Pasek a awarie
Moderator: Albert_N
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Pasek a awarie
Witam Koleżeństwo i zwracam się z waprosem nastupajuszczim.
Dwa miesięce temu przy okazji innej naprawy wymieniono mi pasek klinowy.
Miesiąc potem nastąpiła awaria pompy wody - po prostu cała się rozwaliła. Naprawy dokonano w tym samym zakładzie.
Trzy dni temu rozpierdzielił mi się alternator - cały wirnik trzeba było wymienić. Ale nim dotarłem do elektryka zauważyłem, że pasek klinowy jest bardzo mocno napięty.
I pytanie brzmi - czy zbyt mocne napięcie paska klinowego może być przyczyną obu powyższych awarii? No bo przecież i alternator i pompa mają cechę wspólną w postaci owegoż paska.
Dwa miesięce temu przy okazji innej naprawy wymieniono mi pasek klinowy.
Miesiąc potem nastąpiła awaria pompy wody - po prostu cała się rozwaliła. Naprawy dokonano w tym samym zakładzie.
Trzy dni temu rozpierdzielił mi się alternator - cały wirnik trzeba było wymienić. Ale nim dotarłem do elektryka zauważyłem, że pasek klinowy jest bardzo mocno napięty.
I pytanie brzmi - czy zbyt mocne napięcie paska klinowego może być przyczyną obu powyższych awarii? No bo przecież i alternator i pompa mają cechę wspólną w postaci owegoż paska.
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Zmień w profilu zawód ze studenta na nieukamentor187 pisze:no jasne ze powodem jest zbyt mocne napiecie paska!!! ten majster to jakis debil. masz fakture idz do sadu, nie masz to wytłumacz mu kluczem do kół.
100% przyczyna! moj majster mowił mi ze pasek powinien byc tak napiety aby mozna było go obrucic o 90" w bok "skrecic go"


A wogóle to nie namawiaj kolegi do popełnienia przestępstwa kluczem do kół.
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Bart03 - co ty na to?. Tzn. na działanie przyczynowo skutkowa paska?
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Tak jeszcze o sprawdzaniu naciągu, pasek pomiędzy alternatorem a pompą wodną pod naciskiem 10 kG powinien się ugiąć o jakieś 10-15 mm, a między pompą (wiatrakiem) a kołem napędowym o 12-17mm. Zdecydowanie za duży naciąg powoduje większe obciążenie łożysk, więc ich szybsze zużycie. Tym szybciej padną, im większy naciąg i gorszy ich stan. Mi padła pompa stareńka już, jak podciągnąłem pasek, bo zaczynał się ślizgać. Ale wtedy nie zastanawiałem się nad przyczyną, bo naciąg był ok. a pompa zjechana.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
W tym zakładzie do którego oddałes nivke to niezłe rozbitki muszą pracować
ja bym już im nic do robienia nie dawał
lecz poszukał innych "fachowców",
choć rozumiem że na Mazurach to o takich pewnie trudno.



choć rozumiem że na Mazurach to o takich pewnie trudno.
w niektórych środowiskach określa się ich jajogłowymi , więc masz jeszcze alternatywęmentor187 pisze:fakt musze zmieniec ze student na mgr inż.

Ręce precz od GENERAŁA!...


- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Uprzejmie przypominam, iż Augustów to Suwalszczyzna, ew. Podlasie,
A NIE MAZURY!!!!!
A NIE MAZURY!!!!!
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość