
szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
święte słowa dwa razy ustawiałem bebechy mostu na smar na farbę i uj wyszło huczał jak karwa mać , dopiero stary dziadek z serwisu fso
pukną tu pukną tam coś poczarował i kuźwa działało

- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja tego nie wiem. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, ponoć było trochę zabawy z regulacją. Nie wiem jakie "trochę" i jakiej "regulacji" ale chyba wszystko działa bo nic nie szumi, nic nie stuka i nie puka (w ładzieJanusz73 pisze: ↑śr lip 19, 2017 3:19 amMrRav3N.Złożyć tylny most to nie sztuka,sztuką jest go dobrze wyregulować.Tym bardziej,że zmieniasz łożyska.Jak masz dobrego speca od mostów to kup jeszcze tuleję rozprężną łożysk wałka atakującego.A jak nie masz speca od mostów to kup cały wkład z uwzględnieniem przełożenia.No chyba,że wiesz jak naciągnąć łożyska wałka atakującego,jak naciągnąć łożyska mechanizmu różnicowego i jaki ustawić luz międzyzębny wałek-koło talerzowe.

Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Miałem kiedyś pod ręką takiego fachowca ale wziął się dziad i się wyprowadził. Wjeżdżałem do niego na podwórko a on na moje "mam problem z.." zawsze odpowiadał "SŁYSZĘ"

Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zgodnie z tematem szybkie pytanie. Przedni wał napędowy przedni. Brać z standardowy z Jacars czy może dołożyć do niby mocniejszego z Armon Technika? Niva 99% swego żywota spędzi na czarnym i równym.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Napewno nie MS, przyszedł nowy z luzem na wielowpuscie.
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jak rozpoznam tego "MSa"? On wygląda jak oryginał?
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wał zamontowany. Kupiłem ten teoretycznie mocniejszy. Jeszcze kolejna seria szybkich pytań.
Do spuszczania chłodziwa służy ten kurek jak od umywalki na dole chłodnicy? Nic więcej? I ile orientacyjnie wchodzi płynu do Ladacznicy z gazem?
Do spuszczania chłodziwa służy ten kurek jak od umywalki na dole chłodnicy? Nic więcej? I ile orientacyjnie wchodzi płynu do Ladacznicy z gazem?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Masz jeszcze korek w bloku silnika obok czujnika ciśnienia oleju.
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Szybkich pytań ciąg dalszy.
1. Wentylatory na chłodnicy pracują synchronicznie?
2. Spryskiwacz tylnej szyby jest pod tym samym włącznikiem co tylna wycieraczka?
3. Włącznik (czujnik) świateł cofania gdzie dokładnie jest (jak do niego dojść)? Nie trybią u mnie.
1. Wentylatory na chłodnicy pracują synchronicznie?
2. Spryskiwacz tylnej szyby jest pod tym samym włącznikiem co tylna wycieraczka?
3. Włącznik (czujnik) świateł cofania gdzie dokładnie jest (jak do niego dojść)? Nie trybią u mnie.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wentylatory załączają się jednocześnie.Tak-spryskiwacz i tylna wycieraczka to jeden przycisk.Czujnik cofanie jest umieszczony w tylnej pokrywie skrzyni biegów.A dokładniej to znajdziesz go będąc pod Nivą i on jest koło przegubu elastycznego skrzynia-reduktor.Dosyć duży czujnik (chyba na klucz 27mm) z podłączonymi dwoma przewodami.
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czyli jeden wentylator do sprawdzenia. Spryskiwacz już zrobiłem w tak zwanym międzyczasie. Czujnik namierzę.
Jeszcze pytanie co do tylnych hamulców. Je się jakoś reguluje? Okładziny na szczękach są (6mm). Linka ręcznego naciągnięta na maksa. A sytuacja wygląda tak. Ręczny raczej nie trzyma. Sam pedał hamulca wpada dość głęboko. Jest lepiej jak dźwignię ręcznego podciągnę na drugi ząbek. Wówczas hamulec reaguje od samej góry. Wniosek mój taki (nie wiem czy słuszny): szczęki są za daleko od powierzchni bębna. Teraz pytanie. Bębny mają za dużą średnicę wewnętrzną? Mają około 24,5cm. Czy może linka ręcznego jakimś cudem (chociaż w przypadku ruskiej materii, do takowego dojść nie musiało) jest za długa?
Jeszcze pytanie co do tylnych hamulców. Je się jakoś reguluje? Okładziny na szczękach są (6mm). Linka ręcznego naciągnięta na maksa. A sytuacja wygląda tak. Ręczny raczej nie trzyma. Sam pedał hamulca wpada dość głęboko. Jest lepiej jak dźwignię ręcznego podciągnę na drugi ząbek. Wówczas hamulec reaguje od samej góry. Wniosek mój taki (nie wiem czy słuszny): szczęki są za daleko od powierzchni bębna. Teraz pytanie. Bębny mają za dużą średnicę wewnętrzną? Mają około 24,5cm. Czy może linka ręcznego jakimś cudem (chociaż w przypadku ruskiej materii, do takowego dojść nie musiało) jest za długa?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Władimir.Słabym punktem wentylatorów są ich kostki elektryczne znajdujące się zaraz pod chłodnicą.Nie są hermetyczne,wnika do nich wilgoć i brud.Połączenie szybko śniedzieje i wentylator(y) nie pracuje.Co do hamulców to o takim przypadku czytałem na innym forum i tam stwierdzono usterkę serwa w co nie bardzo wierzę.Nie reguluj ręcznego hamulca maksymalnie,bo gdy obciążysz Nivę szczęki mogą trzeć o bębny i usmażysz hamulce.W ręcznym musi być luz.Wpierw zobacz czy między serwem,a pompą nie ma przecieku płynu hamulcowego,czy tam się lekko nie poci.A luz miedzy szczęką,a okładziną regulują automatycznie cylinderki hamulcowe.Kiedyś Niva 1,6 miała na tarczy kotwicznej krzywki którymi regulowało się luz,a w nowszych Nivach 1,7 luz reguluje cylinderek i to są już inne cylinderki mimo,że wzrokowo wyglądają niemal identycznie.Tak samo skok pedału może być większy gdy grubość klocków masz poniżej 0,5cm i gdy tłoczki zacisków nie pracują lekko,a żeby lekko pracowały to pod ich gumowe osłonki należy zapodać trochę specjalnego smaru do tłoczków i tak samo smarujemy miejsce styku klamry z zaciskiem.Bo to są zaciski trzytłoczkowe-pływające.Wracając do ręcznego to nie wina bębna-zużyte okładziny lub ich rozpieracze.
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
W takim stanie Nivę kupiłem. Systematycznie próbuję dojść z nią do ładu. Serwo i cylinderki na tyle są nowe. Nie mam jednak pewności, czy mają samoregulator (Kroner K000208 na nich widnieje). Po wpisaniu w google wywala mi ruskie sklepy a oni są dość oszczędni w opisach. Średnica cylinderka równe 30mm. Można jakoś na oko rozróżnić to badziewie?
Z wentylatorami powoli wychodzę na prostą. Jeden (lewy - ten nieruchomy) był zatarty o obudowę i cały wewnątrz zardzewiał. Udało mi się go odgruzować i na "krótko" działa. Po podłączeniu do instalacji nadal uruchamia się tylko jeden. Będę musiał sprawdzić kabelkologię. Wsuwki w kostce zmieniłem na nowe.
Z wentylatorami powoli wychodzę na prostą. Jeden (lewy - ten nieruchomy) był zatarty o obudowę i cały wewnątrz zardzewiał. Udało mi się go odgruzować i na "krótko" działa. Po podłączeniu do instalacji nadal uruchamia się tylko jeden. Będę musiał sprawdzić kabelkologię. Wsuwki w kostce zmieniłem na nowe.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jeżeli chodzi o cylinderki to ten Kroner jest odpowiednikiem TRW BWF 150 i to są cylinderki z samoregulatorami.Z wentylatorami to jest dziwna sprawa,bo powinny pracować oba jednocześnie.Ja raz miałem z nimi dziwny przypadek gdy jezdżąc w upał po mieście na LPG nagle zapaliła mi się kontrolka CE,pompa paliwowa zaczęła dziwnie bulgotać i pracował tylko jeden wentylator
Przyczyną było przepalenie się bezpiecznika w tej małej skrzynce z symbolem silnika.

- MrRav3N
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 25, 2016 1:19 am
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
U mnie też jakiś czas temu jeden się nie włączał > sprawdź bezpieczniki - są dwa - po jednym na każdy wentylator.
Nowe Forum dedykowane Nivie 4x4: www.niva4x4forum.pl
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam pytanie odnośnie pomp wody do Nivy 1,6 Nivy 1,7 i starszy Ład tzw."klasyków".Czy wszystkie pompy wody mają wirnik tej samej średnicy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wycieraczki przednie...
Teraz mocno pada i dużo używam. Temat taki. Dziś w pewnym momencie się zatrzymały i kaput. Przed zatrzymaniem się, zdecydowanie wolniej pracowały i bez płynnego ruchu - takie jakby wolne poszarpywanie.
Po postoju 3h jakby nigdy nic zaczęły działać. Za chwile znów coraz ciężej było im pracować.
Gdy włączyłem prace wycieraczek i wyszedłem, pomogłem im ręką i od razu przy pomocy zdecydowanie lepiej pracowały. Odchyliłem wycieraczki ręką ( jak do mycia szyby odchyla się je w przód ) i włączyłem. Chodziły idealnie, płynnie i miękko.
Wrażenie mam takie, jakby się szybko męczyły... chyba silniczek. Ale z drugiej strony, jak odchylę to działają idealnie.
Jakiś pomysł? silniczek do wymiany? cały mechanizm? A może jest jakaś regulacja ?
Teraz mocno pada i dużo używam. Temat taki. Dziś w pewnym momencie się zatrzymały i kaput. Przed zatrzymaniem się, zdecydowanie wolniej pracowały i bez płynnego ruchu - takie jakby wolne poszarpywanie.
Po postoju 3h jakby nigdy nic zaczęły działać. Za chwile znów coraz ciężej było im pracować.
Gdy włączyłem prace wycieraczek i wyszedłem, pomogłem im ręką i od razu przy pomocy zdecydowanie lepiej pracowały. Odchyliłem wycieraczki ręką ( jak do mycia szyby odchyla się je w przód ) i włączyłem. Chodziły idealnie, płynnie i miękko.
Wrażenie mam takie, jakby się szybko męczyły... chyba silniczek. Ale z drugiej strony, jak odchylę to działają idealnie.
Jakiś pomysł? silniczek do wymiany? cały mechanizm? A może jest jakaś regulacja ?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Obadaj se ośki wycieraczek,czy nie przytarte-wytarte.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wracając do pomp wody to już się sam przekonałem,że do 1,7MPi pasuje każda,ale nie każda się nadaje.1.7MPi i 1,7i mają największej średnicy wirnik i pompa od nivy 1,6 lub Ład 2101-2107 z mniejszej średnicy wirnikiem jest po prostu niewydolna.Jeżeli chodzi o wycieraczki to u mnie był zanieczyszczony komutator silniczka.Brakuje im wtedy siły na szybie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: pt wrz 22, 2017 8:42 am
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam problem z 1.7I, auto pojechało na warsztat i po wymianie filtrów powietrza/ paliwa i wymianie 1 przewodu paliwowego przestało dawkować paliwo.
Na plaku pali więc chyba mogę wykluczyć iskrę?
Sprawdzona pompa pod aku i pompuje.
Czy winny może być ten monowtrysk czy szukać czegoś jeszcze do sprawdzenia?
edit.
Zanim Admin( szybkie pytanie....) puścił tego posta po 24 godzinach zdążyłem już sobie owy wtrysk zamówić.
Na plaku pali więc chyba mogę wykluczyć iskrę?
Sprawdzona pompa pod aku i pompuje.
Czy winny może być ten monowtrysk czy szukać czegoś jeszcze do sprawdzenia?
edit.
Zanim Admin( szybkie pytanie....) puścił tego posta po 24 godzinach zdążyłem już sobie owy wtrysk zamówić.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wymiana silniczka nagrzewnicy wraz z wentylatorkiem.
Panowie dużo dłubania? trzeba całą deskę ściągać? czy da rade jakoś inaczej podejść?
Mamy jakiś schemat co i gdzie odkręcać
Pozdro
Panowie dużo dłubania? trzeba całą deskę ściągać? czy da rade jakoś inaczej podejść?
Mamy jakiś schemat co i gdzie odkręcać

Pozdro
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Cześć,
Mam pytanie o odpowietrzniki hamulców. Jakie będą pasowały? Wiem że M8 ale z jakim zwojem 1mm czy 1.25mm? I jak powinny być zakończone? Stożkiem czy jakoś inaczej, czasami bywają płaskie. Długość chyba nie jest aż tak istotna, ważne żeby nie był za krótki i długi na tyle żeby nie wystawały za bardzo.
Może ktoś po prostu podeśle link do aukcji na allegro z przykładem odpowietrznika jaki będzie pasował?
Pozdrawiam,
Mam pytanie o odpowietrzniki hamulców. Jakie będą pasowały? Wiem że M8 ale z jakim zwojem 1mm czy 1.25mm? I jak powinny być zakończone? Stożkiem czy jakoś inaczej, czasami bywają płaskie. Długość chyba nie jest aż tak istotna, ważne żeby nie był za krótki i długi na tyle żeby nie wystawały za bardzo.
Może ktoś po prostu podeśle link do aukcji na allegro z przykładem odpowietrznika jaki będzie pasował?
Pozdrawiam,
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam.
Wczoraj na rajdzie złotego żubra, w Nivie klękła prawdopodobnie tylna prawa półoś w moście.
Jaki most i jakie półosie wrzucić najprościej bardziej wytrzymałe od seryjnego?
Wczoraj na rajdzie złotego żubra, w Nivie klękła prawdopodobnie tylna prawa półoś w moście.
Jaki most i jakie półosie wrzucić najprościej bardziej wytrzymałe od seryjnego?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Orientuje się ktoś czy w okolicach Skarżyska - Kamiennej jest mechanik, który może pomóc mojej Nivie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość