spadające obroty na gorącym silniku

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

spadające obroty na gorącym silniku

Post autor: avan » czw sty 18, 2007 12:30 am

Dzisiaj sie zdziwiłem, stojąc w korku zauważyłem że obroty na biegu jałowym spadły mi do około 500 i silnik zaczął sie telepać, normalne obroty mam około 900. Dwa razy nawet mi zgasł, chciałbym zaznaczyć iż obroty spadaja bardzo wolno trwa to dobre kilkanaście sekund.
Oprócz tego zauważyłem znaczny spadek mocy szczególnie na benzynie, 1-2-3 nawet idzie ale na 4 juz kiepsko natomiast po przełączeniu na gaz hula nie żle.
Może to przepustnica albo kable lub któryś z czujników?

Chyba elektomechanik sie kłania :cry:
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw sty 18, 2007 8:36 am

kłania to Ci się niestety remont o którym niedawno wspominałeś - pojedź do mechanika i sprawdź ciśnienie sprężania w silniku - pisałem Ci już wcześniej na ten temat. :)1
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw sty 18, 2007 8:38 am

albo ceramizer "działa" :)21







sorki - taki żarcik sytuacyjny
Darz Bór!

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw sty 18, 2007 7:23 pm

Glina pisze:albo ceramizer "działa" :)21







sorki - taki żarcik sytuacyjny
:D po wlaniu ceramizera zrobiłem dopiero 300km i zauwazyłem że po nocy przy odpalaniu dziada troche mniej kopci zobaczymy co dalej.
Dzieki wielkie za maila, przez weekend pobawie sie trochę w `mechanika`.
Wracając do tematu dzisiaj duzo jezdziłem po miescie i nic sie nie działo, moze skurczybyk miał zły dzień? Pomyslałem sobie jeszcze że może ch...e paliwo zalałem !! Zobaczymy czas pokaże.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

przemas1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 09, 2007 9:37 pm
Lokalizacja: okolice Włocławka

Post autor: przemas1 » czw sty 18, 2007 8:17 pm

:( Podczepię się pod temat z podobnym problemem jaki dziś zauważyłem u siebie . Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym silnik /d4d/pracuje na 900 obr poczym na 950 ,a po kilku sek znowu na 900obr.Te cykle się powtarzają. Niby sprawa błaha ale w korkach wkurza.

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw sty 18, 2007 9:31 pm

przemas1 pisze::( Podczepię się pod temat z podobnym problemem jaki dziś zauważyłem u siebie . Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym silnik /d4d/pracuje na 900 obr poczym na 950 ,a po kilku sek znowu na 900obr.Te cykle się powtarzają. Niby sprawa błaha ale w korkach wkurza.
Ciesz sie ze różnica jest taka mała :D U mnie stały na około 900 a nastepnie spadały do 400 :-?
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » czw sty 18, 2007 10:09 pm

Mialem dokladnie to samo. Obroty przy gorącym silniku spadaly do 500 i silnik chodzil nierowno. Diagnoza: wypalony jeden zawor, wszytkie wlotowe zawory do wymiany + kilka innych rzeczy ale to akurat nie zwiazane z obrotami.
Wyglada na to ze Glina ma niestety racje.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

Awatar użytkownika
rudydh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:20 am

Post autor: rudydh » czw sty 18, 2007 11:23 pm

ciekawe bo ja mam to samo tzn obroty na postoju spadaja nie tak drastycznie ale telepie silnikiem a dodam ze kompletny remont nowe końcówki wtrykiwaczy ,głowica cała zrobiona,szlif, tłoki, itd itp
ehehhehe i co na to powiecie , ja wam powiem nie róbcie remontów bo to i tak nic nie daje eheheheh .
hdj80 + lj70

www.gabaryty.net

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » czw sty 18, 2007 11:29 pm

Widze jakies male pomylenie przyczyny z skutkiem. Przyczyna jest brak szczelnosci, skutkiem (przynajmniej u mnie jednym z nich) spadanie obrotow i nierowna praca. Nikt (normalny) nie zrobi remontu tylko z powodow obrotow, ale z powodow wypalonych zaworow juz tak i tutaj "chyba" to cos daje.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

Awatar użytkownika
rudydh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:20 am

Post autor: rudydh » czw sty 18, 2007 11:32 pm

moze da eheheheh , ale watpie bo wyjdzie tysiace innych problemów , wic nie licz ze tylko głowice zrobisz , przechodzilem to , a i tak jest qupa
hdj80 + lj70

www.gabaryty.net

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » czw sty 18, 2007 11:41 pm

alez nie licze ze tylko to bedzie do zrobienia, nawet wiem ze nie tylko to. Ale skoro chce troche pojezdzic to trzeba go maintenensowac. A jezdzic V5 zamiast V6 nie mam ochoty.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » pt sty 19, 2007 8:44 pm

Dzisiaj wpadłem na pomysł i podkreciłem troszeczke srubke na przepustnicy i po problemie przynajmniej narazie:-) jak miałem na jałowym 800 i po jakims czsie zaczęły spadac to teram ma koło 1000 i nie spadają :-) zobaczymy co dalej.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt sty 19, 2007 9:25 pm

Vive le... gaz !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » sob sty 20, 2007 10:43 am

Bo na gazie jest "taniej" ;)
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » sob sty 20, 2007 1:26 pm

Sprawdż odpowietrzenie zbiornika :lol: .Np. pojeżdzij z odkręconym wlewem itp. pużniej obejdż filter paliwa lub wymień:)2

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob sty 20, 2007 10:37 pm

Pytanie podstawowe, czy dokonałes pomiarów, o których pisał @Glina? Przecież to Ci da pewnien obraz... a ceramizer jest ok, tyle tylko, że powinien być dodawany do kazdego silnika, skrzyni (nie automatu), mostów (bez LSD)profilaktycznie a nie jak padaka wzywa do tablicy.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » sob sty 20, 2007 11:11 pm

Elwood pisze:Pytanie podstawowe, czy dokonałes pomiarów, o których pisał @Glina? Przecież to Ci da pewnien obraz... a ceramizer jest ok, tyle tylko, że powinien być dodawany do kazdego silnika, skrzyni (nie automatu), mostów (bez LSD)profilaktycznie a nie jak padaka wzywa do tablicy.
Ze trzy miesiące temu dokonałem pomiaru i wyszło mniej więcej równo ponad 9 bar na kazdym cylindrze. Zauważyłem że powoli zmniejsza sie zużycie oleju i znacznie zmniejszyło sie poranne kopcenie na niebiesko przy odpalaniu. Chyba zastosuje ponownie ceramizera dla polepszenia powłoki i wtedy zmierzę kompresję.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » sob sty 20, 2007 11:13 pm

.......do mostów i skrzyni doleje po teście z silnikiem.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob sty 20, 2007 11:56 pm

Dolej spokojnie, zmniejszone tarcie - dłuższa żywotność, plus miejscowa regeneracja przez ceramizację. Zanalizowałem zagadnienie... ma sens.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości