Moją Kia Sportage 2,0 DOHC z roku 1998 w wersji Karmann nabyłem w 01. 2009 r z przebiegiem 98 tys km. Ciekawostką jest to, że chciałem dokładnie ten samochód kupić kilka miesięcy wcześniej na z ogłoszenia na e-bay….. Auto stało w Hamburgu i niestety spóźniłem się z decyzją zakupu….. Po kilku miesiącach szukając Kijanki trafiłem na dokładnie to samo auto w Grudziądzu, Kijanka miała już zamontowaną instalację gazową i zakonserwowane podwozie. Moja przygoda z niż rozpoczęła się na licznikowym przebiegu 98,2 tys. km: później było tak:
100 tkm – wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. (650 zł)
111 tkm - krzyżak przedniego wału (100 zł)
115 tkm – oleje i filtry (200 zł)
120 tkm - awarii uległy sprzęgiełka przedniego napędu (550 zł)
121 tkm – dwie nowe opony letnie (400 zł)
123 tkm - pękła sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego. (380 zł)
130 tkm - oleje i filtry (200 zł)
142 tkm – komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) (550 zł)
145 tkm - oleje i filtry (200 zł)
158 tkm - wymienione zostały przednie klocki hamulcowe (80 zł)
160 tkm - oleje i filtry (200 zł)
161 tkm – regulacja LPG i wymian filtra LPG (100 zł)
162 tkm – dwie nowe opony letnie (440 zł)
164 tkm - tylny prawy wahacz (180 zł)
168 tkm - wymieniłem cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory (1500 zł).
170 tkm - listwa/rozdzielacz LPG (270 zł)
175 tkm - oleje i filtry (200 zł)
180 tkm - pękła tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu
181 tkm - przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem
183 tkm - siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa

185 tkm – dwie opony letnie (420 zł)
190 tkm – wymiana tylnych hamulców (400 zł)
190 tkm - oleje i filtry (200 zł)
191 tkm – umarły tylne amorki, kupione nowe KYB (280 zł)
193 tkm – przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału (200 zł)
199 tkm – ze względu na zbyt późno wymieniony wahacz umarło jedno sprzęgiełko AVM, nabyłem dwa sprzęgi WARN z USA (600 zł)
200 tkm – kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry (600 zł)
Tyle z konkretów, ponadto wymieniono kilka żarówek na łączną kwotę około 100 zł, dokonano 5 przeglądów technicznych o wartości około 900 zł. Od zmiany do zmiany auto nie wymagało dolewek oleju, co roku kontrolowałem jakość płynu chłodniczego, dolałem jakiś 1 litr koncentratu o wartości około 30 zł. Przy okazji zmiany okładzin i klocków praktycznie wymieniano płyn hamulcowy. Płynu do spryskiwaczy nie będę liczył


Kijanka obecnie ma 206 tkm przebiegu i czeka na konserwację podwozia oraz zabezpieczenie antykorozyjne 2 miejsc naruszonych przeze mnie i mojego syna. Zużycie oleju nadal nie wymusza dolewania go między zmianami. Cały czas używam oleju GM Motor Oil 10 w 40. Auto w 99% prowadzone było przez moją żonę i mnie, sporadycznie jeździły dzieci. Nadal pali bez problemu, jedzie i hamuje

