Przywitanie

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob sty 21, 2017 10:43 am

Witamy witamy
Faktycznie pustka tu zapanowała ale to dlatego, że prawie cały ruch przeniósł się na fejsbókową grupę o honkerach: https://www.facebook.com/groups/honkerteam/
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: kudi11 » wt sty 24, 2017 5:14 pm

Witam również i ja! A jaka różnica między tymi Ivecami? (Pojemność to za proste:)
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » pt lut 03, 2017 2:00 am

Sam dokładnie nie wiem na czym ta różnica polega. Silnik zewnętrznie niczym się nie różni od 2,5, może to właśnie taki jest. Jest to strażak z 91r, wcześniej robił w policji. 2120cm ma zapisane w papierach i pomyślałbym, że to pomyłka, ale jest w nim zamontowana skrzynia 4 biegi a nie 5, przednia atrapa jest również trochę inna jak w wojaku 2,5 z 92r, jeden znaczek FSR po środku zamiast napisu TARPAN. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, po prostu zawsze chciałem mieć honkera i teraz mam dwa :D. Może podpowiecie co jak popatrzeć żeby się upewnić co to za bestia?
Konta na fejsie nie posiadam i nie zamierzam. Nie lubię być inwigilowany

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Przywitanie

Post autor: bocian87 » pt lut 03, 2017 10:12 pm

a czy Ty przypadkiem nie masz 2 różnych aut ? Tarpana rolnika i Tarpana Honkera ?
2120 to pojemność silnika zwykłego Tarpana (chyba benzyny), nie spotkałem się z Honkerem z 4 biegową skrzynią (nawet w moim poprzednim 1.6 z Poloneza była skrzynia 5 biegów), dodatkowo piszesz, że różnią się przodem...
wrzuć zdjęcia aut i silnika to coś więcej się wymysli

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob lut 04, 2017 8:20 am

Byly honkery zarowno z napisem tarpan jak i ze znaczkami fsr na przodzie.
Obrazek
Natomiast tak jak napisal bocian87, ja tez nigdy nie spotkalem sie zeskrzynia 4ka i takim silnikiem w honkerze.
Moze faktycznie wstaw jakies foto...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » sob lut 04, 2017 8:41 am

Jak będę w kraju postaram się wrzucić fotki. Nie jest to rolnik w żadnym przypadku. Mnie również zaciekawiła ta skrzynia 4-ka. Silnik wygląda z zewnątrz tak samo jak iveco 2,5d, reduktor na pierwszy rzut oka również niczym się nie różni od tego, który mam w wojaku. Może tam faktycznie wcześniej był silnik od Żuczka? Nigdy nie słyszałem o takim zestawie... W dowodzie rejestracyjnym nie było również mocy silnika, gdy spytali mnie o to w W/K podałem 55kW tak jak mam w wojaku. Szukałem czy w tych latach iveco produkowało silnik o takiej pojemności ale nie znalazłem. Być może ktoś kiedyś w w/k się pomylił i potraktował fsr honker jak sfr tarpan.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob lut 04, 2017 10:02 am

bodon pisze: Być może ktoś kiedyś w w/k się pomylił i potraktował fsr honker jak sfr tarpan.
Moim zdaniem to jest najbardziej prawdopodobne jeżeli chodzi o pojemność silnika. Skrzynia 4ka to dalej dziwny temat, może komuś oryginalna padła i sobie poszukał skrzyni od tarpana...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » sob lut 04, 2017 10:28 am

Ale do silnika Iveco by podeszła? Poszukam jakiegoś numeru na niej , pyknę fotkę i pomyślimy co to za cudo.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob lut 04, 2017 12:10 pm

Nie mam pojecia... co to za silnik tez nie wiemy. Napewno nie masz nic seryjnego, pozostaje pytanie czy to mix fabryczny czy jakies podmianki w przyszlosci. O takich mixach w fabryce nigdy nie slyszalem, co nie oznacza, ze to niemozliwe
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: kudi11 » ndz lut 05, 2017 2:26 pm

W książce pana Dobiesława Wielińskiego znalazłem wzmiankę o testach fabrycznych w 87 r. egzemplarza z "fiatowskim silnikiem 2000ccm" - więc może ten trop (IVECO - SOFIM - FIAT)? Nie jest dokładnie wyjaśnione czy to "równo" 2000 ccm czy z jakimś "hakiem".
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » ndz lut 05, 2017 2:44 pm

Z honkerami wszystko jest możliwe i dziś jest raczej nie do ustalenia, ale najczęściej spotykane są jednak przeróbki późniejsze, wykonane z różnych względów przez właścicieli. Najwięcej prototypów powstało jednak chyba przed rokiem 90tym. Najbardziej wątpliwa u Ciebie jest ta skrzynia 4ka, nawet w słabszych silnikach zawsze montowano 5tki. Honkery z pierwszych serii (występowały jeszcze pojedyncze egzemplarze na początku roku 91) z silnikiem benzynowym 1,6 były wyjątkowo często modernizowane z uwagi na zbyt małą moc. Wstaw zdjęcia ze szczególnym uwzględnieniem tabliczek znamionowych podzespołów (lub nabitych numerów), ogólne zdjęcia auta, zdjęcia mocowania skrzyni, reduktora itp. to może się cos wymyśli. Choć cudów bym się nie spodziewał :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » ndz lut 05, 2017 4:39 pm

kudi11 pisze:W książce pana Dobiesława Wielińskiego znalazłem wzmiankę o testach fabrycznych w 87 r. egzemplarza z "fiatowskim silnikiem 2000ccm" - więc może ten trop (IVECO - SOFIM - FIAT)? Nie jest dokładnie wyjaśnione czy to "równo" 2000 ccm czy z jakimś "hakiem".
Tu chodzi o benzynowy silnik DOHC z mirafiori (miał chyba 1995cm3)
Tak jak Wojas napisał najprawdopodobniej jest to jedna z licznych przeróbek benzynowych 1,5-1,6 z radosnej i obfitej produkcji lat 90-91. Wystarczy jedno zdjęcie spod maski i będzie widać - przeróbki nie były zbyt staranne.

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » pn lut 06, 2017 2:58 am

Witam
Jedyne czym w tej chwili dysponuje, to link [url]http://www.bip.iwonicz-zdroj.pl/2016/06/01/przetarg-ustny-nieograniczony-na-sprzedaz-samochodu-pozarniczego/[/url], jest to heniek ze zdjęć. Silnik po otwarciu maski wygląda z tego co pamiętam zupełnie jak typowy iveco 2,5d, ten sam kolektor, świeca płomieniówka, pompa, filtr z podgrzewaczem, ta sama osłona na deklu głowicy. Za kilka tygodni będę w kraju, zrobię więcej fotek i coś więcej może w temacie pomyślimy. Dzięki za zainteresowanie.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » pn lut 06, 2017 6:47 am

Wizualnie z zewnatrz wyglada jak normalny, seryjny, najczesciej wystepujacy honker z 91r. W tych rocznikach mogl miec albo wolnossace iveco albo benzyniaka z poloneza.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » pn lut 06, 2017 8:02 am

A tak teraz pomyślałem... pewny jesteś, że masz skrzynię 4kę?? Wiesz, że ten pojazd ma skrzynie odwróconą tzn R jest jak normalna jedynka, jedynka jak dwójka, dwójka jak trójka itp? Może ty ruszasz z dwójki, która jest obok wstecznego? W przypadku silnika IVECO na co wszystko wskazuje i tak większość osób pomija jedynkę i rusza z dwójki...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » wt lut 07, 2017 2:40 am

Mam jeszcze jednego heńka i w nim jest skrzynia 5, ta tak nie działa, nie ma biegun poniżej wstecznego. Jedynka jest tak jak w normalnym dwójka. Chyba, że coś zablokowane... ale słuchowo również wydaje mi się, że na najwyższym biegu jedzie tak jak wojak na 4-ce, brakuje mu jakby piątego biegu. A może przełożenia na mostach też inne... Już sam zgłupiałem. :-?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » wt lut 07, 2017 7:33 am

Wciaz wrozymy z fusow. Bedziesz w PL, obfotografujesz oba auta to moze cos poradzimy. Nie wiem jakiego masz drugiego honka bo tez tego nie sprecyzowales, ale 2ka z silnikiem iveco to jak jedynka :) jezeli masz "jedynke" obok wstecznego, a ponizej wstecznego nic to stawiam na zablokowany pierwszy bieg.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » pn lut 20, 2017 11:33 am

Witam ponownie
Faktycznie skrzynia to piątka. Próbowałem na wiele sposobów załączyć jedynkę i wreszcie wskoczyła, udało się ją zapiąć przerzucając z dwójki (jak przy redukcji) inaczej nie chce wskoczyć. Silnik po dokładnych oględzinach wydaje się również zwykłym 2,5d Iveco. Także tylko bałagan w papierach. Inna sprawa, że chyba musi mieć jakieś wolne przełożenia w mostach bo w porównaniu z takim samym zestawem w drugim Honkerze, przy podobnych obrotach na słuch, jedzie jakieś 5-10km/h wolniej.
Niemnie dzięki za zainteresowanie moim przypadkiem :D

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » pn lut 20, 2017 12:16 pm

A opony masz w takim samym rozmiarze? To sa juz stare auta, moze ktores cos "spowalnia"
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bodon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 5:28 pm
Lokalizacja: Wieluń

Re: Przywitanie

Post autor: bodon » wt lut 21, 2017 9:31 pm

Tak jeżdżą na standardowych 840x15.

Awatar użytkownika
Popiołek75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am

Re: Przywitanie

Post autor: Popiołek75 » pn mar 13, 2017 10:15 pm

Witam wszystkich! Właśnie udało mi się zakupić honka i założyć konto na forum. To jest mój pierwszy post w życiu więc proszę o wyrozumiałość i ewentualne sugestie :D. Jeszcze go nie widziałem. (jak to? nie widział?) no dobra widziałem na zdjęciach. Został zakupiony w moim imieniu, numer na aledrogo 6681987058 i mam parę pytań. Czytając forum dowiedziałem się o trefnych felgach, czy to są te na których stoi "mój Henio"? Drugie i ważniejsze pytanko, czy ktoś ma schemat, foto lub numery katalogowe układu wydechowego do tego silnika? Ojczulek sprawdzał i układ kończy się na jednym tłumiku bez odprowadzenia spalin na zewnątrz auta (czuć spaliny w środku) może brakuje tylko końcówki? Będę wdzięczny za jakiekolwiek info na ten temat.
POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » wt mar 14, 2017 9:45 am

Witamy!
Gratuluje zakupu choc bardzo nietypowego honkera zakupiles. To jest cos podobnego albo nawet jeden z tzw. Honkerow II. Pewnie przednie zawieszenie jest niezalezne. Silnik i napedy rowniez nie naleza do typowych... Nawet drzwi masz z klamkami od lublina a nie od malucha, za to hardtop starszego typu... nie sadze, ze to 2002r jak oosze w oposie aukcji? Takie wynalazki w 2000r robili zanim weszly na dobre honkery 2000... moze to co najwyzej pierwsza rejestracja w 2002r... Sa dostepne katalogi czesci np na stronie honkerteam.pl dedykowane do honkerow 2000, ale u Ciebie nie wiem co bedzie pasowac a co nie. Dokumentacji konkretnie od wynalazkow takich jak Twoj brak, czesci nietypowych stosowanych tylko w tych egzemplarzach tez nie bedzie latwo dostac, za to mozesz miec satysfakcje z posiadania bardzo nietypowego honkera ;)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
Popiołek75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am

Re: Przywitanie

Post autor: Popiołek75 » wt mar 14, 2017 10:10 am

Witam serdecznie. Właśnie coś mi tu nie pasowało z tymi klamkami i ten silnik wydaje mi się że to chyba nie Iveco (w Iveco mam zerowe doświadczenie). Może to MV Motori!? A co do hard-topu to może oryginalnie była plandeka (są mocowania) i potem go ktoś dokupił!? Zjadę na dom to obejrzę dokładnie i porobie fotki. Na stronce Honkerteam znalazłem i pobrałem już pliki lecz są tam tylko Andorie. Może muszę przejrzeć jeszcze raz!?
POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Przywitanie

Post autor: purti » wt mar 14, 2017 10:18 am

Cześć! Niezłą wydumke kupiłeś. Będziesz miał ciekawe przygody z tym.
Silnik to 2.5 TD VM (Jeep cherokee, alfa 164 itd) - no nie szczególnie udana jednostka. Lepszy był 2.5 z Iveco montowany w starszych Honkach.
Trzymam kciuki i powodzenia, bo jak by nie było masz rzadki egzemplarz.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » wt mar 14, 2017 10:21 am

Tak, tam sa tylko andorie. Ty masz dokladnie taki silnik jak piszesz plus pewnie reduktor borgwarner. Mocowania plandeki nie wygladaja na oryginalne, naprawde stawiam na rok 2000. Nie tylko hardop na to wskazuje (takie byky w honkach2) ale i zawieszenie niezalezne(sadze ze takie jest), klamki, silnik itp. Tylko przod ma nieco inny ale moze mial kiedys drobna kolizje a przody od honkerow2 byly niedostepne jako czesc zamienna.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość