Swap BMW do samuraja kilka pytań

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » wt lut 05, 2013 9:54 am

czesio6969 pisze:...montuje właśnie silni 1,8i m40...

Panowie, po co pchać się w M40 i jego aparat zapłonowy wysunięty do przodu, skoro można ten problem wyeliminować adoptując M43?
Pamiętam, jak znajomy stoczył przegraną walkę z aparatem przy silniku M30B35 zaadoptowanym do Uaza. Wymieniał przewody, kopułki, palec, cały aparat podmieniał i zawsze miał problem z wodowaniem. Mimo odczyniania czarów, nawet przez serwis BMW, uszczelniania kopułki, przewietrzania jej i innych magii problem nie został rozwiązany. Przyczyna zawsze była taka sama - po wjechaniu w wodę i ochłodzeniu aparatu rozgrzanego od silnika i chłodnicy, zawsze skraplała się woda w kopułce, przez co silnik przerywał.

M43 nie ma rozdzielacza tylko cewki i nie kosztuje krocie. A jeden potencjalny problem zostaje automatycznie pogrzebany.

pzdr, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kostuch » wt lut 05, 2013 10:16 am

Wilku pisze: M43 nie ma rozdzielacza tylko cewki i nie kosztuje krocie. A jeden potencjalny problem zostaje automatycznie pogrzebany.

pzdr, Wilku
Praktycznie każdy klasyczny zapłon z aparatem zapłonowym można stosunkowo łatwo przerobić na bezrozdzielaczowy :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Salata123 » wt lut 05, 2013 10:22 am

saamurai pisze:[...]Oczywiście wiem, że w terenie można wszysko urwać, ale czy przy rozsądnej jeżdzie warto inwestować w wzmocnione półosie czy od razu zmieniać mosty. Chciałbym poznać opinie użytkowników w/w silników na jakich mostach i kołach jeżdzą .

[...]
Warto inwestować.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » wt lut 05, 2013 4:18 pm

Kostuch pisze:Praktycznie każdy klasyczny zapłon z aparatem zapłonowym można stosunkowo łatwo przerobić na bezrozdzielaczowy :)
A kosztuje to... x tyle co silnik M43 :D

Efekt też może być nieprzewidywalny.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kostuch » śr lut 06, 2013 10:26 am

Wilku pisze:
Kostuch pisze:Praktycznie każdy klasyczny zapłon z aparatem zapłonowym można stosunkowo łatwo przerobić na bezrozdzielaczowy :)
A kosztuje to... x tyle co silnik M43 :D

Efekt też może być nieprzewidywalny.

pzdr, W
Hmmm...
Ciekawa nisza rynkowa :)21
A ile jesteś gotowy dać za taką przeróbkę? :)12
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr lut 06, 2013 10:33 am

Kostuch pisze:
Wilku pisze:
Kostuch pisze:Praktycznie każdy klasyczny zapłon z aparatem zapłonowym można stosunkowo łatwo przerobić na bezrozdzielaczowy :)
A kosztuje to... x tyle co silnik M43 :D

Efekt też może być nieprzewidywalny.

pzdr, W
Hmmm...
Ciekawa nisza rynkowa :)21
A ile jesteś gotowy dać za taką przeróbkę? :)12

Nie mam aktualnie takiej potrzeby. Ale skoro to takie proste, to w ramach testu mogę wyłożyć powiedzmy 500 pln. Efekt, jaki chce uzyskać, to zaślepka zamiast aparatu zapłonowego przy silniku Swifta GTi (powiedzmy, że zaślepkę sam sobie dorobię :D ). Po przeróbce musi działać tak, jak przed nią :)

Wchodzisz w to? :D

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kostuch » śr lut 06, 2013 12:05 pm

Wilku pisze:
Nie mam aktualnie takiej potrzeby. Ale skoro to takie proste, to w ramach testu mogę wyłożyć powiedzmy 500 pln. Efekt, jaki chce uzyskać, to zaślepka zamiast aparatu zapłonowego przy silniku Swifta GTi (powiedzmy, że zaślepkę sam sobie dorobię :D ). Po przeróbce musi działać tak, jak przed nią :)

Wchodzisz w to? :D

pzdr, W
Jedna uwaga (jeżeli chodzi o swifta gti).
Nie możesz się całkiem pozbyć aparatu zapłonowego w sensie wystającego kręciołka.
Gdyż albowiem w aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wału z którego trzeba brać sygnał sterujący.
Musi zostać przynajmniej kręcąca się ośka i czujnik - resztę wysokonapięciową (palec, kopułka, kable) można wywalić.

Przynajmniej tak wychodzi ze schematów które posiadam.
Jeżeli jednak masz jakimś przypadkiem czujnik położenia wału w bloku silnika, to można wypruć wszystko.

Pytanie co jest ważniejsze:
Zupełny brak wystającego aparatu (z powodu grodzi silnika) czy odporność na wilgoć (ale zostaje kręcący się kawałek aparatu)?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr lut 06, 2013 1:41 pm

Kostuch pisze: Jedna uwaga (jeżeli chodzi o swifta gti).
Nie możesz się całkiem pozbyć aparatu zapłonowego w sensie wystającego kręciołka.
Gdyż albowiem w aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wału z którego trzeba brać sygnał sterujący.
Musi zostać przynajmniej kręcąca się ośka i czujnik - resztę wysokonapięciową (palec, kopułka, kable) można wywalić.

Przynajmniej tak wychodzi ze schematów które posiadam.
Jeżeli jednak masz jakimś przypadkiem czujnik położenia wału w bloku silnika, to można wypruć wszystko.

Pytanie co jest ważniejsze:
Zupełny brak wystającego aparatu (z powodu grodzi silnika) czy odporność na wilgoć (ale zostaje kręcący się kawałek aparatu)?
Dobra, nie ma co teoretyzować, bo grodź już dawno wycięta, a z zalewaniem nie mam na razie problemów. Ale masz rację - jest czujnik w aparacie.

Zastanawiam się tylko czym chcesz zastąpić rozdzielacz, jakie dasz cewki (cewkę) itd. I czy ten patent gdzieś przetestowałeś?

No i upieram się przy swoim - jak można brać silnik na cewkach, to nie ma co się wozić z aparatem.

pzdr, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kostuch » śr lut 06, 2013 2:34 pm

Wilku pisze: Dobra, nie ma co teoretyzować, bo grodź już dawno wycięta, a z zalewaniem nie mam na razie problemów. Ale masz rację - jest czujnik w aparacie.

Zastanawiam się tylko czym chcesz zastąpić rozdzielacz, jakie dasz cewki (cewkę) itd. I czy ten patent gdzieś przetestowałeś?

No i upieram się przy swoim - jak można brać silnik na cewkach, to nie ma co się wozić z aparatem.

pzdr, Wilku
Z silnikiem fabrycznie bezrozdzielaczowym to racja - zawsze lepszy taki niż rzeźbiony.
Abstrahując od BMW, to w suzukach jest dodatkowy niuans, że takie silniki bez rozdzielacza maja już na ogół immobilizer. Więc jest wybór czy chce się mieć ospę czy malarię :)21

Rozdzielacz mechaniczny zastąpiłby rozdzielacz elektroniczny sterujący dwoma podwójnymi cewkami w układzie iskry traconej. Podwójna cewka od baleno (żeby było koszernie) ze zintegrowanym modułem zapłonowym kosztuje rzędu 40zł.
Poczwórna cewka od poloneza to 30zł...
Trzeba by było sprawdzić indukcyjność cewek, żeby ustawić odpowiedni czas zwarcia, ale to już detale.

Przetestować miałem w samuraiu, ale mi się silnik skończył i przeszczepiłem 1,6 tak więc projekt jest na razie na papierze :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr lut 06, 2013 2:55 pm

Wszystko gitara, ale takie rozwiązania można traktować czysto hobbystycznie. Zastąpienie aparatu elektronicznym rozdzielaczem może nie być takie łatwe, jak się wydaje, a po drodze można też się spodziewać kilku problemów - tak to zazwyczaj bywa. Aczkolwiek przyznam, że pomysł ciekawy i warty przetestowania:D
ale mi się silnik skończył i przeszczepiłem 1,6
Jakie wrażenia po zmianie? Nie ma kaca, że to jednak nie 1.8 ? :>

Mnie też już pomału nudzi 1.3, dlatego dopytuje :)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kostuch » śr lut 06, 2013 4:42 pm

Wilku pisze:Wszystko gitara, ale takie rozwiązania można traktować czysto hobbystycznie. Zastąpienie aparatu elektronicznym rozdzielaczem może nie być takie łatwe, jak się wydaje, a po drodze można też się spodziewać kilku problemów - tak to zazwyczaj bywa. Aczkolwiek przyznam, że pomysł ciekawy i warty przetestowania:D
ale mi się silnik skończył i przeszczepiłem 1,6
Jakie wrażenia po zmianie? Nie ma kaca, że to jednak nie 1.8 ? :>

Mnie też już pomału nudzi 1.3, dlatego dopytuje :)

pzdr, W
Wydawało mi się, że wszystkie rzeźby które są dyskutowane na tym forum należy traktować czysto hobbystycznie :)21
Aczkolwiek dobrze wykonane DIY czasami jest lepsze od fabrycznych patentów.
Nie twierdzę, że pierwsza albo druga wersja będzie dobra. Ale nie jest to jakaś kosmiczna technologia i wydaje się być do opanowania.

Wrażenia po przeszczepie bardzo pozytywne. Jednak mam porównanie tylko do zdechłego 1,3. Być może jakbym się przejechał 1,8 to by mi się smutno zrobiło że go nie mam :)
Mam zamiar jeszcze wszczepić koło zamachowe i sprzęgło z vitary, bo balenowskie jest dosyć "szczupłe". Powinno to przesunąć charakterystykę silnika w stronę "dieslowską".
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pawo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 24, 2006 9:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: pawo » śr lut 13, 2013 4:37 pm

Panowie miałem kilka pytań o bmw 1,8is dziękuję za podpowiedzi we łbie przejaśniało :D

ale mam następne pytanko czy ktoś zetknął się ze swapem do samca silnika 2000is z lexusa
za przemawia : konstrukcja japońska (toyota ) stosunkowo niewielka waga ,sześć cylindrów w rzędzie ,trochę lepszy moment od bmki napęd na tylną oś, i chyba ten silnik jest zakuty plaskacze bez problemu dokładają do niego kompresor i turbo
irytują się szlachetnie urodzeni ja się po prostu wk----am

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr lut 13, 2013 8:16 pm

pawo pisze:Panowie miałem kilka pytań o bmw 1,8is dziękuję za podpowiedzi we łbie przejaśniało :D

ale mam następne pytanko czy ktoś zetknął się ze swapem do samca silnika 2000is z lexusa
za przemawia : konstrukcja japońska (toyota ) stosunkowo niewielka waga ,sześć cylindrów w rzędzie ,trochę lepszy moment od bmki napęd na tylną oś, i chyba ten silnik jest zakuty plaskacze bez problemu dokładają do niego kompresor i turbo
Za długie (pod maskę Samuraja wchodzi tylko 4 cylindry;)
Za ciężkie (dwa cylindry muszą swoje ważyć - nie ma siły)
Za mało mocy (może nie jak do Samuraja, ale w odniesieniu do innych 6-cio cylindrowych silników o większej pojemności - jeśli mowa o 1G-FE)
Za mało popularne (i przez to niezbyt tanie)
Miska nie wtym miejscu co trzeba
Za długa skrzynia
Za mało znane na forum :)

Ale próbować można.
V6 pod maska Samuraja widziałem. R6 jeszcze chyba nie. Ale można przecierać szlaki ;)

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Hałas » śr lut 13, 2013 8:27 pm

http://www.youtube.com/watch?v=m_FCoeoYg-I

VR6 - ni to V-ałka ni to rzędówka :)21

Fajnie było by mieć coś takiego pod maską, ale jak pomyślę o kosztach to się odechciewa :wink:
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

saamurai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: saamurai » śr lut 13, 2013 8:48 pm

Da się wszystko ..

silnik 6R też już był .. http://www.samurai-serwis.pl/realizacje ... leryId=102 kwestia ile chce się spędzić czasu w garażu :)21

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr lut 13, 2013 9:25 pm

Trochę mało Samuraja w tym Samuraju z R6 :)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: witson » czw lut 14, 2013 11:48 am

saamurai pisze:Da się wszystko ..

silnik 6R też już był .. http://www.samurai-serwis.pl/realizacje ... leryId=102 kwestia ile chce się spędzić czasu w garażu :)21
Tylko buda samuraja, reszta to patrol :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » czw lut 14, 2013 11:51 am

witson pisze:
saamurai pisze:Da się wszystko ..

silnik 6R też już był .. http://www.samurai-serwis.pl/realizacje ... leryId=102 kwestia ile chce się spędzić czasu w garażu :)21
Tylko buda samuraja, reszta to patrol :)
No buda też nie cała :)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

giezturbo
 
 
Posty: 101
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 3:10 pm

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: giezturbo » wt mar 19, 2013 10:13 am

witam,wmontowałem już silnik bmw do samca.ale mam problem z doborem chłodnicy-może ktoś pomoże?,dodam że przekładnia jest w orginalnym miejscu i zostaje mało miejsca

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: milas » wt mar 19, 2013 10:50 pm

najlepiej na plecach :)21
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

fazer1988
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:22 am

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: fazer1988 » wt kwie 02, 2013 6:37 pm

Czy ktoś ogarnoł temat miski olej w silniku z BMW , dostałem pewne wskazówki od vandall_jr ale chciałbym to jeszcze zweryfikować z kimś innym mile widziane jakieś fotografie :)

pozdrawiam

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: milas » wt kwie 02, 2013 8:37 pm

ja mam tylko foto miski i dupiate umiejscowienie smoka
czekam na checi a narazie uwazam na trawersach ;-)
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Kwadrat » śr kwie 03, 2013 7:14 am

Wilku pisze:
pawo pisze:Panowie miałem kilka pytań o bmw 1,8is dziękuję za podpowiedzi we łbie przejaśniało :D

ale mam następne pytanko czy ktoś zetknął się ze swapem do samca silnika 2000is z lexusa
za przemawia : konstrukcja japońska (toyota ) stosunkowo niewielka waga ,sześć cylindrów w rzędzie ,trochę lepszy moment od bmki napęd na tylną oś, i chyba ten silnik jest zakuty plaskacze bez problemu dokładają do niego kompresor i turbo
Za długie (pod maskę Samuraja wchodzi tylko 4 cylindry;)
Za ciężkie (dwa cylindry muszą swoje ważyć - nie ma siły)
Za mało mocy (może nie jak do Samuraja, ale w odniesieniu do innych 6-cio cylindrowych silników o większej pojemności - jeśli mowa o 1G-FE)
Za mało popularne (i przez to niezbyt tanie)
Miska nie wtym miejscu co trzeba
Za długa skrzynia
Za mało znane na forum :)

Ale próbować można.
V6 pod maska Samuraja widziałem. R6 jeszcze chyba nie. Ale można przecierać szlaki ;)

Pzdr, W
Ja widziałem :) nawet dwa :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: Wilku » śr kwie 03, 2013 8:22 am

Kwadrat pisze: Ja widziałem :) nawet dwa :)

Jeżdżące? pokaż... ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
sjbielsko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 03, 2012 11:36 pm

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

Post autor: sjbielsko » sob kwie 06, 2013 8:53 pm

Panowie mam pytanie... wlasnie zamontowałem silnik m43 do mojej suzuki i mam pewien problem.. mianowicie w oryginale bmw do chłodnicy wchodzą 3 węże 2 grube z głowicy i jeden mały cienki na dole... u mnie w suzuce chlodnica jest na pace i ma dwa wejscia ,co zrobić z tym wężem z dołu?? zaślepić go chyba nie moża bo zamkne pewnie jakiś obieg nagrzewnicy czy cos może go trójnikiem wpiąć do węża idącego do chłodnicy tylko do którego?? pomożecie??

a i drogie pytanie.. termowłącznik wentylatora zamontować przy silniku na wyjścu z głowicy?? czy zostawić z tyłu auta w chlodnicy z vw??

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości