czesio6969 pisze:...montuje właśnie silni 1,8i m40...
Panowie, po co pchać się w M40 i jego aparat zapłonowy wysunięty do przodu, skoro można ten problem wyeliminować adoptując M43?
Pamiętam, jak znajomy stoczył przegraną walkę z aparatem przy silniku M30B35 zaadoptowanym do Uaza. Wymieniał przewody, kopułki, palec, cały aparat podmieniał i zawsze miał problem z wodowaniem. Mimo odczyniania czarów, nawet przez serwis BMW, uszczelniania kopułki, przewietrzania jej i innych magii problem nie został rozwiązany. Przyczyna zawsze była taka sama - po wjechaniu w wodę i ochłodzeniu aparatu rozgrzanego od silnika i chłodnicy, zawsze skraplała się woda w kopułce, przez co silnik przerywał.
M43 nie ma rozdzielacza tylko cewki i nie kosztuje krocie. A jeden potencjalny problem zostaje automatycznie pogrzebany.
pzdr, Wilku