szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy blokade środkowego dyferencjału da się (i można bez szkód) włączać w czasie jazdy?
Czy można zmieniać przełożenia reduktora w czasie jazdy?
Czy można zmieniać przełożenia reduktora w czasie jazdy?
Łada Niva 1.9D 1994
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Instrukcja mówi,że nie można.Wszystko na postoju,skrzynia biegów w pozycji luz i wciśnięty pedał sprzęgła.Łada Niva to nie Suzuki Jimny,że przedni napęd można właczyć w czasie jazdy,ale znowu on nie ma różnicówki międzyosiowej.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nie można włączać blokady w trakcie jazdy? Mi nieraz się zdarza, ale nie wbijam jej na siłę, tylko czekam aż sama "wskoczy". Niekiedy na postoju coś pójdzie nie tak i trzeba trochę potoczyć auto, żeby weszła...
Za to reduktorem przed pełnym zatrzymaniem kategorycznie nie wolno się bawić.
Za to reduktorem przed pełnym zatrzymaniem kategorycznie nie wolno się bawić.
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Blokada to typowy sprzęg - dwie cienkie zębatki i przesuwny pierścień Bez synchronizacji ! Jeśli jest różnica prędkości kół to połamiesz zęby, pierścień przesuwny albo rozwalisz obudowę. Wybór należy do Ciebie 

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Reduktor to faktycznie przekładnia bez synchronizacji, ale blokada jest jakoś inaczej zrobiona.
Oglądam te przekroje skrzynki transmisyjnej (tak to sie poprawnie nazywa?) i nie kumam jak ta blokada działa.
No i faktycznie, żeby włączyć lub wyłączyć blokadę trzeba się troche poturlać w przód lub tył.
Czy coś może się stać jak będę jechać powiedzmy 10 km/h? Albo podczas podjazdu pod górkę?
Oglądam te przekroje skrzynki transmisyjnej (tak to sie poprawnie nazywa?) i nie kumam jak ta blokada działa.
No i faktycznie, żeby włączyć lub wyłączyć blokadę trzeba się troche poturlać w przód lub tył.
Czy coś może się stać jak będę jechać powiedzmy 10 km/h? Albo podczas podjazdu pod górkę?
Łada Niva 1.9D 1994
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Z mechanizmu różnicowego wychodzą dwie króciutkie "półośki" zakończone wielowypustami na flansze do przykręcenia wałów. Jedna z nich jest nieco dłuższa i ma na sobie naciętą zębatkę. Taka sama zębatka jest nacięta na obudowie mechanizmu różnicowego, poza łożyskiem głównym. Na półośce jest przesuwka, która na stałe zazębia się z zębatką półośki. Jeśli przesuniemy ją tak, aby zazębiła się jeszcze z obudową mechanizmu różnicowego - załączamy blokadę. Jeśli nie zazębia się, międzyosiowy dyfer działa.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Koledzy, spawał ktoś trapy? Ostatnio w błocie zgubiłem deski, więc okazja na uspawanie nowych jest 
Myslałem zrobić coś wygladającego jak drabinka z profilu 20x20x2. Teraz tylko dobrze dobrać wymiary...

Myslałem zrobić coś wygladającego jak drabinka z profilu 20x20x2. Teraz tylko dobrze dobrać wymiary...
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jeździ ktoś na Mtkach na codzień?
Jakie wam mniej więcej spalanie wychodzi? Moja ostatnio wciągnęła ok. 20 litrów gazu po jeździe samymi drogami....
Jakie wam mniej więcej spalanie wychodzi? Moja ostatnio wciągnęła ok. 20 litrów gazu po jeździe samymi drogami....

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja mam coś takiego. Strona 8-9 http://www.trokotex.pl/images/do_pobran ... bow-PL.pdfgórni$ pisze:Koledzy, spawał ktoś trapy? Ostatnio w błocie zgubiłem deski, więc okazja na uspawanie nowych jest
Myslałem zrobić coś wygladającego jak drabinka z profilu 20x20x2. Teraz tylko dobrze dobrać wymiary...
Przeciąłem płytę na pół i były dwa trapy. Ceny nie podam bo dostałem to jako "odpad"
Niva `88 1.6 zagazowana
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
ja po trapy sie chyba pofatyguje do firmy produkującej przyczepki 
oni tam pewnie bedą mieli bierznie takie najazdowe z wypustkami, pod to dospawać jakieś solidniejsze profilei powinno działać
PANOWIE! takie pytanko off-top!
orientujecie się może jak wygląda sprawa napędów/reduktorów w Land Rover Defender? Tak samo jak w nivie?

oni tam pewnie bedą mieli bierznie takie najazdowe z wypustkami, pod to dospawać jakieś solidniejsze profilei powinno działać

PANOWIE! takie pytanko off-top!
orientujecie się może jak wygląda sprawa napędów/reduktorów w Land Rover Defender? Tak samo jak w nivie?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nie wiem jak, ale na pewno słabiej niż w Nivieszataniszcze pisze:ja po trapy sie chyba pofatyguje do firmy produkującej przyczepki
oni tam pewnie bedą mieli bierznie takie najazdowe z wypustkami, pod to dospawać jakieś solidniejsze profilei powinno działać![]()
Ciekawe jak parametr $ wypadnie przy takim rozwiązaniu...
PANOWIE! takie pytanko off-top!
orientujecie się może jak wygląda sprawa napędów/reduktorów w Land Rover Defender? Tak samo jak w nivie?

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mógłbyś powiedzieć coś więcej o malunku i kole zapasowym w swojej Nivie?p0mian pisze:

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moja nievierna ciągle boryka się z problemami elektrycznymi więc już mam dość i wziąłem się za motanie altka na góre
ale mam pytanie
zdjąłem rozdzielacz zapłonu i w bloku jest taki otwór
był zakręcony dekielkiem (bez uszczelki nawet) i mam pytanie do czego to ma/miało służyć? w starszych był mechaniczny rozdzielacz?
tak to wygląda :
http://zapodaj.net/adede6c2ba199.jpg.html
http://zapodaj.net/d5c76b6f0aa38.jpg.html
ten dekiel mi trochę przeszkadza więc zasilepie go nową łapą od mocowania altka dam solidna uszczelkę i chyba będzie git
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę założyć oddzielny temat i opisać montaż altka porobię zdj, może ktoś coś mądrzejszego doradzi bo na razie tylko mocowanie zrobiłem i to nie całe, a kilka problemików jest, ale największy to mróz w garażu
ale mam pytanie
zdjąłem rozdzielacz zapłonu i w bloku jest taki otwór
był zakręcony dekielkiem (bez uszczelki nawet) i mam pytanie do czego to ma/miało służyć? w starszych był mechaniczny rozdzielacz?
tak to wygląda :
http://zapodaj.net/adede6c2ba199.jpg.html
http://zapodaj.net/d5c76b6f0aa38.jpg.html
ten dekiel mi trochę przeszkadza więc zasilepie go nową łapą od mocowania altka dam solidna uszczelkę i chyba będzie git
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę założyć oddzielny temat i opisać montaż altka porobię zdj, może ktoś coś mądrzejszego doradzi bo na razie tylko mocowanie zrobiłem i to nie całe, a kilka problemików jest, ale największy to mróz w garażu

- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pierwsza fotka - pozostałość po pompie paliwa.
Druga - po aparacie zapłonowym.
Oba spoko można wykorzystać.
Druga - po aparacie zapłonowym.
Oba spoko można wykorzystać.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Teraz mi to mówisz...vader19925 pisze:Moja nievierna ciągle boryka się z problemami elektrycznymi więc już mam dość i wziąłem się za motanie altka na góre
ale mam pytanie
zdjąłem rozdzielacz zapłonu i w bloku jest taki otwór
był zakręcony dekielkiem (bez uszczelki nawet) i mam pytanie do czego to ma/miało służyć? w starszych był mechaniczny rozdzielacz?
tak to wygląda :
http://zapodaj.net/adede6c2ba199.jpg.html
http://zapodaj.net/d5c76b6f0aa38.jpg.html
ten dekiel mi trochę przeszkadza więc zasilepie go nową łapą od mocowania altka dam solidna uszczelkę i chyba będzie git
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę założyć oddzielny temat i opisać montaż altka porobię zdj, może ktoś coś mądrzejszego doradzi bo na razie tylko mocowanie zrobiłem i to nie całe, a kilka problemików jest, ale największy to mróz w garażu


Choć po ostatniej porządnej orce alternator przeżył, więc można mówić o sukcesie.
Lecz temat myślę że powinieneś założyć


Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Vader19925.Twój silnik to mieszanka "muła z osłem".Blok masz od gażnikowca,a pokrywe rozrządu od SPi lub MPi.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
no tak właśnie ostatnio myślałem że mix
moja nivka to rocznik 95 czyli 21213
94-95 to pierwsze po lifty były i takie ulepy gówniane zrobili
moja nivka to rocznik 95 czyli 21213
94-95 to pierwsze po lifty były i takie ulepy gówniane zrobili
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
1,7 na gaźniku-mogło by się zgadzać?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
górni$, i co z tym Twoim niegdyś upragnionym alternatorem, bo tak nagle w temacie ucichłeś. 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam po paru ładnych latach przerwy. Miłość do nivy wróciła i z tad mam do Was kilka pytań. Moja pierwsza niva zmieniła właściciela z powodu ciągłych problemów z mostami. Wiecie pewnie o co mi chodzi, szpilki tryby i takie tam. Jako że mam trochę kasy na autko to co myślicie o ładzie z mostami sztywnymi tył Pajero i przód lj70, silnik bmw i reduktor samurai. podłoga miałaby być wyspawana i wzmocniona profilami. Chodzi mi czy nie wyjdzie ona za wysoka mimo np. Wycięcia nadkoli. Ktoś spotkal się z takim projekten?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Problemy z mostami w Nivie? Zawsze wydawało mi się, że to raczej bez problemowy organ w Nivie...przemo650 pisze:Witam po paru ładnych latach przerwy. Miłość do nivy wróciła i z tad mam do Was kilka pytań. Moja pierwsza niva zmieniła właściciela z powodu ciągłych problemów z mostami. Wiecie pewnie o co mi chodzi, szpilki tryby i takie tam. Jako że mam trochę kasy na autko to co myślicie o ładzie z mostami sztywnymi tył Pajero i przód lj70, silnik bmw i reduktor samurai. podłoga miałaby być wyspawana i wzmocniona profilami. Chodzi mi czy nie wyjdzie ona za wysoka mimo np. Wycięcia nadkoli. Ktoś spotkal się z takim projekten?
Alternator, hmm.... Ucichłem, bo już mam go dosyć

W sumie to chyba nie pochwaliłem się, że do mojej Bolszewizny wleciał alternator najprawdopodobniej od Opla 1,7TD. Modelu ani konkretnego silnika nie podaję, bo przy poszukiwaniach spotkałem się z kilkoma rodzajami alternatorów-trzeba szukać. Różnica jest diametralna-nas interesuje jedynie z kołem pasowym takim samym jak w Nivie.
Tak jak ktoś wcześniej pisał, praktycznie idealnie pasuje. Problem za krótkich kabli można rozwiązać wyciągając je z wiązki w nieco inny sposób niż były

Wracając do istotnych problemów z przekładką takiego alternatora na pewno trzeba wspomnieć, że mocowania nie są identyczne, lecz można je w bardzo prosty sposób dostosować do naszych potrzeb.
Z tego co pamiętam, górne mocowanie trzeba nieco zeszlifować od strony koła pasowego-jest nieco dłuższe niż w Nivie, lecz na korpusie widać jak daleko należy szlifować

Dolne mocowanie jest trochę inne niż w oryginalnym alternatorze, lecz nie ma problemu z dopasowaniem. Dużym problemem jest inna średnica śruby w nowym alternatorze-M10. W mocowanie bliżej koła pasowego należy wstawić tulejkę. Drugie dolne mocowanie, to bliżej tyłu alternatora nie musi zaprzątać nam głowy, nie będzie ono używane.

U siebie na początek szlifowałem czoło tego mocowania, choć po pierwszych przymiarkach wyszło, że na 99% nie potrzebnie...
Górne mocowanie jak pisałem, po zeszlifowaniu będzie pasowało.
Polecam zwrócić uwagę po założeniu na dopasowanie względem wygiętej blachy, którą regulujemy naciąg paska- w moim wypadku konieczna była "regulacja" kąta wygięcia i minimalne obrócenie dłuższej części. Jest to do ogarnięcia w kilka minut.
Tak wygląda z niedopasowaną blachą:

a po krótkiej walce powinno wyglądać to tak:


Jak widać alternator ustawiony jest jak powinien, koła pasowe są praktycznie w osi.
Pozostaje kwestia koła pasowego, od którego w sumie powinienem zacząć.
Nie wiem czy koło pasowe mojego "nowego" alternatora jest już zbytnio zużyte czy tak to ma być, ale wygląda jakby bieżnia była nadmiernie wytarta. Pomimo zastosowania szerszego paska, takiego jak powinien być do tego alternatora (10,5mm szerokości jak pamiętam) przy bardzo dużym obciążeniu pasek zaczyna się ślizgać pomimo odpowiedniego naciągu. Moim zdaniem przed montażem najlepiej byłoby zastosować koło pasowe z oryginalnego alternatora. Nie, nie pasuje


Kwestia paska. W moim przypadku okazał się on na pewno za długi. Nie wiem czy miałem akurat katalogowy czy inny, "pasujący", ale raczej na pewno należy zastosować krótszy. Obecnie mam z tego co pamiętam dwa rozmiary krótszy (ok 910mm) i rozmiar szerszy (10,5mm). Konkretnych wymiarów nie pamiętam, ale po sprawdzeniu dostępnych na pewno odnajdziecie właściwy.
Jak wyżej pisałem oryginalnie pasek ma 9mm, ale wydaje mi się że na wiekowe Nivy rozmiar szerszy nawet z dobrym kołem pasowym alternatora będzie OK. Ryzyko wpadnięcia w poślizg paska zdecydowanie mniejsze.
Dużo gadania, pytanie o efekty....

Wynik którego nigdy nie osiągnąłem na oryginalnym alternatorze nawet bez obciążenia. Nie spada na światłach, a do póki pasek nie zacznie się ślizgać nie spadnie za wiele z dodatkowymi 20A pobieranymi przez dalekosięgi

Napięcie, dopasowanie to w moim przypadku połowa sukcesu. Oryginalny dla mnie był bardzo kłopotliwy przez wiecznie zawalające się błotem szczotki. Nie było wyjazdu w błoto bez konieczności wyjmowania alternatora...
Pierwsze błotne próby mam za sobą. Auto ukopane konkretnie, ładowania zaś nie zabrakło ani na moment.
Moim zdaniem jest bardzo dobrze.
Dlatego też ze swojej strony taki mod polecam każdemu. Jest to do ogarnięcia w jeden wieczór, koszty powinny zamknąć się w 100zł z wliczonym triumfalnym browarkiem... Czego chcieć więcej?
Mam nadzieję, że nie chwalę zbytnio i nie będe musiał z powrotem myśleć o przeniesieniu go wyżej

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
a jak to było w końcu z tymi nivkami 95 rok poczytałem trochę w sieci i nic konkretnego nie znalazłemJanusz73 pisze:Vader19925.Twój silnik to mieszanka "muła z osłem".Blok masz od gażnikowca,a pokrywe rozrządu od SPi lub MPi.
w 95 roku wyszły pierwsze po lifty
i taki muł blok od gaźnika i czapa od 1,7i to było seryjnie montowane?
czy to był pierwotnie gaźnik tylko ktoś przełożył sam ?
bo u mnie siedzi spi
i czy bloki 1,6 i 1,7 różniły się średnica tłoka czy ew wysokością czy co ?
bo wychodzi na to ze mam 1,6i spi ?

ciekawy stwor ta moja niva


- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Masz rację, też miałem z tym problem po wsadzeniu Argenty 2.0.przemo650 pisze:Witam po paru ładnych latach przerwy. Miłość do nivy wróciła i z tad mam do Was kilka pytań. Moja pierwsza niva zmieniła właściciela z powodu ciągłych problemów z mostami. Wiecie pewnie o co mi chodzi, szpilki tryby i takie tam. Jako że mam trochę kasy na autko to co myślicie o ładzie z mostami sztywnymi tył Pajero i przód lj70, silnik bmw i reduktor samurai. podłoga miałaby być wyspawana i wzmocniona profilami. Chodzi mi czy nie wyjdzie ona za wysoka mimo np. Wycięcia nadkoli. Ktoś spotkal się z takim projekten?
Dawno temu,gdzieś około 2002r. @Tieri z Tychów robił taki projekt : dodatkowa rama podwyższająca Nivkę. Ta rama w zamyśle współpracowała z nadwoziem - coś jak nieco potężniejsze podłużnice. To dawało lekkość i sztywność konstrukcji przy jednoczesnym zwiększeniu prześwitu i możliwości wsadzenia dużych kół. Też włożył 132 2.0 (jako ciekawostka - wykonał suchą miskę olejową


Też w tym czasie myślałem o innych mostach (u mnie w tyle poszły satelity a z przodu obudowa) - o afganach - ale zarzuciłem ten pomysł. Nivka się rozpadła od rudej.
Niezaprzeczalną zaletą Niviasty w terenie jest jej waga! Samonośne nadwozie to załatwia. Jeśli się dołoży żelaza na ramę i cięższe mosty, projekt może nie być konkurencyjny w stosunku do bardzo lekkich Suczek (one mają znacznie mniej blachy i ramę w oryginale). Z tego co piszesz chcesz skopiować pomysł na spód stosowany w Sukach, tyle że buda z Niwki.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zdjęcia tego cuda może i są własnością autora, ale to prawie że dobro kulturowe, które powinno być pokazane szerszemu gronu 
Co do wagi-Samurai przypadkiem nie jest lżejszy od seryjnej Niviasty....?

Co do wagi-Samurai przypadkiem nie jest lżejszy od seryjnej Niviasty....?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
W rajdach nie mam zamiaru brac udziału a jedynie weekendowe wypady z dziewczyną do lasu. Mam ciężką nogę dlatego pytam o te mosty a to musi być lada bo kocham to auto! Z blacharka to mam sobie zamiar poradzić na etapie dopasowywania gratów. Wiecie może kto ma karoserie w miare dobrym stanie z dokumentami? Bez silnika, mostów i reduktora
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości