Temp. w RD28T kolejna odsłona

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: gkozi » wt lip 14, 2009 10:24 pm

miastek pisze:Ona nie jest zapchana wewnątrz tylko zaklejona błotem :roll:


a skąd wiesz - może być też zapchana w środku
albo odklejone blaszki
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » śr lip 15, 2009 7:53 am

Mam taką nadzieje. Auto cały czas jeździło na płynie. Przy wymianie termostatu spuściłem płyn i był czyściutki więc sądze że układ też jest czysty.
Po dokładnych oględzinach zewnętrznych rzeczywiście chłodnica jest zdrowo zalepiona.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » śr lip 15, 2009 7:53 am

miastek pisze:Ona nie jest zapchana wewnątrz tylko zaklejona błotem :roll:
No to tym bardziej.
Ja swoją czyściłem o zmroku. Lampka od strony silnika żeby światło przechodziło przez czystą część chłodnicy.
Do czyszczenia wielofunkcyjny pistolet na wąż ogrodowy i umiarkowane ciśnienie :)2
Jak się upierasz można tylko zdjąć przednią atrapę, ale wydaje mi się ze jest wystarczająco ażurowa.
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » śr lip 15, 2009 7:57 am

W tej chwili przez atrape nie ma wiele miejsca bo jest winda (grzechotnik) i zderzak i żeby ją zdjąć musiałbym zwalić to całe żelastwo więc szybciej wyjme chłodnice i napewno łatwiej bedzie ją dokładnie oczyścić.
Szkoda gadać trzeba ją wymyć a sposób każdy dobry.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: mayer » śr lip 15, 2009 10:10 am

Jak ja kocham takie rzeźbienie w gównie..... Kuźwa , chłodnice wyjąć to jest 20 minut, to nie... :)3 bedą się pieprzyć i psikac przez szparki w atrapie... Wiecej czasu marnujecie na płodzenie kolejnych postów niżby zajeło dokładne wymycie radiatora..
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » śr lip 15, 2009 11:02 am

fakt :)21
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » śr lip 15, 2009 11:06 am

Talib pisze:fakt :)21
Weź popraw ten karygodny błąd na tej stronie co masz w podpisie:
K160 LONG - co to takiego ?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Piotrek M » śr lip 15, 2009 11:06 am

mayer pisze:Jak ja kocham takie rzeźbienie w gównie..... Kuźwa , chłodnice wyjąć to jest 20 minut, to nie... :)3 bedą się pieprzyć i psikac przez szparki w atrapie... Wiecej czasu marnujecie na płodzenie kolejnych postów niżby zajeło dokładne wymycie radiatora..
Wyjecie owszem to i może ze 20 minut, ale potem dobre odpowietrzenie to juz znacznie dłużej zdaje się.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » śr lip 15, 2009 11:18 am

Nie jest tak zle.
Jak wymieniałem termostat to tez sie obawiałem (po niektórych postach) ze bedzie ciezko ale poszło moment i bez żadnych problemów.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » śr lip 15, 2009 11:56 am

N2O pisze: Weź popraw ten karygodny błąd na tej stronie co masz w podpisie:
K160 LONG - co to takiego ?
:)21
Taka mała zaszłość :oops:
Dzięki za przypomnienie, już poprawione :)2 :)21
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » śr lip 15, 2009 12:00 pm

Piotrek M pisze: Wyjecie owszem to i może ze 20 minut, ale potem dobre odpowietrzenie to juz znacznie dłużej zdaje się.
W każdym wątku na forum napisane, że odpowietrza się sama :)21
Ja tam pobujałem autem - dolałem, pojeździłem godzinę - dolałem, za dwa dni - dolałem :)21
Tera jest ok :)2
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » śr lip 15, 2009 12:02 pm

Bo SD33 to się samo odpowietrza, w 2,8 to są jakieś dziwne korki w najwyższych punktach układu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: mayer » śr lip 15, 2009 2:52 pm

odpowietrzasz standartowo poprzez zdjecie korka z dojścia do nagrzewnicy i odkrecenie śrubki na przewodzie głowicy. Banał.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » pt lip 17, 2009 7:32 pm

No i z bani 8)
Temperatura wróciła do normy :lol:
Oczywiście wyjąłem chłodnice i porządnie wymyłem a z tego co z niej wypłukało zrobię dziecku piaskownice :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: mayer » pt lip 17, 2009 10:23 pm

miastek pisze: chłodnica nie zaklejona.
No prosze .. kto by pomyslał........ Powinienes byc kopnięty w d czy nie??? Jak uwazasz? :wink:
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » sob lip 18, 2009 6:14 am

:oops: :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Mate
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 31, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Mate » ndz lip 19, 2009 7:04 pm

Że się wtrącę ale w temacie:
Y61, 2,8. Autostrada, temp powietrza ok 30C. Między 130-140 temp zaczyna rosnąć (wyłącza klimę, ale tak ma być). Grzebać przy chłodnicy (z zewnątrz czysta, płyn czysty) czy się pogodzić?

Pytanie drugie:
Jak sprawdzić przy jakiej temp włącza się wentylator interkulera? Podpięty do prundu działa choć silniczek rzęzi - wypracowana ośka. Warto by wymienić tylko nie wiem na co.

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: woyboy » pn lip 20, 2009 8:26 am

[quote="Mate"]Że się wtrącę ale w temacie:
Y61, 2,8. Autostrada, temp powietrza ok 30C. Między 130-140 temp zaczyna rosnąć (wyłącza klimę, ale tak ma być).

Podepnę się do wątku. Na co dzień klima w moim y61 działa jak należy. Ale w piątek było +35 stopni i na dłuższej trasie objaw następujący - klima działa, po ok. 15 min. dmucha ciepłym powietrzem przez około 5 min. potem znów dmucha zimnym przez kilka kilkanaście min. i tak na przemian. Nie jest to jak sądzę normalny objaw. Podejrzewam, że w układzie robi się zbyt duże ciśnienie i czujnik wyłącza układ. Jak ciśnienie spadnie załącza klimę ponownie. Pytanie dlaczego - zbyt dużo gazu? Chyba że tttm.

Mate
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 31, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Mate » wt lip 28, 2009 10:21 pm

Klima wyłącza się automatycznie przy pełnym gazie. To pamiętam z literatury. Prawdopodobnie automat wyłącza ją także gdy temp. zaczyna rosnąć. W moim tak właśnie się dzieje.

marek cieciuch
 
 
Posty: 128
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: szczuczyn

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: marek cieciuch » śr lip 29, 2009 10:36 am

Talib pisze:Jeszcze 3 tygodnie temu miałem identycznie w swoim 3.3 Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę. W moim przypadku chłodnica była już w bardzo kiepskim stanie. Lamelki pomimo iż jeszcze były fizycznie, prawie całkowicie odkleiły się od kanalików. Wydajność zmalała i powyżej 80 dostawał świra. Przy mocno zakatowanej chłodnicy płukanie może nie styknąć :)3
Tera lata 120 bez zadyszki :D Na lato dałem szybszy termostat.

w jakiej pozycji masz wskaźnik temperatury,przy nagrzanym silniku.Wymienilem termostat i nie wiem,czy to tak ma byc:strzałka w pionie,temperatura mierzona na obudowie termostatu,dwoma roznymi termometrami,nie przekracza 85 stopni.
Mam nadzieje,ze termometry nie kłamią.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » śr lip 29, 2009 2:55 pm

tak ma być, termostat 82st - strzałka w pionie lub delikatnie przed.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: mayer » śr lip 29, 2009 6:44 pm

gdyby chodziło o Y60 to strzałka w pionie jest momentem kiedy powinieneś powiedzieć : "łoooo Matko Bosko... moja głowica..."
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » śr lip 29, 2009 11:03 pm

marek cieciuch pisze: w jakiej pozycji masz wskaźnik temperatury,przy nagrzanym silniku.Wymienilem termostat i nie wiem,czy to tak ma byc:strzałka w pionie,temperatura mierzona na obudowie termostatu,dwoma roznymi termometrami,nie przekracza 85 stopni.
Mam nadzieje,ze termometry nie kłamią.
Tak jak piszą koledzy. Pion :)2
Ja mam lekko za pierwszą kreską. Ale tak jak mówiłem chciałem mieć trochę zapasu przy starej chłodnicy więc jest termostat załączający się przy niższej temperaturze.
Przy stromych podjazdach temp. leciała w kosmos. Teraz nie ma czasu wymienić na normalny bo masa innych pierdół do roboty :)21

PS. Udało Ci się Marku poskładać wreszcie maszynę? Robert mówił że miałeś małe perypetie.
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

hunik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 7:47 am
Lokalizacja: białystok

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: hunik » pt lip 31, 2009 5:26 pm

Czy spotkal sıe ktos z Was z takım czyms?
Nıgdy nıe mıalem zadnych problemow z chlodzeniem. Wskazowka stala twardo lekko ponızej polowy wskaznika temperatury. Teraz jezdzac po Turcjı mam jednak problem. Przy stromych podjazdach (szybkich i asfaltowych) na dosc duzych wysokoscıach (1500 mnpm) wskazowka blyskawicznıe podnosı sıe do gory (raz az do granıcznego pozıomu). Co cıekawe wystarczy lekkı zjazd ı bardzo szybko wraca do normy. (podjazd 2-3 mın ı mam maks temperature, potem doslownie 5 mın ı mam znowu normalna).
Lıcznık wariuje?

pozdrawıam

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » pt lip 31, 2009 7:42 pm

Czyściłeś chłodnicę?

Poziom płynu w chłodnicy ok?
Kopci?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości