kluczykologia po gazie

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

kluczykologia po gazie

Post autor: klimson » wt lip 19, 2005 11:33 am

nareszcie mam LPG :) II gen- jak dotad bez problemu :)2 wywalilem obudowe filtra powietrza i zalozylem filtr walec z bawelny z siatka.
Gazownik ustawil wszystko i chodzi- ponoc jak jego komp pokazal sonda lambda jest ok tylko dlaczego wywala mi kod 51 ?? niby powinien tez pokazac check engine podczas pracy silnika ale nie pokazuje :-? jak silnik sie rozgrzeje nie ma falowania obrotow....
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lip 19, 2005 11:39 am

No jak ma nie pokazywać kodu 51 skoro usiłuje sterować składem mieszanki na podstawie sondy ale nie jest w stanie bo to nie benzyna .
Przynajmniej tak mi się wydaje .
A check enginee Ci się pewnie zaświeci kiedy jadąc na gazie przełączysz na benzynę .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » wt lip 19, 2005 11:52 am

dzieki, jestem debiutantem w materii LPG :lol: :lol: czy jesli tak jak piszesz pokaze check engine jak przelacze w czasie jazdy to potem po ponownym uruchomieniu i jezdzie na benzynie zgasnie?
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt lip 19, 2005 12:03 pm

a mi sie nie zapala check engine w czasie jazdy w zadnej sytuacji. Tylko przy starcie, ale to normalka :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lip 19, 2005 12:09 pm

U mnie się zapala kiedy przełączę na benzynę jadąc na gazie a po ponownym uruchomieniu gaśnie . No bo logicznie rzecz biorąc to sygnalizuje , że nie mógł sterować . A potem znowu może a więc wszystko mu pasi .

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Camellus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 15, 2005 8:28 pm
Lokalizacja: Jankowice
Kontaktowanie:

Post autor: Camellus » wt lip 19, 2005 12:31 pm

No na mój gust to jak się coś świeci to nie jest wszystko ok. Maiałem pare aut na gazie ( co prawda nie Jeepow) i jak się zaczynało świecić od silnika to znaczyło że coś padło , albo gaz jest założony z jakims obejściem . Masz zaufanie do tego gazownika??? Jak nie to ja mam takiego znajomego to napisz do mnie jaką masz dokładnie instalacje to się go zapytam albo dam ci do niego telefon . Generalnie uważam żę gaz to ciężki temat i przede wszystkim trza dobrze założyć a niestety mało tych co zakłada wyszło poza poziom polonezów na gaźniku ( nie mówie oczywiście o wszystkich są też kompetentni i to się chwali :) )

Camellus
gg 1721072

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt lip 19, 2005 1:09 pm

Camellus pisze:No na mój gust to jak się coś świeci to nie jest wszystko ok. Maiałem pare aut na gazie ( co prawda nie Jeepow) i jak się zaczynało świecić od silnika to znaczyło że coś padło , albo gaz jest założony z jakims obejściem . Masz zaufanie do tego gazownika??? Jak nie to ja mam takiego znajomego to napisz do mnie jaką masz dokładnie instalacje to się go zapytam albo dam ci do niego telefon . Generalnie uważam żę gaz to ciężki temat i przede wszystkim trza dobrze założyć a niestety mało tych co zakłada wyszło poza poziom polonezów na gaźniku ( nie mówie oczywiście o wszystkich są też kompetentni i to się chwali :) )

Camellus
No w tym wypadku naprawdę nic się nie dzieje . Po prostu sterownik wtrysku benzyny próbuje zmienić skład mieszanki ale nie jest w stanie , bo chce to robić benzyną . A że jedzie na gazie to skład pozostaje taki sam . A później w teście daje znać , że cuś mu nie szło . I tyle .
Chyba ,że się mylę to niech mnie ktoś oświeci .

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
joebar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr cze 29, 2005 11:29 am
Lokalizacja: londyn

Post autor: joebar » wt lip 19, 2005 8:18 pm

Heja!
No i tak sie krece po tym forum i krece w poszukiwaniu jakiegos swiezo zagazowanego Rzepa :) i o to jest!

Moglbys mi napisac ile kosztowala Cie instalacyjka II generacji - bo chyba tez taka zaloze - chyba ze polecacie sekwencje?

A tak na moj rozum to chyba racja z ta lampka - komputer nie kuma co to LPG i swoja bezsilnosc wyraza kontrolka.

pozdro
kuba vel joebar
ex-Cirokii 4.0 LTD H.O. Ad. 1993
www.bikepics.com/members/joebarace
Obrazek

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 8:46 pm

jak to probuje sterowac?sonda nie wie przeciez ze juz nie steruje bo wtryski sa oszukiwane przez emulator...i komp mysli ze jest oki...nie moze byc tak ze na gazie sie swieci check...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt lip 19, 2005 8:49 pm

joebar pisze:Heja!
A tak na moj rozum to chyba racja z ta lampka - komputer nie kuma co to LPG i swoja bezsilnosc wyraza kontrolka.
No niby tak, ale np. w mojej istalacji jest emulatro, ktory udaje ze jest wtryskiem i dzieki temu komputerowi wydaje sie ze steruje wtryskiem i zadna lampoka mi sie nie pali. Podobnie pod sonde mam podlaczony inny emulatror, ktory takoz ogupia komputerki.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 8:52 pm

dokladnie tak..po prostu gazownik cos spapral albo na gratach przyzydzil ...trzeba pojechac i opieprzyc goscia..na pewno jakas filozofie ciekawa do tedo dolozy...raz trafilem gazownika ktory twierdzil ze kontrolka check pokazuje ze jedziemy na gazie..ciekawe co??tydzien sie z niego smialem :P

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt lip 19, 2005 8:54 pm

A tak..zapomnialem dopisac jescze filozoficznej mysli, ze gdyby normalnym bylo ze lampka sie swieci to skad u diabla mialbys wiedziec, ze cos silniczkowi dolega, kiedy bedzie mu naprawde lampka potrzebna??
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Camellus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 15, 2005 8:28 pm
Lokalizacja: Jankowice
Kontaktowanie:

Post autor: Camellus » wt lip 19, 2005 9:11 pm

No własnie , popieram przedmówców . Coś jest nie tak jak świeci !!
Camellus
gg 1721072

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt lip 19, 2005 9:22 pm

klimson widzialem Twojego Jeepa podczas pracy 8)
Fajny masz wlewik 8)
Generalnie instalacja wygladala sensownie, chociaz ja sie zdecydowalem na sekwencyjny wtrysk KME Diego i czekam w kolejce :wink:
Wlewik bede miec jak ty, chociaz we Wrongu nie ma za bardzo sensownego miejsca na wlew w ogole.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 9:29 pm

co znaczy sensownie??grunt ze nie dziala poprawnie...i gazownik cos spapral :)3

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » wt lip 19, 2005 9:37 pm

Stiopa pisze:U mnie się zapala kiedy przełączę na benzynę jadąc na gazie a po ponownym uruchomieniu gaśnie . No bo logicznie rzecz biorąc to sygnalizuje , że nie mógł sterować . A potem znowu może a więc wszystko mu pasi .

:D
U nie jest identycznie. Zapala sie tylko w sytuacji, gdy ręcznie przełącze z gazu na benzynę. Mechanik twierdzi że to normalne bo przez moment auto dostaje dwa paliwa (czy coś w tym stylu) i dlatego sterowanie głupieje.

Dwa dni temu za instalację II-generacji z jakimś fajnym komputerem ponoc :D i z wlewem gazu pod klapka obok paliwowego zapłaciłem 1600 zł
Pytając o sekwencję padła cena 4300 (znajomy twierdzi że na śląsku za podobną 5500- wołają :)16 ), ale sam monter twierdził, że tak ustawi mi II-gen. iż nie będę miał problemu. I taką założyłem.
Ostatnio zmieniony wt lip 19, 2005 10:03 pm przez Boom, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 9:43 pm

i masz problem....gazownik zawsze glupio sie bedzie wykrecal...jakie dwa paliwa ...przez jaka chwile?to nie gaznik!!!!

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 9:44 pm

aha ..powiedz mu ze sam glupieje :P

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » wt lip 19, 2005 9:53 pm

Tak czy inaczej się świeci, ale najważniejsze ze jeep'ek pomyka na gazie bez problemy. Zapalam, po kilku sekundach przegazówka i w drogę. Zero dławień i szaleństw z obrotami :) A co do przełączania z gazu na benzynę to mało popularny wariant (szczególnie patrząc na koszta) :D wiec i tak nie bedę do nadużywał :lol:
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 9:57 pm

nie no oki.da sie z tym zyc tylko niech faci nie opowiada ze tak POWINNO byc...wazne ze dobrze smiga

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » wt lip 19, 2005 10:00 pm

Myślę, że na najbliższym zlocie będzie okazja dokładnie ten temat przeanalizować przy piwku :D :D :D
Podniesiemy maseczki i bedziemy kosztować .... znaczy ..... dyskutować ;)
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lip 19, 2005 10:30 pm

to bedzie taki zlot po ktorym co drugi bedzie....nielot...milej i owocnej dyskusji :wink:

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt lip 19, 2005 10:41 pm

Na poczatek - jezeli instalacja jest poprawnie zalozona to ECU nie ma prawa wywalac zadnych bledow!!
Po drugie primo - emulator wtryskow po ich odlaczeniu przy przejsciu na gaz udaje obciazenie podobne do orginalnych wtryskow (tak powinno byc a jak jest - kazdy widzi) tak zeby ECu "myslalo" ze nadal steruje wtryskami (mimo ze one sa odlaczone)
po trzecie primo - emulacja sondy lambda; rzeczywisty sygnal z sondy podczas jazdy na LPG jest wykozystywany przez centralke gazu a "emulator sondy" generuje sygnal o idealnym skladzie mieszanki i wykyla go do ECU aby je zapewnic ze jest dzielne i wszytkim dobrze steruje i wykonuje 200% normy. I tutaj jest pies pogrzebany!! W waszych instalacjach albo tego emulatora nie ma. albo jest zle wpiety albo tez jego sygnal nie jest wstanie przekonac ECU o prawidlowej mieszance ( np maciesonde "1no woltowa a emulator sle sygnal 5cio woltowy...)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr lip 20, 2005 8:18 am

golony pisze:jak to probuje sterowac?sonda nie wie przeciez ze juz nie steruje bo wtryski sa oszukiwane przez emulator...i komp mysli ze jest oki...nie moze byc tak ze na gazie sie swieci check...
No nie czytasz dokładnie - przecież Klimson napisał , że check się nie świeci.
Błąd pokazuje dopiero przy przeprowadzaniu samotestu kluczykiem .

A swoją drogą to u mnie jest jak jest bo żaden emulator nie występuje (niestety).
:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

kluczy

Post autor: Piotrul » śr lip 20, 2005 8:25 am

I tutaj jest pies pogrzebany!! W waszych instalacjach albo tego emulatora nie ma. albo jest zle wpiety albo tez jego sygnal nie jest wstanie przekonac ECU o prawidlowej mieszance
Święta racja, co prawda moja Frota to nie Jeep ale zasada ta sama, nic się nie zapala, nie szarpie. Ktoś mówił że pracuje przez chwile na dwóch paliwach ?? Gaz i bęzyna się nie mieszają i może być wielkie boooom, coś nie tak z tą "czarną " skrzynką albo jej wcale nie zamontowali, bo i tak czasami robią "fachowcy gazownicy" !!
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość