"koncik" motocyklowy 2

czyli wszystko o wszystkim...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 7:37 am

Mylisz się. Mamy tego samego. Znaczy Ty masz, a ja będę miał za jakiś czas :)21 No jest jeszcze obrzydliwa 790. Podchodząc do niej zawsze od tyłu mógłbym posiadać :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: montero » wt maja 26, 2020 8:39 am

Bratproroka pisze:
pn maja 25, 2020 10:52 pm
montero pisze:
pn maja 25, 2020 10:17 pm
Misiek Cypr pisze:
pn maja 25, 2020 9:22 pm
Świętego grala nie ma w moto, ani w terenówkach. Kazdemu co innego pasuje. Ja mam moto, co się w 120kg mieści bez problemu, ale dla was, to nie motocykl, tylko popierdółka. w sumie słusznie, ale robię tym 5 tysięcy kilometrów rocznie po nawierzchniach, niekoniecznie stałych. Po poboczu w korku jeździ mi się tym idealnie. Zaliczyłem na razie3 gleby. Jedna parkingowa, jedna w terenie, wznios mnie przerósł, jedna w korku na budowie drogi, piach, nogi mi się rozjechały na asfalcie. Nie nazywam się Valentino Rossi, jeżdżę bo muszę, innym nie dojadę
I w autach i w moto mogą być Św Graale . Tylko budżet potrzebny . I ja , skromność przezemnie przemawia ...
Nope. Graal ma być i pozostanie Graalem. Można się ewentualnie zbliżyć. Chyba, że masz na myśli naprawdę budżet astronomiczny. Wszystko custom, wszystko robione pod konkretne obciążenia i wyliczenia, CAD -> CAM, druk 3D. Włókno węglowe, tytan itp. Dedykowany osprzęt. Budżet z gatunku DARPA, z akcjami typu lakier do kadłubów samolotów redukujący wagę itp.
I dalej otrzymasz ersatz Graala dla co najwyżej 1 osoby, bo za 5 lat będą inne możliwości, albo Ci się odwidzi.

I zysk, którego żaden z Nas tutaj nie wykorzysta. Bo gdzie umiejętności, gdzie doświadczenie, gdzie chociażby kondycja i przygotowanie fizyczne. A nawet jeżeli, to będzie 10% różnicy max. Przy koszcie x1000.

Ale dlaczego nie, działaj.
Jak będziesz potrzebował narzędziowni, albo odlewni na małe serie, albo może hartowni - daj znać. Pomożemy.
Tytan , materiały włókniste i tylko 10% różnicy ?
W moto byłoby 50-60% a w autach 80% zysku masowego.
Obadaj rowerki .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 26, 2020 10:07 am

montero pisze:
wt maja 26, 2020 8:39 am
Bratproroka pisze:
pn maja 25, 2020 10:52 pm
montero pisze:
pn maja 25, 2020 10:17 pm


I w autach i w moto mogą być Św Graale . Tylko budżet potrzebny . I ja , skromność przezemnie przemawia ...
Nope. Graal ma być i pozostanie Graalem. Można się ewentualnie zbliżyć. Chyba, że masz na myśli naprawdę budżet astronomiczny. Wszystko custom, wszystko robione pod konkretne obciążenia i wyliczenia, CAD -> CAM, druk 3D. Włókno węglowe, tytan itp. Dedykowany osprzęt. Budżet z gatunku DARPA, z akcjami typu lakier do kadłubów samolotów redukujący wagę itp.
I dalej otrzymasz ersatz Graala dla co najwyżej 1 osoby, bo za 5 lat będą inne możliwości, albo Ci się odwidzi.

I zysk, którego żaden z Nas tutaj nie wykorzysta. Bo gdzie umiejętności, gdzie doświadczenie, gdzie chociażby kondycja i przygotowanie fizyczne. A nawet jeżeli, to będzie 10% różnicy max. Przy koszcie x1000.

Ale dlaczego nie, działaj.
Jak będziesz potrzebował narzędziowni, albo odlewni na małe serie, albo może hartowni - daj znać. Pomożemy.
Tytan , materiały włókniste i tylko 10% różnicy ?
W moto byłoby 50-60% a w autach 80% zysku masowego.
Obadaj rowerki .
Rama tak, ale silnik customowy z tych stopow, to już będzie niezle kungfu.

Kierat, siedzenie, podnóżki, felgi, klamki, manetki, zbiornik paliwa, to wszystko wazy, ale zjedziesz nie więcej jak 30% z całkowitej masy.

Vandall kiedyś UAZa odchudzal, plastikowa budka, mosty od Muscela, wały itp. Założył klatke i wrócił do orginalnej masy prawie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: montero » wt maja 26, 2020 10:46 am

A po co w aucie mosty i klatka ...
:)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 26, 2020 10:52 am

Mosty sztywne to był blad, bo jezdzil tym w RMPST, dziś to wiemy, ale wtedy były poczatki
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Bratproroka » wt maja 26, 2020 11:00 am

montero pisze:
wt maja 26, 2020 8:39 am
Tytan , materiały włókniste i tylko 10% różnicy ?
W moto byłoby 50-60% a w autach 80% zysku masowego.
Obadaj rowerki .
Tytanowy rower stoi u brata. I nie ma 50-60% różnicy w stosunku do poprzednika.

Plus odchudzony o 50-60% motocykl z powiedzmy 150kg to 60-75kg. To dalej dużo więcej niż rower, a i na rowerze nie zrobisz wszystkiego. Przelot autostradowy czymś takim pomińmy może od razu.


10% różnicy to będzie w ogólnej sprawności urządzenia. Dołoży się zgrabnie do tych 10-20%, których już teraz nie umiemy wykorzystać.

I będzie 1000x drożej i niewykorzystane 20-30% sprzętu :)21
Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lysy76 » wt maja 26, 2020 11:54 am

Ale o czym Wy tu?
O materiałach za zylion?
O schodzeniu z wagi?
Kto to kupi?
Za ile?
Dla profesów to się robi.
I tu można powiedzieć, że profes wykorzysta możliwości sprzętu w 70%.
Zwykły użytkownik rzadko kiedy się zbliży do 60%.
Co z tego "że fchuj sprzętu ,jak brak talentu?"
Ilu z nas na co dzień wykorzystuje tylko to, co podają na papierze (skoki zawieszeń, przyspieszenie, v-max, droga hamowania, zdolność pokonywania brodu w zanurzeniu)?
Co można wycisnąć ze stockowego pojazdu dobitnie pokazują zawodnicy, których filmami jaramy się na "fejsie".
pierwszy wyjazd w teren weryfikuje nasze umiejętności.
I się zaczyna: nie takie opony miałem, za mało mocy, za ciężki/lekki sprzęt, za wolny/szybki najazd, nie taki bieg dobrany, nie znam trasy...
Wiele takich opowieści słyszałem i pewnie niejedną jeszcze usłyszę.
Fajne te opowieści na długie zimowe wieczory. :)21
Z deklaracji Brata jest możliwość.
Teraz tylko granty pozyskać i zająć niszę. 8)
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Bratproroka » wt maja 26, 2020 12:10 pm

To jest taka sama dyskusja jak kolesie na rowerach, weekendowi wojownicy z nadwagą, którzy dyskutują o redukcji wagi na tytanowych osiach. Zysk 35g. Gdy w tydzień regularnego treningu zrzucasz 1,5kg bez łaski. Albo, po prostu nie jesz śniadania przed wyjazdem w trasę. Ubierasz koszulkę zamiast bluzy. Albo odkładasz klucze z domu do auta.

Gdzieś na Youtube można znaleźć filmiki gości po 130kg (Takie amerykańskie słoneczko. Słoneczko bo wytwarza własną grawitację) dyskutujących o redukcji wagi przez tytanowe klamki w moto itp.

Pierwszy i najważniejszy w tym wszystkim jest kierownik. 1000h spędzony na treningu w siodle da wynik o rzędy wielkości lepszy niż urwanie 10kg z wagi motocykla. Ja mam super radochę, bo przy moim doświadczeniu w pojedynczych godzinach poprawę techniki widzę cały czas.

A teraz spadam, idę na trening. Znaczy wstanę od kompa i przejdę te trzy kroki... :)21
Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 26, 2020 12:16 pm

Hola, hola, Vmax i przyspieszenie wykorzystuje na codzien w 100%, jedynie głębokości brodzenia nie, bo butów mi szkoda i spodni, ale zdaza sie :)21

Zdolnosc do pokonywania wzniesien, tez juz mnie pokonala, znaczy nakrylem sie.

Ale fakt, ze czegos mocniejszego bym nie umial wykorzystac, za uja, bo tylko lekkim 125 umiem. Na prawdziwym crossie 125 tez jezdzilem i do granicy pokonywania wzniesien, doszedlem, ale nie przekroczyłem. Po czym poznalem, ze granica? Po tym ze z 5 facetow, ktorzy jezdza czesto w terenie, a ja w sumie na crossie pierwszy raz jechałem, tylko ja nie miałem problemów z wjechaniem. Ale oni butowali, i jednego nakrylo, a reszta podskakiwala mniej skutecznie ode mnie. Podejzewam, ze gdyby było grubiej, już bym nie wjechal, a oni jeszcze tak, tylko oni się już sprzętem bawili, a ja jechalem, raczej zachowawczo. Oprocz KTM 490, czy 590, nie wiem, ale ten już był mniej zgrabny od lekkich crossow.

No nie ma uniwersalnej maszyny. Trzeba mieć kilka i tyle, zaleznie od potrzeb. Mi na razie jeden wystarczy, no może dwa. :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 12:30 pm

Bratproroka pisze:
wt maja 26, 2020 12:10 pm
To jest taka sama dyskusja jak kolesie na rowerach, weekendowi wojownicy z nadwagą, którzy dyskutują o redukcji wagi na tytanowych osiach. Zysk 35g. Gdy w tydzień regularnego treningu zrzucasz 1,5kg bez łaski. Albo, po prostu nie jesz śniadania przed wyjazdem w trasę. Ubierasz koszulkę zamiast bluzy. Albo odkładasz klucze z domu do auta.

Gdzieś na Youtube można znaleźć filmiki gości po 130kg (Takie amerykańskie słoneczko. Słoneczko bo wytwarza własną grawitację) dyskutujących o redukcji wagi przez tytanowe klamki w moto itp.

Pierwszy i najważniejszy w tym wszystkim jest kierownik. 1000h spędzony na treningu w siodle da wynik o rzędy wielkości lepszy niż urwanie 10kg z wagi motocykla. Ja mam super radochę, bo przy moim doświadczeniu w pojedynczych godzinach poprawę techniki widzę cały czas.

A teraz spadam, idę na trening. Znaczy wstanę od kompa i przejdę te trzy kroki... :)21
https://www.youtube.com/watch?v=_MSQZl_cdvA&t=
Tu gość idealnie to pokazuje :)21 Jest gdzieś jeszcze jeden filmik, gdzie oprócz różnicy wagi jeźdźca dodają 1 kg do wagi roweru, różnica dużo większa, koszt zrzucenia wagi z roweru "ciut" większy niż z dupska :)21
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2020 12:40 pm przez Kabal, łącznie zmieniany 1 raz.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 26, 2020 12:39 pm

To nie ulega wątpliwości, z buta się to czuje, a co dopiero na bicyklu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 12:42 pm

Misiek Cypr pisze:
wt maja 26, 2020 12:39 pm
To nie ulega wątpliwości, z buta się to czuje, a co dopiero na bicyklu.
Zakładając, że mam z 15 kg nadwagi, to już sporo w różnicy zestawu motocykl+jeździec. Do tego mniej maneli, to pewnie dodatkowe 2-3 kg (niewiele wożę, ale też lubię sobie wrzucić niepotrzebne przydasie). Dopiero potem się można zabierać za odchudzanie sprzętu
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 26, 2020 1:05 pm

Tak jak w regatach, najtrudniej, ale najtaniej odchudzić sternika.

Przez koronawirusa, nabrałem kondycji, ale odkad nakazali tych masek, to caly wysiłek uj strzelil. No nie mam frajdy w lazeniu, czy jezdzeniu na rowerze w tym czyms. Choc rower wywoze do lasu i tam jezdze, bez, ale nie codziennie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: montero » wt maja 26, 2020 1:15 pm

Jeśli o rowerkach mowa to tam się trochę podziało na +.
Rama dh 2.5 kg :)2
Dywagacje kondycyjno wagowe zostawiam bez komentarza.
Jeśli mówimy o "aucie" to te różnice nikną.
Pomiędzy rowerem dh i crossem jest zbyt duża dziura ot co.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 1:22 pm

montero pisze:
wt maja 26, 2020 1:15 pm
Jeśli o rowerkach mowa to tam się trochę podziało na +.
Rama dh 2.5 kg :)2
Dywagacje kondycyjno wagowe zostawiam bez komentarza.
Jeśli mówimy o "aucie" to te różnice nikną.
Pomiędzy rowerem dh i crossem jest zbyt duża dziura ot co.
Tylko w rowerze dh 2.5 kg rama to dalej ułamek wagi roweru, to raz. Dwa, że taka rama, to raczej dla wyczynowca, co kilka razy w roku, jak nie co zawody wymienia ją na nową. Miałem niezły ubaw na single trekach, gdy zauważyłem, że moi współtowarzysze dnia mają kawałki starych opon rowerowych przytrytkowane pod suportem swoich karbonowych ram. Zapytani odpowiadali, że jeden nieopatrznie zaatakowany kamień = dziura w ramie. To był koronny argument, żeby wybić sobie z głowy fanaberię pt. karbonowy rower :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: montero » wt maja 26, 2020 2:42 pm

Nawet amelinowy rower to jest kosmos w porównaniu z moto.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » wt maja 26, 2020 4:00 pm

Kabal pisze:
wt maja 26, 2020 7:37 am
No jest jeszcze obrzydliwa 790. Podchodząc do niej zawsze od tyłu mógłbym posiadać :)21
wygląd to nie największa tragedia tego moto, dźwięk paczki gwoździ wsypanej do wiaderka to jest dźwięk silnika, masakra... jeśli twierdziłeś że KLR ma okropny dźwięk to 790 ma o wiele gorszy :)21
to już 690/701 wypada lepiej
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 4:44 pm

Ale ma jeden cylinder, co jak wiemy nie jest idealne :)21 no to wychodzi, że T700 :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » wt maja 26, 2020 4:52 pm

tak po prawdzie jeden cylinder nie jest taki zły :)2
przy kostkowych oponach wibracje i tak są takie że nie ma to znaczenia
moc/moment dobre, serio jak już bym miał rozważać drogie motongi brałbym pod uwagę 701LR :)2 na prawde fajne moto... gdyby nie cena :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 5:03 pm

Z Huski to się w Svartpilen zakochałem okrutnie :)21
690/701 fajne, ale ja chyba jednak wolę przesunąć wajchę nieco w stronę szosy i tu T700 ze swoimi 2 cylindrami wygrywa. I jednak pomimo kostki czuć różnicę wg mnie.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Bratproroka » wt maja 26, 2020 5:10 pm

Kabal pisze:
wt maja 26, 2020 5:03 pm
Z Huski to się w Svartpilen zakochałem okrutnie :)21
690/701 fajne, ale ja chyba jednak wolę przesunąć wajchę nieco w stronę szosy i tu T700 ze swoimi 2 cylindrami wygrywa. I jednak pomimo kostki czuć różnicę wg mnie.
Czekajcie, będzie oficjalnie Norden. Husqvarna oficjalnie potwierdziła wejście do produkcji.

https://www.motocykl-online.pl/newsy/Pr ... i,13683,1

Generalnie będzie z czego wybierać za kilka lat - Husqvarna Norden, nowa mała Afryka (~800), Ducati pokazało fajne prototypy, Aprilia coś bąka o nowym Tuaregu...

No fajnie będzie. Dopóki trwa moda na adventure, rynek to chłonie w dowolnych ilościach.
Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Kabal » wt maja 26, 2020 5:19 pm

Wzornictwo huski jest zajebiste. Zobaczymy jak czas się z nim obejdzie. Ja się ślinię, w końcu coś nowego.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Bratproroka » wt maja 26, 2020 5:24 pm

Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » wt maja 26, 2020 5:40 pm

wiesz że z konceptu to zostaną może światła i przedni błotnik ;)
ale tak kilka fajnych pomysłów jest :)2
jeśli będzie większy wybór w średnich ADV tym lepiej dla nas (bo większość jeździ tak na prawdę średniakami, i w większości są one wystarczające)
większy wybór, większa konkurencja, niższe ceny, przynajmniej mam taką nadzieje :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: montero » wt maja 26, 2020 7:17 pm

Hał der ju rozmawiać przy mnie o koninie :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarzyskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość