Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Moderator: Kosiarz
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
chciałem zaślepić blaszką tak jak piszecie ale już ktoś mnie wyprzedził ( helmut ) w przewodzie podciśnieniowym była włożona kulka.
A teraz co dalej jeszcze można podłubać żeby trochę go ożywić???
( wydech już dawno jest pusty )
hehehehe może wydech 5" i 20 KM więcej buuhahahahah
A teraz co dalej jeszcze można podłubać żeby trochę go ożywić???
( wydech już dawno jest pusty )
hehehehe może wydech 5" i 20 KM więcej buuhahahahah
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
tanio: dawke spyć, turbine podkrec, boost pin mod, intercooler.
drogo: 4,2 turbo, mercedes 3 litrowy, jakies diesle v8, nissan rb30, bmw v8.
drogo: 4,2 turbo, mercedes 3 litrowy, jakies diesle v8, nissan rb30, bmw v8.
tel: 600298546
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Dziś zaślepiłem EGR w 3,0 według instrukcji kangurów blaszką
różnicy nie odczułem żadnej


Nie wiem jak inaczej wrzucić tą instrukcję to zrobię tak
może czegoś jeszcze nie zrobiłem bo jechałem na obrazkach i google tłumacz - ogólnie to tylko blaszkę wsadziłem
EGR BLOCKING – HOW TO
PRINCIPLE
To insert the plate you will need to loosen 3 x 12 mm bolts (2 on the upper intake, 1 on the
lower EGR support bracket (Ecrou de 12) and remove 2 x 14 mm bolts on the lower EGR tube
(Ecrou de 14) as shown below.
Then the adjustment screw that controls the turbo vanes, hereby called the VNT screw, to open
to their maximum will need to be adjusted to stop the engine from producing too much boost.
Keep referring to the below diagram while you are doing the work. For a full technical diagram
of the EGR go to the end of this section.

TOOLS
1. Ratchet spanner
a. Extension bar from 10 to 20 cm
b. Sockets 12 and 14 mm
2. Torque wrench or hand
3. A sheet of mild steel 1-2 + mm thick
4. Tin/metal cutters or a small grinding machine
5. 8 and 10mm ring spanners
6. 2.5mm crochet hook or similar. I used a small screw driver
DISASSEMBLING
1. Let the engine cool, that EGR pipe and turbo gets very hot.
2. Remove the intercooler/engine cover for more visibility (you can do without removing
but you will see better without it).
3. Loosen the upper bolts (12 mm) without removing them completely, half way out is OK.
4. Loosen the lower 12 mm bolt that is connected to the right hand 14mm bolt bracket,
about half way out.
5. Completely unscrew the 14 mm screws (Ecrous de 14) and remove. Make sure you notice
which bolt goes where, one is slightly longer (right side).
6. Move the valve housing by moving it back, there is a copper gasket in there, remove the
gasket
7. Use the gasket as a template to make the blocking plate.
8. The thinner the plate the better as it will end up with a flusher seal when installed.
TO REASSEMBLE
1. Install the plate and reinsert the 14 mm bolts. The longer bolt goes in the right hand
hole.

2. Finger tighten the bolts until they are all the way in.
3. Tighten both the upper 12 mm bolts to 2,5 - 2,9 n.m of torque.
4. Tighten the lower 12 mm bolt to 2,5 - 2,9 n.m of torque.
5. Tighten both the 14 mm bolts to 5,2 - 5,9 n.m torque.
6. The plate is now fixed and the EGR is blocked just before the EGR valve which is placed
slightly above the port. The valve will happily open and close as it is told by the ECU.
Make sure you check out the section on testing for over boost issues, this should be done
immediately after you block the EGR. If you have the issue go to the VNT adjustment section
to fix




Nie wiem jak inaczej wrzucić tą instrukcję to zrobię tak


EGR BLOCKING – HOW TO
PRINCIPLE
To insert the plate you will need to loosen 3 x 12 mm bolts (2 on the upper intake, 1 on the
lower EGR support bracket (Ecrou de 12) and remove 2 x 14 mm bolts on the lower EGR tube
(Ecrou de 14) as shown below.
Then the adjustment screw that controls the turbo vanes, hereby called the VNT screw, to open
to their maximum will need to be adjusted to stop the engine from producing too much boost.
Keep referring to the below diagram while you are doing the work. For a full technical diagram
of the EGR go to the end of this section.

TOOLS
1. Ratchet spanner
a. Extension bar from 10 to 20 cm
b. Sockets 12 and 14 mm
2. Torque wrench or hand
3. A sheet of mild steel 1-2 + mm thick
4. Tin/metal cutters or a small grinding machine
5. 8 and 10mm ring spanners
6. 2.5mm crochet hook or similar. I used a small screw driver
DISASSEMBLING
1. Let the engine cool, that EGR pipe and turbo gets very hot.
2. Remove the intercooler/engine cover for more visibility (you can do without removing
but you will see better without it).
3. Loosen the upper bolts (12 mm) without removing them completely, half way out is OK.
4. Loosen the lower 12 mm bolt that is connected to the right hand 14mm bolt bracket,
about half way out.
5. Completely unscrew the 14 mm screws (Ecrous de 14) and remove. Make sure you notice
which bolt goes where, one is slightly longer (right side).
6. Move the valve housing by moving it back, there is a copper gasket in there, remove the
gasket
7. Use the gasket as a template to make the blocking plate.
8. The thinner the plate the better as it will end up with a flusher seal when installed.
TO REASSEMBLE
1. Install the plate and reinsert the 14 mm bolts. The longer bolt goes in the right hand
hole.

2. Finger tighten the bolts until they are all the way in.
3. Tighten both the upper 12 mm bolts to 2,5 - 2,9 n.m of torque.
4. Tighten the lower 12 mm bolt to 2,5 - 2,9 n.m of torque.
5. Tighten both the 14 mm bolts to 5,2 - 5,9 n.m torque.
6. The plate is now fixed and the EGR is blocked just before the EGR valve which is placed
slightly above the port. The valve will happily open and close as it is told by the ECU.
Make sure you check out the section on testing for over boost issues, this should be done
immediately after you block the EGR. If you have the issue go to the VNT adjustment section
to fix
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
egr zaślepiony a z dołu mulasty jak djabli , co jest ?
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Mniejsze koła albo zwolnice 

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Rozumiem ze wszystkie eksperymenty robisz na aucie na sprzedazxm10 pisze:egr zaślepiony a z dołu mulasty jak djabli , co jest ?

http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Toś koledze reklamę zrobił... 

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
...... oduczy się blaszkami zaślepiać w nieautoryzowanych " serwisach"
.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
foma pisze:to daje ta blaszka coś czy sie tylko wydaje że daje
Mnie na razie się wydaje że nic nie daje.

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Tak-jak jest EGR zje... popsuty to puszcza i kupa jest. Nowy w Aso 1600 zetaDżem pisze:Mam na myśli ten ten mieszek/bączek przy zaworze EGR. To on steruje jego pracą.Wojtek_W pisze:Ale mowisz o EGR czy bączku ?


PS1. Opcja -wymień silnik na V8 D-drogo...

PS2. Opcja-załóż benzyniaka od Igora...taniej i fun jest...

PS3. Opcja-sprzedaj auto.....najgorsza...
BTW-po założeniu zegarów temp. spalania na wydechu i boosta ( o aku nie wspominam, bo to standard)-okazało się, że zaślepienie EGR mojemu silnikowi bardzo dobrze robi-pompa i turbina ok-tak dobrze, że trzeba było boosta z 1,2 na 0,9 skręcać....



Spalanie-12,5l/100 km na ciężkiej nodze.....ale jaka frajda

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
No ja trochę pojeździłem i na początku nie zauważyłem różnicy po zaślepieniu EGR jak napisałem, ale teraz zrobiłem trochę km i jednak czuć że od dołu parch chętniej przyśpiesza, i silnik tak jak by bardziej miękko pracuje
(ale może to złudzenie
)


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
poprostu silnik dostaje wiecej tlena do spalenia,
jak miales EGR otwarty to ciagnal powietrze ze spalinami do ponownego przepalu, a ze spaliny musialy pomiescic sie z powietrzem przy tej samej zasysanej objetosci - wiec mial mniej tlenu do spalenia
a im wiecej powietrza - tym wiekszy fun
jak miales EGR otwarty to ciagnal powietrze ze spalinami do ponownego przepalu, a ze spaliny musialy pomiescic sie z powietrzem przy tej samej zasysanej objetosci - wiec mial mniej tlenu do spalenia
a im wiecej powietrza - tym wiekszy fun

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Jak mogłeś...Ty niedobry, Ty...Marcin-Kraków pisze:Rozumiem ze wszystkie eksperymenty robisz na aucie na sprzedazxm10 pisze:egr zaślepiony a z dołu mulasty jak djabli , co jest ?
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Wiesz-ale jest różnica-z 0,7 do 1,2 atm-EGR zepsuty już musiał być...puszczał i sprężania nie było. I pięknie turbo się załącza od 1600rpmmartii pisze:poprostu silnik dostaje wiecej tlena do spalenia,
jak miales EGR otwarty to ciagnal powietrze ze spalinami do ponownego przepalu, a ze spaliny musialy pomiescic sie z powietrzem przy tej samej zasysanej objetosci - wiec mial mniej tlenu do spalenia
a im wiecej powietrza - tym wiekszy fun

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Sugerujesz że EGR puszczał powietrze w stronę wydechu, tak jak by rozszczelniając układ doładowania? Ciekawe spostrzeżenie. Tylko czy to możliwe, nie wiem jakie ciśnienie panuje na wylocie spalin. Czy jest to w ogóle możliwe.janusz k160 pisze:Wiesz-ale jest różnica-z 0,7 do 1,2 atm-EGR zepsuty już musiał być...puszczał i sprężania nie było. I pięknie turbo się załącza od 1600rpmmartii pisze:poprostu silnik dostaje wiecej tlena do spalenia,
jak miales EGR otwarty to ciagnal powietrze ze spalinami do ponownego przepalu, a ze spaliny musialy pomiescic sie z powietrzem przy tej samej zasysanej objetosci - wiec mial mniej tlenu do spalenia
a im wiecej powietrza - tym wiekszy fun
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Januszowi chyba omksnelo sie EGR z WG, WG siada po latach i z wiekiem spuszcza sie szybciej, powodujac ze turbina laduje mniej
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
EGR bierze spaliny z kolektora wydechowego, więc jak będzie otwarty, to ta energia spalin która ma napędzić turbinę spiernicza w stronę dolotu.


Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
EGR zaslepiony i troszke lepiej autko lata tylko nie wiem czy przypadkiem to nie przez to ze zostałwymieniony tez filtr powietrza i paliwa 

y61 long
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Na pewno mu to nie zaszkodziło a pomóc ............foma pisze:EGR zaslepiony i troszke lepiej autko lata tylko nie wiem czy przypadkiem to nie przez to ze zostałwymieniony tez filtr powietrza i paliwa

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- kliperross
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 7:17 pm
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Panowie jedyne wyjście aby za bardzo nie pchać się w koszta a odczuć przyrost mocy przy silniku 2.8 to dołożenie LPG.
Odpowiednia regulacja pompy, niewielka gazu i śmiga aż miło. A przyrost mocy odczuwalny.
Odpowiednia regulacja pompy, niewielka gazu i śmiga aż miło. A przyrost mocy odczuwalny.

- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Tylko wadą jest, że ten zbiornik trzeba gdzieś dać...
A jak się zapoda IC, dłubnie turbo i dawkę to też czuć różnicę
A jak się zapoda IC, dłubnie turbo i dawkę to też czuć różnicę

y60 autobus, czerwony.
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
W sumie w długim patolu to pod spodem jest kupa miejsca że jakąś butlę zamontować 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości