szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: przemo650 » śr kwie 27, 2016 3:40 pm

Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh :wink:

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Marek D. » czw kwie 28, 2016 10:10 am

przemo650 pisze:Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh :wink:
wyjmij zabezpieczania. niby oczywiste ale nie każdy wyłapuje że są ich dwa rodzaje :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: przemo650 » czw kwie 28, 2016 10:45 am

Marek D. pisze:
przemo650 pisze:Witam panowie... ma ktoś może sprawdzony sposób na ruszenie krzyżaków na wale napędowym w nivie? Moczyć w czymś? bo na sam widok krzyżaka boli mnie ręka od walenia młotem heheh :wink:
wyjmij zabezpieczania. niby oczywiste ale nie każdy wyłapuje że są ich dwa rodzaje :)21

I co jak wyjmę te zabezpieczenia to wyjdzie mi to łatwo?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw kwie 28, 2016 2:35 pm

przemo650 pisze:I co jak wyjmę te zabezpieczenia to wyjdzie mi to łatwo?
:)9 :)9 :)9
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » ndz maja 01, 2016 8:42 pm

Janusz73 pisze:Z tym luzem na wyjściu tylnego wału z reduktora to niestety ale Niva tak już ma.Ja wymieniłem łożysko na najlepsze jakie może być i luz ten i tak pozostał.Tak jak Wojtek pisze,że wałek jest łożyskowany w jednym łożysku kulkowym,a każde łożysko kulkowe ma minimalny luz który w miarę czym wałek jest dłuższy to luz na jego końcach będzie większy.Dokręcenie piasty też nic nie daje o ile nie jest ona poluzowana.Jednak luz ten nie powoduje hałaśliwej pracy reduktora lub wału.
Które są najlepsze?
Ja składałem skrzynię na kombinacji skf/fag/ntn i muszę odczekać jakieś 60-100 tys. km, żeby poznać odpowiedź.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt maja 03, 2016 2:56 pm

Zamontowałem łożysko SKF i nic to nie dało.Dandan zobacz czy już nie ma małego luzu na flanszy.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » wt maja 03, 2016 9:57 pm

Janusz73 pisze:Zamontowałem łożysko SKF i nic to nie dało.Dandan zobacz czy już nie ma małego luzu na flanszy.
Któreś NTN lub FAG miałem z luzem montażowym C3, może powinno być z CN, ale nie dopisałem, że moja remontowana skrzynia to skrzynia biegów.
Ciekawiło mnie, jakiej firmy z jakim luzem zakładałeś łożysko.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr maja 04, 2016 4:37 am

Dandan łożysko SKF C3.Ja nie mówię o skrzyni biegów tylko wałku łożyskującym flansze tylnego wału w reduktorze.

Lukasz11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 06, 2016 11:02 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lukasz11 » śr maja 04, 2016 9:49 am

Lukasz11 pisze:Witam.
Mam następujący problem.
Zauważyłem luzy na wyjściu z reduktora na tylny wał co spowodowane jest głośną pracą reduktora.Krzyżaki mają przejechane ok.400km a więc wykluczam że to ich wina.Co może być przyczyną tych luzów?Koledzy podpowiadali mi że trzeba dokręcić piasty.Proszę o podpowiedz.
Koledzy dziękuję za wszystkie odpowiedzi mam jeszcze pytanie jak wymienić to łożysko?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr maja 04, 2016 3:50 pm

Łukasz.Wymienić to łożysko jest bardzo łatwo.Wpierw jednak zaopatrz się w uszczelkę tylnej pokrywy reduktora (raczej występują komplety uszczelek) i uszczelniacz flanszy tylnego wału.Jak będziesz w kanale pod Nivą to praktyczne będziesz wiedział o co chodzi.Spuszczasz olej,odkręcasz wał,następnie jego flanszę i odkręcasz pokrywę.O ile pamiętam to odkręcona pokrywa nie da się wyjąć gdy nie przesuniesz reduktora i dlatego zanim zaczniesz przesuwać reduktor to oznacz położenie jego poduszek.Pokrywa wychodzi z wałkiem i łożyskiem które chcesz wymienić.Dodam jeszcze,że wałek jest wciśnięty w łożysko z dużą siłą.

Lukasz11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 06, 2016 11:02 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lukasz11 » śr maja 04, 2016 8:30 pm

Janusz73 pisze:Łukasz.Wymienić to łożysko jest bardzo łatwo.Wpierw jednak zaopatrz się w uszczelkę tylnej pokrywy reduktora (raczej występują komplety uszczelek) i uszczelniacz flanszy tylnego wału.Jak będziesz w kanale pod Nivą to praktyczne będziesz wiedział o co chodzi.Spuszczasz olej,odkręcasz wał,następnie jego flanszę i odkręcasz pokrywę.O ile pamiętam to odkręcona pokrywa nie da się wyjąć gdy nie przesuniesz reduktora i dlatego zanim zaczniesz przesuwać reduktor to oznacz położenie jego poduszek.Pokrywa wychodzi z wałkiem i łożyskiem które chcesz wymienić.Dodam jeszcze,że wałek jest wciśnięty w łożysko z dużą siłą.
Bardzo Dziękuję Kolego "Janusz73".

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr maja 04, 2016 9:06 pm

Łukasz 11 nie ma sprawy.Ale jestem pewny,że jak to rozbierzesz to "nic" tam nie znajdziesz o ile w reduktorze zawsze był olej.Ten luz nie powoduje hałasu,mam na myśli luz poprzeczny (góra-dół) o wartości nawet do 0,5mm.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » czw maja 05, 2016 6:56 pm

Janusz73 pisze:Dandan łożysko SKF C3.Ja nie mówię o skrzyni biegów tylko wałku łożyskującym flansze tylnego wału w reduktorze.
Rozumiem o czym piszesz.
Chodzi mi tylko o to, które łożyska są według Ciebie najlepsze.
Niezależnie czy skrzynia biegów czy reduktor czy jeszcze coś.

Bo ja podjąłem ryzyko remontu swojej skrzyni biegów na najlepszych w/g mnie możliwie łożyskach, ale kierując się zasadami z lat minionych.
Bo wiesz, że teraz SKF montuje także w Chinach?

Po długich poszukiwaniach bądź to ze starych zapasów na półkach krajowych bądź z hurtowni gdzieś w Europie skompletowałem zestaw skf+ntn+fag.
Koszt łożysk ok.1 tys.PLN.+ uszczelniacze i inne drobiazgi.

Teraz szukałem u Ciebie potwierdzenia słuszności mojego wyboru :)

Będąc chyba 3 lata temu w Kraśniku w fabryce łożysk widziałem tam łożyska grawerowane jako NSK, co kiedyś kojarzyło się z Japonią.
Kraśnik, czyli FŁT kupowali właśnie (w/g oświadczenia dyrekcji Fabryki)... Chińczycy.

Najdroższe łożysko do skrz. bieg. SKF kosztowało mnie ok. 300 zł.
Zamiennik chiński był w cenie 15 zł.
Moja rozterka, Janusz, to czy nie kupiłem 15zł za 300 zł. Obrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 05, 2016 7:01 pm przez dandan, łącznie zmieniany 2 razy.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pt maja 06, 2016 3:19 pm

Dandan łożyska to oddzielny temat.Wracają do reduktora to tak jak pisałem-taka jest konstrukcja i ten mały luz będzie zawsze.Ja zamontowałem łożysko SKF Made in Italy,bo już chyba nie kupi się nigdzie łożysk SKF oryginał Sweden.Dodam jeszcze,że rosyjskie łożysko zamontowane fabrycznie też nie było złej jakości-wziełem stare i nowe do ręki,porównałem i już wiedziałem,że 120zł za nowe łożysko SKF to pieniądze wyrzucone w błoto.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt maja 06, 2016 9:32 pm

No więc jeździmy i czekamy.
Do tej pory oryginalne skrzynie wytrzymywały mi ok. 60 tys.km

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob maja 07, 2016 4:28 am

Dandan.60 tyś.km to stanowczo za mały przebieg żeby skończyła się skrzynia.Gdzie indziej musiała tkwić przyczyna tak krótkiej jej żywotności.Gdybyś napisał 200 tyś.km to nie miałbym nic do powiedzenia.Swoją Nivą zbliżam się do tego przebiegu (60 tyś)i skrzynia działa wzorowo ale mam już założone trzecie sprzęgło od nowości.Fabryczne po małym przebiegu zaczeło szarpać przy ruszaniu,następne sprzęgło firmy MS też po małym przebiegu zaczęło szarpać i żle rozłączać,teraz mam sprzęgło firmy LUK i wszystko jest dobrze oprócz tego,że po dłuższej jezdzie,przy włączonym reduktorze w trakcie cofania też zaczyna szarpać i nie wiem czy to jest na pewno wina sprzęgła.Samochód nie rusza płynnie tylko bardzo szarpie i to występuje tylko na biegu wstecznym i włączonym reduktorze.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » sob maja 07, 2016 5:06 pm

Janusz, to moja czwarta czy piąta niva. :lol: , jeżdżę nimi już chyba 20 lat,
Przyczyna owszem jest a tkwi w stylu jazdy i o tym wiem.
Asfalty 120-130 no i teren ile się da na przeróżnych biegach.
Jeżdżąc normalnie te 200 tys jest rzeczywiście do osiągnięcia.
Jednak te skrzynie jakoś nigdy przesadnie nie słynęły z trwałości.
Ludzie na świecie wkładali np. skrzynie od Argenty lub Sierry, tylko z kolei do fabrycznego silnika to trochę w/g mnie szkoda roboty.
Żal mi mojej poprzedniej, którą zrobiłem na 1,9 D. Zupełnie inny samochód, inna jazda. Po terenie zrobiłem nią 430 tys km. Wystarczy. :)2
Ale to dłuższy temat.

dare2be
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 04, 2010 10:18 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dare2be » sob cze 11, 2016 8:59 am

Panowie, ile płynu chłodniczego do niewiasty "od suchego"?

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » pn cze 20, 2016 12:43 pm

Szybkie pytanie: wiecie może jak idzie linia wzbudzająca alternator w 1.7i? Na schematach wygląda, że od alternatora prosto do zegarów ale dalej już nic nie widać :( mam chyba jakieś małe zwarcie na tej linii bo na wyjściu jest tylko 6v (i ładowanie się nie wzbudza) a kontrolka przy odłączonym przewodzie od alternatora lekko się żarzy.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn cze 20, 2016 5:58 pm

Dant.W 1.7MPi pod filtrem powietrza ten przewód jest łączony i to połączenie często szwankuje.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » pn cze 20, 2016 6:03 pm

głowy nie dam ale powinna iść do żarówki kontrolki właśnie
i jak mniemam od kontrolki przez stacyjkę i bezpiecznik do +12?
W czasie pracy alternatora na tym zacisku napięcie powinno spadać.
Jak się żarzy po odłączeniu od alternatora to chyba to zwarcie gdzieś za kontrolką właśnie w stronę alternatora...

niech ktoś poprawi jeśli się mylę
niva challenge accepted

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » pn cze 20, 2016 9:28 pm

Z alternatorem okazało się jeszcze inaczej. Zanik napięcia był spowodowany mierzeniem w zły sposób (kabel odłączony, żarówka świeci - spadek do 6v). A finalnie okazało się, że pasek był niedociągnięty i alternator miał za dużo obciążenie żeby wejść na obroty (przy obciążeniu żarówką działał :) )
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2016 2:44 pm przez dant, łącznie zmieniany 1 raz.

mechaniczna pomarancza
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
Lokalizacja: Płock

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: mechaniczna pomarancza » wt cze 21, 2016 11:37 am

Pacjent niva , objaw- zanik kierunkowskazów, wentylatora w kabinie, wycieraczki tylnej szyby.Sprawdzone bezpieczniki i jest okej.Miał ktos podobnie?Ponoc przekaxniki??ale gdzie oni je pochowali i który moze byc akurat za to odpowiedzialny?

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » śr cze 22, 2016 2:46 pm

Ja miałem podobnie, ale okazało się że to był bezpiecznik. Był dobry ale nie stykał w gnieździe. Jak by co to schemat jest tutaj: http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Strona 27

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » czw cze 23, 2016 9:05 am

Znacie może jakiś patent jak przyblokować światła w pozycji "normalnej" po awarii hydrokorektora?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości