

Moderator: Kosiarz
jestem TU sporo dłużej niż Ty zatem właź pod stół i ani mrumruTomaszRT pisze:Ledwo miś tu przylazł i już zaczyna kozaczyć..DamnIt! pisze:trzeba było zadać sobie choć odrobinę trudu i przeczytać początek wątku i choć kilka zdań o samym zagadnieniu będącym tematem dyskusji(?). A nie wyjeżdżać z tekstami o bezsensowności, 37" i podobnych rzeczach świadczących o kompletnym niezrozumieniu zagadnienie. Brzmisz "trochę" niecelnie.
Próbowałem nieraz przejeździć od pełnego zbiornika jak najbardziej ecodrajwingowo, ale nigdy mi się nie udało, bo zawsze była sytuacja, ze trzeba było depnąć do dechy, albo z pośpiechu pojechać 120km/h, a od tej prędkości to już parch zaczyna żłopać nawet 18l, i szlag strzelał cały ecodrajwing.ernil pisze:Rozumiem, ze mamy to odczytac jako zart, tak?Lecho pisze:(...)
Czy założenie większych opon niż 31", np. 32, 33 lub jeszcze bardziej 35" obniża spalanie, czy nie? Bo przecież na tę samą liczbę obrotów silnika przejedzie się dłuższą drogę...(...)
Przepalam trochę więcejdenior pisze:Rozumiem ludzi którzy zaczeli ten temat, nie dlatego że ich nie stać na paliwo ale samo poczucie przepalania 700 pln miesiecznie jest nieco denerwujące zwłaszcza jak policzy się to w dłuższym okresie czasu.
ale od 1500 do 2000 nie da sie tyranem jezdzic dynamicznie ...wojtek_kom pisze:Wiem że ceny paliw spadły, ale ostatni udało mi się obniżyć zużycie paliwa.
Wszystko dzięki konieczności przemieszczania się, samochodem ze znaczkiem "L" oraz instruktorem na pokładzie.
TII - dynamiczna/jazda po mieście 13l ON, po zmianie sposobu
przyśpieszania/zmiany biegów 11L ON...
.
Sam się zacytuję...wojtek_kom pisze: Charakterystyka jest bardzo zbliżona, nie chce napisać że taka sama, maksymalny moment w:
- 2.7TDI to 2200 RPM,
- 2.8TDI to 2400 RPM, porównaj sobie z ciężarówką.
Diesel jest diesel... mogą być różnice, szczególnie w DCI gdzie typowo maksymalny moment obrotowy będzie przy 1800-2000 RPM - daje to turbina o zmiennej geometrii.
Reasumując, aby było oszczędnie Terrano 2.7TDi do 2200 i zmiana biegu, Patrol GR 2.8TDI 2400 RPM zmiana biegów.
zakładają TO gdzieś na południu Polski?wojtek_kom pisze:Przepalam trochę więcejdenior pisze:Rozumiem ludzi którzy zaczeli ten temat, nie dlatego że ich nie stać na paliwo ale samo poczucie przepalania 700 pln miesiecznie jest nieco denerwujące zwłaszcza jak policzy się to w dłuższym okresie czasu.
Dla Patrola największą oszczędność i frajdę z jazdy, zapewnia instalacja ON+LPG.
kolega podjechal do pierwszego lepszego zakladu LPG i powiedzieli mu ze no problem, ale w koncu nie zalozyl.DamnIt! pisze:zakładają TO gdzieś na południu Polski?wojtek_kom pisze:Przepalam trochę więcejdenior pisze:Rozumiem ludzi którzy zaczeli ten temat, nie dlatego że ich nie stać na paliwo ale samo poczucie przepalania 700 pln miesiecznie jest nieco denerwujące zwłaszcza jak policzy się to w dłuższym okresie czasu.
Dla Patrola największą oszczędność i frajdę z jazdy, zapewnia instalacja ON+LPG.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość