DISCO TD5 CZY TDI ???

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 7:50 pm

cosik w ten desen ;)

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr mar 28, 2007 8:12 pm

PiotreQ pisze:
LR_Olek pisze:
Piotrul pisze:Generalnie chodzi o auta w róznym przedziale cenowym więc jak Cię stać na TD5 to i na naprawy w servisie będzie Cię stać :wink: A jeżeli nie to sprawa sama się rozwiązuje.
jak go stac na naprawe i serwis td5 to niech kupi p38
Olek a co ty chcesz przy silniku TD5 robic ??
ten silnik jest praktycznie bezobslugowy
wiem bo mam taki od 3 lat
nie pierd.li sie tak jak TDI
nie wymieniasz koncowek wtryskow napraw pomp, paskow rozrzadow i innych dynksów...
trzeba tylko pilnowac co 50 tys wymienic uszczelki pod wtryskami
(wiadomo dlaczego- zreszta w TDI tez)
w razie jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika podlaczasz do komputera
i wszystko wiesz co w aucie sie dzieje
- koszt takiej imprezy to 50 zł
lepsze to niz jezdzenie po madralach fachowcach wielkich z ktorych kazdy mowi co innego i kazdemu placisz bo on ci sprawdzil i stwierdzil i stracil czas - zastanow sie co jest tansze !!!!!!
a jesli chodzi o motanie przy silniku TDI w błocie na rajdzie to nie oszukujmy sie i tak za wiele tam nie namotasz
przez jakis czas jeszcze bedzie ta mentalnosc (lepsze TDI) miedzy naszymi kolegami ale to im minie :-) tak jak Czesiowi juz mija hehehehe
poza tym najwiekszym plusem TD5 jest mozliwosc ingerencji w prace silnika przez zmiane parametrow w komputerze zmieniajac miedzy innymi moment obrotowy, prace turbiny, spalanie, tak zwanego "dołu" oraz mocy nawet do 35 % mozesz zrobic sobie tu co chcesz i co lubisz i jak chcesz jezdzic cos w rodzaju Power-Comander w motocyklu
Olek a takich mozliwosci nie masz w TDI nic tu nie zrobisz -
mozesz tylko kupic wtryskiwacze o wyzszym cisnieniu :) albo podkrecic na pompie co da ci przyrost mocy o 5 % mocy hehehehe

wszystko to super extra - jeśli zamierzasz jeździć autem po mieście i na łikend do parku krajobrazowego.....

wybierz się autkiem dalej, np do Afryki i wtedy podłącz sobie tdfajf do komputera diagnostycznego...... powodzenia....

jak to juz zostało Stangowi odpowiedziane - podstawą jest zdefiniowanie potrzeb....

a w większości przypadków - nam użytkownikom LR'ów chodzi o używanie pojazdu zgodnie z przeznaczeniem, czytaj w terenie co z kolej nie idzie w parze z fantastycznym wytworem inżynierów królowej elżbiety w postaci tdfajf.

a tak na marginesie .... od 3 lat codziennie pomykam 200tdi i żadnych wtryskiwaczy, ani uszczelek i pomp jakoś nie wymieniam..... farta mam, czy co?


z innej beczki,
@Stang jeśli chcesz sobie ustrugać rzeczywiście fajne auto na wyprawy i masz ku temu zaplecze finansowe - pomyśl o kupnie niewalonego tdfajf z padniętym motorem i o włożeniu tam nowej 200'ty (można sobie taką, robioną na 160 koni u Elżbiety zakupić - nowa na paletce przychodzi), a to juz nie jest napis na dropsach... - ciekaw szczegółów mailuj....

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » śr kwie 04, 2007 2:29 pm

darkman pisze:Stang, trochę słabo opisałeś swoje zapotrzebowanie na takie auto, wię trudno Ci cokolwiek doradzić. Dlaczego - dlatego, że tak przedstawione zapotrzebowanie możesz spokojnie realizować za pomocą NGC i nie ma w tym żadnej złośliwości. Kupując D2 TD5 czy też benzynę nie odczujesz specjalnej różnicy w posiadanym aucie, bo D2 w ww wersji to trochę taki NGC dla miłośników marki LR.
Ogólny charakter obu modeli silnikowych, o które pytasz:

TD5
- niska motalność terenowa, ograniczona motalność zawieszenia/pneumatyka, co za tym idzie zastosowania konkretnych kół
-dość wysoki komfort jazdy po 'prostym' oraz komfort wnętrza
-duża ilość elementów sterowanych elektronicznie - czyli niski współczynnik naprawialności poza servisem czy też na wyprawach

TDI/300
-wysoka motalność terenowa
-praktycznie nieograniczona motalność ingerencji w zawieszenie
-uboga elektronika
-łatwość naprawcza i dość duża niezawodność silnika - nie mylić z osprzętem

ogólnie dostęp do części i koszty: przewaga TDI ze względu na większą popularność i funkcjonowanie potencjalnych 'dawców' w przyrodzie.
TD5 jest coraz więcej, to i dawców przybywa, jednak części i osprzęt nadal droższe - szczególnie nowe.

generalnie temat jest z gatunku bezsensownie niewyczerpalnych - wymaga więc prostej informacji 'po co Ci to auto' - jeśli sobie będziesz potrafił na to odpowiedzieć, to nie będziesz potrzebował naszych rad.

z kolei śledząc Twoje zamiłowanie do dbałości o estetykę i jakość wykonania przeróbek w aucie (chyba najfajniejsza suza na forum), to w TD5 za bardzo nie poszalejesz. Zresztą gdybyś zakładał robienie konwersji zawieszenia na sprężyny, to zakup D2 nie ma wg. mnie sensu - czyli kup TDI.
No dzięki za miód o Zuzuce :wink: 8)
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » śr kwie 04, 2007 2:37 pm

świerszcz pisze:
PiotreQ pisze:
LR_Olek pisze: jak go stac na naprawe i serwis td5 to niech kupi p38
Olek a co ty chcesz przy silniku TD5 robic ??
ten silnik jest praktycznie bezobslugowy
wiem bo mam taki od 3 lat
nie pierd.li sie tak jak TDI
nie wymieniasz koncowek wtryskow napraw pomp, paskow rozrzadow i innych dynksów...
trzeba tylko pilnowac co 50 tys wymienic uszczelki pod wtryskami
(wiadomo dlaczego- zreszta w TDI tez)
w razie jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika podlaczasz do komputera
i wszystko wiesz co w aucie sie dzieje
- koszt takiej imprezy to 50 zł
lepsze to niz jezdzenie po madralach fachowcach wielkich z ktorych kazdy mowi co innego i kazdemu placisz bo on ci sprawdzil i stwierdzil i stracil czas - zastanow sie co jest tansze !!!!!!
a jesli chodzi o motanie przy silniku TDI w błocie na rajdzie to nie oszukujmy sie i tak za wiele tam nie namotasz
przez jakis czas jeszcze bedzie ta mentalnosc (lepsze TDI) miedzy naszymi kolegami ale to im minie :-) tak jak Czesiowi juz mija hehehehe
poza tym najwiekszym plusem TD5 jest mozliwosc ingerencji w prace silnika przez zmiane parametrow w komputerze zmieniajac miedzy innymi moment obrotowy, prace turbiny, spalanie, tak zwanego "dołu" oraz mocy nawet do 35 % mozesz zrobic sobie tu co chcesz i co lubisz i jak chcesz jezdzic cos w rodzaju Power-Comander w motocyklu
Olek a takich mozliwosci nie masz w TDI nic tu nie zrobisz -
mozesz tylko kupic wtryskiwacze o wyzszym cisnieniu :) albo podkrecic na pompie co da ci przyrost mocy o 5 % mocy hehehehe

wszystko to super extra - jeśli zamierzasz jeździć autem po mieście i na łikend do parku krajobrazowego.....

wybierz się autkiem dalej, np do Afryki i wtedy podłącz sobie tdfajf do komputera diagnostycznego...... powodzenia....

jak to juz zostało Stangowi odpowiedziane - podstawą jest zdefiniowanie potrzeb....

a w większości przypadków - nam użytkownikom LR'ów chodzi o używanie pojazdu zgodnie z przeznaczeniem, czytaj w terenie co z kolej nie idzie w parze z fantastycznym wytworem inżynierów królowej elżbiety w postaci tdfajf.

a tak na marginesie .... od 3 lat codziennie pomykam 200tdi i żadnych wtryskiwaczy, ani uszczelek i pomp jakoś nie wymieniam..... farta mam, czy co?


z innej beczki,
@Stang jeśli chcesz sobie ustrugać rzeczywiście fajne auto na wyprawy i masz ku temu zaplecze finansowe - pomyśl o kupnie niewalonego tdfajf z padniętym motorem i o włożeniu tam nowej 200'ty (można sobie taką, robioną na 160 koni u Elżbiety zakupić - nowa na paletce przychodzi), a to juz nie jest napis na dropsach... - ciekaw szczegółów mailuj....
Disco będzie używane tylko do wyjazdów na polowanie a nie na jakieś dalsze wyprawy bo brak czasu, Do upalania na rajdy mam Zuzukę w którą i tak kasy już wtopiłem i jak na razie końca nie widzę więc Disco będzie w całkowitej serii + BF Goodrich AT.
Wybór już padł Disco TDI prawdopodobnie ten:
http://www.mobile.de/SIDlvFg3MsB8PAgeEz ... 1252212928&

Ale to się obaczy :wink:

A tak na marginesie Stachu bo tak jakoś temat o ostatnim WNT pomarł, tylu sędziów robiło foty i miały być na Twojej stronie a tu nic :-?
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » śr kwie 04, 2007 2:48 pm

Stang pisze:
świerszcz pisze:
PiotreQ pisze:
co to jest Eleonor 530 KM ??

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » śr kwie 04, 2007 3:01 pm

maruda pisze:
Stang pisze:
świerszcz pisze:
Do niedawna moja ukochana zabawka :cry: :cry: :cry:
http://www.allegro.pl/item171020925_for ... opie_.html
ale od 2 tygodni już nie jest moja :cry: :cry: :cry:
a tyle w nią wpakowałem, tyle mi adrenaliny podniosła i po 4 latach rozwód :cry:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr kwie 04, 2007 4:28 pm

Stang pisze: Wybór już padł Disco TDI prawdopodobnie ten:
http://www.mobile.de/...........
Chopie - TNIJ CYTATY!!!

A co do tej dyskoteki - brak prawego spryskiwacza reflektorow - moze nic nie oznaczac, a moze swiadczyc o dzwonie i remoncie przodu.

Trzeba byc czujnym i wybadac, zeby nie kupic ze skoszoną ramą.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr kwie 04, 2007 5:52 pm

no jak nie ma to zapewne nie jest to przypadek
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr kwie 04, 2007 6:57 pm

:)

I znowu zadaje sobie pytanie - co za ćwok to sprzedaje.
Kupilby za 5 ojro gwizdek do spryskiwacza i nikt by nie dociekal czy walniete :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr kwie 04, 2007 7:55 pm

patrzac z innej strony co za ćwok stawia na szali kupic nie kupić przez spryskiwacz za 5 ojro jak to powiedziałeś. :lol:

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr kwie 04, 2007 8:17 pm

wiesz ze nie o spryskiwacz tu chodzi.

Niestety, ale wielu jest oszustow i cwaniakow wsrod sprzedajacych - w wyniku czego podejrzliwie traktuje sie wszystkich - rowniez tych uczciwych. Tak po prostu jest.

Ja sam - jeden jedyny raz kupowalem auto w komisie - i zostalem oszukany. To bylo moje frycowe.

A to na pewno znasz:
http://www.joemonster.org/article/4840/ ... itroena-c5
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » śr kwie 04, 2007 8:21 pm

Stang pisze:
maruda pisze:
Stang pisze:
:)2 :)2

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw kwie 05, 2007 6:16 am

prawda jest taka ze handlarz nie produkuje samochodów. nie eksploatuje ich przez x lat. po prostu kupuje, co zobaczy w krótkim czasie posiadania to zobaczy i sprzedaje. inna sprawa czy powie potencjalnemu nabywcy to co wie. a na niebite rozbitki jest prosty sposób. dzwonisz do gościa ze ma ci oddać część kasy albo cała i zwracasz auto. uwierz mi nie będzie chciał sie bawić w sąd.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw kwie 05, 2007 9:54 pm

well, no słusznie Waść prawisz,
dodam jedynie, ze to działa w dwie strony - klient często nie mówi handlarzowi, co widzi bo i po co ? chyba, że ma komplex znawcy.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 12:28 am

a na umowie jest napisane: klient zapoznał się ze stanem technicznym... choc o historii tam słowa nie ma...
disco II td5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » pt kwie 06, 2007 12:36 am

Po pierwsze ............
- nie kupuj tego złomu :)2

Po drugie ...........
- jak już chcesz być szczęśliwym posiadaczem Angielskiego cudu techniki
to polecam Ci silnik Td5 :)2
To jest jedyna , powtarzam jedyna rzecz w tych gównianych samochodach która jest bezawaryjna :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 12:39 am

Igor909 pisze:Po pierwsze ............
- nie kupuj tego złomu :)2

Po drugie ...........
- jak już chcesz być szczęśliwym posiadaczem Angielskiego cudu techniki
to polecam Ci silnik Td5 :)2
To jest jedyna , powtarzam jedyna rzecz w tych gównianych samochodach która jest bezawaryjna :)2
o i tu się zgadzam..zrobiłem 40 tys i wymieniłem jedynie reglator ciśnienia paliwa.... tdi pewnie juz bys złożył i rozebrał z pięc razy...
disco II td5

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt kwie 06, 2007 12:43 am

dyskotekatd5 pisze:..zrobiłem 40 tys
Powalający przebieg :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 12:46 am

jak to w kiepskich mówia..... 40 tys od kupna jełopie
disco II td5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » pt kwie 06, 2007 12:47 am

dyskotekatd5 pisze: o i tu się zgadzam..zrobiłem 40 tys i wymieniłem jedynie reglator ciśnienia paliwa.... tdi pewnie juz bys złożył i rozebrał z pięc razy...
Jak zrobisz 240 tyś to pogadamy :wink:
Ale nawet przy takich przebiegach Td5 nic nie boli :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 12:49 am

Igor909 pisze:
dyskotekatd5 pisze: o i tu się zgadzam..zrobiłem 40 tys i wymieniłem jedynie reglator ciśnienia paliwa.... tdi pewnie juz bys złożył i rozebrał z pięc razy...
Jak zrobisz 240 tyś to pogadamy :wink:
Ale nawet przy takich przebiegach Td5 nic nie boli :)2
dokładnie... :)2
disco II td5

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt kwie 06, 2007 12:59 am

dyskotekatd5 pisze:jak to w kiepskich mówia..... 40 tys od kupna jełopie
Te Pażdzioch nie podszywaj się pod Halinkę :)23
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 1:00 am

halinka mój bohater ulubiony
disco II td5

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt kwie 06, 2007 1:02 am

dyskotekatd5 pisze:halinka mój bohater ulubiony
Zboczeniec :)26
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
dyskotekatd5
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: dyskotekatd5 » pt kwie 06, 2007 1:03 am

zboczeńcem zostałem jak kupiłem lr... teraz sie rozwijam :)21
disco II td5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości