Przywitanie
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Przywitanie
Witamy witamy
Faktycznie pustka tu zapanowała ale to dlatego, że prawie cały ruch przeniósł się na fejsbókową grupę o honkerach: https://www.facebook.com/groups/honkerteam/
Faktycznie pustka tu zapanowała ale to dlatego, że prawie cały ruch przeniósł się na fejsbókową grupę o honkerach: https://www.facebook.com/groups/honkerteam/
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Witam również i ja! A jaka różnica między tymi Ivecami? (Pojemność to za proste:)
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!
Re: Przywitanie
Sam dokładnie nie wiem na czym ta różnica polega. Silnik zewnętrznie niczym się nie różni od 2,5, może to właśnie taki jest. Jest to strażak z 91r, wcześniej robił w policji. 2120cm ma zapisane w papierach i pomyślałbym, że to pomyłka, ale jest w nim zamontowana skrzynia 4 biegi a nie 5, przednia atrapa jest również trochę inna jak w wojaku 2,5 z 92r, jeden znaczek FSR po środku zamiast napisu TARPAN. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, po prostu zawsze chciałem mieć honkera i teraz mam dwa
. Może podpowiecie co jak popatrzeć żeby się upewnić co to za bestia?
Konta na fejsie nie posiadam i nie zamierzam. Nie lubię być inwigilowany

Konta na fejsie nie posiadam i nie zamierzam. Nie lubię być inwigilowany
Re: Przywitanie
a czy Ty przypadkiem nie masz 2 różnych aut ? Tarpana rolnika i Tarpana Honkera ?
2120 to pojemność silnika zwykłego Tarpana (chyba benzyny), nie spotkałem się z Honkerem z 4 biegową skrzynią (nawet w moim poprzednim 1.6 z Poloneza była skrzynia 5 biegów), dodatkowo piszesz, że różnią się przodem...
wrzuć zdjęcia aut i silnika to coś więcej się wymysli
2120 to pojemność silnika zwykłego Tarpana (chyba benzyny), nie spotkałem się z Honkerem z 4 biegową skrzynią (nawet w moim poprzednim 1.6 z Poloneza była skrzynia 5 biegów), dodatkowo piszesz, że różnią się przodem...
wrzuć zdjęcia aut i silnika to coś więcej się wymysli
Re: Przywitanie
Byly honkery zarowno z napisem tarpan jak i ze znaczkami fsr na przodzie.

Natomiast tak jak napisal bocian87, ja tez nigdy nie spotkalem sie zeskrzynia 4ka i takim silnikiem w honkerze.
Moze faktycznie wstaw jakies foto...

Natomiast tak jak napisal bocian87, ja tez nigdy nie spotkalem sie zeskrzynia 4ka i takim silnikiem w honkerze.
Moze faktycznie wstaw jakies foto...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Jak będę w kraju postaram się wrzucić fotki. Nie jest to rolnik w żadnym przypadku. Mnie również zaciekawiła ta skrzynia 4-ka. Silnik wygląda z zewnątrz tak samo jak iveco 2,5d, reduktor na pierwszy rzut oka również niczym się nie różni od tego, który mam w wojaku. Może tam faktycznie wcześniej był silnik od Żuczka? Nigdy nie słyszałem o takim zestawie... W dowodzie rejestracyjnym nie było również mocy silnika, gdy spytali mnie o to w W/K podałem 55kW tak jak mam w wojaku. Szukałem czy w tych latach iveco produkowało silnik o takiej pojemności ale nie znalazłem. Być może ktoś kiedyś w w/k się pomylił i potraktował fsr honker jak sfr tarpan.
Re: Przywitanie
Moim zdaniem to jest najbardziej prawdopodobne jeżeli chodzi o pojemność silnika. Skrzynia 4ka to dalej dziwny temat, może komuś oryginalna padła i sobie poszukał skrzyni od tarpana...bodon pisze: Być może ktoś kiedyś w w/k się pomylił i potraktował fsr honker jak sfr tarpan.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Ale do silnika Iveco by podeszła? Poszukam jakiegoś numeru na niej , pyknę fotkę i pomyślimy co to za cudo.
Re: Przywitanie
Nie mam pojecia... co to za silnik tez nie wiemy. Napewno nie masz nic seryjnego, pozostaje pytanie czy to mix fabryczny czy jakies podmianki w przyszlosci. O takich mixach w fabryce nigdy nie slyszalem, co nie oznacza, ze to niemozliwe
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
W książce pana Dobiesława Wielińskiego znalazłem wzmiankę o testach fabrycznych w 87 r. egzemplarza z "fiatowskim silnikiem 2000ccm" - więc może ten trop (IVECO - SOFIM - FIAT)? Nie jest dokładnie wyjaśnione czy to "równo" 2000 ccm czy z jakimś "hakiem".
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!
Re: Przywitanie
Z honkerami wszystko jest możliwe i dziś jest raczej nie do ustalenia, ale najczęściej spotykane są jednak przeróbki późniejsze, wykonane z różnych względów przez właścicieli. Najwięcej prototypów powstało jednak chyba przed rokiem 90tym. Najbardziej wątpliwa u Ciebie jest ta skrzynia 4ka, nawet w słabszych silnikach zawsze montowano 5tki. Honkery z pierwszych serii (występowały jeszcze pojedyncze egzemplarze na początku roku 91) z silnikiem benzynowym 1,6 były wyjątkowo często modernizowane z uwagi na zbyt małą moc. Wstaw zdjęcia ze szczególnym uwzględnieniem tabliczek znamionowych podzespołów (lub nabitych numerów), ogólne zdjęcia auta, zdjęcia mocowania skrzyni, reduktora itp. to może się cos wymyśli. Choć cudów bym się nie spodziewał 

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Przywitanie
Tu chodzi o benzynowy silnik DOHC z mirafiori (miał chyba 1995cm3)kudi11 pisze:W książce pana Dobiesława Wielińskiego znalazłem wzmiankę o testach fabrycznych w 87 r. egzemplarza z "fiatowskim silnikiem 2000ccm" - więc może ten trop (IVECO - SOFIM - FIAT)? Nie jest dokładnie wyjaśnione czy to "równo" 2000 ccm czy z jakimś "hakiem".
Tak jak Wojas napisał najprawdopodobniej jest to jedna z licznych przeróbek benzynowych 1,5-1,6 z radosnej i obfitej produkcji lat 90-91. Wystarczy jedno zdjęcie spod maski i będzie widać - przeróbki nie były zbyt staranne.
Re: Przywitanie
Witam
Jedyne czym w tej chwili dysponuje, to link [url]http://www.bip.iwonicz-zdroj.pl/2016/06/01/przetarg-ustny-nieograniczony-na-sprzedaz-samochodu-pozarniczego/[/url], jest to heniek ze zdjęć. Silnik po otwarciu maski wygląda z tego co pamiętam zupełnie jak typowy iveco 2,5d, ten sam kolektor, świeca płomieniówka, pompa, filtr z podgrzewaczem, ta sama osłona na deklu głowicy. Za kilka tygodni będę w kraju, zrobię więcej fotek i coś więcej może w temacie pomyślimy. Dzięki za zainteresowanie.
Jedyne czym w tej chwili dysponuje, to link [url]http://www.bip.iwonicz-zdroj.pl/2016/06/01/przetarg-ustny-nieograniczony-na-sprzedaz-samochodu-pozarniczego/[/url], jest to heniek ze zdjęć. Silnik po otwarciu maski wygląda z tego co pamiętam zupełnie jak typowy iveco 2,5d, ten sam kolektor, świeca płomieniówka, pompa, filtr z podgrzewaczem, ta sama osłona na deklu głowicy. Za kilka tygodni będę w kraju, zrobię więcej fotek i coś więcej może w temacie pomyślimy. Dzięki za zainteresowanie.
Re: Przywitanie
Wizualnie z zewnatrz wyglada jak normalny, seryjny, najczesciej wystepujacy honker z 91r. W tych rocznikach mogl miec albo wolnossace iveco albo benzyniaka z poloneza.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
A tak teraz pomyślałem... pewny jesteś, że masz skrzynię 4kę?? Wiesz, że ten pojazd ma skrzynie odwróconą tzn R jest jak normalna jedynka, jedynka jak dwójka, dwójka jak trójka itp? Może ty ruszasz z dwójki, która jest obok wstecznego? W przypadku silnika IVECO na co wszystko wskazuje i tak większość osób pomija jedynkę i rusza z dwójki...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Mam jeszcze jednego heńka i w nim jest skrzynia 5, ta tak nie działa, nie ma biegun poniżej wstecznego. Jedynka jest tak jak w normalnym dwójka. Chyba, że coś zablokowane... ale słuchowo również wydaje mi się, że na najwyższym biegu jedzie tak jak wojak na 4-ce, brakuje mu jakby piątego biegu. A może przełożenia na mostach też inne... Już sam zgłupiałem. 

Re: Przywitanie
Wciaz wrozymy z fusow. Bedziesz w PL, obfotografujesz oba auta to moze cos poradzimy. Nie wiem jakiego masz drugiego honka bo tez tego nie sprecyzowales, ale 2ka z silnikiem iveco to jak jedynka
jezeli masz "jedynke" obok wstecznego, a ponizej wstecznego nic to stawiam na zablokowany pierwszy bieg.

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Witam ponownie
Faktycznie skrzynia to piątka. Próbowałem na wiele sposobów załączyć jedynkę i wreszcie wskoczyła, udało się ją zapiąć przerzucając z dwójki (jak przy redukcji) inaczej nie chce wskoczyć. Silnik po dokładnych oględzinach wydaje się również zwykłym 2,5d Iveco. Także tylko bałagan w papierach. Inna sprawa, że chyba musi mieć jakieś wolne przełożenia w mostach bo w porównaniu z takim samym zestawem w drugim Honkerze, przy podobnych obrotach na słuch, jedzie jakieś 5-10km/h wolniej.
Niemnie dzięki za zainteresowanie moim przypadkiem
Faktycznie skrzynia to piątka. Próbowałem na wiele sposobów załączyć jedynkę i wreszcie wskoczyła, udało się ją zapiąć przerzucając z dwójki (jak przy redukcji) inaczej nie chce wskoczyć. Silnik po dokładnych oględzinach wydaje się również zwykłym 2,5d Iveco. Także tylko bałagan w papierach. Inna sprawa, że chyba musi mieć jakieś wolne przełożenia w mostach bo w porównaniu z takim samym zestawem w drugim Honkerze, przy podobnych obrotach na słuch, jedzie jakieś 5-10km/h wolniej.
Niemnie dzięki za zainteresowanie moim przypadkiem

Re: Przywitanie
A opony masz w takim samym rozmiarze? To sa juz stare auta, moze ktores cos "spowalnia"
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Przywitanie
Tak jeżdżą na standardowych 840x15.
- Popiołek75
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am
Re: Przywitanie
Witam wszystkich! Właśnie udało mi się zakupić honka i założyć konto na forum. To jest mój pierwszy post w życiu więc proszę o wyrozumiałość i ewentualne sugestie
. Jeszcze go nie widziałem. (jak to? nie widział?) no dobra widziałem na zdjęciach. Został zakupiony w moim imieniu, numer na aledrogo 6681987058 i mam parę pytań. Czytając forum dowiedziałem się o trefnych felgach, czy to są te na których stoi "mój Henio"? Drugie i ważniejsze pytanko, czy ktoś ma schemat, foto lub numery katalogowe układu wydechowego do tego silnika? Ojczulek sprawdzał i układ kończy się na jednym tłumiku bez odprowadzenia spalin na zewnątrz auta (czuć spaliny w środku) może brakuje tylko końcówki? Będę wdzięczny za jakiekolwiek info na ten temat.

POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!
Znowu nie wiem co gdzie jest!
Re: Przywitanie
Witamy!
Gratuluje zakupu choc bardzo nietypowego honkera zakupiles. To jest cos podobnego albo nawet jeden z tzw. Honkerow II. Pewnie przednie zawieszenie jest niezalezne. Silnik i napedy rowniez nie naleza do typowych... Nawet drzwi masz z klamkami od lublina a nie od malucha, za to hardtop starszego typu... nie sadze, ze to 2002r jak oosze w oposie aukcji? Takie wynalazki w 2000r robili zanim weszly na dobre honkery 2000... moze to co najwyzej pierwsza rejestracja w 2002r... Sa dostepne katalogi czesci np na stronie honkerteam.pl dedykowane do honkerow 2000, ale u Ciebie nie wiem co bedzie pasowac a co nie. Dokumentacji konkretnie od wynalazkow takich jak Twoj brak, czesci nietypowych stosowanych tylko w tych egzemplarzach tez nie bedzie latwo dostac, za to mozesz miec satysfakcje z posiadania bardzo nietypowego honkera
Gratuluje zakupu choc bardzo nietypowego honkera zakupiles. To jest cos podobnego albo nawet jeden z tzw. Honkerow II. Pewnie przednie zawieszenie jest niezalezne. Silnik i napedy rowniez nie naleza do typowych... Nawet drzwi masz z klamkami od lublina a nie od malucha, za to hardtop starszego typu... nie sadze, ze to 2002r jak oosze w oposie aukcji? Takie wynalazki w 2000r robili zanim weszly na dobre honkery 2000... moze to co najwyzej pierwsza rejestracja w 2002r... Sa dostepne katalogi czesci np na stronie honkerteam.pl dedykowane do honkerow 2000, ale u Ciebie nie wiem co bedzie pasowac a co nie. Dokumentacji konkretnie od wynalazkow takich jak Twoj brak, czesci nietypowych stosowanych tylko w tych egzemplarzach tez nie bedzie latwo dostac, za to mozesz miec satysfakcje z posiadania bardzo nietypowego honkera

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
- Popiołek75
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am
Re: Przywitanie
Witam serdecznie. Właśnie coś mi tu nie pasowało z tymi klamkami i ten silnik wydaje mi się że to chyba nie Iveco (w Iveco mam zerowe doświadczenie). Może to MV Motori!? A co do hard-topu to może oryginalnie była plandeka (są mocowania) i potem go ktoś dokupił!? Zjadę na dom to obejrzę dokładnie i porobie fotki. Na stronce Honkerteam znalazłem i pobrałem już pliki lecz są tam tylko Andorie. Może muszę przejrzeć jeszcze raz!?
POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!
Znowu nie wiem co gdzie jest!
Re: Przywitanie
Cześć! Niezłą wydumke kupiłeś. Będziesz miał ciekawe przygody z tym.
Silnik to 2.5 TD VM (Jeep cherokee, alfa 164 itd) - no nie szczególnie udana jednostka. Lepszy był 2.5 z Iveco montowany w starszych Honkach.
Trzymam kciuki i powodzenia, bo jak by nie było masz rzadki egzemplarz.
Silnik to 2.5 TD VM (Jeep cherokee, alfa 164 itd) - no nie szczególnie udana jednostka. Lepszy był 2.5 z Iveco montowany w starszych Honkach.
Trzymam kciuki i powodzenia, bo jak by nie było masz rzadki egzemplarz.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Przywitanie
Tak, tam sa tylko andorie. Ty masz dokladnie taki silnik jak piszesz plus pewnie reduktor borgwarner. Mocowania plandeki nie wygladaja na oryginalne, naprawde stawiam na rok 2000. Nie tylko hardop na to wskazuje (takie byky w honkach2) ale i zawieszenie niezalezne(sadze ze takie jest), klamki, silnik itp. Tylko przod ma nieco inny ale moze mial kiedys drobna kolizje a przody od honkerow2 byly niedostepne jako czesc zamienna.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość