Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Moderator: Marcin-Kraków
Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Witam
Zaczelo sie od tego ze gdy ruszalem i dodawalem delikatnie gazu to samochod szarpal ( podskakiwal)
Zaczelem od sprawdzenia wtryskow
Niby 3 stały - wiec wymienili mi 4 nowe koncowki
Po wsadzeniu i odpaleniu silnikiem strasznie telepie i kopci na bialo
Typ ktory robil mi wtryski twierdzi uparcie ze wszystko z nimi ok
No to pompa mysle
Mechanik wyjal pompe a pmpiarz rozbral i zlozyl ja na nowo- niby cos tam mu zwarcie robila
Po wsadzeniu pompy, wyczyszczeniu zbiornika,wymianie filtra paliwa silnikiem nadal telepie i strasznie kopci
Czy macie jakies pomysly co jest nie tak???
Zaczelo sie od tego ze gdy ruszalem i dodawalem delikatnie gazu to samochod szarpal ( podskakiwal)
Zaczelem od sprawdzenia wtryskow
Niby 3 stały - wiec wymienili mi 4 nowe koncowki
Po wsadzeniu i odpaleniu silnikiem strasznie telepie i kopci na bialo
Typ ktory robil mi wtryski twierdzi uparcie ze wszystko z nimi ok
No to pompa mysle
Mechanik wyjal pompe a pmpiarz rozbral i zlozyl ja na nowo- niby cos tam mu zwarcie robila
Po wsadzeniu pompy, wyczyszczeniu zbiornika,wymianie filtra paliwa silnikiem nadal telepie i strasznie kopci
Czy macie jakies pomysly co jest nie tak???
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Jak kopci na biało to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą ?
Nie ważne czym ważne gdzie
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Patrzałeś do płynu chlodniczego , czy masz go tyle ile trzeba i czy aby nie zasyfiony ?
Nie ważne czym ważne gdzie
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
z plynem jest wszystko ok
przed moimi poprawkami silnik pracowal poprawnie
przed moimi poprawkami silnik pracowal poprawnie
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Coś musi być z kątem wtrysku. Poszukaj lepszego warsztatu od klekotów.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Po raz 4 wyjmuje dzis wtryskiwacze i jade do Pezala je sprawdzic
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Spróbuj raczej zawieść auto do dobrego speca. Jak masz źle ustawiony kąt wtrysku to sprawdzanie wtryskiwaczy nic nie pomoże. Dymienie na biało wskazuje na niespalone paliwo.badal pisze:Po raz 4 wyjmuje dzis wtryskiwacze i jade do Pezala je sprawdzic
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Spróbuj raczej zawieść auto do dobrego speca. Jak masz źle ustawiony kąt wtrysku to sprawdzanie wtryskiwaczy nic nie pomoże. Dymienie na biało wskazuje na niespalone paliwo.badal pisze:Po raz 4 wyjmuje dzis wtryskiwacze i jade do Pezala je sprawdzic
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
A czy wiesz jaki jest kąt wyprzedzenia zaplonu w kijance?
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Nie mam pojęcia. Wiem tylko że miałem podobne objawy w starym klekocie i winna była źle ustawiona pompa. Dobry serwis diesli powinien ogarnąć kąt ale Pan Juzek robiący TDI-ki może polec na dalekowschodnim wynalazkubadal pisze:A czy wiesz jaki jest kąt wyprzedzenia zaplonu w kijance?

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Może to coś pomoże, tak jest napisane w programie Tolerance data 2008
"Kia Sportage 2,0 TD 83 km
Pozycja wału korbowego o (stopnie) / tłoki silnika, mm - 11 o (stopni) za górnym martwym punktem tłoka.
Pozycja pompy, mm 1,0 +- 0,2
Pompa wtryskowa
Gdy cylinder 1 stoi w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, wmontować czujnik zegarowy w pompę i naprężyć wstępnie na ok. 2 mm. Obracać powoli wał korbowy na ok. 30 - 50° wstecz lub obracać aż czujnik znajdzie się w swoim punkcie spoczynkowym. Cofnąć czujnik i obracać wał korbowy do oznaczenia (11° za punktem martwym). Czujnik zegarowy powinien teraz wskazywać 1,0 ± 0,02 mm. Przestawiać przez obracanie pompy."
"Kia Sportage 2,0 TD 83 km
Pozycja wału korbowego o (stopnie) / tłoki silnika, mm - 11 o (stopni) za górnym martwym punktem tłoka.
Pozycja pompy, mm 1,0 +- 0,2
Pompa wtryskowa
Gdy cylinder 1 stoi w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, wmontować czujnik zegarowy w pompę i naprężyć wstępnie na ok. 2 mm. Obracać powoli wał korbowy na ok. 30 - 50° wstecz lub obracać aż czujnik znajdzie się w swoim punkcie spoczynkowym. Cofnąć czujnik i obracać wał korbowy do oznaczenia (11° za punktem martwym). Czujnik zegarowy powinien teraz wskazywać 1,0 ± 0,02 mm. Przestawiać przez obracanie pompy."
8v, lpg AGC
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Dzieki zbjibs23
Jeszcze sciagne autodate zeby to potwierdzic
Bylem dzis w Pezalu
Typ ktory mi wymienial koncowki wtryskiwaczy, wlozyl koncowki od lublina lub merdesa -numer DN0SD265
O ile dobrze pamietam oryginal zexel ma numer DNOSDN 226
i nie jest zamienny w zadnym katalogu na taki jaki on mi włożył
;-(
Jeszcze sciagne autodate zeby to potwierdzic
Bylem dzis w Pezalu
Typ ktory mi wymienial koncowki wtryskiwaczy, wlozyl koncowki od lublina lub merdesa -numer DN0SD265
O ile dobrze pamietam oryginal zexel ma numer DNOSDN 226
i nie jest zamienny w zadnym katalogu na taki jaki on mi włożył
;-(
Re: Sportage 2.0 TD - problem z silnikiem
Problem z silnikiem rozwiazany
Przyczyna tego wszystkiego byly wtryskiwacze
Po zamontowaniu oryginalnych zexeli silnik chodzi tak jak powinien
Przyczyna tego wszystkiego byly wtryskiwacze
Po zamontowaniu oryginalnych zexeli silnik chodzi tak jak powinien
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości