Lekki i mocny silnik do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 12:54 pm

Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.

A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.

Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 1:17 pm

A wie ktos, jak bardzo szczesliwy ze wspolpracy z silnikiem 140 koni bedzie reduktor, polosie i inne podzespoly? Cos trzeba powzmacniac przy kolkach 29x9,5?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » pn lis 19, 2012 1:57 pm

KSikorski pisze:I smarowanie na przechyłach? :D
Jakich przechyłach? :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: N2O » pn lis 19, 2012 2:27 pm

A tak BTW, zapaleńcy golfowi zdejmują z pompy w 1,6TD ogranicznik obrotów, tak aby bez problemu wkręcały się do 6 tyś obr/min i nie słabły, i co ciekawe te silniki to wytrzymują.
Także jakby nie patrzeć to jest diesel typu szlifierka kątowa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: KSikorski » pn lis 19, 2012 2:31 pm

Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Po za tym to nie jest silnik do topienia w gęstym błocie. Chyba że sobie ktoś zrobi jakąś hardmadafaka szczelną obudowę rozrządu.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 2:51 pm

KSikorski pisze:I smarowanie na przechyłach? :D

nie czepiaj sie wlasnie zajechalem silnik - ale Vandal juz dal rozwazanie
a wieczorem dostane schemat zewnetrznego smarowania i kolejny bedzie lepszy
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 2:54 pm

Franek_ pisze:Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.

A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.

.
złym tokiem lecisz
znajdz rozbita bmke albo zardzewiala
ja kupilem taka za 1200 zl wziolem wszytko co bylo potrzeba i sprzadalem wsumie na czesci za 3 tys

a bedziesz potrzebowal kilku rzeczy z niej poza tym co napisales np zegary b jest w nich kilka czujników
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 4:50 pm

Milas, a co poza samym silnikiem, skrzynia, komputerem, wiazka, przeplywomierzem, sprzeglem i zegarami bedzie potrzebne do swapa?

Pytanie 2 - co z uszczelnieniem tego silnika? Na co zwrocic uwage?

Pytanie nr 3 - czy ktores podzespoly trzeba przy tych 140 koniach wzmacniac?

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: dominik502 » pn lis 19, 2012 5:32 pm

Franek_ pisze:A wie ktos, jak bardzo szczesliwy ze wspolpracy z silnikiem 140 koni bedzie reduktor, polosie i inne podzespoly? Cos trzeba powzmacniac przy kolkach 29x9,5?
Ja mam silnik M40 i przy kołach 235/75R15 (czyli 29x9.5) reduktor i seryjne półosie ( i przeguby) dają radę.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 5:48 pm

Good news. A uszczelniales cos w tym silniku?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Adas » pn lis 19, 2012 6:06 pm

milas pisze:niema zle
56 km + 1 godzina w terenie = 10 litrow
nastepny tydzien
od 10-14 w terenie ( bez dojazdu) = wlane 9 litrow
jesli omnie chodzi rewelacyjnie
a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/h
zbiornik 45l wystarcza na 20 godzin rajdu, nie gasząc auta.
co do grzania to chłodnica z tyłu, pompa obiegowa na wyłączniku termostatycznym i nie jest potrzebna, nawet na dłuższym postoju na przechyłach.
temperatura pracy w granicach 92-97 C termostat zostawiony w silniku

z największą zaletą, to jest to http://allegro.pl/opel-vectra-astra-cal ... 98676.html
kupujesz goły słupek i wymieniasz, nawet uszczelniaczy się nie opłaca wymieniać :wink:

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 6:31 pm

Adas pisze: a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/h
To Ci odpowiem, że delikatnie jeżdżona=)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Adas » pn lis 19, 2012 6:48 pm

Franek_ pisze:
Adas pisze: a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/h
To Ci odpowiem, że delikatnie jeżdżona=)
no raczej nie kręcę kołami do odcięcia jadąc na windzie :wink: , ale wpływ ma tez to, że kontrolkę check engine nie mam wyciętą i pozostały wszystkie elementy, które mają wpływ na spalanie, oprócz oczywiście katalizatora :D, czyli pozostał przepływomierz, sonda lambda, zaworek recyklingu spalin i kontrolka po odpaleniu gaśnie.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: RudeBoy » pn lis 19, 2012 6:50 pm

no szpej do tych 2.0 opla jest nie przyzwoicie tani... :)2
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 7:50 pm

Franek_ pisze:Milas, a co poza samym silnikiem, skrzynia, komputerem, wiazka, przeplywomierzem, sprzeglem i zegarami bedzie potrzebne do swapa?

Pytanie 2 - co z uszczelnieniem tego silnika? Na co zwrocic uwage?

Pytanie nr 3 - czy ktores podzespoly trzeba przy tych 140 koniach wzmacniac?
pedal sprzedlaz silownikiem
pompe paliwa - bo ma swoje cisnienie 3.5 bara
musisz dorobic przejscowke na wal z 2 krzyzakami wiec potrzebujesz wal zenby zniego to zrobic
jaks obie cos przypomne dam znac


silnik teraz bym tylko kable uszczelnil silikonem - pozatym jest ok

ja na 8v ukrecilem za jednym razem most i przegob
a na isie tylko raz przegob
plus jest taki ,ze 8v zeby wyjechac trzebabylo cisnac i nieraz sie przegielo
w isie wiekszosc na lajciku

ale powiem wam jezdzilem wczoraj zmota z silnikiem z civika i reduktor z samuraja + mosty z audi guatro
to co inne zmoty robnily na pelnej faji on robil bez reduktora - jak wlaczyl reduktor to na pionawa scine sie wspinal
auto opisane na mojej stronie w dziale auta
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 8:09 pm

A na kiego mu zegary ??od BMW :D
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 8:52 pm

a ktos mi mowil ,ze musza byc wiec wsadzilem :)21
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 8:54 pm

M44 wymaga zegarów a dokładnie modułu od immo ze środka zegarów M42 nie :) Wow to masz suzoBMW
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: dominik502 » wt lis 20, 2012 5:49 pm

Franek_ pisze:Good news. A uszczelniales cos w tym silniku?
Uszczelniłem tylko kopułkę, reszta jest ori.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: kamilooo » wt lis 20, 2012 6:37 pm

A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » wt lis 20, 2012 7:56 pm

Do uszczelnienia kabli proponuję zamiast silikonu znany środek "wazelinę" silikon jest octowy i potrafi powodować korozje styku.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » sob lis 24, 2012 10:14 am

kamilooo pisze:A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)

I to dobre rozwiazanie :) Montujemy juz w trzecim aucie taki silnik i jest ok :)

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Tabson » pn lis 26, 2012 1:33 am

Kwadrat pisze:
kamilooo pisze:A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)

I to dobre rozwiazanie :) Montujemy juz w trzecim aucie taki silnik i jest ok :)
A jak tam przy tym silniku wygląda sprawa z aparatem zapłonowym ?- ps. już się przyjżałem pokiełbasiłem 1.6 z 1.8

Awatar użytkownika
MarekSS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw paź 16, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: Więciorka/ małopolska

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: MarekSS » śr lis 28, 2012 3:23 pm

Witam :D Poszukuje namiaru na gościa z czanca który robi przejsciówki z vw. Pisałem juz do jednego z kolegów z forum ale niezna dokładnie namiaru. Szukałem na allegro ale nieznalazłem.
Niech BŁOTO będzie z Wami :D

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: witson » pt lis 30, 2012 8:18 pm

poszukaj na samurai.org.pl w dziale swapy koleś przekładał diesla vw i robił flansze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości