szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
W pozycji cywilizowanej nie,w pozycji embrionalnej da się.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dziękuję, to chyba rozwiązuje sprawę Nivki w charakterze potencjału na parotygodniową wyprawówkę 

- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kolejne ambitne pytanie. Które przekaźniki (gdzie je dokładnie zlokalizuję) odpowiadają za wentylatory chłodnicy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jest to czyjś cytat zapisany u mnie na dysku: Nie wiem ile to warte?
W mojej łajzie (1,7 mpi z 2003) wymieniłem już 2, jeden od pompy paliwa (pompa nie startowała) i jeden od świateł krótkich (sklejał się).
Przekaźniki najlepiej rozpoznawać po kabelkach dochodzących do nich.
Po prawej stronie kierownicy masz:
- przekaźnik świateł krótkich: (kolory kabli przy przekaźniku) niebiesko-czerwony, szaro-czerwony, czarny, różowy
- przekaźnik świateł długich: niebiesko-biały, brązowy, różowy, czarny
- przekaźnik szyby tył: zielono-czerwony, czarny, szary, czerwono-czarny
- "kostka" od świateł przeciwmgielnych - powinna mieć 6 kabli podpiętych (6 nóżek) - znacznie większa kostka niż pozostałe (u mnie nalepa: OTK "nie zrywat")
Ja przekaźniki wymieniałem na najzwyklejsze przekaźniki od poloneza czy innej "polskiej" myśli technicznej. Przy demontażu należy pamiętać o kabelku przykręcanym do śruby mocującej listwę z przekaźnikami, jest to umasowienie wycieraczek, jak źle go dokręciłem wycieraczki przestały chodzić.
Z prawej powinien być jeszcze przekaźnik od pompy (albo mam już sklerozę).
Z lewej strony są 2 przekaźniki od wiatraków, pozostałych po lewej jeszcze nie diagnozowałem
W mojej łajzie (1,7 mpi z 2003) wymieniłem już 2, jeden od pompy paliwa (pompa nie startowała) i jeden od świateł krótkich (sklejał się).
Przekaźniki najlepiej rozpoznawać po kabelkach dochodzących do nich.
Po prawej stronie kierownicy masz:
- przekaźnik świateł krótkich: (kolory kabli przy przekaźniku) niebiesko-czerwony, szaro-czerwony, czarny, różowy
- przekaźnik świateł długich: niebiesko-biały, brązowy, różowy, czarny
- przekaźnik szyby tył: zielono-czerwony, czarny, szary, czerwono-czarny
- "kostka" od świateł przeciwmgielnych - powinna mieć 6 kabli podpiętych (6 nóżek) - znacznie większa kostka niż pozostałe (u mnie nalepa: OTK "nie zrywat")
Ja przekaźniki wymieniałem na najzwyklejsze przekaźniki od poloneza czy innej "polskiej" myśli technicznej. Przy demontażu należy pamiętać o kabelku przykręcanym do śruby mocującej listwę z przekaźnikami, jest to umasowienie wycieraczek, jak źle go dokręciłem wycieraczki przestały chodzić.
Z prawej powinien być jeszcze przekaźnik od pompy (albo mam już sklerozę).
Z lewej strony są 2 przekaźniki od wiatraków, pozostałych po lewej jeszcze nie diagnozowałem

Lada Niva 1.7i 97'
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy zna ktoś mechanika w Warszawie który podejmie się naprawy Nivy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Co konkretnie się zepsuło?
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
No właśnie co? Ja od początku jeżdżę do warsztatu na Grochowskiej 45A. Niby tylko montaż i serwis LPG, ale mechanikę ogarniają bezbłędnie. Jak elektryka to może ja coś pomogę.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Muszę zrobić coś z tym trzęsieniem się jej. Dzwoniłem do warsztatu 4x4 na regulskiej ale powiedzieli, że naprawy Nivy się nie podejmą. Całe szczęście zdobyłem namiar na faceta co kiedyś pracował w serwisie Łady w wawie i on się zgodził spróbować naprawić 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
HEHE to to możesz sam spróbować:D
Ja próbuję swoją od ponad roku i ciągle coś...




Lada Niva 1.7i 97'
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
pytanko krótkie... ostatnio słyszę, że przy hamowaniu silnikiem pojawia się dźwięk tak jakby dwonek/dzwonienie spod maski.
Gdy wyrzucę na luz i auto toczy się dalej, dźwięk ustaje.
co to moze być?
Gdy wyrzucę na luz i auto toczy się dalej, dźwięk ustaje.
co to moze być?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Może łańcuch rozrządu
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
też o tym pomyślałem.... ale zobaczymy czy chłopaki jeszcze na coś wpadną innego
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
a rozrząd również nie powinien w takim przypadku hałasować na luzie ?na postoju?
_____________________
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Lada Niva 2010r. 1,7 4x4
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Łańcuch rozrządu w Nivie nie pracuje tak jak pas transmisyjny od młockarni stacjonarnej.Jakby ocierał tylko przy hamowaniu silnikiem to niemożliwe jest żeby nie przeskoczył na zębatkach.Płoza i wyciszacz nie pozwalają mu na ocieranie o kadłub silnika.Masz Ładziankę z 2010 roku która może mieć już przeguby (nie krzyżaki) na wałach napędowych i raczej tutaj bym szukał przyczyny dzwonienia przy hamowaniu.A wały tak mogą nieść dżwięk,że słyszysz to pod maską,np.coś się dzieje z wałem od przodu albo flanszami mostu lub reduktora.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
podrzuci ktoś sposób na prawidłowe odpowietrzanie układu chłodzenia 1.7i z gazem?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ewentualnie ile płynu chlodniczego wchodzi do 1.7i?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ktoś coś?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
[quote=Janusz73 post_id=8221834 time=1521694316 user_id=40772]
Teraz ja znowu mam problem i już nie wiem co to jest.Ręce mi opadają.Po dłuższej trasie gdy wszystko jest nagrzane nie ma możliwości płynnie ruszyć do tyłu na włączonym reduktorze.Szarpie,skacze,strach że szyby wylecą.Do przodu czy na reduktorze,czy na szosowych problemu nie ma.Znowu na szosowych do tyłu też szarpie ale ledwo wyczuwalnie.Sprzęgło LUK i przegub gumowy mają niecałe 30 tyś.km przebiegu.Sprzęgło jest dobrze wyregulowane,przegub gumowy wzrokowo wygląda dobrze.To jest parodia-gdy silnik ma najlżej ze względu na największe przełożenie to nie można płynnie ruszyć.Nie wiem co jest tego przyczyną.
[/quote]
a jesteś pewien, ze zapinasz reduktor a nie blokadę centralnego dyfra? Na autostradzie i po mieście ok jak piszesz. Potem wjazd do garażu tyłem 90stopni, zapinasz reduktor (albo blokadę właśnie i szarpie). A próbowałeś wjeżdżać tyłem na szosowych przełożeniach? A na płaskim i po prostej na tym reduktorze też szarpie?
Ewentualnie łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, to w wale korbowym, chociaż powinno wówczas szarpać także w innych sytuacjach.
Teraz ja znowu mam problem i już nie wiem co to jest.Ręce mi opadają.Po dłuższej trasie gdy wszystko jest nagrzane nie ma możliwości płynnie ruszyć do tyłu na włączonym reduktorze.Szarpie,skacze,strach że szyby wylecą.Do przodu czy na reduktorze,czy na szosowych problemu nie ma.Znowu na szosowych do tyłu też szarpie ale ledwo wyczuwalnie.Sprzęgło LUK i przegub gumowy mają niecałe 30 tyś.km przebiegu.Sprzęgło jest dobrze wyregulowane,przegub gumowy wzrokowo wygląda dobrze.To jest parodia-gdy silnik ma najlżej ze względu na największe przełożenie to nie można płynnie ruszyć.Nie wiem co jest tego przyczyną.
[/quote]
a jesteś pewien, ze zapinasz reduktor a nie blokadę centralnego dyfra? Na autostradzie i po mieście ok jak piszesz. Potem wjazd do garażu tyłem 90stopni, zapinasz reduktor (albo blokadę właśnie i szarpie). A próbowałeś wjeżdżać tyłem na szosowych przełożeniach? A na płaskim i po prostej na tym reduktorze też szarpie?
Ewentualnie łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, to w wale korbowym, chociaż powinno wówczas szarpać także w innych sytuacjach.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Za dobrze znam swoją Nivę żeby mylić reduktor z blokadą.Z tych wszystkich rzeczy mających wpływ na szarpanie został mi już tylko jeden element do sprawdzenia i wymiany-koło zamachowe.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam kolegów,
Mam pytanie odnośnie naprawy blacharskiej. Czy ktoś wymieniał kiedyś podszybie? Może macie w tym doświadczenie i jakieś porady? Np. jak wyciąć stare, gdzie ciąć najwygodniej, ile z deski rozdzielczej i podsufitki trzeba rozebrać. Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Pozdrawiam,
Janek
Mam pytanie odnośnie naprawy blacharskiej. Czy ktoś wymieniał kiedyś podszybie? Może macie w tym doświadczenie i jakieś porady? Np. jak wyciąć stare, gdzie ciąć najwygodniej, ile z deski rozdzielczej i podsufitki trzeba rozebrać. Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Pozdrawiam,
Janek
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zapytam-jaki jest wymiar uszczelniaczy tylnych półosi 1,7MPI 2004 rok?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Simmering półosi tył fi 35mm.
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
U mnie dzwoniło, bo silnik stukał o gródź

Tam jest bardzo ciasno, i jak jest luz na poduszkach to właśnie taki jest objaw.
U mnie nie dało się tego normalnie ustawić, ze względu na przerobioną łapę i poduszkę pod skrzynią biegów. Podniosłem skrzynię, wcisnąłem między silnik a gródź kawałek grubej gumy (takiej jak do sprężyn) i problem został rozwiązany.
Łańcuch to dzwoni przy przegazówce na luzie.
Centrowanie reduktora łatwo możesz zrobić sam. Jest na to prosta metoda.Muszę zrobić coś z tym trzęsieniem się jej. Dzwoniłem do warsztatu 4x4 na regulskiej ale powiedzieli, że naprawy Nivy się nie podejmą. Całe szczęście zdobyłem namiar na faceta co kiedyś pracował w serwisie Łady w wawie i on się zgodził spróbować naprawić
W zasadzie, to musisz, bo wątpię żeby jakikolwiek mechanik nie robiący Niwek na codzień to ogarnął

Otwórz ogrzewaniepodrzuci ktoś sposób na prawidłowe odpowietrzanie układu chłodzenia 1.7i z gazem?
Poluzuj opaskę przy najwyższym urządzeniu małego obiegu (na ogół będzie to reduktor)
Na włączonym silniku poczekaj, aż się odpowietrzy i dokręć

Możesz też dorobić za reduktorem na trójniku powrót płynu do zbiorniczka, na jakimś najmniejszym wężyku. Układ zawsze będzie odpowietrzał się sam, tylko silnik trochę dłużej będzie się dogrzewał.
Może to być zerwana albo luźna poduszka skrzyni biegów.Teraz ja znowu mam problem i już nie wiem co to jest.Ręce mi opadają.Po dłuższej trasie gdy wszystko jest nagrzane nie ma możliwości płynnie ruszyć do tyłu na włączonym reduktorze.Szarpie,skacze,strach że szyby wylecą.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Hej,
Mam pytanie na temat krzyżaków. Na stronie sklepu znalazłem dwa rozmiary (28x71 i 28x85). O co chodzi, czy to jest różnica przód tył? Czy po prostu różne roczniki miały inaczej montowane i jak nie wejdę pod spód to się nie dowiem?
Pozdrawiam
Mam pytanie na temat krzyżaków. Na stronie sklepu znalazłem dwa rozmiary (28x71 i 28x85). O co chodzi, czy to jest różnica przód tył? Czy po prostu różne roczniki miały inaczej montowane i jak nie wejdę pod spód to się nie dowiem?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości