szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw lut 16, 2017 11:44 am

cerber67 pisze:
malos86 pisze:
Do książki zajrzę i popatrzę jak to się reguluje.
Ja p.... Masz książkę to po kiego pytasz?
Coś w tym co pisze Wojtek jest.
Lepiej się sam za rozbieranie dyfra nie zabieraj. Z tego co i jak piszesz, to nie masz zielonego pojęcia o mechanice. Mechanizm różnicowy, to nie przerzutka w rowerze i pod blokiem raczej tego nie naprawisz.
Szkoda gadać...
Ludzie się później dziwią że auto wybucha - przecież SAM to naprawiałem! :)3
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » czw lut 16, 2017 1:20 pm

Dalsza dyskusja jest zbędna. Po co chodziliście do szkoły i słuchaliście nauczyciela, przecież mieliście książki.
Osobom które pomogły dziękuję.
Pozdrawiam.
Lada Niva 1.7i 97'

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » pt lut 17, 2017 10:29 pm

Może banalne ale.... pytanie o spryskiwacze przedniej szyby.
Walą mi płynem zaraz na dole szyby, nic nie leci do góry na szybę.
Przyglądałem im się dziś, ale nie mają żadnej regulacji.

Coś jest z tymi dyszami? Nowe/inne zamontować? coś poprawić?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pt lut 17, 2017 11:25 pm

Jak nie ma regulacji? Jest - wtykasz szpilkę w dyszę i ustawiasz kierunek strumienia. Dla poprawy rozbryzgu można założyć 2-dyszowe.

luki_34
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: luki_34 » sob lut 18, 2017 11:02 am

Przy tym wtykaniu :)21 uważaj żebyś za bardzo nie rozrobił tych dziur bo nie będzie Ci ładnie rozpryskiwać tylko lać na szybe, ja kupiłem nowe oryginalne założyłem chciałem troche podregulować i tak mi się w jednej rozrobiła dziura że nie psika tak ładnie tylko leje /może to też z gównolitu było.../
Ale tragedi nie ma na wiosnę będe chciał założyć coś z innego auta takie żeby mi robiło taki szerszy strumień a nie tylko dwa siki :D
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz :)21

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » sob lut 18, 2017 4:00 pm

OK dziękuję Panowie za info :))
Powtykam jutro delikatnie jakąś igłę.

Powtykałem i pomogło ;) dzięki, psika teraz jak należy ;)


1.na nierównościach słyszę, jak klapa bagażnika mi dobija. Patrzyłem i nie ma żadnych gumowych tłumień. Co z tym można zrobić ?

Nie wiem co było zalane wcześniej....
2. chce oleje wymienić w skrzyni biegów, moście tylnim i przednim, skrzyni rozdzielczej, Oleje przekładniowe:
SEA: 75W90?, 80W90?, 85W90?
oleje specol - 13zł; alco 18zł, castrol 20zł; elf 20zł; shell 22zł -> za litr. Jakieś doświadczenia?

W silniku był zalany Castrol GTX Magnatec 10w40. Taki sam wleje teraz.
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn lut 20, 2017 6:24 am

Karmal jeżeli chodzi o klapę to przesuwasz cały jej zamek umieszczony w bagażniku.Jeżeli chodzi o oleje przekładniowe to polecam Mobil 75W/90 pełen syntetyk.Ale tylko wtedy gdy przekładnie nie mają wycieków,bo ten olej jest drogi.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pn lut 20, 2017 6:56 am

1. Spróbuj jak napisał Janusz73, a jak nie pomoże to oklej pałąk na pokrywie bagażnika taśmą izolacyjną - sprawdzony stary patent ;) Można też pokombinować i dopasować odboje.
2. Oleje:
- silnik: 3,8l Mobil 10W-40 (-25 do +35 st.C) lub inny,
- skrzynia biegów: polecam Motul HD 80W-90 (-26 do +35 st.C) API GL4 lub nowe droższe GL5 (tanie GL5 potrafią zeżreć mosiądz/brąz) i lać nie przez korek, a przez lewarek zmiany biegów, bo muszą wejść 1,8-2l zamiast 1,4l - piąty bieg ci za to podziękuje,
- mosty i skrzynia rozdzielcza: może być Hipol 80W-90 (-26 do +35 st.C) koniecznie API GL5, w sumie 3,3l.
Do skrzyni biegów nie należy oszczędzać, bo będą problemy z przełączaniem biegów i dużym zużyciem elementów.

Źródło: serwisówka Łada Niva i http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/Oil.htm

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn lut 20, 2017 5:03 pm

Eleinfroot.Nie przesadzaj z tymi dwoma litrami.Do skrzyni "piątki" instrukcja nakazuje wlać 1,35 l.To prawda,że "dwie setki"oleju więcej nie zaszkodzą i wlejesz więcej bez wyjmowania lewarka zmiany biegów,tylko trzeba trochę pomyśleć jak to zrobić.Osobiście do skrzyni polecam olej o lepkości 75W/90.Olej 80W/90 w temperaturach ujemnych będzie powodował kłopot z wrzuceniem drugiego biegu.To prawda,że piąty bieg w Nivie często ulega uszkodzeniu,większa ilość oleju w skrzyni na pewno coś tam daje,ale najczęściej piąty bieg ulega uszkodzeniu gdy jadąc na nim często schodzimy poniżej prędkości 80km/h.A trzeba pamiętać,że ten bieg to jest już nadbieg czyli jest obciążony.

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » pn lut 20, 2017 10:46 pm

eleinfroot pisze:1. Spróbuj jak napisał Janusz73, a jak nie pomoże to oklej pałąk na pokrywie bagażnika taśmą izolacyjną - sprawdzony stary patent ;) Można też pokombinować i dopasować odboje.
2. Oleje:
- silnik: 3,8l Mobil 10W-40 (-25 do +35 st.C) lub inny,
- skrzynia biegów: polecam Motul HD 80W-90 (-26 do +35 st.C) API GL4 lub nowe droższe GL5 (tanie GL5 potrafią zeżreć mosiądz/brąz) i lać nie przez korek, a przez lewarek zmiany biegów, bo muszą wejść 1,8-2l zamiast 1,4l - piąty bieg ci za to podziękuje,
- mosty i skrzynia rozdzielcza: może być Hipol 80W-90 (-26 do +35 st.C) koniecznie API GL5, w sumie 3,3l.
Do skrzyni biegów nie należy oszczędzać, bo będą problemy z przełączaniem biegów i dużym zużyciem elementów.

Źródło: serwisówka Łada Niva i http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/Oil.htm

co do olejów...
allegro.pl/olej-motul-hd-80w90-gl-4-gl-5-1l-czestochowa-i6724432933.html 2litry - tu mam w Cz-wie wiec przesyłka odpada.
oraz
http://allegro.pl/orlen-olej-przekladni ... 91545.html a taki orlenowski hipol to i w markecie sie kupi ;)

rozumiem będzie git ?
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2017 10:58 pm przez karmal, łącznie zmieniany 2 razy.
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » pn lut 20, 2017 10:52 pm

Janusz73 pisze:Eleinfroot.Nie przesadzaj z tymi dwoma litrami.Do skrzyni "piątki" instrukcja nakazuje wlać 1,35 l.To prawda,że "dwie setki"oleju więcej nie zaszkodzą i wlejesz więcej bez wyjmowania lewarka zmiany biegów,tylko trzeba trochę pomyśleć jak to zrobić.Osobiście do skrzyni polecam olej o lepkości 75W/90.Olej 80W/90 w temperaturach ujemnych będzie powodował kłopot z wrzuceniem drugiego biegu.To prawda,że piąty bieg w Nivie często ulega uszkodzeniu,większa ilość oleju w skrzyni na pewno coś tam daje,ale najczęściej piąty bieg ulega uszkodzeniu gdy jadąc na nim często schodzimy poniżej prędkości 80km/h.A trzeba pamiętać,że ten bieg to jest już nadbieg czyli jest obciążony.
Z dwójką zauważyłem, że zaraz jak sie ruszy to kłopot jest i trzeba mocniej ją wbić. Jak się rozgrzeje, to wchodzi jak w masło.

75W90 na miejscu w Częstochowie z Motula widze takie:
http://allegro.pl/olej-motul-motylgear- ... 88358.html
http://allegro.pl/olej-motul-motul-gear ... 02655.html
http://allegro.pl/olej-motul-gear-30-75 ... 69364.html

który ?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » pn lut 20, 2017 10:58 pm

Janusz73 pisze:Karmal jeżeli chodzi o klapę to przesuwasz cały jej zamek umieszczony w bagażniku.Jeżeli chodzi o oleje przekładniowe to polecam Mobil 75W/90 pełen syntetyk.Ale tylko wtedy gdy przekładnie nie mają wycieków,bo ten olej jest drogi.
OK popatrze z tą klapą :) dzięki
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » wt lut 21, 2017 6:55 am

Janusz73: powołałem się na źródła, a nie moje doświadczenie - akurat Baxterowi można wierzyć, bo ma trochę doświadczenia z Nivami. Dlatego zalałem 2l i na 5-tce nie schodzę niżej niż do 90 km/h - czas pokaże.
Co do lepkości to masz rację: 80W-90 trochę za gęsty i na początku dwójka ciężko wchodzi, ale tylko przy redukcji. Tu sugerowałem się danym z serwisówki - 75W-90 jest do +25 st.C, a dość często mamy sporo wyżej. Dlatego zalałem 80W-90, ale gdy znów będę wymieniał oleje to wezmę ten 75W-90 i będę miał porównanie.

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » ndz lut 26, 2017 10:29 pm

dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)
Finalnie zamówiłem takie:
http://allegro.pl/orlen-hipol-semi-olej ... 72849.html 2 litry do skrzyni
http://allegro.pl/orlen-oil-hipol-gl-5- ... 81213.html 4 litry

a do silnika http://allegro.pl/olej-silnikowy-mobil- ... 93389.html

Dziś w terenie byliśmy z żonką. Pojeździliśmy po błocie i sporych kałużach ( reduktor i napęd 4x4). Dwa razy wentylator się włączał ( wtedy gorące powietrze na max i dmuchawa załatwiała w mig zejście temp. silnika na 90 stopni ). Trochę podjazdów i zjazdów stromych.
W pewnym momencie zaświecił się check engine. Nie wiem dokładnie w którym, ale auto pracuje tak samo jak gdyby się nie świecił. Nie utracił mocy ani nic innego się nie dzieje. Kontrolka silnika się świeci.
Jak sie dobrać do kompa?
Gdzie jest gniazdo? Jaki kabel ? na allegro kupię? no i oprogramowanie na kompa skąd ?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pn lut 27, 2017 7:16 am

Gniazdo masz na boczku od lewej nogi po stroni kierowcy pod taką plastikową kopułką. Są też tam 4 bezpieczniki płytkowe. To jest standardowe OBD II. Na allegro kupisz za grosze interfejs BlueTooth, oprogramowanie na smarta Torque i ScanMaster. Do podstawowej diagnostyki wystarczy. CE obstawiam że pokazuje błąd zaworu recyrkulacji oparów paliwa, pierwszej lub drugiej sondy lambda (Euro3+) albo czujnik spalania stukowego. Jak te błędy pojawiają się sporadycznie to bardzo bym się nie przejmował - skasować i jechać dalej. Ja na razie szukam przyczyn powstawania tych błędów - jak znajdę to się tym na pewno podzielę.
A i te 4 bezpieczniki: sprawdź czy drugi od lewej nie jest nadtopiony, lub czy któryś z nich - bo to było u mnie powodem częstego powstawania tych błędów. Po wymianie gniazda na takie z firmy MTA poprawiło się, ale jeszcze idealnie nie jest.

karmal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 10, 2017 5:55 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: karmal » wt lut 28, 2017 9:32 pm

eleinfroot pisze:Gniazdo masz na boczku od lewej nogi po stroni kierowcy pod taką plastikową kopułką. Są też tam 4 bezpieczniki płytkowe. To jest standardowe OBD II. Na allegro kupisz za grosze interfejs BlueTooth, oprogramowanie na smarta Torque i ScanMaster. Do podstawowej diagnostyki wystarczy. CE obstawiam że pokazuje błąd zaworu recyrkulacji oparów paliwa, pierwszej lub drugiej sondy lambda (Euro3+) albo czujnik spalania stukowego. Jak te błędy pojawiają się sporadycznie to bardzo bym się nie przejmował - skasować i jechać dalej. Ja na razie szukam przyczyn powstawania tych błędów - jak znajdę to się tym na pewno podzielę.
A i te 4 bezpieczniki: sprawdź czy drugi od lewej nie jest nadtopiony, lub czy któryś z nich - bo to było u mnie powodem częstego powstawania tych błędów. Po wymianie gniazda na takie z firmy MTA poprawiło się, ale jeszcze idealnie nie jest.
OK. Dziękuję za informację - popatrzę.

Po dwóch dniach świecenia dziś check zgasł i na razie sie nie pojawia ;-)
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » śr mar 01, 2017 6:44 am

Sam zgasł? Raczej nie powinien - tak mi się wydaje. Mi zaraz po kupnie też zapalał się i gasł, ale okazało się że ma normalnie błędy, a gaśnięcie było spowodowane tym, że żaróweczka od CE miała słaby styk z płytką zegarów.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr mar 01, 2017 8:28 am

Oczywiście,że CE może sama zgasnąć.Jednak błąd może być zapamiętany przez sterownik.Należy wtedy odłączyć akumulator,następnie znowu go podłączyć i włączyć zapłon na około 30 sekund i uruchomić silnik.Jeżeli CE zgaśnie to błąd został skasowany.Jeżeli CE się nie zaświeci to wszystko jest ok.Jeżeli ponownie się zaświeci to będzie oznaczało usterkę.W Nivie 1.7MPi duży spadek napięcia przy rozruchu (słaby akumulator) może powodować zapalenie się lampki CE.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » śr mar 01, 2017 9:31 am

Szczerze? Pierwszy raz słyszę że CE może samo gasnąć - jak był błąd to się świeci cały czas, żeby kierowca wiedział że jest/było coś nie tak i pojechał z tym do warsztatu/sam naprawił. U mnie też czasem się pojawiają błędy (ale to związane z kiepską elektryką) i nawet jak już jest OK to CE nie gaśnie samo. Wtedy sprawdzam co było, czy nadal nie występuje itd.
No chyba że tak jest faktycznie, to nie rozumiem po co ta lampka jest, jak sama sobie gaśnie. Coś było źle, przeszło i po co się przejmować? Nie rozumiem...

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr mar 01, 2017 1:01 pm

Eleinfroot namawiasz ludzi do korzystania z tanich interfejsów Blue Tooth i złego oprogramowania do tych układów wtryskowych,a nie wiedziałeś,że lampka CE potrafi sama zgasnąć?Jeżeli błąd nie był priorytetowy,nie wprowadził silnika w tryb pracy awaryjnej to przy następnym rozruchu lub nawet w czasie pracy lampka CE zgaśnie.W trakcie konkretnej diagnostyki ten błąd znajdziesz,ale jak wcześniej był odłączany akumulator i tym sposobem były kasowane błędy to już go nie ma.Nie wiedziałeś,że w ten sposób w Nivie można kasować błędy w sterowniku?Jeżeli odłączenie akumulatora nic nie daje,lampka po kilku minutach pracy się zapala to niestety jest jakaś usterka.Powiedz jaka zła jest w nivie elektryka?Szajsem odczytujesz błędy to i masz nieprawdziwe informacje.Ja miałem w swojej też usterkę która powodowała świecenie CE,"magik" mi odczytał że błąd sondy i to były wyrzucone pieniądze,bo w innym konkretnym serwisie (nie Łady) komputer diagnostyczny momentalnie wychwycił błąd odczytu z czujnika wałka rozrządu.

Krzysiek_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: śr lip 29, 2015 8:28 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Krzysiek_ » śr mar 01, 2017 7:30 pm

Janusz ma racje. W mojej błąd jest wyświetlany do czasu wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Nawet mimo tego, że źródło błędu nie znikło.

Skoro piszecie o podłączeniu pod komputer...czy ktoś wie jak i czym się podłączyć pod sterownik w Nivie z jednopunktowym wtryskiem? Zrobiłem układ elektroniczny, wg znalezionego w necie schematu, który miał umożliwić to połączenie, wgrałem EfiLive i dupa. Komputer nie komunikuje się ze sterownikiem auta :-?

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » śr mar 01, 2017 7:37 pm

@Janusz73: Co do gasnącej lampki CE to jestem po prostu zdziwiony, bo nie taką rolę ona pełni. No ale skoro tak to ktoś wymyślił, to niech i tak będzie.
Poza tym nikogo do niczego nie namawiam, tylko proponuję - za małe pieniądze można mieć sprzęt na własny użytek do PODSTAWOWEJ diagnostyki.
To że pokazuje się jakiś błąd, nie oznacza że jest uszkodzony element, który jest w tym błędzie opisany. Trzeba jeszcze myśleć. Taki przykład: miałem błędy pierwszej sondy lambda na przemian z błędami zaworu recyrkulacji oparów paliwa. I co? Pobiegłem do sklepu i kupiłem te dwie części? Nie - zacząłem szukać wszystkich możliwych przyczyn takich wskazań i okazało się, że bezpiecznik przy złączu OBD ma słaby styk do tego stopnia, że tak się grzał aż spłynął z niego cały plastik. Niestety doginanie blaszek w gnieździe nic nie dało i musiałem wymienić na podobne, ale od tego czasu tych błędów już nie mam.
To że ma się sprzęt do odczytu błędów - nieważne czy tani czy drogi - nie zwalnia z obowiązku myślenia. Tyle w temacie.

@Krzysiek_: co do monowtrysku to gdzieś na TEJ stronie widziałem link do strony gdzie jest opisane co i jak robić żeby zagadało z EFILive.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw mar 02, 2017 11:50 am

Krzysiek.Jednopunktowy wtrysk diagnozuje się mostkując dwa styki w gnieżdzie diagnostycznym i odczytujesz kod metodą błyskania lampki.Ta procedura jest jak najbardziej prawidłowa i mam jej cały opis ale od Poloneza.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » pt mar 03, 2017 11:34 am

Zgadzam się z Januszem, że ten interfejs jest do NIVY nieodpowiedni. Ale do nowszych konstrukcji sprawdza się świetnie - szczególnie do fordów i mazd w połączeniu z programem ForScan można zrobić naprawdę dużo - niektózy nawet uruchamiali serwisowe wypalanie DPF (co grozi pożarem w domowych warunkach)

@eleinfroot: lampka CE działa tak we wszystkich samochodach- są błędy o różnych priorytetach - niektóre gasną jeśli błąd przestaje występować lub pozostają zapalone na stałe jeśli np. błąd wystąpił 3 razy. Błędy krytyczne zapalają lampkę na stałe. Spotkałem się też z błędami, a raczej informacjami, które zapisują się w pamięci ale w ogóle nie zapalają kontrolki - np. w fordzie szwagra znalazłem "Osiągnięto maksymalne obroty silnika" (odcięcie)
niva challenge accepted

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » pt mar 03, 2017 1:33 pm

Eh... Panowie, zrobiło się trochę cieplej (a przy okazji deszczowo :( ) więc jutro zabieram się za uszczelnianie ładziny bo już zupełnie mi elektryka zwariuje. I teraz moje pytanie: czy znane wam są jakieś "standardowe" miejsca, na które trzeba zwrócić uwagę gdy łada puszcza wodę po lewej stronie? Dokładnie to wygada to jak by woda radośnie kapała z okolic rączki otwarcia maski w kierunku na prawo od komputera. Pechowo wszystko leci po kablach i robi mi zwarcia :( (tam akurat radośnie dyndają sobie przekaźniki). Przyglądałem się uszczelce szyby ale wygląda ok. Uszczelka maski jest nowa, ale jeszcze została antena i spasowanie blach... i pewnie parę innych rzeczy :)

ps. cały czas szukam miejscówek gdzie montuje się odbojniki maski :( Przeglądałem rysunki, słuchałem rad ale nadal nic :( (ale możliwe że tam poprzedni właściciel majstrował przy blachach i po prostu ich nie ma...) więc jak by ktoś chciał poratować zdjęciem to będę BARDZO wdzięczny.

ps2. to przy okazji jak już pisze ;) jest w ładzie jakiś patent co pozwala podregulować drzwi? W jednym narożniku mi odstają i uszczelka też puszcza wodę :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości