
szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh 

- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
wyjmij zabezpieczania. niby oczywiste ale nie każdy wyłapuje że są ich dwa rodzajeprzemo650 pisze:Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Marek D. pisze:wyjmij zabezpieczania. niby oczywiste ale nie każdy wyłapuje że są ich dwa rodzajeprzemo650 pisze:Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh
I co jak wyjmę te zabezpieczenia to wyjdzie mi to łatwo?
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
przemo650 pisze:I co jak wyjmę te zabezpieczenia to wyjdzie mi to łatwo?



Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Które są najlepsze?Janusz73 pisze:Z tym luzem na wyjściu tylnego wału z reduktora to niestety ale Niva tak już ma.Ja wymieniłem łożysko na najlepsze jakie może być i luz ten i tak pozostał.Tak jak Wojtek pisze,że wałek jest łożyskowany w jednym łożysku kulkowym,a każde łożysko kulkowe ma minimalny luz który w miarę czym wałek jest dłuższy to luz na jego końcach będzie większy.Dokręcenie piasty też nic nie daje o ile nie jest ona poluzowana.Jednak luz ten nie powoduje hałaśliwej pracy reduktora lub wału.
Ja składałem skrzynię na kombinacji skf/fag/ntn i muszę odczekać jakieś 60-100 tys. km, żeby poznać odpowiedź.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zamontowałem łożysko SKF i nic to nie dało.Dandan zobacz czy już nie ma małego luzu na flanszy.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Któreś NTN lub FAG miałem z luzem montażowym C3, może powinno być z CN, ale nie dopisałem, że moja remontowana skrzynia to skrzynia biegów.Janusz73 pisze:Zamontowałem łożysko SKF i nic to nie dało.Dandan zobacz czy już nie ma małego luzu na flanszy.
Ciekawiło mnie, jakiej firmy z jakim luzem zakładałeś łożysko.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dandan łożysko SKF C3.Ja nie mówię o skrzyni biegów tylko wałku łożyskującym flansze tylnego wału w reduktorze.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Koledzy dziękuję za wszystkie odpowiedzi mam jeszcze pytanie jak wymienić to łożysko?Lukasz11 pisze:Witam.
Mam następujący problem.
Zauważyłem luzy na wyjściu z reduktora na tylny wał co spowodowane jest głośną pracą reduktora.Krzyżaki mają przejechane ok.400km a więc wykluczam że to ich wina.Co może być przyczyną tych luzów?Koledzy podpowiadali mi że trzeba dokręcić piasty.Proszę o podpowiedz.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Łukasz.Wymienić to łożysko jest bardzo łatwo.Wpierw jednak zaopatrz się w uszczelkę tylnej pokrywy reduktora (raczej występują komplety uszczelek) i uszczelniacz flanszy tylnego wału.Jak będziesz w kanale pod Nivą to praktyczne będziesz wiedział o co chodzi.Spuszczasz olej,odkręcasz wał,następnie jego flanszę i odkręcasz pokrywę.O ile pamiętam to odkręcona pokrywa nie da się wyjąć gdy nie przesuniesz reduktora i dlatego zanim zaczniesz przesuwać reduktor to oznacz położenie jego poduszek.Pokrywa wychodzi z wałkiem i łożyskiem które chcesz wymienić.Dodam jeszcze,że wałek jest wciśnięty w łożysko z dużą siłą.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Bardzo Dziękuję Kolego "Janusz73".Janusz73 pisze:Łukasz.Wymienić to łożysko jest bardzo łatwo.Wpierw jednak zaopatrz się w uszczelkę tylnej pokrywy reduktora (raczej występują komplety uszczelek) i uszczelniacz flanszy tylnego wału.Jak będziesz w kanale pod Nivą to praktyczne będziesz wiedział o co chodzi.Spuszczasz olej,odkręcasz wał,następnie jego flanszę i odkręcasz pokrywę.O ile pamiętam to odkręcona pokrywa nie da się wyjąć gdy nie przesuniesz reduktora i dlatego zanim zaczniesz przesuwać reduktor to oznacz położenie jego poduszek.Pokrywa wychodzi z wałkiem i łożyskiem które chcesz wymienić.Dodam jeszcze,że wałek jest wciśnięty w łożysko z dużą siłą.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Łukasz 11 nie ma sprawy.Ale jestem pewny,że jak to rozbierzesz to "nic" tam nie znajdziesz o ile w reduktorze zawsze był olej.Ten luz nie powoduje hałasu,mam na myśli luz poprzeczny (góra-dół) o wartości nawet do 0,5mm.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Rozumiem o czym piszesz.Janusz73 pisze:Dandan łożysko SKF C3.Ja nie mówię o skrzyni biegów tylko wałku łożyskującym flansze tylnego wału w reduktorze.
Chodzi mi tylko o to, które łożyska są według Ciebie najlepsze.
Niezależnie czy skrzynia biegów czy reduktor czy jeszcze coś.
Bo ja podjąłem ryzyko remontu swojej skrzyni biegów na najlepszych w/g mnie możliwie łożyskach, ale kierując się zasadami z lat minionych.
Bo wiesz, że teraz SKF montuje także w Chinach?
Po długich poszukiwaniach bądź to ze starych zapasów na półkach krajowych bądź z hurtowni gdzieś w Europie skompletowałem zestaw skf+ntn+fag.
Koszt łożysk ok.1 tys.PLN.+ uszczelniacze i inne drobiazgi.
Teraz szukałem u Ciebie potwierdzenia słuszności mojego wyboru

Będąc chyba 3 lata temu w Kraśniku w fabryce łożysk widziałem tam łożyska grawerowane jako NSK, co kiedyś kojarzyło się z Japonią.
Kraśnik, czyli FŁT kupowali właśnie (w/g oświadczenia dyrekcji Fabryki)... Chińczycy.
Najdroższe łożysko do skrz. bieg. SKF kosztowało mnie ok. 300 zł.
Zamiennik chiński był w cenie 15 zł.
Moja rozterka, Janusz, to czy nie kupiłem 15zł za 300 zł.

Ostatnio zmieniony czw maja 05, 2016 7:01 pm przez dandan, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dandan łożyska to oddzielny temat.Wracają do reduktora to tak jak pisałem-taka jest konstrukcja i ten mały luz będzie zawsze.Ja zamontowałem łożysko SKF Made in Italy,bo już chyba nie kupi się nigdzie łożysk SKF oryginał Sweden.Dodam jeszcze,że rosyjskie łożysko zamontowane fabrycznie też nie było złej jakości-wziełem stare i nowe do ręki,porównałem i już wiedziałem,że 120zł za nowe łożysko SKF to pieniądze wyrzucone w błoto.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
No więc jeździmy i czekamy.
Do tej pory oryginalne skrzynie wytrzymywały mi ok. 60 tys.km
Do tej pory oryginalne skrzynie wytrzymywały mi ok. 60 tys.km
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dandan.60 tyś.km to stanowczo za mały przebieg żeby skończyła się skrzynia.Gdzie indziej musiała tkwić przyczyna tak krótkiej jej żywotności.Gdybyś napisał 200 tyś.km to nie miałbym nic do powiedzenia.Swoją Nivą zbliżam się do tego przebiegu (60 tyś)i skrzynia działa wzorowo ale mam już założone trzecie sprzęgło od nowości.Fabryczne po małym przebiegu zaczeło szarpać przy ruszaniu,następne sprzęgło firmy MS też po małym przebiegu zaczęło szarpać i żle rozłączać,teraz mam sprzęgło firmy LUK i wszystko jest dobrze oprócz tego,że po dłuższej jezdzie,przy włączonym reduktorze w trakcie cofania też zaczyna szarpać i nie wiem czy to jest na pewno wina sprzęgła.Samochód nie rusza płynnie tylko bardzo szarpie i to występuje tylko na biegu wstecznym i włączonym reduktorze.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Janusz, to moja czwarta czy piąta niva.
, jeżdżę nimi już chyba 20 lat,
Przyczyna owszem jest a tkwi w stylu jazdy i o tym wiem.
Asfalty 120-130 no i teren ile się da na przeróżnych biegach.
Jeżdżąc normalnie te 200 tys jest rzeczywiście do osiągnięcia.
Jednak te skrzynie jakoś nigdy przesadnie nie słynęły z trwałości.
Ludzie na świecie wkładali np. skrzynie od Argenty lub Sierry, tylko z kolei do fabrycznego silnika to trochę w/g mnie szkoda roboty.
Żal mi mojej poprzedniej, którą zrobiłem na 1,9 D. Zupełnie inny samochód, inna jazda. Po terenie zrobiłem nią 430 tys km. Wystarczy.
Ale to dłuższy temat.

Przyczyna owszem jest a tkwi w stylu jazdy i o tym wiem.
Asfalty 120-130 no i teren ile się da na przeróżnych biegach.
Jeżdżąc normalnie te 200 tys jest rzeczywiście do osiągnięcia.
Jednak te skrzynie jakoś nigdy przesadnie nie słynęły z trwałości.
Ludzie na świecie wkładali np. skrzynie od Argenty lub Sierry, tylko z kolei do fabrycznego silnika to trochę w/g mnie szkoda roboty.
Żal mi mojej poprzedniej, którą zrobiłem na 1,9 D. Zupełnie inny samochód, inna jazda. Po terenie zrobiłem nią 430 tys km. Wystarczy.

Ale to dłuższy temat.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Panowie, ile płynu chłodniczego do niewiasty "od suchego"?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Szybkie pytanie: wiecie może jak idzie linia wzbudzająca alternator w 1.7i? Na schematach wygląda, że od alternatora prosto do zegarów ale dalej już nic nie widać
mam chyba jakieś małe zwarcie na tej linii bo na wyjściu jest tylko 6v (i ładowanie się nie wzbudza) a kontrolka przy odłączonym przewodzie od alternatora lekko się żarzy.

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dant.W 1.7MPi pod filtrem powietrza ten przewód jest łączony i to połączenie często szwankuje.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
głowy nie dam ale powinna iść do żarówki kontrolki właśnie
i jak mniemam od kontrolki przez stacyjkę i bezpiecznik do +12?
W czasie pracy alternatora na tym zacisku napięcie powinno spadać.
Jak się żarzy po odłączeniu od alternatora to chyba to zwarcie gdzieś za kontrolką właśnie w stronę alternatora...
niech ktoś poprawi jeśli się mylę
i jak mniemam od kontrolki przez stacyjkę i bezpiecznik do +12?
W czasie pracy alternatora na tym zacisku napięcie powinno spadać.
Jak się żarzy po odłączeniu od alternatora to chyba to zwarcie gdzieś za kontrolką właśnie w stronę alternatora...
niech ktoś poprawi jeśli się mylę
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Z alternatorem okazało się jeszcze inaczej. Zanik napięcia był spowodowany mierzeniem w zły sposób (kabel odłączony, żarówka świeci - spadek do 6v). A finalnie okazało się, że pasek był niedociągnięty i alternator miał za dużo obciążenie żeby wejść na obroty (przy obciążeniu żarówką działał
)

Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2016 2:44 pm przez dant, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 163
- Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pacjent niva , objaw- zanik kierunkowskazów, wentylatora w kabinie, wycieraczki tylnej szyby.Sprawdzone bezpieczniki i jest okej.Miał ktos podobnie?Ponoc przekaxniki??ale gdzie oni je pochowali i który moze byc akurat za to odpowiedzialny?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja miałem podobnie, ale okazało się że to był bezpiecznik. Był dobry ale nie stykał w gnieździe. Jak by co to schemat jest tutaj: http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Strona 27
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Znacie może jakiś patent jak przyblokować światła w pozycji "normalnej" po awarii hydrokorektora?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości