:Chłopaki, nie zaciemniajcie.
Wzdłużny,poprzeczny,niski,wysoki.
Jest chyba kilkanaście typów 1,9 a różnią się głównie osprzętem.
Pompy,wtryski,turbo,altki,rozruszniki,kolektory. Zmieniasz np.kolektory i z "wysokiego" jest "niski".
Słupek jest jaki jest.
Do poprzecznego trzeba pamiętać o dodaniu łożyska igiełkowego w wał korbowy dla wałka skrzyni.
Najprościej rzeczywiście komplet silnik+skrzynia z poloneza ale niekoniecznie trucka,bo te często jeździły ponad swe siły.
Zestaw nie jest P&P, trzeba z pomyślunkiem poprzerabiać,z maski nic nie musi wystawać, wały pozostają bez zmian.
Przejeździłem tak przerobioną Nivą 430 tys.km.,teraz jeżdżę prawie nówką 1,7 MPI i powiem Wam oczywiście subiektywnie,że w terenie czy w mieście benzyna dieslowi do pięt nie sięga.
W trasie równym gazem jedzie wszystko.Benzyna ciszej.Z gazem LPG wszędzie dużo taniej.
Jednak brak dołu w benzynie,gdy ktoś ma już porównanie, jest porażający.

Ale nie będziemy od nowa przepisywać Forum? :wink:
słupek w 1,9 i nawet w 2,1 zawsze i wszędzie jest taki sam ... ale silnik poprzeczny od wzdłużanego różni kryza między dzwonem a blokiem i odsadzenie koła zamachowego :wink: w nivie montujemy wzdłużne :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn lip 14, 2014 12:19 pm

Marek.D dobrze napisał.Ja wprowadziłem w błąd.C-15 ma silnik poprzecznie co uniemożliwia wstawienie go do Nivy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości