TRIAL 4X4 SEZON 2011

czyli rajdy ze ściganiem i próbami przejazdu

Moderator: Pasza

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » pt lut 18, 2011 3:02 pm

JeepFan pisze:
protetyk pisze:A jak się to wszystko ma do rozstawu osi :)21
Piotrek zdefiniuj sobie pojęcie"to wszystko",
potem poszukaj gdzieś co znaczy "rozstaw osi" w pojezdzie samochodowym.
później zestaw ze sobą co odkryłeś.
Nastepnie przedstaw wyniki badań na forum. :wink:
Dobra mam to gdzieś. Głową muru nie przebiję.
Ja sobie cofam za 2 pkt i mi to pasuje :wink:

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » pt lut 18, 2011 3:08 pm

margod pisze:a Ty znowu swoje... :)21 lepiej poćwicz skręty bez cofania :)21 W przyszłą niedzielę przywiozę śmietnik to może poternujemy.
Tylko ja dla podtrzymania tradycji miecia rozbebeszonego auta, właśnie je sobie rozbebeszyłem.,
ale za chwil kilka poskładam :)21

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » pt lut 18, 2011 3:09 pm

Laska pisze:ee to jest drugi temat, bo przeca najważniejsze są kosze na śmieci :)21
Jeszcze sobie życzyłem ławeczek dla kibiców i też mnie olali :)21

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » pt lut 18, 2011 9:08 pm

?
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: JeepFan » pt lut 18, 2011 11:07 pm

Krzysio pisze:?
Być może trzeba będzie zrobić poprawkę do regulaminu.
Są auta które mają tarcze hamulcowe przy mechaniźmie różnicowym a nie przy kole.
Poza Hammerem znam osobówki z układem transaxle i tarczami przy skrzyni a nie przy kołach.
Oczywistym jest że takie rozwiązanie nie może ich dyskwalifikować.Jednak tam na każde koło przypada osobna tarcza i zacisk z klockami.
Zapis o hamulcach jest zapożyczony z eurotrialu i moze też wynikać z niedokładnego tłumaczenia. Ja jeśli byłbym na BT przepuszczałbym takie auta bez problemu.

Pytanie jest co zrobić z pojazdem który opisałeś wcześniej. Tzn sztywno spięte koła z jednej strony pojazdu i wspólna tarcza hamulcowa dla dwóch kół. Przy obecnym zapisie takie "auto" wypada. Czy jest to słuszny zapis jeśli hamulec jest odpowiednio skuteczny. Nie wiem.
Osobiście nie mam zdania. Generalnie regulamin w żaden sposób nie wyklucza takiego rodzaju napędu a auto nie "mieści" się z powodu hamulców.
Wersję warunków technicznych Obleśnik zamiescił jako jeszcze nie oficjalną. Do tej pory nie było na trialu takiego pojazdu i powiem szczerze nie braliśmy takiego rozwiązania wcale pod uwagę. Jesli chodzi o mnie to zmieniłbym zapis w klasie M na "hamulce dowolne" choćby po to żeby zobaczyć jak auto z takim rodzajem napędu radzi sobie na trialu.
Ale jak będzie to nie wiem. Regulamin jest konsultowany w dużym gronie i zapisy muszą być zaakceptowane przez przedstawicieli organizatorów każdej z rund.

Z hamulcami jest generalnie problem.
Na przykład hamulec pomocniczy. Jego ideą jest aby był to drugi niezależny obwód hamulcowy.
W wielu "zmotach" jest to po prostu zawór na przewodzie hamulcowym pomiędzy pompą a tylnymi kołami. Czasem jest to osobna pompa hamulcowa z dźwignią ale działająca na ten sam zacisk hamulcowy co hamulec zasadniczy.
W razie awarii tak naprawdę nie mamy drugiego alternatywnego układu hamulcowego.
No ale chcąc tego zabronić trzeba by wykluczyć połowę aut.

Generalnie to piszcie tutaj swoje uwagi do regulaminu. Jeśli większość osób które go układały uzna je za słuszne, jest jeszcze chwilka czasu aby dokonać jakichś zmian.
Jeżeli regulamin zostanie oficjalnie opublikowany żadne zmiany nie będą możliwe aż do nastepnego roku.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » sob lut 19, 2011 9:40 am

Mój pojazd przy kołach ma zwolnice i niezależne zawieszenie , na przednich półosiach wewnątrz konstrukcji (ramy ) są potężne tarcze hamulcowe,na tarczy są dwa zaciski sterowane dwoma obwodami tak jakby przedni i tylni obwód tyle że na jednej tarczy.Dodatkowo jeden z zacisków ma hamulec ręczny "awaryjny". koła są spięte mechanizmami ze sobą i nie ma opcji ich rozłączenia.

pojazd jest w fazie końcowej ,i nie bardzo bym chciał zmieniać koncepcje ,bo dokładanie dodatkowych tarcz w niczym nie pomoże a jedynie zwiększy masę która jest wyżyłowana na 1000 kg przy 42,5 cala oponach. Chociaż nie wyrobie się na pierwszą rundę ,to chciałbym nim przybyć na kolejne .
Dzięki za odpowiedzi , i prośba o przeanalizowanie takiego układu, chociaż by dla potomnych.
pozdrawiam Krzysio.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » sob lut 19, 2011 1:36 pm

Krzysio pisze:Mój pojazd przy kołach ma zwolnice i niezależne zawieszenie , na przednich półosiach wewnątrz konstrukcji (ramy ) są potężne tarcze hamulcowe,na tarczy są dwa zaciski sterowane dwoma obwodami tak jakby przedni i tylni obwód tyle że na jednej tarczy.Dodatkowo jeden z zacisków ma hamulec ręczny "awaryjny". koła są spięte mechanizmami ze sobą i nie ma opcji ich rozłączenia.

pojazd jest w fazie końcowej ,i nie bardzo bym chciał zmieniać koncepcje ,bo dokładanie dodatkowych tarcz w niczym nie pomoże a jedynie zwiększy masę która jest wyżyłowana na 1000 kg przy 42,5 cala oponach. Chociaż nie wyrobie się na pierwszą rundę ,to chciałbym nim przybyć na kolejne .
Dzięki za odpowiedzi , i prośba o przeanalizowanie takiego układu, chociaż by dla potomnych.
pozdrawiam Krzysio.
Już jestem ciekaw co to za monster. :o
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego co opisujesz :-?
Czy to jeszcze jest samochód czy już latający spodek. Jeśli zapis w regulaminie dot. układu hamulcowego miałby Ciebie wyeliminować to można go jeszcze skorygować, ale czy tylko hamulce nie spełniają warunków?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » sob lut 19, 2011 10:38 pm

Latać to on nie będzie :D Ale pływać tak :)21 :)21 :)21
Według tego co przeczytałem spełnia resztę wymogów w klasie M

ps. chyba........ Nie ma napędów hydraulicznych,czysta inżynierska mechanika dostępna w SKAERach :)21
(to prototyp Polskiego "skorpiona " dla ubogich na nasze warunki)
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » ndz lut 20, 2011 11:23 am

Hmmm...Strasznie mnie zaciekawiłeś opisem swojego auta.Piszesz że auto na zwolnicach i na 42" kołach waży 1000kg. Daj jakieś fotki proszę.
Ja w tym roku niestety tylko w biesiadnych będę startować :roll: Ale może coś na przyszły sezon się nowego wykluje.
Jestem na odwyku!

piotr bobowiec
Posty: 530
Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: piotr bobowiec » ndz lut 20, 2011 1:05 pm

Co sprzedałeś wszystkie swoje zabawki ?? ??

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » ndz lut 20, 2011 2:00 pm

Sprzedałem. W tym roku mam terapię odwykową od ofrołdu , ale tak mnie nosi że nie wiem czy wytrzymam :-?
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » pn lut 21, 2011 9:47 pm

Gierek ,nie zamieszczę fot .......jeszcze nie, to prototyp jest zbudowany w 97% myślę że to będzie bardzo dobry samochód przeprawowy może naj... jeśli sprawdzi się w kilku różnych imprezach ,i będą nim zainteresowani klienci to chcę takie budować dwa w roku,sorry stary ...z.rozumiesz :)2 . Moje dwudziestoletnie doświadczenie z łofrołdem :)21 wymusiło na mnie zbudowanie czegoś ,co jest totalnym zaprzeczeniem tego co wydaje się wielu ludziskom. np.felgi są magazynami powietrza dla opon........czyli 1-dają wyporność 2-Natychmiastową reakcję na sygnał do pąpowania ,lub upuszczenia ciśnienia.
Rama jest podzielona na cztery sekcje i one są magazynami powietrza dla miechów .
wachacze są spawane na szczelnie i w wodzie dają 60%z wagi wyporności.
PT nie ma reduktora tylko przekładnię przyspieszającą
Nie jest szybki V-max to 65 km/h (bez przspieszjącej),ma pięć do przodu i pięć do tyłu jeden dyfer (blokowany)Potrafi kręcić kołami w różne strony (i skręcać). a silnik ma z tyłu. a no ma jeszcze dwie windy mechaniczne dardzo szybkie (jakieś 50m/min) ,tylna ciągnie do przodu ,przednia do tyłu
Prześwit poprzeczny i wzdłużny (nominalny ) 610mm (+150mm- -150mm)
Szerokość 2000+
Rozstaw osi 2300
Wysokość ........... :)21 .1650
Masa ..........jeszcze Walczymy (na razie wychodzi że ma dwa razy mniejszy nacisk na centymetr kwadratowy niż pacjent w gumofilcach)



nie ,nie jestem chory :)21 Myślę że złamie parę zasad :D
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: milas » pn lut 21, 2011 10:26 pm

etam
uKojotow wczoraj widzialem potworka z kolkami 1200 , przeswit kolo metra ,
silnik ponad 5l
robil zaj......
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: stopiw » wt lut 22, 2011 11:37 am

no był zajefajny motor jeep 5,2l ino masa im wyszła mocno ponad 3t
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: pavvel » wt lut 22, 2011 3:11 pm

o tym aucie mowisz ??
nie wydaje mi sie zeby bylo ponad 3t

Obrazek
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: stopiw » wt lut 22, 2011 3:19 pm

pytałem chłopaków i powiedzieli że ponad 3 t wyszło
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » wt lut 22, 2011 3:19 pm

Te opony są 1200,ja mam 1300x18 od skota ,bieżnik dużo mniej agresywny ,co by do jądra nie kopał.Koło z felgą zwolnicą wachaczem i miechem waży 98,800 kg
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » wt lut 22, 2011 3:22 pm

Czy coś się zmieniło lub zmieni w regulaminie ,apropos hebelków
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » wt lut 22, 2011 6:53 pm

nie ,nie jestem chory :)21 Myślę że złamie parę zasad :D[/quote]

Z fotkami oczywiście rozumiem.
Co do reszty to fajnie że ktoś zaczyna w końcu podchodzić do tematu w niekonwencjonalny sposób i nie robi kolejnego parcha z motorem beemki twierdząc że będzie super :)21
Podobnym założeniem kierowałem się robiąc trialkę. Użyłem zespołu poprzecznego z przednionapędowca z oryginalną skrzynią. Zamontowałem wzdłużnie i po zaspawaniu dyfra jedna półoś napędza reduktor , a druga to PTO do mechanika zrobionego z malutkiego dyfra. Winda zwija do 250m/min(5000obr na 6 biegu) a na jedyneczce jest bardzo mocna.Nie mam zwolnic , ale dzięki dodatkowemu przełożeniu 1:4(dyfer skrzyni) autko bez reduktora jedzie jakieś 90-100km/h i 50 na red.(przy czrwonym polu na obr)
Trialka w dachu ma 160cm i 55cm pod autem
Troszkę mnie twoja masa nie pasuje , ale może robisz z alu.Pamiętaj o DUSZY auta .Jak ważyłem wszystkie elementy przy budowie trialki(nawet drut do miga) to miała by mieć 620kg. Wyszło w pierwszej wersji(z 1litrowym silnikiem) 750kg , potem z 1.4 830kg Teraz dostało windy inne zawieszenie(gwint 18" skoku coilovery) i silnik 1.8 z 6bieg skrzynią liczę że koło 1000kg(a koła tylko 33" , klatka z rury ze scianką 2mm i poszycie z cienkiego alu)
Ale może uda ci się zejść.
A myślałeś co będzie jak przy rolce czy jakimś drzewie pęknie ramo-zbiornik? Miechy w dół?
Cholera... nie mam teraz możliwości budowania czegoś to choć pogadać o tym fajnie :)21
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » wt lut 22, 2011 7:05 pm

stopiw pisze:pytałem chłopaków i powiedzieli że ponad 3 t wyszło
:o To co oni dołożyli mosty i napęd do wieżyczki z czołgu ?
ps. ale metaloplastyka fajna :)2
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: stopiw » wt lut 22, 2011 7:06 pm

a z bliska jeszcze lepiej wygląda :P
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » wt lut 22, 2011 7:39 pm

Twoja Trialka zrobiła na mnie ogromne wrażenie ,naprawdę zaje..sty pojazd :)2 . na jeep org pl Kojoty zaprezentowali swój wóz w tematach hardkore trochę tam popisałem :)21 poczytajcie ,chyba dobra lektura :)11
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » wt lut 22, 2011 7:59 pm

Dokończ go , zważ i porób fotki. Ciekaw jestem.
Piszę się na jazdę próbną nim na trialu :)21
Jestem na odwyku!

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » wt lut 22, 2011 8:08 pm

Pińcet :)21

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Gierek » wt lut 22, 2011 8:32 pm

Na pińcet to ściepe zróbmy , spotkajmy w Brennej i zresetujmy .Ja przynajmniej potrzebuję restartu systemu...zestresowany jestem :)21
Jestem na odwyku!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyczno-sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości