masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » sob lis 05, 2005 6:40 pm
....pytanie jest takie czy obrotomierz z poloneza będzie dobrze pokazywał po zmianie slinika?
Banan......pomóż boś mądra głowa.
wsadziełm sobie V6 forda i podejrzxewam że obrotomierz kłamie ale może nie kłamie, a jesli nie to silnik regulacji wymaga.

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » sob lis 05, 2005 7:11 pm
Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.
Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » sob lis 05, 2005 8:16 pm
dowcipas...a ja powaznie pytam.
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » sob lis 05, 2005 10:01 pm
krzyś pisze:dowcipas...a ja powaznie pytam.
To nie dowcipas tylko tak właśnie jest.
Miałeś 4 garnki a teraz masz 6 tzn inna ilość impulsów dla obrotomierza na 1 obrót silnika i kłamie jak z nut
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 9:23 am
Dobrze chlapaki mowia.
Wez go rozbierz i w srodku powinien byc potencjometr- wiekszasc obrotomierzy takowy posiada. Nim bez problemu ustawisz prawidlowe wskazania dla 6 garow.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 10:11 am
ale jak sprawdzić ile tak naprawde ma silnik?
i słyszałem ze impulsy sa brane z cewki albo z alternatora. mam schemat elektryki ale nijak nie wiem jak to ugryźć.
i pewnie znowu końieczna wizyta u eleketryka.
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 10:53 am
aaa zapomniałem napisać ze podejrzewam że obrotomierz pokazuje więcej niż faktycznie ma silnik.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 11:57 am
oczywiscie ze bedzie pokazywal wiecej bo silnik 6 cylindrowy daje wiecej impulsow niz 4 cylindrowy bo dochodzi jeszcze jeden gar
sprawdzic i wyregolowac mozesz go na dwa sposoby- jesli silnik pracuje na wolnych obrotach to powinien pokazywac okolo 700obr/min-wiec na tyle mozesz go ustawic (jest to jednak ustawianie-pi razy oko), druga opcja - najprostsza i dosyc dokladna - to pozycz od kogos obrotomierz z 6 cylindrowego silnika i ustaw wzgledem niego twoj obrotomierz.
w kwestii podlaczenia - to sprawa jest banalnie prosta - najprosciej wziasc impuls z cewki (pod warunkiem ze twoj silnik posiada zewnwtrzna cewke zaplonowa), jesli nie to musisz zlookalizowac w twojej wiazce kabel z obrotomierza i po sprawie.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz lis 06, 2005 4:00 pm
Albo zamontowac alternator z zaciskiem W i do niego podlaczyc obrotomierz od dezla. Ale najlepiej wejdz na allegro i kup sobie uzywke z przelacznikiem na 4-6-8 garow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lis 06, 2005 4:14 pm
Posłuchaj barta bo dobrze gada
Chyba że niemasz potencjometra do regulacji to pozostaje ci kupić używkę na 6 garów
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 7:31 pm
HAHAHA
alem sie usmiał.
Ja mam wbudowany obrotomierz i nie bede pruł deski żeby se wstawić inny.
Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz lis 06, 2005 7:39 pm
krzyś pisze:HAHAHA
alem sie usmiał.
Ja mam wbudowany obrotomierz i nie bede pruł deski żeby se wstawić inny.
Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna

CKM

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 9:33 pm
krzyś pisze:
Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna

kurw.... przecie ci napisalem - cos ty taki niekumaty czy czytac nie potrafisz

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lis 06, 2005 10:08 pm
Człowieku ja jestem elektrykiem w serwisie mercedesa wyciągnij ten obrotomierz i zobacz czy jest potencjometr, jak tego nie zrobisz to znaczy że należysz do tego właśnie gatunku z którego doi się kasy ile wlezie tylko za to że palcem się kiwnie i twój elektryk nawciska ci kitu i skasuje ile wlezie za to że na oko pokręci ci prkiem żeby w miarę dobrze pokazywało
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lis 06, 2005 10:27 pm
Obudź sie ludzie ci dobrze radzą a ty masz to w......

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » ndz lis 06, 2005 10:50 pm
przeoczyłem temat...chłopaki mają rację...
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 10:21 am
Zerknij do tego tematu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... z+poloneza
Podałem tam link do opisu metod kalibracji obrotomierzy samochodowych w warunkach domowych. Jest tam i teoria (przeliczanie impulsów w zależności od ilości cylindrów itp ...) jak i praktyka (jak bandycko prostym sposobem wykonać stanowisko do kalibracji obrotomierzy).
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » pn lis 07, 2005 2:42 pm
wyjąłem peerka niet

więc hyba się bede musiał dać wydoić, elektryk zawsze robi auto pod miom okiem, nigdy nie chce zebym mu zostawiał auto, więc wiem że coś robi i nigdy mnie nie zdoił bo my som oba w branży ale ja mechanicznie

zresztą człek doświadczony i pewny, można do niego jak w dym walić.
sie panowie nie denerwujta bo wczoraj to niedziela była i miałem w d...grzebanie przy aucie.
a strona z bandycko prostym sposobem nie chce mi sie załadować

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 4:10 pm
Poszło na mejla
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 4:33 pm
Discotheque pisze:Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.
Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Nie pomnożyć tylko podzielić
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lis 07, 2005 7:24 pm
Niva'94 pisze:Discotheque pisze:Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.
Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Nie pomnożyć tylko podzielić
sztuka jest sztuka

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » pn lis 07, 2005 7:51 pm
maila dostałem ale nadal to czarna magia...tym bardziej ten generator, moze jakiś kumaty elektronik sie w tym połapie ..ja niestety nie
za tępy jestem
ale dzięki

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn lis 07, 2005 11:39 pm
krzy¶ pisze:maila dosta³em ale nadal to czarna magia...tym bardziej ten generator, moze jaki¶ kumaty elektronik sie w tym po³apie ..ja niestety nie
za têpy jestem
ale dziêki

Jak masz rozebrany obrotomiez to luknij na jakiej kosci on jest zrobiony - zapodaj numerek z niego to pomyslimy!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » pn lis 07, 2005 11:43 pm
można jeszcze zrobić dzielnik częstotliwości...ale sam tego nie zrobisz - podpowiedz swojemu elektrykowi...
-
krzyś
-

- Posty: 1327
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: krzyś » wt lis 08, 2005 7:50 am
obrotomierz poskładałem bo musze jeździc autem a z rozbebeszoną dechą cięzko.
Banan to włąńśi mi Niva podesłał. ale jak napisałem wyżej to dla mnie czarna magia
na razie jeżdżę, jak elektryk bedziemiał wolne moce to wpadne do niego, byłem wczoraj ale zawalony jest...cóż dobry fachowiec to i robote ma

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości