Problem ze wskaźnikiem/czujnikiem ciśnienia oleju

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Problem ze wskaźnikiem/czujnikiem ciśnienia oleju

Post autor: Kudlatyg » pn sty 09, 2006 9:16 pm

Jest taki problem. Przy oględzinach zauważyłem, że wskażnik ciśnienia oleju przy wyłączonym zapłonie jest wychylony maksymalnie w PRAWO. Po odpaleniu wskazówka delikatnie, bardzo delikatnie (1-2 mm) przesuwa się w lewo. Jak ten wskaźnik zachowuje się normalnie (podobno wskazówka ma trzymać się w okolicy połowy skali) i czy takie zachowanie świadczy o uszkodzeniu czujnika ciśnienia (ten przy filtrze oleju) czy o czymś jeszcze innym. A może... nie ma wcale ciśnienia??? :-? :-?

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn sty 09, 2006 9:31 pm

Może ktoś podłączył wskaźnik zamiast do czujnika to do jakiegoś przewodu zasilania, żeby wskazanie "ładnie wyglądało". Wskaźnik rzeczywiście winien wskazywać gdzieś pośrodku.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

KEEPER
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2003 3:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KEEPER » pn sty 09, 2006 10:34 pm

taaak w moim też wariuje wskaźnik ... a na 14 stronie (chyba) z postami jest taki jeden długi na ten temat .... może to rozwiąże twoje problemy :)
na otarcie łez masz jeszcze ciśnienie na desce w kontrolce ...
..::PICK ME UP::..

Adam Lewandowski
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Post autor: Adam Lewandowski » pn sty 09, 2006 10:44 pm

KEEPER pisze:taaak w moim też wariuje wskaźnik ... a na 14 stronie (chyba) z postami jest taki jeden długi na ten temat .... może to rozwiąże twoje problemy :)
na otarcie łez masz jeszcze ciśnienie na desce w kontrolce ...
a gdzie ta kontrolka :o na otarcie łez bo mi chyba pućki podpiepszyły :lol:
Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 10, 2006 9:22 am

Najprawdopodobniej masz uwalony czujnik ciśnienia oleju . Czasem pomaga wykręcenie go , wymycie i przesmarowanie jakimś cudotwórczym np. WD 40 .
Zaklejony syfem po prostu jest i tyle .
A kontrolkę to ja też mam raczej wirtualną - nie ma jej po prostu .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kudlatyg » wt sty 10, 2006 11:55 am

A jak ten wskaźnik zachowuje się "Normalnie"?
Przy wyłączonym silniku ma być z lewej?
A może jakieś zwarcie? Ide odpiąć czujnik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 10, 2006 12:09 pm

Normalnie to on ma jakby "pamięć" ostatniego wskazania przed wyłączeniem silnika . Czyli wskazówka po wyłączeniu silnika pozostaje na swoim ostatnim wskazaniu ( tak zresztą jak i wskazówka temperatury silnika ) . W momencie kiedy przekręcasz kluczyk w położenie zapłonu wskaźniki te jakby się zerują , czyli wskazówki idą w lewo , a wskazówka woltomierza zaczyna wskazywać napięcie akumulatora ( przynajmniej teoretycznie ) .
Kiedy odpalisz wskazówka ciśnienia oleju przesuwa się w prawo i powinna oscylować pomiędzy pierwszą (oczywiście nie tą startową ) a pionową kreską .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

KEEPER
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2003 3:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KEEPER » wt sty 10, 2006 3:55 pm

na otarciełez w takim razie powinno wystarczyć to, że w trakcie normalnej pracy ciśnienie powinno być 1,4 - 4,1 bar czyli np miasto a w trasie 3,1 - 4,1 bar. Podczas pracy naluzie tudziesz biegu jałowym powinno wskazywać 0,9 bar.
..::PICK ME UP::..

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kudlatyg » wt sty 10, 2006 6:48 pm

Dzięki za odpowiedzi.
Po odłączeniu kabeka od czujnika zachowanie wskaźnika nie zmieniło się... :o No to biegiem po miernik. Rezystacja czujnika - nieskończoność!!! Wykręciłem delikatnie opukałem i miernik pokazał 2 lub 20 KOhm (nie pamiętam. Wkręciłem podłączyłem i wskaźnik rzeczywiście wciąż pokazywał maks na prawo, ale po przekręceniu kluczyka wskazówka wróciła na lewo. Po uruchomieniu silnika wskazywała ciśnienie na środku skali i... po 10 sekundach znowu max w prawo. I już tak zostało. WNIOSEK: Czujnik do wymiany a ciśnienie oleju chyba OK :D

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt sty 10, 2006 10:45 pm

Czujnik do wymiany na 100% :evil:
Mirek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości