"koncik" motocyklowy 2

czyli wszystko o wszystkim...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » śr kwie 04, 2018 9:56 pm

Misiek Cypr pisze:
śr kwie 04, 2018 8:32 pm
Zawory wyreguluj :)21
zawory też ale one najmniej dzwonią :)21
loctite musze w wiedarku umieszać :)21
w końcu nazwa zobowiązuje KLR keep loctite ready :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Mroczny » czw kwie 05, 2018 6:50 am

Obrazek

Obrazek
nieśmiało przeganiam pająki

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lysy76 » czw kwie 05, 2018 7:25 am

W Albanowie byłeś?
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Mroczny » czw kwie 05, 2018 6:52 pm

prestiżowe osiedle: "kartonowe tarasy"

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » czw kwie 05, 2018 8:08 pm

dobra, burza mózgów:

hondowska fałka, na wtrysku (żadne gaźniki) - varadero 1000

wygląda na to, że przybywa oleju :roll:

uprzedzam domysły - żaden płyn chłodniczy, emulsji nie ma... motor mam od niedawna, pochodzenie Włochy, przebieg koło 60 kkm - po stanie sprzętu wygląda na wiarygodny - olej zmieniłem po zakupiem valvoline 10w50, filtr powietrza spoko, żadnych klimatów pod tytułem ciężkie palenie - zalewanie, żadnych dymów, zapachu niespalonego paliwa, nierównej pracy która wskazywałaby na zbyt duże dawkowanie paliwa, nic takiego :-?

zużycia paliwa - nie mierzyłem do tej pory

spotkał się ktoś z takimi klimatami ? jakby to był gaźnik to wiadomo, zaworki iglicowe, te sprawy - ale we wtryskowcu ? :(
jest tu cięgno "ssania" ale to raczej tylko podnoszenie obrotów, ze wzbogacaniem dawki raczej nie ma nic wspólnego - cięgno wraca poprawnie, żadnej widocznej usterki nie ma, nie nadużywam absolutnie

jakieś pomysły ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 05, 2018 8:33 pm

Moze byc plyn chlodniczy, jesli ubywa tego. Jesli nie ubywa, to nie on.

Paliwo, pierscienie?

Kiedys nalalem diesla do baku benzyny, potem z 7 litrow diesla, znalazlem dwa litry z tego diesla w misce olejowej. Nie spalil tego, tylko przecieklo.

Mozesz zrobic wyscigi olejowe. Dwie krople na linijke, jedna olej z karteru, druga z butelki swiezego oleju. Jak leza obok siebie, stawiasz linijke prawie do pionu i patrzysz czy rowno sciekaja. Ta szybsza ma mniejsza lepkosc, znaczy paliwo...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » czw kwie 05, 2018 8:38 pm

nie wiem co autor miał z tym dieslem na myśli, nie ogarniam :lol:

co do płynu pisałem - emulsji nie ma, płynu nie ubywa... jakiś inny typ ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lysy76 » czw kwie 05, 2018 9:34 pm

Pierścienie stojo?
Wujek Dobra Rada 8)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: rokfor32 » czw kwie 05, 2018 9:36 pm

A to nie ma czasem jakiego systemu "suchej miski olejowej"?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 05, 2018 9:39 pm

To nic nie zmienia, pierscienie bym podejzewal...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 05, 2018 9:41 pm

seburaj pisze:
czw kwie 05, 2018 8:38 pm
nie wiem co autor miał z tym dieslem na myśli, nie ogarniam :lol:

co do płynu pisałem - emulsji nie ma, płynu nie ubywa... jakiś inny typ ?
Zrób wyścigi olejowe, będziemy wiedzieć czy paliwo, czy woda czy ki uj.

Powąchaj może ten olej/bagnet. Też sporo mówi o tym co to jest
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: rokfor32 » czw kwie 05, 2018 9:45 pm

Jeżeli jest układ suchej miski - to kontrola w oczku po czasie może pokazać więcej, jeżeli z dodatkowego zbiornika sie przeleje do karteru silnika.

Zależy od konkretnej konstrukcji - np. XTZ750 miała zbiornik systemu suchej miski dużo wyżej, niż skrzynia korbowa silnika.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 05, 2018 9:50 pm

Tu dużo racji, wiem, co to sucha misa olejowa, ale ja wtedy w ukladzie mialem 5 ton oleju :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lysy76 » czw kwie 05, 2018 10:07 pm

Tam je mokro.
jednostka z Firestorma.
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: sebeks » pt kwie 06, 2018 4:50 am

Ja bym obstawiał przeciek paliwa. Jeździłeś już tym czy tak tylko przepalane ? Jak tylko przepalane to spalania nie uznasz czy zawyżone. Sprawdziłbym czujnik temperatury płynu chłodzącego na początek, ale nie na zasadzie pomiar rezystancji w temperaturze otoczenia, tylko zdjęcie charakterystyki wraz z nagrzewaniem się układu. Może być w jakimś późniejszym momencie "dołek" w charakterystyce i może podlewać paliwem, tak jakby cały czas chodził na ssaniu, pomimo że ciepły.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 06, 2018 7:49 am

wtrysk z sondą?

sonda leci w pręta i przedawkowuje.

zrobić płukankę na liqui moli, zmienić filtr, zmienić olej na porządny, ustabilizować poziom, pierdolnąć trasę 500km na szlag. albo się pozbiera albo zajebiesz.
obie wersje ułatwią decyzję.
#noichuj

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » pt kwie 06, 2018 9:20 am

miska mokra, moto jeżdżone a nie tylko przepalane - fakt, że jeżdżone rwaną jazdą, wokół komina :roll:

pierscienie nic do tego IMHO nie mają, nie ma związku - jakby cos było z olejowym toby olej szedł do góry - tu wyglada na przeciekanie paliwa przez pierscienie raczej... i to nie podczas jazdy (zadnych dymów, zapachów wachy - nic takiego, zapala też lelo zimny/ciepły)

sondy lambda w tym wynalazku nie widzę :o

taka moja robocza teoria: po włączeniu zapłonu pompa buduje ciśnienie w układzie i to cisnienie tak się utrzymuje (w gotowosci do rozruchu i do impulsu otwarcia wtryskiwaczy), jeżeli którys wtrysk będzie nieszczelny do bedzie w tym czasie podciekał do dolotu, racja ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 06, 2018 9:37 am

regulator ciśnienia w ramach twojej teorii nie trzyma parametrów.

chemia do oleju, chemia jakaś markowa i sprawdzona do wtrysków, płukanka i w trasę.

to jest taniej niż zgrzebać motór na ślepo i bezdurno celem zepsucia.

mnie w gaznikowcu jak stoi długo na bocznej stopce paliwo wyłazi na jeden cylinder przez króciec dolotowy. wymiany zaworków iglicowych nic nie wnoszą ani uszczelniania króćców. ten typ tak ma. i tyle.

----

na wtryski benzynowe lałem do paliwa chemię z innoteca. sprawdziłem na swoim jaguarze i p38. brak skutków ubocznych i usterek. jaguar zszedł na zużyciu minimalnie i coś tam zyskał na akceleracji, p38 wszystko jedno bo i tak zamienia całą wachę w ciepło.
#noichuj

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » pt kwie 06, 2018 11:27 am

miałem na zimę zalany zbiornik do pełna benzyna z chemią własnie do czyszczenia wtrysków... co ciekawe, motor kupilem w listopadzie, od razu zmieniłem olej i jeszcze z 500 kilometrów przejechałem w zeszłym sezonie - nie zanotowałem przybywania oleju :roll:

tak jakby własnie po tej zimie sie zaczeło, może po tej chemii (nie, to bez sensu i głupie)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 06, 2018 11:58 am

wypierdol to paliwo, kosiarką skotłuj albo coś.

wlej nowe, zmień olej, zobacz co będzie.
#noichuj

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » pt kwie 06, 2018 12:18 pm

paliwo już dawno wydupcone bo sciągałem zbiornik do wymiany filtra paliwa - jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem nowy filtr :o kto przed spredażą wymienie filtr, a zwłaszcza Włoch ? czyżby... szukał przyczyny przybywania oleju ? :)21

nic, jutro siadam i dziduję, zobacze co sie bedzie działo
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: sebeks » pt kwie 06, 2018 5:03 pm

seburaj pisze:
pt kwie 06, 2018 9:20 am
miska mokra, moto jeżdżone a nie tylko przepalane - fakt, że jeżdżone rwaną jazdą, wokół komina :roll:

pierscienie nic do tego IMHO nie mają, nie ma związku - jakby cos było z olejowym toby olej szedł do góry - tu wyglada na przeciekanie paliwa przez pierscienie raczej... i to nie podczas jazdy (zadnych dymów, zapachów wachy - nic takiego, zapala też lelo zimny/ciepły)

sondy lambda w tym wynalazku nie widzę :o

taka moja robocza teoria: po włączeniu zapłonu pompa buduje ciśnienie w układzie i to cisnienie tak się utrzymuje (w gotowosci do rozruchu i do impulsu otwarcia wtryskiwaczy), jeżeli którys wtrysk będzie nieszczelny do bedzie w tym czasie podciekał do dolotu, racja ?
Dlatego piszę o czujniku temperatury płynu. Jak będzie uwalony, to na ciepłym silniku może powodować dolewanie paliwa jak na rozruch przy zimnym i efekt tak może powstać.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 06, 2018 7:30 pm

seburaj pisze:
pt kwie 06, 2018 12:18 pm
paliwo już dawno wydupcone bo sciągałem zbiornik do wymiany filtra paliwa - jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem nowy filtr :o kto przed spredażą wymienie filtr, a zwłaszcza Włoch ? czyżby... szukał przyczyny przybywania oleju ? :)21

nic, jutro siadam i dziduję, zobacze co sie bedzie działo
a bo kupujesz jakieś pedalskie wynalazki z prasowanego ryżu.

miał byś porządny angielski motocykl to by ci oleju nie przybywało ino...ubywało :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: seburaj » sob kwie 07, 2018 6:56 am

sebeks pisze:
pt kwie 06, 2018 5:03 pm

Dlatego piszę o czujniku temperatury płynu. Jak będzie uwalony, to na ciepłym silniku może powodować dolewanie paliwa jak na rozruch przy zimnym i efekt tak może powstać.

raczej chyba czujnik powietrza zasysanego - o ile taki jest
na chłopski rozum uwalony czujnik temp wody skutkował by tez niewłaściwymi wskazaniami na tablicy przyrządów :roll:

będę szukal - oleju dalej przybywa, wczoraj przeleciałem 70 km autostradą z predkością 120-140 kmh i w przezierniku (oczku) stan podniósł się o kolejne 2 mm :)11

ide produkować olej dalej
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Mroczny » sob kwie 07, 2018 7:09 am

sprawdź czy jak wystygł to nie ubyło
2mm to dośc precyzyjna miara w kontekście parametrów typu rozszerzalność temperaturowa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarzyskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość