Chłopaki, nie zaciemniajcie.
Wzdłużny,poprzeczny,niski,wysoki.
Jest chyba kilkanaście typów 1,9 a różnią się głównie osprzętem.
Pompy,wtryski,turbo,altki,rozruszniki,kolektory. Zmieniasz np.kolektory i z "wysokiego" jest "niski".
Słupek jest jaki jest.
Do poprzecznego trzeba pamiętać o dodaniu łożyska igiełkowego w wał korbowy dla wałka skrzyni.
Najprościej rzeczywiście komplet silnik+skrzynia z poloneza ale niekoniecznie trucka,bo te często jeździły ponad swe siły.
Zestaw nie jest P&P, trzeba z pomyślunkiem poprzerabiać,z maski nic nie musi wystawać, wały pozostają bez zmian.
Przejeździłem tak przerobioną Nivą 430 tys.km.,teraz jeżdżę prawie nówką 1,7 MPI i powiem Wam oczywiście subiektywnie,że w terenie czy w mieście benzyna dieslowi do pięt nie sięga.
W trasie równym gazem jedzie wszystko.Benzyna ciszej.Z gazem LPG wszędzie dużo taniej.
Jednak brak dołu w benzynie,gdy ktoś ma już porównanie, jest porażający.
Ale nie będziemy od nowa przepisywać Forum?
