Post
autor: RHINo » pn paź 27, 2008 11:34 pm
PRZEMOWA GŁÓWNEGO ORGANIZATORA RFC2008 ps. Bruce Lee----------------------------------------------------------------------------
Czego spodziewać się po Rainforest Challenge? Ta impreza jest zupełnie innego rodzaju niż jakakolwiek offroadowa impreza na świecie.
Miejsce, czas i koleżeństwo pomiędzy różnymi narodowościami zjednoczonymi w pasji dla jazdy 4x4. Wyjątkowa grupa poszukiwaczy przygód pogłębiająca swe umiejętności terenowe i przetrwania w wyjątkowym terenie i w niezwykłej porze – monsunowej.!!!
Wybrana Trasa jest inna każdego roku. Szlak wiedzie po istniejących lub nieużywanych oznaczonych traktach, które zwykle nie są szersze od samochodu, a cały rajd jest na łasce Matki Natury. Kiedy pada, to leje!. Rzeki przybierają gwałtownie (zwykle 2-3 metry na godzinę) I to może przejść w poważną powódż. Takie warunki przyczyniają się do przerabiania planu i trasy. Zmiany w roadbooku są tak częste, jak zmienne są warunki klimatyczne. Następstwo zdarzeń może być natychmiastowe. Bądź przygotowany na każdą zmianę. Nawet jeżeli nie dostrzegasz czegoś lub nie wiesz o czymś co się dzieje – bądź spokojny i pewny w każdych okolicznościach. Organizator wykona konieczne zmiany trasy lub przegrupowania, aby rajd nadal trwał. Wszystkie decyzje są podejmowane dla dobra rajdu i ogółu uczestników, nawet jeżeli wydają się niekorzystne dla Twojej załogi. Pamiętaj: jeden za wszystkich – wszyscy za jednego.
Pierwszy dzień akcji – odcinki specjalne na prologu. Zwykle odbywają się w pobliżu miasta, stanowiąc atrakcję dla tłumów kibiców. To trwa do popołudnia następnego dnia, po czym konwój wyjeżdża do obozu w dżungli. W zależności od rodzaju dostępnego terenu, przeszkody są tak wykorzystane, ustawiane, by stworzyć do 6 odcinków specjalnych.
Miejsca załóg po prologu stanowią kolejność startu do pierwszych OS w dżungli. W następnych dniach o kolejności startu decyduje losowanie, aby wyrównać szanse dla wszystkich.
Podczas przejazdu przez dżunglę , odcinki specjalne ustawiane są wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Czasami OS ustawiony podczas rekonesansu, jest zabierany przez dżunglę z powodu naturalnych procesów: erozji, powodzi i lub osunięć ziemi ) Jednakże wszelki wysiłek jest wkładany w wybranie odpowiednich miejsc. Ilość samochodów oraz Matka Natura mają główny wpływ na ilość odcinków specjalnych.
Rajd przebiega dzień po dniu włączając OSy po drodze. Cały konwój przemieszcza się i obozuje co noc w różnych miejscach. W niektórych przypadkach obóz jest zakładany na dwie noce, co daje szansę na rozegranie kilku OS w jednym terenie (łącznie z nocnymi OS).
Na niektóre części trasy wjadą tylko samochody uczestników. Inne samochody, łącznie z wsparciem, mediami – pojadą inną drogą. Zawodnicy i ich wsparcie mogą więc być rozdzieleni na dwie lub kilka nocy – także wszystkie załogi muszą być samowystarczalne w zakresie wyżywienia i potrzeb noclegowych w takim przypadku.
Jako że konwój porusza się po szlaku w dżungli, wiele przeszkód nieuchronnie powoduje kolejki i czekanie na innych. Czas oczekiwania może być jednakże wykorzystany konstruktywnie do poukładania szpeju, sprawdzenia mechanizmów, a nawet do nadrobienia snu czy wyżywienia. Czasami pogoda sieje spustoszenie nawet na „bezpiecznych” czy powrotnych drogach, więc bądź przygotowany na wszystko. Żadne plany nie sa niezawodne, nie ma żadnej gwarancji bezpiecznego przejazdu wszędzie –spożytkuj więc dobrze dla siebie ten czas oczekiwania.
Na trasie będą zaplanowane miejsca obozowisk. Zwykle opuszczone miejsca wycinek. Kiedykolwiek jest to możliwe obozowiska sa usytuowane w pobliżu rzek I strumieni, dających możliwość zmycia błota. ALE jeżeli pogoda wpłynie na przebieg trasy, może być konieczne obozowanie na trasie. W takich sytuacjach Dyrektor podejmie decyzję kiedy i gdzie będziemy obozować.
Rajd jest ciężki dla samochodów. Błoto i piach dostają się wszędzie, zaklejając chłodnice, naruszając alternatory, rozruszniki i niszcząc klocki hamulcowe. Sprawdzaj proszę swój samochód przy każdej możliwości.
Naturalne warunki w dżungli mogą osłabiać uczestników. Wysoka temperatura, wilgotność, wszechobecna wilgoć, komary, muszki, pijawki i obciążenie walką - zbierają swoje żniwo.
Żeby pozyskać najwięcej ze swojego uczestnictwa, musisz przyjechać z dobrym samopoczuciem i z właściwym nastawieniem.
Jeżeli jesteś psychicznie i fizycznie przygotowany na najgorsze – spodoba ci się to doświadczenie.
Bądż przezorny, Rainforest Challenge nie jest dla zatrwożonych (takich co mają Trwogę w sercu).
Naczelna zasada Matki Natury: szanuj prawa dżungli, gdy realizujesz swoje zamiłowanie do 4x4.