Obrotomierz

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Obrotomierz

Post autor: krzyś » sob lis 05, 2005 6:40 pm

....pytanie jest takie czy obrotomierz z poloneza będzie dobrze pokazywał po zmianie slinika?
Banan......pomóż boś mądra głowa.

wsadziełm sobie V6 forda i podejrzxewam że obrotomierz kłamie ale może nie kłamie, a jesli nie to silnik regulacji wymaga. :(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob lis 05, 2005 7:11 pm

Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.

Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob lis 05, 2005 8:16 pm

dowcipas...a ja powaznie pytam.

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » sob lis 05, 2005 10:01 pm

krzyś pisze:dowcipas...a ja powaznie pytam.
To nie dowcipas tylko tak właśnie jest.
Miałeś 4 garnki a teraz masz 6 tzn inna ilość impulsów dla obrotomierza na 1 obrót silnika i kłamie jak z nut
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 9:23 am

Dobrze chlapaki mowia.

Wez go rozbierz i w srodku powinien byc potencjometr- wiekszasc obrotomierzy takowy posiada. Nim bez problemu ustawisz prawidlowe wskazania dla 6 garow.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 10:11 am

ale jak sprawdzić ile tak naprawde ma silnik?

i słyszałem ze impulsy sa brane z cewki albo z alternatora. mam schemat elektryki ale nijak nie wiem jak to ugryźć.

i pewnie znowu końieczna wizyta u eleketryka.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 10:53 am

aaa zapomniałem napisać ze podejrzewam że obrotomierz pokazuje więcej niż faktycznie ma silnik.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 11:57 am

oczywiscie ze bedzie pokazywal wiecej bo silnik 6 cylindrowy daje wiecej impulsow niz 4 cylindrowy bo dochodzi jeszcze jeden gar

sprawdzic i wyregolowac mozesz go na dwa sposoby- jesli silnik pracuje na wolnych obrotach to powinien pokazywac okolo 700obr/min-wiec na tyle mozesz go ustawic (jest to jednak ustawianie-pi razy oko), druga opcja - najprostsza i dosyc dokladna - to pozycz od kogos obrotomierz z 6 cylindrowego silnika i ustaw wzgledem niego twoj obrotomierz.


w kwestii podlaczenia - to sprawa jest banalnie prosta - najprosciej wziasc impuls z cewki (pod warunkiem ze twoj silnik posiada zewnwtrzna cewke zaplonowa), jesli nie to musisz zlookalizowac w twojej wiazce kabel z obrotomierza i po sprawie.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 06, 2005 4:00 pm

Albo zamontowac alternator z zaciskiem W i do niego podlaczyc obrotomierz od dezla. Ale najlepiej wejdz na allegro i kup sobie uzywke z przelacznikiem na 4-6-8 garow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz lis 06, 2005 4:14 pm

Posłuchaj barta bo dobrze gada :)2
Chyba że niemasz potencjometra do regulacji to pozostaje ci kupić używkę na 6 garów
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lis 06, 2005 7:31 pm

HAHAHA !!

alem sie usmiał.
Ja mam wbudowany obrotomierz i nie bede pruł deski żeby se wstawić inny.

Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna :(

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 06, 2005 7:39 pm

krzyś pisze:HAHAHA !!

alem sie usmiał.
Ja mam wbudowany obrotomierz i nie bede pruł deski żeby se wstawić inny.

Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna :(
CKM :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 06, 2005 9:33 pm

krzyś pisze: Jutro wizyta u elektryka bo widze że nikt metody na to nie zna :(
kurw.... przecie ci napisalem - cos ty taki niekumaty czy czytac nie potrafisz :)17
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz lis 06, 2005 10:08 pm

Człowieku ja jestem elektrykiem w serwisie mercedesa wyciągnij ten obrotomierz i zobacz czy jest potencjometr, jak tego nie zrobisz to znaczy że należysz do tego właśnie gatunku z którego doi się kasy ile wlezie tylko za to że palcem się kiwnie i twój elektryk nawciska ci kitu i skasuje ile wlezie za to że na oko pokręci ci prkiem żeby w miarę dobrze pokazywało
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz lis 06, 2005 10:27 pm

Obudź sie ludzie ci dobrze radzą a ty masz to w...... ?? :)3
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz lis 06, 2005 10:50 pm

przeoczyłem temat...chłopaki mają rację...

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 10:21 am

Zerknij do tego tematu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... z+poloneza
Podałem tam link do opisu metod kalibracji obrotomierzy samochodowych w warunkach domowych. Jest tam i teoria (przeliczanie impulsów w zależności od ilości cylindrów itp ...) jak i praktyka (jak bandycko prostym sposobem wykonać stanowisko do kalibracji obrotomierzy).

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn lis 07, 2005 2:42 pm

wyjąłem peerka niet :( więc hyba się bede musiał dać wydoić, elektryk zawsze robi auto pod miom okiem, nigdy nie chce zebym mu zostawiał auto, więc wiem że coś robi i nigdy mnie nie zdoił bo my som oba w branży ale ja mechanicznie :)21 zresztą człek doświadczony i pewny, można do niego jak w dym walić.

sie panowie nie denerwujta bo wczoraj to niedziela była i miałem w d...grzebanie przy aucie.

a strona z bandycko prostym sposobem nie chce mi sie załadować :(

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 4:10 pm

Poszło na mejla

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 07, 2005 4:33 pm

Discotheque pisze:Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.

Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Nie pomnożyć tylko podzielić

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lis 07, 2005 7:24 pm

Niva'94 pisze:
Discotheque pisze:Pomnoz sobie wskazania obrotomierza razy 1,5 i bedzie dobrze.

Poltek to 4 gary a ford 6 garow.
Nie pomnożyć tylko podzielić
sztuka jest sztuka :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn lis 07, 2005 7:51 pm

maila dostałem ale nadal to czarna magia...tym bardziej ten generator, moze jakiś kumaty elektronik sie w tym połapie ..ja niestety nie :(
za tępy jestem :)
ale dzięki :)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 07, 2005 11:39 pm

krzy¶ pisze:maila dosta³em ale nadal to czarna magia...tym bardziej ten generator, moze jaki¶ kumaty elektronik sie w tym po³apie ..ja niestety nie :(
za têpy jestem :)
ale dziêki :)

Jak masz rozebrany obrotomiez to luknij na jakiej kosci on jest zrobiony - zapodaj numerek z niego to pomyslimy!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn lis 07, 2005 11:43 pm

można jeszcze zrobić dzielnik częstotliwości...ale sam tego nie zrobisz - podpowiedz swojemu elektrykowi...

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt lis 08, 2005 7:50 am

obrotomierz poskładałem bo musze jeździc autem a z rozbebeszoną dechą cięzko.

Banan to włąńśi mi Niva podesłał. ale jak napisałem wyżej to dla mnie czarna magia :)21
na razie jeżdżę, jak elektryk bedziemiał wolne moce to wpadne do niego, byłem wczoraj ale zawalony jest...cóż dobry fachowiec to i robote ma :) :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości