RAINFOREST CHALLANGE 2008- kto i czym pojedzie z polski

czyli rajdy ze ściganiem i próbami przejazdu

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob paź 25, 2008 10:33 am

jak zwykle arek kwiecien staje na wysokosci zadania jako dziennikarz :)2


powodzenia dla zalog !

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » sob paź 25, 2008 1:19 pm

marianek4x4 pisze:a Darek Luberda nie jedzie?
Niestety nie :(

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn paź 27, 2008 10:47 am

raf_jeep pisze:jesteśmy właśnie po pierwszej imprezie integracyjnej z uczestnikami tegorocznego Rainforest Challenge. Jutro rano pakujemy auta do kontenerów. To będzie ciężki rajd pod wieloma względami... ;)
Ciękzi powiadasz.... :)21 Rozwiń myśl :)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

raf_jeep
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob lut 04, 2006 8:41 pm
Lokalizacja: rybnik

Post autor: raf_jeep » pn paź 27, 2008 2:25 pm

no..., że deszcz może padać ;)

wesoło będzie z pewnością z taką ekipą :)

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » pn paź 27, 2008 8:20 pm

Ojj bardzo wesoło będzie :) Już się nie mogę doczekać :D Zwłaszcza po ostatniej imprezce :)21

Raf, kiedy dostanę koszulki? :roll:

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn paź 27, 2008 8:53 pm

raf_jeep pisze:no..., że deszcz może padać ;)
W noc długich noży zawsze pada :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 27, 2008 10:42 pm


RHINo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 16, 2006 9:30 am

Post autor: RHINo » pn paź 27, 2008 11:32 pm

Program ramowy RFC 2008
Jak zaznacza Organizator wszystko się może zmienić, natomiast plan ogólny wygląda następująco:
Etap 1
Pierwszy etap od 5 do 9 grudnia z Awana Kijal do Pasir Raja (Hulu Dungun).
5 grudnia – otwarcie i prolog.
Prolog zakończy się 6 grudnia późnym popołudniem. Tankowanie przed wjazdem do dżungli. Pełny bak i 2 kanistry paliwa w każdym samochodzie powinny być wystarczające. Przejeżdżamy konwojem do obozu nr 1.
7-8 grudnia – odcinki specjalne w dżungli z powrotami do obozu nr 1
9 grudnia – przegrupowanie w obozie nr 1 i koniec etapu 1.

Etap 2
Rozpocznie się 9 grudnia przejazdem do miasta Kuala Berang. Jedziemy przez rzekę Sg Kelamin, ale jeżeli poziom wody będzie za wysoki zawracamy i jedziemy drogami polnymi do Kuala Berang.
Ta rzeka słynie z szybkiego „przybierania”, ale jak przestaje padać - równie szybko opada (czego jednak nie możemy zapewnić - tak jak w ubiegłym roku)
Po przyjeździe do Kuala Berang późnym popołudniem lub wieczorem nastąpi tankowanie, zakupy, przegrupowanie i wyjazd do obozu SG Kiertah na noc.
10 grudnia – odcinki specjalne przy obozie.
11 grudnia - trasa do „Wzgórza bez odwrotu” (Marek zna to wzgórze) i potem do Hakka Junction (granica pomiędzy regionem Kelantan i Terengganu). Ta część trasy jest najbardziej stroma, żmudna. Po osiągnięciu wzgórza powinniśmy rozpocząć nasz niedokończony w ubiegłym roku szlak, skąd zawróciły nas monsunowe deszcze. To jest miejsce skąd wszyscy zawróciliśmy. Uczestnicy zaczną stąd zjeżdżać do SG Pelaggong i rozpoczną wspinaczkę na górę Terminator. To znowu będzie trasa na której wszyscy sobie pomagają, żeby przejechać.
Do 13 grudnia wszyscy powinni dojechać do Sg Puah, gdzie nastąpi przegrupowanie i zostaną rozegrane Odcinki Specjalne - jeżeli pozwoli na to czas.
14 grudnia w południe powinniśmy wyjechać do z Sg Puah do Kuala Teregganu na „plażowy finał” i tam też zakończenie.

RHINo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 16, 2006 9:30 am

Post autor: RHINo » pn paź 27, 2008 11:34 pm

PRZEMOWA GŁÓWNEGO ORGANIZATORA RFC2008 ps. Bruce Lee----------------------------------------------------------------------------
Czego spodziewać się po Rainforest Challenge? Ta impreza jest zupełnie innego rodzaju niż jakakolwiek offroadowa impreza na świecie.

Miejsce, czas i koleżeństwo pomiędzy różnymi narodowościami zjednoczonymi w pasji dla jazdy 4x4. Wyjątkowa grupa poszukiwaczy przygód pogłębiająca swe umiejętności terenowe i przetrwania w wyjątkowym terenie i w niezwykłej porze – monsunowej.!!!



Wybrana Trasa jest inna każdego roku. Szlak wiedzie po istniejących lub nieużywanych oznaczonych traktach, które zwykle nie są szersze od samochodu, a cały rajd jest na łasce Matki Natury. Kiedy pada, to leje!. Rzeki przybierają gwałtownie (zwykle 2-3 metry na godzinę) I to może przejść w poważną powódż. Takie warunki przyczyniają się do przerabiania planu i trasy. Zmiany w roadbooku są tak częste, jak zmienne są warunki klimatyczne. Następstwo zdarzeń może być natychmiastowe. Bądź przygotowany na każdą zmianę. Nawet jeżeli nie dostrzegasz czegoś lub nie wiesz o czymś co się dzieje – bądź spokojny i pewny w każdych okolicznościach. Organizator wykona konieczne zmiany trasy lub przegrupowania, aby rajd nadal trwał. Wszystkie decyzje są podejmowane dla dobra rajdu i ogółu uczestników, nawet jeżeli wydają się niekorzystne dla Twojej załogi. Pamiętaj: jeden za wszystkich – wszyscy za jednego.

Pierwszy dzień akcji – odcinki specjalne na prologu. Zwykle odbywają się w pobliżu miasta, stanowiąc atrakcję dla tłumów kibiców. To trwa do popołudnia następnego dnia, po czym konwój wyjeżdża do obozu w dżungli. W zależności od rodzaju dostępnego terenu, przeszkody są tak wykorzystane, ustawiane, by stworzyć do 6 odcinków specjalnych.

Miejsca załóg po prologu stanowią kolejność startu do pierwszych OS w dżungli. W następnych dniach o kolejności startu decyduje losowanie, aby wyrównać szanse dla wszystkich.

Podczas przejazdu przez dżunglę , odcinki specjalne ustawiane są wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Czasami OS ustawiony podczas rekonesansu, jest zabierany przez dżunglę z powodu naturalnych procesów: erozji, powodzi i lub osunięć ziemi ) Jednakże wszelki wysiłek jest wkładany w wybranie odpowiednich miejsc. Ilość samochodów oraz Matka Natura mają główny wpływ na ilość odcinków specjalnych.


Rajd przebiega dzień po dniu włączając OSy po drodze. Cały konwój przemieszcza się i obozuje co noc w różnych miejscach. W niektórych przypadkach obóz jest zakładany na dwie noce, co daje szansę na rozegranie kilku OS w jednym terenie (łącznie z nocnymi OS).

Na niektóre części trasy wjadą tylko samochody uczestników. Inne samochody, łącznie z wsparciem, mediami – pojadą inną drogą. Zawodnicy i ich wsparcie mogą więc być rozdzieleni na dwie lub kilka nocy – także wszystkie załogi muszą być samowystarczalne w zakresie wyżywienia i potrzeb noclegowych w takim przypadku.

Jako że konwój porusza się po szlaku w dżungli, wiele przeszkód nieuchronnie powoduje kolejki i czekanie na innych. Czas oczekiwania może być jednakże wykorzystany konstruktywnie do poukładania szpeju, sprawdzenia mechanizmów, a nawet do nadrobienia snu czy wyżywienia. Czasami pogoda sieje spustoszenie nawet na „bezpiecznych” czy powrotnych drogach, więc bądź przygotowany na wszystko. Żadne plany nie sa niezawodne, nie ma żadnej gwarancji bezpiecznego przejazdu wszędzie –spożytkuj więc dobrze dla siebie ten czas oczekiwania.

Na trasie będą zaplanowane miejsca obozowisk. Zwykle opuszczone miejsca wycinek. Kiedykolwiek jest to możliwe obozowiska sa usytuowane w pobliżu rzek I strumieni, dających możliwość zmycia błota. ALE jeżeli pogoda wpłynie na przebieg trasy, może być konieczne obozowanie na trasie. W takich sytuacjach Dyrektor podejmie decyzję kiedy i gdzie będziemy obozować.

Rajd jest ciężki dla samochodów. Błoto i piach dostają się wszędzie, zaklejając chłodnice, naruszając alternatory, rozruszniki i niszcząc klocki hamulcowe. Sprawdzaj proszę swój samochód przy każdej możliwości.

Naturalne warunki w dżungli mogą osłabiać uczestników. Wysoka temperatura, wilgotność, wszechobecna wilgoć, komary, muszki, pijawki i obciążenie walką - zbierają swoje żniwo.



Żeby pozyskać najwięcej ze swojego uczestnictwa, musisz przyjechać z dobrym samopoczuciem i z właściwym nastawieniem.

Jeżeli jesteś psychicznie i fizycznie przygotowany na najgorsze – spodoba ci się to doświadczenie.



Bądż przezorny, Rainforest Challenge nie jest dla zatrwożonych (takich co mają Trwogę w sercu).

Naczelna zasada Matki Natury: szanuj prawa dżungli, gdy realizujesz swoje zamiłowanie do 4x4.

RHINo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 16, 2006 9:30 am

Post autor: RHINo » wt paź 28, 2008 7:33 am

Podziękowania dla Violi D. zwanej Derengowską , za przerobienie
tekstu możliwego do przeczytania w cywilizowanym języku.

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » wt paź 28, 2008 3:06 pm

My nie mamy Trwogi w sercu, my mamy Trwogę ze sobą :D I to nasza przewaga :D

Awatar użytkownika
suziobrzyn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:03 pm
Lokalizacja: z kanału

Post autor: suziobrzyn » wt paź 28, 2008 4:40 pm

i tu bym polemizował 8)

RHINo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 16, 2006 9:30 am

Post autor: RHINo » wt paź 28, 2008 8:47 pm

ZNALAZŁEM W NECIE CIEKAWY KOMUNIKAT :

Serdecznie przepraszam wszystkich członków Team Poland którzy
liczyli ,że dostaną oleje i inne płyny firmy VALVOLINE .
Nieodpwiedzialne zachowanie Pana Sebastiana Wieruckiego który w imieniu Valvoline zwrócił się do mnie z propozycją przekazania produktów do aut Team Poland na RFC 2008 , doprowadziło do sytuacji ,że do ostatniej chwili sądziłem,że oleje zostaną zgodnie z umową dostarczone pod wskazane adresy. Pan Wierucki w rozmowie telefoncznej potwierdził ,że oleje zostały już wysłane, co jak się okazało było kłamstwem . Trudno jest mi się wypowiedzić na temat samych produktów firmy , bo nie dane mi było tego sprawdzić , jedank po tym doświedczeniu nazwa Valvoline będzie mi się kojarzyła zdecydowanie negatywnie .

Marek Janaszkiewicz
Reprezentant RFC w Polsce

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr paź 29, 2008 9:49 am

Chodzi ci o stronę RFCH polska... prawda? żeś sie nagrzebał :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » śr paź 29, 2008 11:14 pm

suziobrzyn pisze:i tu bym polemizował 8)
Oj no i już jakieś insynuacje do podziałów. Ja mówię ogólnie jako team Polska przeciw całemu światu :D Bo ja to Wszystkim Wam kibicuje i każdego będę spierać na miejscu duchowo :)

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » śr paź 29, 2008 11:40 pm

Madzia podziały były ,są i bedą
masz masz prawo traktować off road w sposób zupełnie odmienny
jak będzie zobaczymy
jest jeszcze czas by załatwić wszystko na swoim podwórku
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » śr paź 29, 2008 11:53 pm

Niestety wiem, Jacku że są te podziały i były i będą :( Niestety taka chyba nasza mentalność. Noo ja trochę to oglądam z boku i to mi odpowiada, bo lubię Was wszystkich i każdy z Was jest fajnym człowiekiem dlatego mnie tak te podziały ruszają...

No nic nie ma co dywagować, trza jeszcze bety na Malezję szykować :D

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » czw paź 30, 2008 12:03 am

do wylotu dużo czasu
wiele rzeczy można załatwić
tylko jak Mauryś po śląsku po pijaku goda to go zrozumieć nie idzie
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » czw paź 30, 2008 7:59 am

No niby dużo czasu, ale ja z kilkoma sprawami jestem w lesie, żeby nie powiedzieć że w dżungli :D

Hehhe noo ja Maurysia to czasem na trzeźwo nie rozumiem jak zaczyno zaciągać :D Ale chyba muszę się podszkolić bo w końcu tłumaczka będę :D

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » czw paź 30, 2008 10:14 pm

bedziesz tłumaczyć z polskiego na śląski? 8)
że ty będziesz stać z carolikami na starcie do każdego SS i tłumaczyć co mówi sędzia ?
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » pt paź 31, 2008 11:19 am

Nie, będę tłumaczyć z malezyjskiego na śląski :P

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Post autor: Baron » pt paź 31, 2008 11:54 am

Laska pisze:takie, że będzie polska sędzina :)
nie, żebym się wymądrzał, ale w ramach równouprawnienia, i tej, tam... noooo, emancypacji..... no, sędzina to żona sędziego, a tu to chyba Pani Sędzia
:)21
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Post autor: Laska » pt paź 31, 2008 1:36 pm

Baron pisze:
Laska pisze:takie, że będzie polska sędzina :)
nie, żebym się wymądrzał, ale w ramach równouprawnienia, i tej, tam... noooo, emancypacji..... no, sędzina to żona sędziego, a tu to chyba Pani Sędzia
:)21
Oj czepianie się szczegółów :D

Awatar użytkownika
Rangerover33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw maja 15, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Rangerover33 » pt paź 31, 2008 7:49 pm

RHINo pisze:Program ramowy RFC 2008
...To znowu będzie trasa na której wszyscy sobie pomagają, żeby przejechać...
Buuchachacha!

colin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 28, 2008 6:56 pm
Lokalizacja: pomiechówek

Post autor: colin » sob lis 01, 2008 10:35 pm

Na paweno jedzie suzuki maja Ambrozika. Ciekawa nagroda rajdu magam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyczno-sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości