Czy jest jakas możliwość żeby dobrać sobie pasujący mocniejszy alternator lub rozrusznik który jest w innym modelu ale pasuje do tego co mamy?
Mam na myśli sytuacje kiedy znamy numer czesci powiedzmy toyoty, numer wytwórcy czyli w tym przypadku Denso. I co dalej, są jakies katalogi gdzie opisany jest sposób mocowania, wejścia itd? Tak żeby zobaczyć jakie dane techniczne ma nasz sprzęt i poszukać takiego co tez bedzie pasował ale dawał np 140 A zamiast 70 A.
Opcja że weź swój altek i idź na złomowisko poszukać podobnego odpada.
Jak dobrać rozrusznik/alternator ?
Moderator: Marcin-Kraków
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Jak dobrać rozrusznik/alternator ?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?
jak ma dawać więcej prądu to będzie większy , jak będzie większy to ma inaczej mocowania , to nie będzie pasował , itd więc jak masz 60 to poszukaj 90 powinien mieć podobne gabaryty. ale czy gra warta świeczki
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?
Niekoniecznie, czasem podobnych gabarytów altki są mocniejsze ze wzgledu na sposób uzwojenia. Na razie udało mi kupić zapasowy rozrusznik od innego modelu który POWINIEN pasować, zobaczymy jak jest w praktyce..
Wyglada na to że droga do takich kombinacji nie jest prosta i trzeba sie troche napocić
Wyglada na to że droga do takich kombinacji nie jest prosta i trzeba sie troche napocić

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?
O dopasowywaniu rozruszników nie słyszałem. Bo to jednak podzespół na sztywno montowany do silnika, z reguły na kołnierz. Do tego musi mieć określoną średnicę zębatki, jej skok i co tam jeszcze... Czasem na rynku występują rozruszniki o różnych konstrukcjach do danego pojazdu (z przekładnią zwalniającą i mniejszym silnikiem elektrycznym lub o działaniu bezpośrednim).
Co do alternatora, to sprawa jest prostsza. Jeśli elektronika alternatora nie współpracuje z elektroniką auta (w tej chwili nadzór nad alternatorem często sprawuje sterownik silnika, który określa parametry jego pracy), a jest to samodzielny regulator, to możliwości są spore. Ważne, by dopasować kółko pasowe alternatora do typu paska osprzętu i by pracowało ono w płaszczyźnie pozostałych kół. Bo mocowania i sposób naciągu można modyfikować. Nie zawsze jest to łatwe, bo czasem mocowanie, to jakiś nadlew na bloku, ale alternator można też przenieść w inne miejsce.
Najrzetelniejszą opinię, co do możliwości zamocowania alternatora uzyskasz w hurtowniach handlujących częściami do nich. Mają katalogi, rysunki, wymiary. A jeśli jeszcze regenerują alternatory, to i wiedzę z pierwszej ręki.
Co do alternatora, to sprawa jest prostsza. Jeśli elektronika alternatora nie współpracuje z elektroniką auta (w tej chwili nadzór nad alternatorem często sprawuje sterownik silnika, który określa parametry jego pracy), a jest to samodzielny regulator, to możliwości są spore. Ważne, by dopasować kółko pasowe alternatora do typu paska osprzętu i by pracowało ono w płaszczyźnie pozostałych kół. Bo mocowania i sposób naciągu można modyfikować. Nie zawsze jest to łatwe, bo czasem mocowanie, to jakiś nadlew na bloku, ale alternator można też przenieść w inne miejsce.
Najrzetelniejszą opinię, co do możliwości zamocowania alternatora uzyskasz w hurtowniach handlujących częściami do nich. Mają katalogi, rysunki, wymiary. A jeśli jeszcze regenerują alternatory, to i wiedzę z pierwszej ręki.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość