korektor siły hamowania

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

fulrafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 11, 2014 1:45 pm

korektor siły hamowania

Post autor: fulrafal » sob lut 14, 2015 9:51 am

Przerobiłem hamulce z tyłu na tarczowe i tym samym tył staje bokiem przy gwałtownym hamowaniem. Dowiedziałem się że na leży zamontować korektor siły hamowania. Stąd pytanie z jakiego auta pasuje/polecacie korektor siły hamowania.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: korektor siły hamowania

Post autor: kozioU » sob lut 14, 2015 10:25 am


fulrafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 11, 2014 1:45 pm

Re: korektor siły hamowania

Post autor: fulrafal » ndz lut 15, 2015 4:15 pm

A pasują może jakieś używki z jakiegoś auta ?

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: korektor siły hamowania

Post autor: milas » pn lut 16, 2015 10:32 am

z opla wstawiali astry chyba
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania

Post autor: pawel abramczyk » wt lut 24, 2015 10:18 pm

no może pasuje z tym żę tym regulowanym dokładnie ustawisz siłę hamowania ,
sprawdź sobie jakie ma wartości - siłe hamowania orginalny jimik i ustaw tak samo ,
korektor umieść pod maską , pojedź na stację diagnostyczną i ustaw na rolkach ,

:wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: korektor siły hamowania

Post autor: bazylisek » śr lut 25, 2015 12:05 pm

Te - ale to by się przydał układ który, tak jak oryginał, adaptował się się do warunków zewnętrznych.

Zjazd/podjazd na stromym, załadowane auto, zakręt na asfalcie [!].

To mnie martwi - coby się nie zabić [i kogoś przy okazji] na szosie, jak se nie "odkręcę korektora" po terenie i mnie tył zacznie

wyprzedzać przy hamowaniu.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania

Post autor: pawel abramczyk » śr lut 25, 2015 4:41 pm

Tomku już rozmawialiśmy , trzeba stawić do pustego auta , ile razy jeździsz załadowany tym autem

nadal się zastanawiam nad ręcznym tu mam problem ,

:wink:

myślę nad ręcznym hydraulicznym na drugich zaciskach jako całkiem osobny obwód , poczekaj zrobi się wiosna , będę miał chwilę czasu to to rozbiorę i zrobię szablon na dwa zaciski przednie , motanie forda do suzuki ee a fe :)17
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: korektor siły hamowania

Post autor: bazylisek » śr lut 25, 2015 8:30 pm

Hej,

Nie przekonałeś mnie.
Co Ci da ustawienie na parkingu pod tesco, jak wpadasz w zakręt, na dziurawym asfalcie, w Rumunowie, doładowanym autem i za zakrętem akurat będzie przechodziła przez jezdnie czyjaś Matka :)21? Karwa, nie chce nikogo mieć na sumieniu z powodu posiadania fanaberii tarcz z tyłu.

U mnie bębny się wprawdzie całkowicie nie sprawdzają ... ale to w terenie. Wolę jednakowoż fabryczne rozwiązanie które adaptuje się dynamicznie do sił targających autem na szosię, niż system dzięki któremu zacznę kręcić efektownego bączka bo tył będzie dohamowywał "betonowo".

Może ktoś mnie przekona że zakres zmiennosci siły generowany przez korektor jest zaniedbywalnie mały?
W 16 letnim śmietniku na MT ma to znaczenie? Czy wystarczy ustawić na czuja - przy pomocy testów pod żeczonym tesco?


Co do ręcznego - jak już, to po mojemu robić tak: zaciski suzuki + dodatkowy obwód z pompką dla driftowozów. Masz prosty, czytelny, homogeniczny, łatwy w obsłudze zestaw. Jeżeli można wyeliminować zamarzające i wyciągające się linki od ręcznego to po prostu trzeba to zrobić.

Podwójne zaciski to absolutny przerost formy... będziesz miał hample 4 tłoczkowe na tylnej osi a z przodu 2 - to wbrew naturze.
Komplikacja,dodatkowe kilogramy, po upalaniu będziesz miał tam 44 kilo błota itp.

BTW

Nie waż się spawać adaptera do zacisków bo Cię osobiście zaanonsuje do ITD czy gdzie tam :)21

To ma być frezowane z jednego kawałka. Inaczej się rozpadnie na atomy w najmniej odpowiednim momencie.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania

Post autor: pawel abramczyk » śr lut 25, 2015 8:45 pm

i kuwa będzie z jednego kawałka , nie dramatyzuj

jutro idę na ściemę - jedziesz , mogę być po ciebie pokraką koło 19;30
oświadczam że wóz 2 osobowy :wink:

albo Ignacym i możemy szanowną Łasicę zabrać :)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: korektor siły hamowania

Post autor: Hugon » wt mar 03, 2015 10:39 pm

Witam man problem z hamulcami w vitce zalozylem tarcze wentylowane z przodu z longa wraz z zaciskami wszystko nowe zaciski po regeneracji na Tyl poszly tez tarcze nie wentylowane kit radzikowy I zaciski od Scorpio z rencznym zaciski tez po regeneracji do tego nowe wezyki hamulcowe rurki tez nowe oryginalny kprektor usuniety zastompiony regulowanym pompa git . Problem gotuja sie hamulce bo sie zaciski nie cofaja I nie wiem co robic. Sorka za blendy ale pisze ze smarkfona.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: korektor siły hamowania

Post autor: lukassos » czw mar 05, 2015 10:53 am

Sprawdź przewody elastyczne, wewnątrz mogły się rozwarstwić i tworzą zaworek. Pompujesz ale płyn nie może wrócić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości